CARNAVAL Un total de 20 colles participaran en la segona edició del Carnaval de Cambrils
Raquel Samaniego Jonathan Galán
Membres de diferents colles es van reunir ahir al Centre Cultural amb els organitzadors
Aquest proper dissabte 13 de febrer se celebrarà la segona edició del CarNACnaval amb la participació de 20 comparses, quatre més que l'any passat. Enguany, a més, també s'han organitzat diverses activitats relacionades com és l'arribada del Rei Carnestoltes o l'Enterrament de la Sardina. El primer acte serà la del Rei Carnestoltes, que arribarà a l'Ajuntament de Cambrils el divendres 12 de febrer a les 19 hores. Allà l'estarà esperant l'alcalde —Robert
Benaiges— per donar-li la clau de la ciutat.
Dissabte arriba el dia gran amb la celebració de la rua a partir de les 17.30 de la tarda. Començaran al passeig de la Salle baixant en direcció al port, passant pel carrer de Consolat de Mar i, posteriorment, pujaran per la rambla Jaume I fins arribar a l'avinguda dels Països Catalans, per on pujaran fins l'avinguda d'Adelaida. Enguany, igual que incrementa el nombre de carrosses, també incrementaran els quilos de confeti que es llençaran, ja que mentre l'any passat van ser 800, aquesta vegada se'n llançaran 1.900. Una de les novetats d'enguany és la celebració d'un sopar al pavelló per a tots els participants al Carnaval, una idea que va sorgir dels que hi van prendre part la passada edició. Després, hi haurà ball amb l'orquestra Tràfic i música a càrrec de DJ Francesc Benaiges.
Col·laboració del Ball de Diables 'Els Cagarrieres'
I ja per últim, el dimarts dia 16, es celebrarà l'Enterrament de la Sardina. Aquest acte s'iniciarà a la plaça d'Espanya a les 20.30 hores, on es farà la vetlla, posteriorment es farà un recorregut per diferents carrers del Barri Antic com el carrer de l'Hospital o el passeig d'Albert; i per últim, es baixarà a la plaça de l'Ajuntament on es farà el crematori, a les 21.30 hores. Aquest és un acte tradicional del carnaval que es recupera enguany a Cambrils. S'ha de destacar que la organització de la festa és a càrrec de la Nit d'Artistes de Cambrils (NAC) i que, enguany, tant per l'arribada del Rei Carnestoltes com per l'Enterrament de la Sardina comptaran amb la col·laboració del Ball de Diables 'Els Cagarrieres'.
Última reunió amb les colles
Ahir dilluns, a les 20 hores al Centre Cultural, es va celebrar la darrera reunió dels organitzadors amb les colles. Aquesta trobada va servir per aclarir dubtes relacionats amb el Carnaval i definir l'ordre de les comparses, entre d'altres aspectes. Un dels membres de la NAC —Marc Luque— explicava a Revista Cambrils Diari Digital que enguany esperen arribar als 2.000 participants a la rua, ja que l'any passat, amb 16 carrosses, ja van arribar als 1.100. A més, va instar a les diferents entitats cambrilenques que col·laborin amb aquesta festa, ja que tot i que ells van ser els impulsors, volen que hi hagi més associacions que hi prenguin part, com per exemple, enguany faran el Ball de Diables 'Els Cagarrieres'.
EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ !
27 comentaris rebuts
Potser en lloc de 22 colles podrien ser 23. Em refereixo a l'Ajuntament sencer, Alcalde, regidors i oposició. Tots vestits de pirates i bucaners, muntats en una carrossa en forma d'urna PLENA DE VOTS EN BLANC. Aixi sera, sens dubte. | | 2/2/2010 - 18:34
Aixi sera, sens dubte... de debò que havies de ficar aquest comentaria aquí?
Desitjo de tot cor que la gent disfruti moltíssim! ;) Albert | | 2/2/2010 - 21:55
bueno,bueno, lo del sopar, si se li pot dir sopar....... UN POQUITO DE PORFAVOR, eh!!!!!! L'Ajuntament s'hauria d'imbolucrar una miqueta y fer-ho tot com a señors!!! belenek | | 3/2/2010 - 8:33
Així serà, sens dubte.
No en tens ni idea del que dius. Joan Manel. | | 3/2/2010 - 9:26
Ja estem criticant envés de preparar-nos per una bona festa!! És que som tots uns tocacollons!!! Per què no felicitem a tots els qui organitzen el carnaval , i deixem-nos de punyetes!!
ÀNIMS i que surti tot molt bé!! I si no surt bé, no critiqueu!! Organitzeu-lo valtros!! Salut i confeti Com es veu des d'aquí dalt ... | | 3/2/2010 - 10:28
Joan Manel cada dia ho vec més clar que tu ets un que vius de l´ajuntament. Estas a favor de tot el q fa la nostra ajuntament. PAula | | 3/2/2010 - 10:40
Paula, no troves bé que es faci el carnaval?.
I si es fa, no t'has preguntat mai d'on surten els diner per fer-ho?.
No t'anadones que no fan pagar res per participar?
I trobo bé el que bé està i critico el que no està ben fet, tot i que moltes coses (la majoria) diria jo que economicament, surten de l'Ajuntament.
A lo millor tu sí que vius de l'Ajuntament i et fa ràbia que hi hagi coses que es facin bé. Joan Manel. | | 3/2/2010 - 12:34
Olé, olé, ja tornem a tenir carnaval.
És que si no en tenim s'acaba el món. no?
Ah. I que l'ajuntament pagui el sopar. Sobre tot.
Sóc del parer que l'ajuntament no hi ha de posar ni un euro.
Qui vulgui festa que se la faci i... se la pagui.
M'agrada lo dels VOTS EN BLANC. Ja ho he llegit en algun altre comentari i m'agrada. Vilero | | 3/2/2010 - 13:00
Una cosa Joan Manel, els diners que fa servir l'Ajuntament, d'on surten?
El mateix el dic, vilero. La festa ja ens la paguem de sobres, o et penses que no paguem impostos? pagat de sobres | | 3/2/2010 - 14:18
Pagat de sobres: Tens molta sort.
N'hi ha que no es poden pagar ni un entrepà i els "meus" diners i els meus impostos m'estimo més que s'inverteixin en la gent més necessitada que no pas en carnavals de la poca solta.
Si vols fer festa TE LA PAGUES DE LA TEVA BUTXACA, la part que em pertoca a mi dels MEUS impostos vull que es dediqui a d'altres destinacions més profitoses i repeteixo que l'AJUNTAMENT NO HA DE PAGAR NI UN EURO del "teu" carnaval.
És el mateix que penso del dineral que es gasten en Cambrirocs i d'altres collonades per a quatre estripacuentos. Vilero | | 3/2/2010 - 17:04
T'erres de mig a mig Mataties.
És el meu Carnaval perquè el fan els meus convilatans i es fa al meu poble. L'aniré a veure però no aniré en cap comparsa ni tampoc estic a l'organització.
I considero important fer aquest tipus d'actes populars perquè serveixen de cohesió social, una cosa de la que en aquest poble n'estem molt mancats. Si no hi hagués una colla de jovent entusiasta que encara perd les hores( i no les cobra) organitzant aquests actes(Carnaval, Nit del Foc, Reis, Vellesa, Trobades de gegants, de bastons i de diables, ...) estaríem en una ciutat suburbial, sense ànima ni identitat.
Jo no poso al mateix sac els Cambrirocks i les mil actuacions que paga l'ajuntament, això és un altre tema i una altra història.
Vols retallar despeses? fes un repàs de tot el que es gasta l'ajuntament i veuràs que això és la xocolata de les cotorres del passeig del Cavet.
Al cap i a la fi, fent festa també es dóna de menjar a molta gent. Pensa-hi. pagat de sobres, al quadrat | | 3/2/2010 - 18:45
Dons jo vull saber quan costa exactament el carnaval, però em tindre que fotre per que segurament això ni els de la premsa ho pregunteu i si ho feu no ho publiqueu. Montse | | 3/2/2010 - 18:58
Jo també desitjo de tot cor que la gent disfruti moltíssim.
Jo encara m'acordo de com gaudíem en la "guerra de la farina", fa anys. Gràcies Vilero per entendre que jo solament apuntava una carrossa mes perquè el Carnaval fos complet.
Tal com es diu en altra notícia, jo no faig ni faré cas al que digui Joan Manel. Aixi sera, sens dubte. | | 3/2/2010 - 19:48
Sabeu lo que costa la disfressa, el vehicle, la beguda, el mejar .... només dic, que simplifiqui la festa, vull dir que ens deixin cooperar al que surtim a carnaval de cambrils y que sens escolti per que any rera any sigui millor, ya que pel cami que anem .... de totes maneres VISCA EL CARNAVAL DE CAMBRILS! Y QUE TOTHOM HO DISFRUTI!!! BELENEK | | 3/2/2010 - 21:00
Joan manel que no veus que tothom esta en la teva contra, callat estaries mes guapo. Polin | | 4/2/2010 - 11:12
Pel que veig, ningú vol saber les veritats.
Així serà sens dubte i Polin, que he dit que us fa tan de mal. Joan Manel. | | 4/2/2010 - 17:05
Totalment d'acord amb el comentari de pagat de sobres ,al quadrat , el carnaval dona de menja a molts negocis de Cambrils.
Pel que fa al comentari del vilero i Joan Manel , als que no es poden pagar un entrepà que treballin una mica, a la Crida hi ha moltes ofertes, tampoc vull que els hi donguin els meus diners, molts no foten ni brot i encavat parant la ma .
L'ajuntament es una corporació publica que representa , governa i administra els interessos d'un municipi i a part d'arreglar un carrer,fer un auditori , un local pels joves etc, etc. si te que col·labora en l'organitzacio d'una festa, un concert, un esdeveniment dons o fa.
Es que no assistiu a cap acte, ni veieu cap per la televisió, també esta pagat amb els diners del contribuent i no penseu també que algun contribuent no esta d'acord amb allò.
Que algú no li agrada allò dons mala sort, sempre hi haurà d'altres que si.
Ara que un grup de jovent ha aconseguit tornar a engegar no o tirem per terra i donem el nostre suport.
VISCA LES FESTES DE CAMBRILS ¡ FRANKIE | | 4/2/2010 - 20:57
Frankie: las ofertas de La Crida, tu mucho no te las miras no?
Pq de ofertas no hay mas que para cursos y tomaduras de pelo con ventas, antes si habia ofertas buenas, ahora es algo triste.
Ah!! Y prefiero que se lo gasten en el Carnaval que no en los vijecitos perdon...Ferias de Turismo. mariano | | 5/2/2010 - 12:05
Mira Mariano la leo cada semana desde que salio, en el ultimo numero 1428 hay 16 ofertas de trabajo ,para los que quieran trabajar claro, cocineros camareros, ayudantes de cocina. auxiliar administrativo, peluquera,modista, canguro.Y quien dijo La Crida, dijo el Inem, Infojobs, Bolsa de Trabajo del Ayuntamiento,etc. Ahora claro si se busca Director ejecutivo, no hace falta estudios ni experiencia, para estar detras de una mesa, con desayuno servido por una bella señorita, con funciones de chatear por internet y hablar con los colegas por el movil , sueldo 6000EUR mensuales y 11 meses de vacaciones pagadas. Si lo encuentras dimelo que lo pillo yo.
Je ,je empezamos bien el carnaval. Vaya fiesta. FRANKIE | | 6/2/2010 - 0:57
Jo estic d'acord amb l'Albert
Si us plau, tingueu una mica de seny!!!, per fi ha tornat el Carnaval i esteu tocan los nassos amb qui o paga o no. Per que no veieu els somriures del nens petits no tan nens encanvi de preocupar-vos per els diners ??? Gal·la Font | | 6/2/2010 - 22:06
Amb un pressupost de casi 300.000EUR ( 50 milions de les antigues pessetes) i havent reduït aquest un 5%, es va realitzar ahir dissabte dia 7 de gener el COS BLANC a la nostra veïna població de Salou, vaig tindre la sort de puguer assistir amb la meva família i amb els fills d'un amic meu de diverses edats, i el que es van divertir,es per tornar-ho a repetir. La festa es molt maca i com mes maca s'intenta fer mes costosa es , però d'aquella primera que també vaig tindre la sort de veure ara fa 30 anys, en que el veïns tiraven retalls de papers de diari des de els terrats i balcons a aquesta, dons a canviat molt, però una cosa que no ha canviat es la il·lusió dels nens. Que val diners? , avui en dia tot val diners, fins i tot l'ajuda humanitària a Haití. Que mes valdria gastar-sels aquí? Dons crec que es tenen que gastar amb tot , amb una mica de seny. FRANKIE | | 7/2/2010 - 11:03
300.000EUR gastats en quatre hores?. I desprès diuen que hi ha crisis.
Ja ho deien els Pink Floid.
Si aquí Cambrils no crec que s'hagin gastat 300.000EUR en cap festa. Joan Manel. | | 7/2/2010 - 14:17
Doncs diria que 150.000 ja se'ls endú el Cambrirock Juana Manuela | | 8/2/2010 - 16:07
Joan Manel, els Pink Floyd no deien res de la crisi.
Ho deien els Supertramp, en el seu LP Crisis? What Crisis?. musicoterapeuta | | 8/2/2010 - 14:58
Pero si el Cambrils rock es un negoci ya, sera que no treu calers l'ajuntament de la gent que be de fora a veure'l, igual que a carnaval pero alla on pasa la rua es negocis treuen tajada perque tothom surt al carrer...merda ajuntament que no posa un duro y despres es gasta mig millio d'eeuros en un campana de l'esglesia del port... vergonya això!!! VISCA LES FESTES DE CAMBRILS!!! Astiyas | | 10/2/2010 - 13:24
Astiyas, si no saps de què va l'assunto, no parlis home o dona!! Criticar i criticar a l'ajuntament. Es nota que no en saps... Critcar sense coneixement | | 10/2/2010 - 22:41
Tu en saps molt... aixi va l'organització de cambrils que dona pena, aixo si vinga a recaudar diners en impostos y multes... Astiyas | | 13/2/2010 - 13:13
Afegeix un comentari a aquesta notícia
El funcionament d'aquest apartat és moderat, això vol dir que quan escrius un comentari al Diari Digital aquest no es publica directament fins a ser supervisat per membres de la nostra redacció. Agraïm la teva participació i et demanem que mantinguis l'educació i el respecte als altres. La redacció de Revista Cambrils Diari Digital es reserva sempre el dret a no publicar un comentari.