El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:27.3ºC | Humitat: 71% | Pressió: 1008Hpa | Vent: E 12 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2165 | dimecres 17 de setembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
SOCIETAT | dimecres 30 juny '10 | 11:45 | 2361 lectures |
FESTA MAJOR

El Seguici Popular omple de festa els carrers del Port en la diada de Sant Pere

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

Gegants i nanos ballant ahir al matí al pati de l'església de Sant Pere, a la sortida de la Missa Major

El seguici popular i la Missa Major van ser els principals protagonistes dels actes de la diada de Sant Pere, que Cambrils va viure ahir. En un dia d'intens calor, els elements festius i tradicionals cambrilencs van animar el dia central de la Festa Major.

Els elements del Seguici es van concentrar a la plaça de mossèn Batalla. A les 11 del matí es van posar en marxa fent un recorregut per la façana del port i retornant pel carrer del Consolat de Mar fins a la plaça de Catalunya i la plaça de l'església de Sant Pere. Encapçalava la comitiva el ball de diables els Cagarrieres i els seguien els diferents elements de la colla gegantera Tota l'Endenga amb la Farnaca, el grup de timbalers Cop de Cap, els nanos i els gegants. A continuació van desfilar els components del Ball de Bastons i tancava el Seguici les pubilles i els hereus amb les autoritats i amb la banda de música de l'Escola de Música de Cambrils.
Després de la Missa Major, els diferents elements tradicionals van fer una ballada a la plaça de l'església de Sant Pere.

Cucanyes i havaneres

Les cucanyes i l'animació per a la canalla van protagonitzar la tarda del dia de la Festa Major. El parc del Pescador va ser l'escenari on l'Agrupament Escolta Gent de Mar va organitzar tot un circuit de cucanyes destinades als més petits. No hi van faltar l'estirada de la corda i les carreres de sacs així com altres proves amb més risc d'embrutar-se com la de trobar amb la boca un petit objecte amagat en un recipient de farina, fer una cursa amb una cullereta sostenint un ou o mossegar entre dos una poma sucada amb xocolata. Les diferents proves van culminar amb el trencament d'unes quantes olles de fang, plenes de caramels i petites joguines.
L'animació infantil no es va aturar ja que després de les cucanyes, el grup cambrilenc Patim-Patum va engrescar tant la canalla com molts pares i mares.

El darrer dels actes de la Festa Major va ser la cantada d'havaneres amb el grup Els Pescadors de l'Escala, que van actuar a l'escenari habilitat enguany al pàrquing del parc del Pescador.
Cal dir que el dia abans de la diada de Sant Pere es va fer la revetlla en aquest mateix escenari, que va estar protagonitzada per l'orquestra Musicàlia.

 GALERIA IMATGES | 24 fotos

Seguici Popular de Sant Pere




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 15 comentaris rebuts

Vaig veure molta professionalitat per part de les perssones que van dur la barra del bar de la revetlla de Sant Pere.
El Pere: un gerent que tallava el bacallà amb autoritata.
L'Edu: un públic releissons que sap el que es fa.
El Mendo: un gran ecomonista reconegut on els hi hagi.
L'Àngel: un maitre entregat fins que els assumptes familiars van requerir la seva inestimable presència.
El Jordi: un somalier amb paladar exquisit.
L'Enric i el Xavi: barmans o "GoGo's"?.
El Luque: feia nosa o era el talp?.
I el valuós elenc de cambreres totes elles molt eficients.

Tan sols els hi va faltar anar d'uniforme, detall que espero que en una pròxima barra portin tots, tots?, bé tots excepte el molt apreciat Wally.
Buscant a Wally | Contestar aquest comentari! | 30/6/2010 - 17:57
Tota l'endenga 9 + foto portada
Bastoners 4
Diables 2
Musics 1
Pubilles 1

Si senyor quin resum!!
Revista = Endenga | Contestar aquest comentari! | 30/6/2010 - 19:15
I quina entitat té més elements al seguici? Amb això ho dic tot!
jasi | Contestar aquest comentari! | 30/6/2010 - 21:11
comentari que vol ser tocacullons, però es queda en la curtesa de mires de qui el fa
pel xerraire de pacotilla | Contestar aquest comentari! | 1/7/2010 - 10:03
Mou més gent perquè rep més pasta. Com que tenen pasta fan coses.
Jo ho trobo de lògica. Sinó mireu les seves xifres amb nombres bastant més elevats que bastoners, diables, etc.
Com sempre els de l'Endenga s'amaguen en "es que nosaltres movem molta gent" : normal, 6 gegants i vint persones, uns quants nanos i 60 pares, una farnaca, fotem-li diables i timbalers (perquè clar, amb els mal de cap no dóna no? au va.)

Les coses seguiran igual fins que no s'ajudi equitativament a totes les entitats i no als amb més enxufe.
buh. | Contestar aquest comentari! | 1/7/2010 - 16:33
Buscant a Wally et deixes un detall: aquest cop no va fallar la cervesa!!
I quins Gin tonics es fotia el Wally eh!
Ens ho vam passar de collons!
Salut!
Yeeuuss!! | Contestar aquest comentari! | 1/7/2010 - 9:57
JASI: la quantitat per davant de tot, oi? perfecte, de fet no em sorprèn que diguis això, ja que es el pensament "endenga".

apa saluti
jesi | Contestar aquest comentari! | 1/7/2010 - 10:43
Perquè aquesta mania cap a l'endenga?
L'Endenga és una entitat que porta 19 anys celebrant la nit del foc, més de 15 celebrant la trobada gegantera, cada estiu volta més d'una vintena de pobles,... en el meu parè és força normal que rebin la subvenció que reben, que després, em faria gràcia saber tots aquests que parleu quina idea en teniu dels numeros concrets.

JESI: la quantitat per davant de tot? pensament endenga? clar que sí! Sempre! per això en comptes de portar 12 colles per la nit del foc, intentem portar varietat d'una colla centenària, una provinent de fora del principat, bèsties apart de colles de diables,... clar que sí perquè la quantitat és el que més ens importa! Vas força equivocada...
Endenguero entre d'altres coses | Contestar aquest comentari! | 1/7/2010 - 19:40
Deixeu estar, hi ha gent que sempre voldrà fotre merder on no n'hi ha! Ahí te veo "jesi" con 2 cojon...! Gent com tu sobra aquí..
+endengueros | Contestar aquest comentari! | 1/7/2010 - 23:18
Al Sr buh (per dir algo)

Ets dels que en el món associatiu més pasta vol dir més coses? No fas res si no hi ha pasta?, És això?

Com els diners de l'ajuntament són públics, potser serà bo que es diguin tots, i veuràs com el conveni de l'Endenga segur que no té cap tracte de favor. Insinuar una cosa que no saps és de mala persona i si la saps i dius mentida, pos tú mateix.
No sé quin resentiment tens que et fa ser tan positiu per les coses de casa...


No hase falta decir nada más!
Apa xatu, a córrer | Contestar aquest comentari! | 2/7/2010 - 10:55
La desqualificació de la persona amb qui no comparteixes l'opinió és de molt mal gust i et deixa per terra amb aquest "per dir algo". A més, no he dit que sigui un home, però bé, tu a la teva.
Si tu creus que una entitat es pot moure de la manera en que ho fa l'endenga sense diners, es que vius en un país molt lluny del sistema occidental capitalista. No té dit que no es pugui fer res no molt menys, però està clar que els límits els marquen en última instància, els temes econòmics t'agradi o no t'agradi.
De mentides no en dic cap, i ja que menciones els diners públics, t'agrairia que miréssis els pressupostos de totes les entitats i veuràs com hi ha un desequilibri impressionant i tractes "preferents" (si es poden dir així, ja que més aviat es consentiment i ganes de fer ostentació sense sentit) amb algunes entitats (lògicament, no solament l'engenda, però ningú pot negar que partícep d'aquests ho és.
No és ressentiment, es que en aquesta revista es critica sempre per algunes coses, per altres no cal tocar-les...doncs perdona que et digui que el que s'hagi de criticar i no es faci, tranquil (o tranquila) que ja estaré jo per allà. Sense resentiment clar.
buh | Contestar aquest comentari! | 2/7/2010 - 15:22
Buh el que passa es que ets un convergent ressentit amb tothom, que només vues bé les coses on ets tu i menysprees altres.
I dic això per que sé de quin peu calces.
Joan Manel. | Contestar aquest comentari! | 3/7/2010 - 11:22
Déu meu, m'encanta quan algú em dóna motius per continuar discutint. QUAN he dit que menyspreo la feina de l'Engenda? Al contrari! Trobo impresionant la seva habilitat per anar xuclant diners i potenciar la cultura. El que defenso es la igualtat entre tots i el benefici per igual. Però clar, si ens posem a la defensiva a la mínima que algú diu alguna cosa com els nens petits, clar..
Per cert, em sembla que et confons de persona.
buh | Contestar aquest comentari! | 4/7/2010 - 11:53
osti! es fan coses i la gent encara fotent merder!
pensem amb el que fem xec! estem entre tots tirant la cultura i les festes del poble, no cal tirar pedres on no en calen home!
clara | Contestar aquest comentari! | 3/7/2010 - 15:22
Clara:

aquest poble és així de divertit.
alguns encara estarien a la via tirant pedres
antoni | Contestar aquest comentari! | 6/7/2010 - 18:45