El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:13ºC | Humitat: 65% | Pressió: 1017Hpa | Vent: NO 17 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2233 | dissabte 20 de desembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimarts 1 juny '10 | 11:15 | 2537 lectures |
MOBILITAT

Es posen en marxa les zones blaves amb l'increment de les tarifes i amb la creació de noves places

Text Raquel Samaniego  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

Parquímetre a la zona blava del carrer de Robert Gerhard, aquest matí

A partir d'avui, 1 de juny, es posen en marxa els parquímetres de zona blava repartits per diferents zones del municipi. Una temporada turística més, aparcar en determinats espais tindrà un cost tant per a visitants com per a cambrilencs. Enguany, però, s'inclouen més places, ja que també s'ha pintat de blau el carrer del Vi, al barri de la Pallissa de la vila, així com el tram de l'avinguda de la Diputació comprès entre el Pi Rodó i la riera de Maspujols. Aquesta última zona, però, encara no compta amb els parquímetres instal·lats. Es preveu que la instal·lació es faci entre avui i demà i, tot seguit, es posin en funcionament. D'altra banda, cal dir que enguany no es compta amb les places que hi havia al mig de la plaça del Pòsit i que actualment està en obres.

El preu de l'hora és de 90 cèntims, 10 més que l'estiu passat, i el mínim de consum, 30 cèntims. Enguany, però, es dobla l'import que s'ha de pagar per anul·lar la denúncia, ja que en 2009 eren 3,5 euros i enguany arriba als 7 euros. Tots els veïns que tinguin els seus pagaments al corrent amb l'Ajuntament, podran adquirir la Targeta Resident, que s'enganxa al vehicle i que indica al revisor que compta amb un descompte especial. Així, una hora per un veí costarà 30 cèntims d'euro. Altres anys, també, els cotxes aparcats a l'avinguda de la Diputació quedaven exempts de pagar fins el dia 15 de juny, però aquest 2010 s'ha avançat fins avui. I el període de pagament arribarà fins el 30 de setembre, tots els dies de les 10 a les 14 hores i de les 17 a les 22 hores. Cal destacar que hi ha també la Targeta Empresari, amb la que l'hora costa 70 cèntims, així com també abonaments per a comerços: a l'estiu, 185,60 euros; i per l'hivern, 301,60.

Carrers en zona blava

A la zona de la vila les zones blaves són vigents tot l'any. Els carrers són Pere III, Jacint Verdaguer, Passeig Albert (parcialment) i carrer del Vi. A l'Eixample platja trobem l'avinguda dels Països Catalans. A l'entorn de la Rambla Jaume I, plaça Aragó, Pau Casals, Ramon Llull, Sebastián Elcano i Roger de Flor. L'entorn del carrer de Robert Gerhard, Eduard Toldrà i Ferran Sors. La zona del Regueral, Galceran Marquet, Esteve Anguera, Hug de Montcada, Vinyols, Camí de Sant Joan, Colom, Rambla del Regueral. També pintats de blau estan el passeig de la Salle sud, i tot el Parc del Pescador. Per últim, tota la zona de l'avinguda de la Diputació, i els carrers Lleida, Mont-roig, Riudoms, Montbrió, Vila-seca, Beethoven, Enric Granados i avinguda del Mar.

Nova zona blava a l'avinguda de la Diputació, des del Pi Rodó fins a la riera de Maspujols



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 16 comentaris rebuts

Vinga a xupar la sang, que en saven l'ajuntament i els veins que es fotin i que es posin el cotxe al cul!
Els pobres sempre pagem
panda de seat | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 12:37
I diuen que no hi ha un increment de la pressió fiscal: de 3,5 a 7, el doble.

A que espera per plegar, Regidroa?
ZAN | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 13:39
No hi ha diners?. A mi, en canvi, em sembla que no hi ha vergonya.
ens tocarà paga | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 14:21
Molt bé. A totes les poblacions se n'han posat i se'n seguiran posant de parquímetres. És una solució, s'ha de pagar, però a vegades ho agraeixes. Crec que l'Ajuntament hauria de plantejar-se una altra vegada el posar aquestos aparells per l'Av. Independència i voltants.
Sebastianet | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 17:07
L'increment de 3,5 a 7. A primer d'any ja es va aplicar a C/ Pere III i C/ Jacint Verdaguer, lloc on la zona blava funciona tot l'any.
A.N.T. | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 17:08
Estem en crisis? com potser que l'ajuntament continui amb els despropòsits per recaudar mès i no saber contenir les despeses...
pcasta | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 18:22
Aixo es mentira.al carrer viñols es van obrir el dia 27/05/10.i no el dia 01/06/10.Aquest del APARCAM LA SABEN LLARGA,CAP DE SETMANA I A PAGAR.QUIN MORRO QUE TENIU.ELS CALERS ES DEUEN CONTABILITZAR A PARTIR DEL 27/05/10 SUPOSO.NO A PARTIR DEL JUNY.EJEM.EJEM EJEM. SR del APARCAM CONTESTI PER FAVOR.GRACIES
JORDI | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 19:03
Quin cost té aquest nou carril bici? És realment sostenible?
El plantejament crec que ha estat equivocat.

S'han tret ingresos de diners en zona blava en llocs realment rentables pel pas de unes quantes bicicletes en unes hores molt concretes del dia.

S'està incordiamt a molts veïns per un caprici d'uns pocs.

I si deixem que vagin fent de les seves d'aqui dos dies tot el poble serà zona blava, es clar, s'han de pagar els sous dels treballadors de les emprese municipals ,............

AH, i ja em direu el dia de fortes pluges com quedarà la avinguda.
Comerciants prepareu-vos perquè us entrarà aigua, segur.

Qui ho hagi pensat tot això no es trobava molt bé aquell dia!!!!!!!!!!!!
Dons que plegui, que hi gent que encara té dos dits al front.
Sostenibilitat? Ni pensar-ho. | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 19:24
Que pasa ?, hem de pagar els tontos de sempre, no calia montar més empreses com Aparcam, A PAgaRCAMbrilencs, nova sede, el sr. Gerent d' APAgaRCAMbrilencs, que recordem que és l' antic Cap de la Policia, algún politic és farà president i a cobrar, i VIIIIIIINNNGAAAA a pagar Cambrilencs, ...........
APagARCAMbrilencs. | Contestar aquest comentari! | 1/6/2010 - 22:35
Si está claro, nos exprimen como limones. Solo les falta que nos cobren por pasear por el paseo marítimo a pie ( por el desgaste de las baldosas). Solo conseguirán que la gente se marche de Cambrils o que no vengan los turístas. QUE VERGUENZA DE AYUNTAMIENTO.
TRINA DE LIMON | Contestar aquest comentari! | 2/6/2010 - 12:27
Bé a mi em fan molta gràcia aquests comentaris... A veure estem en un poble TURÍSTIC!!!!!! Ho entenen????? Cambrils passa de 35.000 habitants a l'hivern a uns 120.000 a l'estiu.... O hi ha moviment de cotxes o a la platja no aparca ni Déu!!! I llavors si que marxarien tots els turistes...

I en quant a les tarifes, no volguem veure quan costa en altres indrets....... I en quant a les anul·lacions.... era vergonyós veure com amb 3'5 euros la gent es passava tot el dia a la mateixa plaça amb la seva denúncia al parabrises pagant menys que si es paguéssin totes les hores que dura la zona blava.

Crec que si això no ho tenim en compte l'únic que fem es tirar merda, que pel que es veu és l'únic que sabeu fer....
Fart | Contestar aquest comentari! | 2/6/2010 - 20:48
Sí, Cambrils és un poble turístic. Totalment d'acord. I què vol dir això? Que durant la temporada d'estiu només existeixen els turistes? Oi que no? A veure "Fart", a mi em sembla vergonyós que la gent de casa haguem de pagar. És horrible haver de pagar per entrar a casa teva. Hor-ri-ble. I ara segurament sortirà aquell que digui: -Ohh, us queixeu massa-. No em queixo massa, em queixo perquè em toca directament a mi, aparcar el cotxe i pagar la xona blava matí, tarda, vespre, matí, tarda, vespre... Au va! Que no ens escuren prou les butxaques? La mare que els va...
marinera | Contestar aquest comentari! | 10/6/2010 - 13:00
És indignant. Hem demanat informació sobre la targeta, que en altres anys ho comunicaven per carta, i diuen que aquest cop s'ha comunicat via email. Quin email? Si nosaltres mai els hem donat cap correu!!! Perque no avisen que deixaran d'oferir certes informacions per a emetre-les per correu electrònic? D'acord que és un progrés més econòmic, però hi ha molts que juguen amb desavantatge. I no se'ls és informat sobre aquesta modalitat.
correu tradicional | Contestar aquest comentari! | 2/6/2010 - 21:44
Fart:
ens ho pagues tu a tots? va perfavor, perquè volen més cuartos nostres??, que no en tenen mai prou els de dalt!! vergonyós passar el dia amb 3,5 + multa?? gratuït hauria de ser home! que ens ho estan privatitzant tot i aquí ningú diu res, ells foten la mà i naltros com a rucs encara anem pagant...!!
relc | Contestar aquest comentari! | 2/6/2010 - 22:33
per al Sr. FART:

farts estem els cambrilencs de gent com tu que no pare de llepar als que manen, clar que sabent com ocupes tu el lloc de treball a l'ajuntament, sense guanyar cap plaça el que és el mateix a dit, a tu et toca segui llepant.
a veure si hi ha nou govern i et fan tornar al teu lloc de treball que ja t'estem esperant tots, lepap......
-ºlolo | Contestar aquest comentari! | 3/6/2010 - 11:11
Perdó, però ja he pagar els set euros ( A L'ESCOLA DE MÚSICA) i no ara, fa més de dos mesos!!!
Aquesta noticia hauria d'haver sortit faaaaaaaaaaaaaaaa; 3 ó 4mesos.
SIGUEM REALISTES. Ai ai ! Aquesta revista i l'ajuntament.
Tinc juntificant
REVISTA CAMBRILS= AJUNTAMENT | Contestar aquest comentari! | 9/6/2010 - 0:57