El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:13ºC | Humitat: 65% | Pressió: 1017Hpa | Vent: NO 17 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2233 | diumenge 21 de desembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 9 agost '10 | 12:09 | 2254 lectures |
MERCAT DEL MAR

El regidor de Festes Jordi Savall respon amb contundència les crítiques de la Unió de Botiguers sobre el Mercat del Mar

Text Berta Ruiz  Fotografia Berta Ruiz

Imatge del Mercat del Mar, el passat dijous 5 d'agost, instal·lat davant de la platja del Regueral

El regidor de Festes de l'Ajuntament de Cambrils –Jordi Savall– ha volgut sortir al pas de les crítiques rebudes des de la Unió de Botiguers de Cambrils contra la celebració del Mercat del Mar a Cambrils, tal com publicava Revista Cambrils Diari Digital el passat divendres 6 d'agost. El regidor va oferir una roda de premsa el passat divendres i va voler respondre amb contundència a totes les declaracions realitzades des de la junta de l'associació de comerciants cambrilencs.

Jordi Savall: "Vaig proposar a la Unió de Botiguers que organitzessin el Mercat del Mar"

En primer lloc, Savall va repassar cronològicament totes les reunions mantingudes entre la regidoria de Festes i els representants de la UB a l'entorn de la celebració del Mercat del Mar. Segons va dir Savall, en el marc d'una reunió de l'entitat firal celebrada el 6 d'octubre de 2009, un membre de la Unió de Botiguers va retreure-li tota la problemàtica que el Mercat del Mar havia generat l'estiu de 2009. Aleshores, tal com va explicar Savall, "vaig proposar a la Unió de Botiguers que presentessin una proposta de Mercat del Mar –amb un cost zero– pel tal que ells ho organitzessin". Segons va dir Savall, "com no vam tenir cap proposta per part de la UB per a que ells fessin el Mercat del Mar, des de Festes vam rebre la proposta de l'empresa que ho organitza –Alquimista Medieval– i a la comissió informativa i la junta de govern del 21 de maig es va aprovar les dates del Mercat del Mar". A partir d'aquí, tal com va manifestar Savall, "la UB, sense que jo ho sabés va anar a queixar-se a l'alcalde i al regidor de Promoció de Ciutat –Oliver Klein– i van manifestar que estaven d'acord que es fes per Sant Pere i per la Mare de Déu del Carme, però que no es fes a l'agost".

"Em vaig comprometre a que el Mercat del Mar no s'instal·lés al Mollet del Rec"

Després d'això, el passat 5 de juliol, Jordi Savall es reuneix amb el president de la UB –Tomàs Sierra–, la dinamitzadora comercial –Sílvia Coll– i un dels vocals de la junta. En aquesta reunió, des de la Unió de Botiguers exposen al regidor la problemàtica que comporta organitzar el Mercat del Mar en plena temporada turística, les pèrdues que això els hi genera o que activitats com aquesta no porten més gent a Cambrils. En aquest punt, Jordi Savall va recordar que des de la UB no se li havia presentat cap proposta per a organitzar el Mercat del Mar, que s'havia decidit tirar endavant el mercat amb l'empresa d'altres anys. Segons Savall, "vam arribar a la conclusió que m'asseuria amb la gent del Mercat del Mar per a canviar la ubicació del mercat i no instal·lar-ho més al Mollet del Rec". Una de les opcions proposades per la UB era situar aquest mercat en d'altres places del port, fora de la primera línia marítima, o bé instal·lar-ho a la vila. L'opció de col·locar el Mercat del Mar a la vila va ser descartada pel regidor de Festes, el qual es va comprometre a que el mercat no es tornés a col·locar al Mollet del Rec.
Després d'això, el regidor va reunir-se amb l'empresa organitzadora del Mercat del Mar per traslladar-los-hi les queixes de la UB i que s'havia de canviar la ubicació. A finals de juliol, Jordi Savall li comunica al president de la UB –Tomàs Sierra– que el Mercat del Mar no s'instal·larà al Mollet del Rec i el president de l'associació de comerciants queda conforme amb aquesta decisió. Segons va seguir explicant Savall, el divendres 30 de juliol, en una conversa amb la dinamitzadora comercial –Sílvia Coll–, "li asseguro que el Mercat del Mar no s'instal·larà entre la rotonda del Patronat de Turisme i la rotonda del Club Nàutic, ni des del mar fins a la via del tren. Encara no havíem triat la ubicació. Finalment, el dilluns 2 d'agost vam decidir posar-ho al passeig del Regueral, i ara resulta que també estan disconformes amb aquesta ubicació".

"M'acusen de prepotent o que tinc interessos particulars. No tinc cap interès que ho organitzin uns o altres, tot al contrari, perquè els hi vaig oferir a ells"

Jordi Savall va criticar que des de la UB se'l titlli de prepotent i que té "interessos particulars o partidistes. No tinc cap interès que ho organitzin uns o altres, tot al contrari, perquè els hi vaig oferir a ells. Jo també vull preguntar quins interessos particulars o privats tenen alguns membres de la junta de la UB per portar tants anys a la Unió de Botiguers. Vull preguntar als associats si saben que els hi vaig proposar d'organitzar el mercat a la UB a cost zero per a l'Ajuntament, perquè cada cosa que organitza la UB a l'Ajuntament li costa diners, ja sigui econòmicament o en logística". El regidor de Festes va afegir que, "si fos prepotent no m'hagués reunit amb ells per a buscar solucions. He intentat reubicar el mercat. Ara veuen que tot el moviment de gent s'ha traslladat al Regueral, veuen l'error que han comès, volen fer marxa enrere i tapar la nefasta gestió i acusar la regidoria de Festes".

"Si tant els hi preocupa dinamitzar el comerç a la vila, perquè no munten allí les fires de rebaixes o el Port de Moda. El que ha fet aquesta gent és barallar-se amb els mateixos comerciants de la vila"

Sobre la proposta de muntar el Mercat del Mar a la vila per a dinamitzar la zona, Savall que respondre amb contundència: "fer un mercat del mar a dalt al poble no té sentit. El Mercat del Mar és un complement de la Festa a la mar. Però si tant els hi preocupa dinamitzar el comerç a la vila, perquè no munten les fires de rebaixes a la plaça d'Espanya o al passeig d'Albert, perquè no munten el Port de Moda al Parc del Pinaret en comptes del Parc del Pescador. El que ha fet aquesta gent durant aquests anys ha sigut barallar-se amb els mateixos comerciants de la vila, forçant-los a fer una associació i girant-los-hi l'esquena. Crec que tot plegat és una mala gestió d'una sèrie de persones que tota la vida han estat a la UB, ocupant diferents càrrecs i que han portat una nefasta gestió".

"Jo no els he criticat quan munten la fira de rebaixes i posen 80 parades. Allò sembla pitjor que la venda ambulant i ningú els hi diu res"

Jordi Savall va carregar contra les diferents activitats que s'organitzen des de la UB: "jo mai m'he posat en perquè d'una fira de rebaixes que feien anualment han passat a quatre. Tampoc els he criticat quan munten la fira de rebaixes i posen 80 parades, allò sembla pitjor que la venda ambulant i ningú els diu res. Tampoc m'he posat en que rebin subvenció de l'Ajuntament. Tampoc he criticat el perquè fan activitats per Nadal com atraccions infantils gratuïtes que són competència directa amb el Parc Infantil de Nadal. Els deixo treballar, per tant, que deixin treballar a la regidoria. M'estan demostrant que són quatre els interessats o quatre botigues que no volen el Mercat".

Pel que fa als productes que es venen el Mercat del Mar, Savall va insistir que aquests no suposen "una competència directa" pels comerços de Cambrils. "Venen històries dels noms –no hi ha cap botiga a Cambrils d'això–, nacars, caixes de fusta, argent, minerals, herbolari, tes, quadres mariners, vaixells, productes esotèrics... Tot això no fa competència als comerços d'aquí. Que no ens venguin la moto".

El regidor Jordi Savall en un moment de la roda de premsa, el passat divendres



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 37 comentaris rebuts

Ja era hora que algú els hi cantés la canya a aquest de l'UB, però qui s'han cregut que son?.
Carles M. | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 12:30
Soc soci de l'Unió de botiguers de Cambrils, no sé si tot el que es diu a la notcía és veritat, si es així caldrà demanar explicacions al president i a la junta.
Josep | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 12:50
Canya al mono secallet! ara preparat que el toxanes mossegarà de valent...què divertides es fiquen les coses quan arriven les eleccions!!!
renau | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 12:59
La veritat es que encara que normalment no hem crec als polítics, penso que aquest regidor té tota la raó.
cambrilenc | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 13:08
Nose si creure el que diu el Jordi Savall, la gent avui en dia mal pense dels politics, tots son una colla de corruptes.
PC Blanco | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 13:09
La fira del mar,parlo en el meu nom i de la meva familia, ens ha fet poarticularment molt de mal,nosaltres tenim botiges de artesania i bijuteria,tambe argent,senyor regidos jo no estic a la UB,pero li aseguro que hi habien mes de deu parades que venian lo mmateix que naltros,les artesanies que jo faig,per sopussat que no, per tinc que compaginar amb dáltres productes que no ho son,artesants, jo li asseguro al cent per cent, que alla venian moltitud de bisuterias fetes a la xina, al igual que jo les tinc, als mateixos preus i aquells dias ho vam notar moltissim,ara tinc que pagar 1300 euros de la ocupacio nomes d'estiu,i ens costa molt guanyarlos perque a sobre tinguem aquesta competencia directe i fraudulenta,ja que d'artesania gairebe res,jo no puc pagar un sou i una SSocial per montar a la fira, si vol parlar-ne, estic molt aprop,se que es fa amb bona intencio,pero ens ha fet molt mal,atentement GUADALUPE CANTARERO de ARTESANIA MAURICIO
guadalupe cantarero | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 13:49
Collons xato es pot dir mes alt però no mes clar.
Segur que avui els botiguers ja estan ploran al sr. Klein per que els hi donin mes subvencions per les terribles pèrdues que tindran o que els deixin fer mes fires de rebaixes.
Pobrissons i desprès els veus per Reus i Tarragona compran.
Superwoman | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 13:56
Molt bé, sr. Savall; contundència i claretat. Ja era hora que algú els hi digués les coses clares a aquests senyors que es pensen que Cambrils es les seves comptes d'explotació.

Ara, el Mercat del Mar estava millor a la seva antiga ubicació davant el Nautic. Espero continui altres edicions.

Salutacions cordials.
Miniman, el petit heroi | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 14:33
Tot el poble sap que no es prepotent....... ja el coneixem.
Que els botiguers tenen interessos econòmics està clar. Per això hi son. Son comerciants.
Perquè els politics teniu tant interés en xupar del pot tota la vida...? Per interessos econòmics.
Les decisions del botiguers el hi poden fer mal a ells. Les vostres CAGADES CONTINUES ens fan mal a nosaltes i les nostres butxaques.
Tots sou uns interessats i es vellugueu per la pela sinó, perqué us baralleu tant per ser al poder permanentment. Per el poble? JA JA JA
Les rèmores son uns peixos que viuen a les costelles dels que treballen i busquen el menjar cada dia.
Que no ho fan bé els botigues? Pot ser.
Que no ho feu bé els polítics? NO N'HI HA DUBTE.
Dani | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 14:47
Apa xiquets quin repàs que us ha donat una persona sola.
Tot el que el que diu el Savall ho pensem molts comerciants, potser ja es hora de que es comencin a saber les coses que que ens amaga la junta del botiguers.
I el mecat del mar fa menos mal que le fires fora estoc, que de fora estoc en te poc.
canvi ja | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 15:22
Això es la ERC
SP | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 15:22
Fa molts anys que als comerciants de la vila els senyors de l'unió de botiguers no ens tenen per a res.
Fa molts anys que ens tenim que espabilar per que tot ho fan a la platja.
Fa massa anys que hi han els mateixos al devant de l'unió de botiguers.
Fa massa anys | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 15:58
SRS.,XO NO SOC NI BOTIGUERA NI PERTANY AL GREMIT,RES DE RES,PERO,SI Q OPINO, DESPRES DE LLEGIR TOT AIXO,TIN UNA CONCLUSIO: SI TINC UN NEGOSI,I TIN PERDUES,LO MES LLOGIC SERA QUE PLEGUI¿NO?,I NO CAL ARROSEGAR A NINGU,¿O,QUE?.
EXCASTELLERA | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 17:30
Sr.Savall vostè no pot ser polític, diu masses veritats.
vileru | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 19:50
Aquet es el mateix regidor que una vegada li va dir a l'alcalde que havia perdut el nord, no? i el que va rajà contra tots en una moció, no? i ara no es calla les veritats, no?.
Es flipant, ens agrada aquet tiu.
Botiflers ja heu vegut oli.
Cheng&Chong | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 21:16
Jo crec que el problema és que aquest "mercat del mar" és una merda amb tota claretat.
Tant se val el que diguin els botiguers, perquè el "mercadillo" que ells fan també ho és i potser fins i tot té més delicte, perquè hi venen productes que compren expressamente per la ocasió.
Potser el sr. Savall té raó en l'exposició, però no en té cap pel que fa a la contractació d'aquestes barraques de mal gust i ni hi ha cap necessitat de permetre-ho, encara que siguin sense cost per l'Ajuntament. Crec més aviat haurien de pagar i molt per la mala imatge que donen de Cambrils. És senzillament ridícul i de molt mal gust.
Cambrils no es pot permetre "mercats" tant "cutres" i tant poc dignes, que només ens perjudiquen la imatge. Ja en tenim prou amb els comerços que hi ha al davant tota la platja del Regueral. Això no en té res de "mercat del mar".
Miramar | Contestar aquest comentari! | 10/8/2010 - 10:08
Jordi, tu has passejat realment pel mercat? com pots dir que no hi ha cap producte igual als que venen les botigues de Cambrils? o és això el que et van dir quan vas negociar amb els organitzadors? ho tens signat això?
Esperpentic | Contestar aquest comentari! | 10/8/2010 - 10:10
Xiquet t'els has menjat d'un mos, en altres temps podries patir represàlies però ara no tenen força ni per excusar-se.
Espero que no us feu en rera, aquest de l'UB no tenen raonaments per poder plantar cara a totes les veritats que has dit.
Si vols un consell, l'any vinent més.
Eusebi | Contestar aquest comentari! | 10/8/2010 - 10:17
La moto? fa temps que ens la volen vendre i els de Cambrils ja els veiem vindre.
Botiguers per favor que no ens mamem el dit.
El que sap mes greu es que per tres o quatre que hi ha al devant, acaven reben tots.
Marisol Gonzalez | Contestar aquest comentari! | 10/8/2010 - 11:47
Que es faci o no el mercat del mar o les fires de rebaixes tan em fa, crec que tot te el seus pros i contres.
Aquí el que ha passat es que han posat el dit a la llaga a una entitat que es creia que era l'amo del poble, com sol passar en altres entitats de la població, i ara molts comencen a tremolar pel que pot passar i si els hi tocarà a ells.
Ja es hora que segons quines coses que son tabús, deixin de ser-ho i només em resta esperar que no sigui un fet aillat i tots els que es creuen que per qué son o han sigut o que gràcies a ells ¿? el poble te un nom o un reconaixament, s'els hi té que tindre por o que s'els permeti tot, s'acavi d'una vegada.
Algú em pot dir que fan les associacions de botiguers, hostalers, restauradors, etc pel poble i que no sigui en benefici propi?.
simplement un cambrilenc | Contestar aquest comentari! | 10/8/2010 - 15:57
Posiblemente hagan bastante más que lo que hace Vd.

Al igual que la mayoría, no son, ni lo pretenden, ser ONG's


Un saludo
Antonio996 | Contestar aquest comentari! | 10/8/2010 - 21:12
Antonio, completamente de acuerdo. Parece que seamos los únicos que quieran obtener ingresos de su trabajo.
ONG's, a patades! | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 13:29
Chapeau, poques vegades veus a un polític criticar els poders fàctics de la població, per por de perdre vots i això te mèrit.
Normalment es la societat civil qui critica als polítics, i xoca una mica quan es veuen casos així, ja es hora que els polítics no tinguin consideracions.
Veurem quin polític és el pròxim a repondre a l'associació de torn que es queixi.
Marc R. | Contestar aquest comentari! | 10/8/2010 - 21:20
Pels comentaris que vostè fa sr./a Miramar, es pot deduir que ni és botiguer ni combrega amb les idees del que fa l'ajuntament.

Segurament vostè deu regentar un restaurant, un hotel o un comerç de categoria, ja que tot ho troba cagat i pixat.

Seguint les seves conclusions, probablement també deu estar en contra dels xiringuitos de la platja, les botigues de temporada, dels paquistanesos, xinesos i per descomptat dels "top manta" i defensa els que venen en iot, els que tenen mes d'un "mercedes" i els dels rolex i puros quilomètrcs.

Però el que no deu voler veure es que els primers donen feina i gràcies a ells Cambrils es el que és i dels segons Cambrils no podria viure com a poble.

Segurament avui parlan amb els botiguers a posat a parir l'ajuntament i haurà pensat que poca canya els hi han futut a l'UB i aquest es el problema que a Cambrils hi ha molt d'hipócrita.

La problamàtica que té l'UB amb el mercat del mar és poca cosa comparat amb els problemes que realment té la població i jo personament trobo bé que algú fiqui de peus a terra a qui es creu que es Déu.

Titllim de altruista, anarquista, somiador, revolucionari i tot el que li sembli.

Que passi un bon estiu i quan els seus governin, no permeti fer res a ningú no fos cas que Cambrils persi el prestigi que vostè li ha donat.
La seva estimada Torre del Port | Contestar aquest comentari! | 10/8/2010 - 23:45
Miramar, jo no sé d'on et ve aquest elitisme i "savoir fer", per que si ets de Cambrils de veritat ( i ho ets ) , tan sols fa unes dècades enrera la platja era misèria i companya ( excepte els quatre profranquistes que avui estan a una banda i un altre ). I no ho dic jo, ho diu ma sogra que és CTV (cambrilenca de tota la vida). El Mercat del Mar és el que és, paradetes amb un cert atractiu, preus més cars que als establiments del voltant i un petit atractiu per pasavolants i residents. Jo, personalment he comprat anxoves de l'Escala i cervesa del Montseny ( aquesta espectacular, no te la perdis ).

Continuo pensant en l'atractiu d'aquesta fireta sencilla, cutre si vols, però SEMPRE plena de gent, que després continua pels carrers del port , plens de botiguers famolencs ;-)

Salutacions cordials i sinceres ( un dia hauriem de quedar per parlar de tu a tu )
Miniman, el petit heroi | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 0:27
Són els 4 de sempre els que es queixen a la UB

Deixeu-vos de tonteries UB!!!
PORT | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 10:53
però qui s'han cregut que són aqeusts botiguers???
ben fet Jordi! les coses com són!
els botiguers aquests només pensen en protegir el seu negoci i a no permetre que ningú els faci la competència. I no veuen que aqeust és un atractiu més de Cambrils?
amb raó, cada cop més, quan he de fer compres, me'n vaig a Reus, perquè allò si que és varietat i comerç del de veritat
xerraire | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 12:48
Carai, i el "mercadillo" de cada dimecres no fa mal als botiguers? aquests sí que venen coses que pots trobar també a les botigues i molt millor de preu!!
Au, que es queixen per vici!!
Cambrilenca | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 13:34
Senyors de l'UB: el carro us va pel pedregal.
dita popular | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 13:40
BOTIGUERS QUE ESTEU BEN AMAGADETS...... DONS YA ARRIBA EL MERCADET.......CUAN TOTOM A D´ESTAR MES UNIT ELLS FAN LA GUERRA .. I SABEU QUINA FI VA FER EL CAGA ELASTICS,,,,, DONS QUE ES VA CAGAR ABANS DE TREURES ELS ELASTICS......
TURRUNET | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 15:19
Amb els dies que han passat i l'UB encara no ha contestat? marramau, vol dir això que el torpeda us ha tocat i enfonsat?.
Feia temps que feieu aigües i ara us feu aigües menors.
quien me pone la pierna encima | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 19:53
Mai a la vida he vist botiguers tant garrulos com els de Cambrils, es queixen per tot sempre.
Heu guanyat duros a cabaços i ara que això s´acabat sembla que s´acabi el món.
Sou impresentables, està clar que tots no per sort!!!
botiguera retirada | Contestar aquest comentari! | 12/8/2010 - 21:41
hi ha varies coses que em fa pensar i que no em quadren:

1. No hi ha una regidoria de Promoció de Ciutat que s'encarregar d'aquestes coses? a que es fica la regidoria de Festes al mig?

2. Diu que no es queixa del que fan els botiguers i les seves actuacions, que aprova un altre membre del govern, socialista, pero company l'Oliver Klein.

A mi personalment me la porta bastant fluixa que es facin fires de mar o de muntanya, fores stocs o el que sigui, però no comparteixo a la gent que critica els botiguers per mirar pel seu negoci. Alguns dieu que si no els va be que pleguin, però senyors, a les botigues hi ha botiguers... i empleats que també anirien al carrer, penseu-hi abans de parlar tan lleugerament.

Algú de vosaltres treballa per que s'aborreix? no, segur que no (ara, potser algú amb sort si :P)
cansat de llegir tonteries | Contestar aquest comentari! | 14/8/2010 - 21:21
Si volen treballar més, que posin preus més competitius. La gent si vol roba o coses de qualitat no s´en va als mercadillos, de vila, de platja o de fora stocks, que això és el que fan els botiguers per treur´es la merda que portan acumulada de fa una pila d´anys. La gent que vol comprar bé s´en van a Reus o Tarragona, on troben les mateixes marques a més bon preu. I els mateixos botiguers de la platja fan la guitza als de la vila, fent coses i promocions exclusivament al port, i ni s´enrecorden de fer coses per promocionar la vila. Si ells fan la marranada, després que no es queixin.
Molt bé Jordi, ja calia algú que els fiqués al seu lloc i els hi digués les coses ben claretes.
Kyra | Contestar aquest comentari! | 16/8/2010 - 11:57
cansat de llegir tonteries, t'has llegit a tu mateix?
Piter | Contestar aquest comentari! | 16/8/2010 - 13:30
Piter, si, digues?
cansat de llegir tonteries | Contestar aquest comentari! | 17/8/2010 - 8:11
Dons tu mateix.
Piter | Contestar aquest comentari! | 17/8/2010 - 20:13