El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:13.9ºC | Humitat: 85% | Pressió: 1007Hpa | Vent: NNO 3 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2063 | dissabte 19 de abril de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | divendres 6 agost '10 | 10:55 | 2012 lectures
|
MERCAT DEL MAR

La nova ubicació del Mercat del Mar encén els ànims de la Unió de Botiguers

Text Berta Ruiz  Fotografia Berta Ruiz

Imatge del Mercat del Mar ahir al vespre, al passeig del Regueral

La Unió de Botiguers de Cambrils segueix en peu de guerra contra la celebració del Mercat del Mar a Cambrils. Aquest malestar va quedar palès ahir al matí en una roda de premsa celebrada a la seu de la Unió de Botiguers, la qual va comptar amb la presència del president de la UB –Tomàs Sierra–, el vicepresident de la UB –Salvador Colom–, el tresorer de la UB – Jordi Sancho– i Jordi Savall, com a comerciant cambrilenc. Recordem que a principis del mes de juliol, la UB també havia reclamat a l'Ajuntament que es deixés de fer el Mercat del Mar. Enguany, el Mercat del Mar s'ha instal·lat del 26 al 28 de juny i del 15 al 18 de juliol al port; del 3 al 5 d'agost al passeig del Regueral, i properament es tornarà a instal·lar del 20 al 22 d'agost.

Indignació de la Unió de Botiguers amb l'Ajuntament

Els representants de la UB van voler fer pública la seva queixa i la seva indignació vers l'Ajuntament de Cambrils donat que aquests dies s'ha tornat a instal·lar el Mercat del Mar.El president de la Unió de Botiguers –Tomàs Sierra– va explicar ahir que tant per part de l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges– com per part del regidor de Festes –Jordi Savall– es va prendre el compromís de no tornar a instal·lar aquest mercat al port. "La nostra indignació ha estat quan de cop i volta veiem que aquest passat dimarts es tornava a col·locar el Mercat del Mar a la platja del Regueral, un lloc on nosaltres hi fèiem fires des de feia molts anys i ens van fer fora d'allí. Estem en contra que facin un mercat i a més organitzat des d'un departament de Festes que no té res a veure amb la promoció de ciutat", va dir Sierra.

La darrera reunió mantinguda entre ambdues parts va tenir lloc el passat 30 de juny. Sierra va afirmar que des de la UB sempre s'ha demanat que es tregui la fira, "però aleshores ens van dir que ara ja tenien pres el compromís amb aquesta gent per aquest estiu. Vam proposar de buscar una altra ubicació que no fes tan de mal al comerç de Cambrils. Des de l'Ajuntament ens van dir que ara a l'agost mirarien de reubicar-la, però que ens consultarien sobre la nova ubicació. Quan ens pensàvem que no es muntaria ens l'hem trobat al Regueral i això ha estat un gerro d'aigua freda per als comerciants cambrilencs". La Unió de Botiguers considera que l'Ajuntament "ha pres el pèl" a la representació de membres de la UB que van reunir-se amb el regidor Jordi Savall i que des de l'equip de govern no són conscients del perjudici que aquest mercat causa al comerç cambrilenc.

Jordi Sancho:"No sabem perquè es fa aquesta fira i quin compromís personal o de partit hi ha darrere de tot això?"

Per la seva part, Jordi Sancho va criticar la instal·lació d'un mercat d'aquestes característiques: "creiem que aquest mercat no aporta res al poble, no ens és beneficiós, no ens fa venir més gent i la única cosa que fa és que aquests paradistes recaptin els diners i se'ls emportin fora de Cambrils. No sabem perquè es fa aquesta fira i quin compromís personal o de partit hi ha darrere de tot això? Si diuen que l'Ajuntament no paga res, els que fan el mercat si que han de pagar. A qui estan pagant? Què s'ha mogut darrere d'aquestes festes, perquè no ens creiem que es faci de manera altruista". El tresorer de la UB també va criticar que s'instal·li un mercat sota el nom de "mercat del mar", quan en aquest es venen tot tipus de productes que no estan relacionats amb el mateix. Sancho va insistir que aquest tipus de fires treuen ingressos als comerciants i restauradors de Cambrils, "aquests senyors hauran agafat els diners i hauran marxat encantats de Cambrils".

Jordi Savall: "És molt dolç arribar a Cambrils, fer calers i marxar"

En aquesta mateixa línia, Jordi Savall va comentar que "és molt dolç arribar a Cambrils, fer calers i marxar. Nosaltres tenim comerços oberts tot l'any, paguem IBI, paguem Seguretat Social, tenim tots els permisos. M'indigno amb els del Mercat del Mar, però també amb els venedors ambulants, que es posen en els millors punts de Cambrils, posen la manta a terra, fan diners i marxen. La venda ambulant ens perjudica més perquè és constant i molt més nombrosa, però el Mercat del Mar també ens perjudica perquè a més ho fan amb la permissivitat de l'Ajuntament i d'aquí ve la nostra indignació". Savall també va criticar les condicions sanitàries en les quals se serveixen els productes al Mercat del Mar. "A altes temperatures davant de la platja, no s'haurien de vendre aliments i Protecció de la Salut de l'Ajuntament n'hauria de vetllar".

Importants pèrdues econòmiques

Donada la situació econòmica actual, segons van manifestar ahir els representants del comerç cambrilenc, "el fet de reunir aquest tipus de competència vers el comerç local pot arribar a crear unes importants pèrdues econòmiques". Segons van dir, si durant els 13 dies que el Mercat del Mar farà parada aquest estiu i suposant que facin uns 300 o 400 euros per dia i parada, pels 13 dies que pararan per les 28 parades que hi ha, això pot suposar deixar d'ingressar a Cambrils entre 109.000 i 145.000 euros.

Salvador Colom, Jordi Savall, Tomàs Sierra i Jordi Sancho, ahir durant la roda de premsa a la seu de la Unió de Botiguers






EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 21 comentaris rebuts

Au, vinga, va!!!! quin mal us fan, botiguerets? i són paredetes més boniques de veure que les que munteu valtros pels saldos de rebaixes!!
Sou penosos.
Cambrilenca | Contestar aquest comentari! | 6/8/2010 - 11:25
Tot ho volen per ells...i per que no ho han fet abans? Toxanades
renau | Contestar aquest comentari! | 6/8/2010 - 11:42
Sembla estrany que la gent de Cambrils mateix foti merda contra els botiguers,penseu que avui en dia per aguantar un negoci san de fer maravelles i nomes falta que els senyorets de l´ajuntament permetin fer fires d´aquestes i permetin la venda ambulant com estan permeten.Lo que hauriem de fer els botiguers es deixar de pagar impostos al ajuntament i ja verieu si espavilarien aviat.
botiguer | Contestar aquest comentari! | 6/8/2010 - 13:01
Fan més mal els senegalesos (i més per la pròpia imatge que produeixen al llarg del port i passejos) que no pas quatre parades que venen dos dies. Us hauria de caure la cara de vergonya!!! I la policia els veu i no es hi diu absolutament res!!!
passejant | Contestar aquest comentari! | 6/8/2010 - 13:23
Si es posen allí us queixeu, si es posen aquí també, us queixeu per costum.
Que us penseu que sou els amos de la façana marítima?.
Son tots els botiguers els que us queixeu o solsament el dos o tres de la junta que teniu negocis allí devant.
Carl Songs | Contestar aquest comentari! | 6/8/2010 - 15:52
I perque no es queixeu del Mercadona , i d´altres supermercats , ja que els seus beneficis tambe surten de Cambrils , per a enriquir a foranis .
Matadona | Contestar aquest comentari! | 6/8/2010 - 16:35
Jo crec que el problema es dels mateixos botiguers que ni vosaltres mateixos us aclariu.
Segur que quan feu la fira de rebaixes, moltes parades son de l'altre punta de la població, amb gent que no son del poble i que també els hi oferiu un lloc a primera linia del mar i això es competència contra els vostres mateixos comerços.
Josep Claris | Contestar aquest comentari! | 6/8/2010 - 18:44
Trobo que feu els números molt ràpid i això vol dir que quan feu les magnífiques fires de rebaixa com a mínim us treieu uns mil euros per parada i dia.
Sempre ploreu del que perdeu i mai dieu el que guanyeu (la UB).
Segur que qui estan contents son els comerços del regueral, crec que ja han demanat a l'ajuntament que es faci cada setmana.
jo no soc tonto | Contestar aquest comentari! | 6/8/2010 - 20:21
quan la gent anem de vacances ens agrada l'ambientillo de paradetes i mercadets opcionals a les botigues de sempre, però al mateix temps el fet de donar un tomb convida a fer un gelat o un café als locals de sempre. no se per que cal renegar de tot si d'aquesta manera també surtiu beneficiats. tota la vida que ploreu! no teniu remei, son les iniciatives el que fa que vinguin més turistes no postura negatives i dramàtiques com les vostres
nous aires | Contestar aquest comentari! | 7/8/2010 - 14:48
Com sempre, alguns empresaris de la UB pensan-se que Cambrils és ells i el seu benefici. A altres ja ens está bé les paradetes, atreu gent que de ben segur després fan un geladet, un refresc o compren unes sabatilles esportives.
Si es que... | Contestar aquest comentari! | 7/8/2010 - 17:38
Usurers es lo que sou ! Per aixo anem a comprar roba a Reus i Tarragona i a menjar peix a Deltebre i L´Ampolla.
Si, senyors de UB y restauradors, aixo fem els cambrilencs de tota la vida.
Fins els collons de la usura! | Contestar aquest comentari! | 7/8/2010 - 19:23
Son molt llestos els comerciants de Cambrils, es pensen que son el malic del mon i jo em pregunto, que fan ells pel poble?, ajuden a les entitats o als clubs esportius?.
Sempre es queixen de tot i probablement no tenen la culpa, ja que de segur que el regidor de comerç els hi dona tot el que demanen.
Pep Anton | Contestar aquest comentari! | 7/8/2010 - 21:03
Sí, SÍ ! moltes queixes contra l'ajuntament i després a llepar el cul a l'equip de govern. Si vosaltres mateixos no os sabeu defensar els vostres interessos, aneu fins. La clau és fermesa i més fermesa, davant el desgavell que hi ha a l'ajuntament.
Susanna | Contestar aquest comentari! | 8/8/2010 - 12:18
Sou com a crius i teniu enrabiades de pati de colegi, com que ells si posen naltrus també ens hi posarem.
Sempre heu funcionat igual, a remolc i en contra de tothom.
Maria Antònia | Contestar aquest comentari! | 8/8/2010 - 13:02
Els Srs. Sancho, Colom i Savall, fa massa temps que van les fires, i sempre amb el mateix discurs,....Sr. Sierra, no es deixin contaminar per aquest personal, són com els rucs per la sènia, només veuen lo seu,... la U.B. la utilitizen com a "medius operandi negiaciandi" primera nosaltres els demés....
Calen cares noves, més dinamisme i menys victimismes !!!!
Plegueu | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 8:43
a mi els negres que venen a la platja em fan pena. No crec que res del que venen faci cap mal a ningú, fins i tot ni als botiguers: unes ulleres , unes carteres, unes bosses...és com qui va al mercadillo, hi ha gent que ho compra i hi ha qui mai no comprarà res de mercadillu, hehe. El mal no es pas d'aquesta gent negreta que mira de viure com pot. El mal, ja ho sabem sobradament, és d'aquelles persones , que obren el capó del seu cotxàs i els donen el gènere per a anar-lo a vendre. Jo en vaig veure un d'aquest, i no era pas senegalès ( com apunta un que escriu més a dalt) ni tan sols africà. Aquests catalans o castellans els haurien de donar feina més digna. NO solament uns CDs i una borrassa, sinó dignitat, no unes bosses i dir-los: si en veus un de ben vestit a la platja, apreta a córrer.
dignitat | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 10:51
ESTIC MOLT DACOR AM ¡¡DIGNITAT¡¡, SES BEN SERT,EL Q DIU,SI TINGUESIN UN CONTRACTE DE TRABALL,NO FARIEN AIXO,I ELS BOTIGES, SI TENEN PERDUES DONS,QUE TANQUIN LA BOTIGA, ¿NO?,Y QUE ES DEDIQUIN AM UNALTRA COSA.
EXCASTELLERA | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 17:39
Molt omplis la boca de que si Cambrils aquì o Cambrils allà, però jo encara no els he vist collaborar enrès del poble de manera altruista, sempre per els seus interesos, vinga home que ja ens coneixem tots
ojos que no ven | Contestar aquest comentari! | 9/8/2010 - 19:12
Això és una bona manera de fomentar el comerç local!. Si senyors de l'ajuntament.
Tico | Contestar aquest comentari! | 11/8/2010 - 12:03
Jo tinc un negoci de serveis, amb el que els venedors ambulants o les paradetes no em fan cap mal al meu negoci.

Però tinc coneguts que si tenen botigues i el que veig per aquí són comentaris molt lleugers de persones que segurament no en tenen de botigues ni han tingut i que no tenen ni la més mínima idea del que comporta.

Potser podem pensar que els botiguers exageren però quan pagues impostos, sous, permisos, etc el que vols es que no vingui ningú, siguin les "mafies" dels venedors ambulants o paradetes que no aporten gaire al teixit econòmic de Cambrils (si et compres el formatge o el capritx en una paradeta després no ho compraràs en una de les botigues que ho venen) i et treguin part del teu negoci.

Ei nois, que tots treballem o montem un negoci per guanyar calés i no per montar una ONG, no?
el que has de llegir! | Contestar aquest comentari! | 12/8/2010 - 14:17
Els cometaris que es veuen anteriors són d'una visió completament nula de lo que es el comerç, no és tracta d'egoisme senyors!, és tracta de sentit comú. Vosaltres sabeu d'aquestos pobres negres que diu algú, quina trama tenen i que ells són víctimes de la mateixa trama. Mireu , no sóc botiguer , sóc empresari , quant estem compran al pobrets negres estem potenciant la mafia d'explotació infantil !!, sí l´explotació infantil !! , ja que la gran majoria de productes, a més de no tenir cap mena de garantía ni contral de calitat, provenen d'una xarxa de gansters i només veiem els pobrets negres. Mireu, quant el comerç, sigui quin sigui, funciona, dóna més feina!; amb això vull dir, que aquestos botiguers o restauradors necessiten més mà d´obra i tots plegats tenim més feina. Quant tots tenim més feina és paguen els sous, seguretat social , impostos municipals, nacionals, etc . No ens em d'obllidar que les retallades que avui en dia és fan, són producte de la manca de ingressos. Em perdonareu, però no siguem irresponsables, quant tots guayem tots sortim benificiats. Ja sabem que per fer un petit o gran regal, ens surt més econòmic comprar-lo als negres, perdoneu, no ho fem per ells, ho fem per nosaltres mateixos, per tal d'estalviar-nos, i axí quedem molt bé i a sobre a meitat de preu ! Això sí , ens estalviem els "cuartos" .
Podeu pensar, aquesta persona que fa aquest escrit, quins interessos té?, us el diré, sense cap embut, ELS MATEIXOS QUE VOSALTRES . jo voldria que fessim una petita reflecció, i és que només volem el mateix que aquestes persones, guanyar-nos la vida. Això sí, pagan els impostos que marca la llegislació actual i , si ells paguen els impostos, permisos, taxas, iva, irpf, ... només diré com NOSALTRES , només perquè són de fora NO, igualtat per tots i així tost sortirem guanyant.

El dimenge passat un amic em diu, mira quina joguina he comprat a un negret, i mira que bé que s'ho passa el Francesc, al seu fill, i jo li vaig dir, que sí, però aquets juguets surten d'una explotació infantil o dels drets humans, i cohoperes amb tota aquesta trama realitzant la compra! És que és tan fàcil dir que pobrets negres, quant en realitat ens aprofitem, o ens enganyem a nosaltres mateixos. Després volem que els governs ens paguin la juvilació, l'educació, que no retallin en sanitat, etc. Si algú de veritat vol ajudar, si és pot que intentin donar-hi una feina, amb la qual aconseguiran la nacionalitat i amb conseqüencia produiran per tal de poder, igual que nosaltres, tindre uns drets i serveis mínims com són la sanitat, educació, etc i no quedar-nos amb l'auto-excusa de pobre gent!!
I pensant amb la gent, que després de llegir la meva reflexió, pogui pensar que els podria donar jo d'alta a la meva empresa, doncs si, si em fes falta personal i estigués qualificat no en tindria cap de problema, per què així ho he fet moltes vegades i a dia d'avui, amb el meu personal, juntament amb gent de casa, hi tinc dos marroquins i un altre treballador d'una altre nacionalitat.

TEMA PÒSIT. Quant és parlen d'obres d'aquesta embergadura, és normal que pot produir unes molèsties, unes molèsties que tots fem quant fem obres a casa nostra (amb més o menys durada o embergadura, però ho fem), unes molèsties, amb les quals ja no hi pensem. Estic segur, que un cop finalitzada la plaça ( la qual serà un lloc molt transitat peatonalment parlant, amb un aparcament cèntric que aportarà una quantia important de possibles clients, ningú s'enrecordarà de les molèsties, i ningú és queixarà del benefici que li repercuteixi. Mireu a Tortosa, estan fen obres en un parking i surten esquerdes, a Reus, al parking del Carrilet també varen tenir els seus problemes, i no ha passat res. Mireu, quant més aviat és poguin acabar les obres, millor per tothom! No fiqueu més traves, si us plau , deixeu treballar i no feu cas d' alguns que només volen enrrenou i mal estar, pels seus possibles interessos. Us ho demana un Cambrilenc de naixament, que estima Cambrils i els seus interessos al igual que tots vosaltres. Perdoneu si he pogut ofendre en algun moment amb les meves reflexions i opions, no ha estat la meva intenció, tot al contrari.

Membre de la ALECC, FECAM, i empresari de Cambrils .
empresari | Contestar aquest comentari! | 6/8/2011 - 13:41