El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:24ºC | Pressió: 1019Hpa | Vent: ONO 9 km/h | Precipitació: 0mm meteocambrils 
    Edició 1167 | divendres 10 de setembre de 2010 | Any V
  CERCADOR     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimarts 20 octubre '09 | 10:50 | 1035 lectures
|
CARRIL BICI

S'aproven unes reformes al carril bici de l'avinguda de la Diputació per un valor de 416.000 euros

Text Redacció  Fotografia Anna Fargas

El carril bici de l'avinguda de la Diputació estarà delimitat per una barana de seguretat

L'Ajuntament de Cambrils ha fet l'aprovació definitiva del projecte de construcció del carril bici situat al llarg de l'avinguda de la Diputació, entre el Club Nàutic de Cambrils i el passeig marítim del Cavet fins a l'alçada del carrer de Lluís de Góngora. L'obra aprovada, per un valor de 416.266,49 euros, preveu la instal·lació d'una barana de seguretat, la millora de tot el traçat existent i l'eliminació de les barreres arquitectòniques. S'ha previst que l'obra s'enllesteixi en uns 4 mesos. Recordem que l'estiu de 2008 es va construir de manera provisional el carril bici al llarg del passeig del Regueral, ocupant un espai destinat a l'aparcament fins aleshores, amb una amplada d'uns tres metres i una llargada d'un quilòmetre aproximadament.

Enllestir tot el traçat


Les millores consistiran en repintar tot el recorregut –2.300 metres quadrats– amb pintura especial antilliscant de color vermell òxid, i amb la instal·lació de 715 metres de barana d'acer a 0,80 centímetres d'alçada útil que estarà envoltada per dues vorades. Aquesta servirà per delimitar la zona de circulació dels vehicles i dels ciclistes, actualment delimitada per pilons.

Pel que fa al recorregut, actualment queden dos punts en els quals el carril bici no existeix per raons d'espai. Amb aquest projecte es preveu enllestir aquests dos punts, per tal de completar tot el traçat del carril bici. En el tram de la rotonda del Club Nàutic es construirà el carril bici a l'espai que actualment està destinat a una zona enjardinada, mentre que en el tram del Pi Rodó, es construirà el carril bici al voltant d'aquest, tocant al passeig. A banda, també s'aprofitaran aquestes obres per a l'eliminació de les barreres arquitectòniques existents, adaptant un total de tretze passos de vianants i facilitant el pas de les persones amb mobilitat reduïda. I donat que els embornals existents són insuficients, aquests s'ampliaran a l'alçada dels carrers de Mont-roig, de Riudoms, de Montbrió i de Vila-seca.

Carril bici litoral

Actualment, Cambrils disposa d'un carril bici que recorre tot el litoral i que s'ha convertit en un dels atractius destacats de la nostra població. Per enllaçar la part de ponent amb el port, però, queda un petit tram d'uns 200 metres per enllaçar que són els que van des del passeig de les Palmeres fins a l'inici del passeig litoral a l'alçada d'Horta de Santa Maria. També cal assenyalar que en aquest primer tram del passeig, el carril bici no està assenyalat i vianants i ciclistes comparteixen el mateix espai.
D'altra banda, cal assenyalar que el tram de carril bici que va des de la riera de Maspujols fins a tocar a Salou és un pèl estret per al pas de dos ciclistes que es puguin creuar en el carril. La circulació pel carril bici a l'alçada del Cap de Sant Pere, a més, es veu dificultada per la presència dels venedors ambulants il·legals que estenen la seva mercaderia arran de la delimitació d'aquest carril.




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 36 comentaris rebuts

És una bona noticia qualsevol actuació sobre el carril bici. Però no esta de més recordar que aquest carril presenta alguns punts negres a banda del citats i alguna petita deficència: l'estat del asfaltat és deplorable al llarg de l'avinguda Diputació i pot ser no n'hi ha prou amb el repintat. al passeig de port, inmediatament després del Nautic existeixen uns trams en molt mal estat perillosos sobre tot per a patinadors i skaters. Igualment al passeig de les palmeres el ferm és massa rugós. S'ha de tenir en compte que el carril bici és molt utilitzat pels patinadors i una irregularitat que per un ciclista no té importància esdevé un greu perill per als patinadors. Igualment els datils maxacats per les cotorres* són un greu perill pels usuaris abans nombrats. Jo mateix he sofert un accident pel fet.

*Quand es controlará definitivament aquesta plaga? no és tan difícil localitzar els nius, destruir-los i atrapar cotorres amb xarxes, hi ha empreses que es dediquen.

Salutacions.
Patimamdovoypatinandovengo | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 12:14
Es a dir que ens apugen els impostos per pagar les millores del carril bici. Que quedi clar, que no tinc res en contra d'aquest carril, però ara com ara hi ha coses molt més importants. I més costant el que diuen 416.000 euros. De que anem, o de que van.
Fot-li gasto | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 12:17
Podien nivellar el paviment, ja que quan vas cap a Salou es noten totes les rases dels fanals i fa incòmode la circulació.
Una ciclista | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 12:39
ondia!!! Que regalen una bici al que l'utilitzen o què??? Perquè pel preu... i en plena crisi... no està gens malament...

vinga, arregleu el CARRIL BICI sisplau que està molt malament ufffffff... fatal!!!! i L'AVINGUDA BAIX CAMP que segueixi per molts anys amb un ESTAT DEPRIMENT que t'emportes tots els retrovisors dels cotxes aturats i has de fer punteria per què passin dos vehicles en paral.lel...

UNS CRACKs aquest consistori... Per cert... perquè li DIUEN AVINGUDA BAIX CAMP??? Si és pitjor que un camí de cabres...

Quina vegonya senyors.
MIQUEL. | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 13:03
416.000 euros llançats a la merda, ja que els ciclistes continuarant circulant per el passeig, sense mira ni respectar els vianants.
Pregunta: On es la policia quan se la necessita?
cambrils | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 13:17
En aquest moment de crisi, no és el millor moment per fer una despesa de mes de 4000.000?. Bé el tripartit ho soluciona amb una pujada d'impostos. Per que no solucionem primer que els ciclistes no vagin pel passeig?
Joan | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 13:42
HOHOHOHO Ya quiero se bicicleta
Ciudadano | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 13:53
Ho sento pero no estic d'acord amb les crítiques s'estan fent. Encara que a molts els pesi la platja, el port i tots els voltants són el motor de la nostra vil.la, tant a nivell econòmic com a nivel social. I crec que és important tenir-ho ben cuidat. Si feu un passeig un diumenge pel matí pel passeig veureu que hi ha ciclistes que no fan servir el carril bici pero, també hi ha moltíssimes families que van amb els seus nens pel carril bici, i tan sòls per aixó crec que es molt important cuidar aquests carrils fent-los totalment segurs.

Ojala les futures generacions puguin continuar fent servir els carrils bici gaudint del nostre mar.
Eloy | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 15:28
Això és una broma?
No estem prou endeutats?
no ho entenc | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 16:31
endeudats?? aixo diuen,pero entre una cosa i les altres, i no parlem de la neteja viaria q foten cada dos per tres, i queda merda igual,,cada dia entenc menys la politica, i al damunt, paga impostos paga i calla.
jo tampoc.... | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 17:08
Tot plegat fa pena; és creuen deus o què ?
Francesc | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 17:23
Joan 4.000.000 euros i crec que has passat una mica..fixat bé la quantitat que vas escriure jejejeje
un que te bona vista | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 17:28
Ho trobo un disbarat.
Primer ja no trobo bé que en un punt tant conflictiu com es la primera linia de mar, hagin tret tots els aparcaments posibles que hi havía per posar un carril bici. La segona es que aquest carril no serveix per a res, ja que de cinquanta ciclistes que hi poden pasar en un dia quaranta-cinc pasen per dalt del passeig. I ara només falta que es gastin aquest dineral en posar una barana, quan hi han molts carrers que dones a aquest carril bici que no es pot passar per la vorera ja que entre forats, arbres al mig i arrels d'aquests aixequen les rajoles que encara hi son, perque la majoria ja no existeixen, i no s'hi pot caminar.
Pero diuen que el que mana té raó ¿no?
Gastem, gastem, que s'ha de fer paxoca de cara als turistes que clar, ells son els que ho disfruten, perque naltros només pagarem mes impostos, i els carrers seguiran igual.
Tic-Tac | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 17:43
no volem caril bici, volem els diners a la butxaca.
ferran | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 17:50
Si voleu turisme de qualitat per tirar endavant cal fer millores i una d'elles passa per treure el cotxes de primera línea com fan a moltes poblacions de primer nivell.
ara aquí pels comentaris de primer nivell no crec que es busqui, aquí preval el turisme xungo. això si desprès tots a queixar-se i a dir tonteries.
un turista | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 19:08
Crec que ara no ésel moment i a més hi han altres millores més urgents, tal com apunten més amunt l'av. Baix Camp fa pena, en dius com avui els vianants no hi podem circular, s'entolla l'aigua i quedes mullat de cap a peus.
a.n. | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 19:10
jaja se debe un disparate de pasta y gastamos 416mil en un carril bici , que austera e inteligente medida, no esperaba menos de este ayuntamiento. viva la pepa a gastar!!!!!!!!!!!!en cosas tan importantes como un carril bici. que manera de llevarse la pasta a paladas!!!!!!!!1
alejo | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 22:10
No hi ha dret, quina colla de politics tenim?
Cada dia la fan més grossa.
poti poti | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 22:25
Señores, no es políticamente correcto hablar mal de las bicicletas!!!!! Sean moderados y piensen que, de momento, no les sacan el jugo a base de impuestos y más impuestos.

¿Qué más podemos pedir la ciudadanía no progre?

Un saludo.
antonio996 | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 22:28
el ayuntamiento se gastó un poquito de dinero publico en colocar dos señales de prohibición de ir montado en bicicleta en el puente que hay enfrente de mariné, pues bien se sigue circulando montado en bicicleta con el peligro se laspersonas que suben y bajan a pié.No dicen que no tienen dinero, pues alli se pueden forrar poniendo multas, pero como deben de ser de pocacuantia no les interesa
transeunte | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 22:50
Un pelet caret sí que ho és.
Ciclista | Contestar aquest comentari! | 20/10/2009 - 23:28
Em sembla molt bé tot el que sigui una millora pel poble, però per l´amor de Déu, no hi ha coses molt més importants? no tenim ja prou deute? no m´agrada que m´apujin els impostos per una cosa que, amb tots els meus respectes, molts ciclistes es passen per l´arc del Triomf.
Kyra | Contestar aquest comentari! | 21/10/2009 - 1:57
totalment d'acord amb el transeunte,
és una vergonya i un despreci i una violació dels drets del vianant el fet de que es deixi anar en bicicleta per un pas tant petit i estret.
senyors ciclistes, una mica més de civisme siusplau
cambrils | Contestar aquest comentari! | 21/10/2009 - 11:23
pasta pasta! i mentres l'ajuntament fent fora a treballadors!
Ciutada | Contestar aquest comentari! | 21/10/2009 - 23:55
!les clavagueras de las rambla jaume I¡
plou i fa pudor | Contestar aquest comentari! | 22/10/2009 - 11:13
en qualsevol lloc on hi ha tradició de carrils bici -Païssos Baixos, Alemanya, etc..., el pas de vianant no es preferent al del ciclista. Sempre tenen preferència les bicicletes. Per què aquí no pasa així. I un altre cosa; hi ha algú que ha dit que els ciclistes pasen per dalt el passeitg i la policia hauría de començar a posar sancions i te raó, però també cal recordar que el vianants van tranquilament pel carril bici "cómo Pedro por su casa" al igual que si fosin el poble eleigit families senceres agafades de la mà i amb gos amb corretge extensible. Això no ho arregla la policia, aquí ha de funciona el sentit comu i respecte de la gent. Ara de totes maneres no està de més a més preguntar on és la policia.... dons regalan xecs a les proves d'alcoholemia, aquí si que hi són ja qu es un lloc on hi a premsa i tots son bons a figurar.
Un que va amb bici | Contestar aquest comentari! | 22/10/2009 - 13:30
I l'oposició?
Mata Rates | Contestar aquest comentari! | 23/10/2009 - 11:04
Totalment, d'acord amb que no hi ha prou en repintar. Les rases dels fanals són nefastes. Tb voldria saber com uniran el carril bici a l'alçada del Nàutic (sortida del parking soterrat)? O ja posats ... pel pont de la Riera d'Alforja vora la
costa ?

P.S: Prefereixo que es gastin els nostres calers amb això i no amb els tiveris per Sta. Rita... oi?
Un ciclista més | Contestar aquest comentari! | 23/10/2009 - 14:52
No patiu, al cap i a la fi qui pagarà serem nosaltres de les nostres butxaques. Lo més fomut serà que encara algú els votarà per les següents eleccions.

Fotent al carrer a tota la colla de cordinadors enxufats de l´ajuntament fariem 3 o 4 carrils bici. Però esclar, llavors ja haurien de posar un sol cèntim de la seva butxaca i ja no els semblaria tan bona idea això de gastar-se´ls ara, oi ??
PERSUPOST | Contestar aquest comentari! | 23/10/2009 - 15:45
Pressupost, tens molta raó. Estic amb tu.
123 | Contestar aquest comentari! | 26/10/2009 - 11:09
que us penseu? que quan hi ha crisi no s'ha d'invertir? és al revés nois/es, en moments de crisi cal invertir i generar treball. Per cert, lo puto campanar del port que toca la pera amb les campanes va costar 600000 euros crec, no dieu res d'aquest super bunyol?
Alícia García | Contestar aquest comentari! | 26/10/2009 - 12:02
jajaja, Alícia, a repassar un carril bici q la gent seguirà passantse per l'arc del triomf, com diu la Kyra, li'n dius invertir?
Podriem invertir en una reestructuració de la plantilla de l'ajuntament, o una reestructuració dels carrers de Nou Cambrils i de Ponent, o una reestructuració dels carrers que acumulen tolls d'aigua quan plou tenint les clavagueres a 4 pams; o una reestructuració de la programació de TV Cambrils pq sigui més "visible" pels qui la poden veure, etc. etc. etc. o en les obres de l'ateneu o l'auditori pq acabin bastant abans de les eleccions; Hi ha moltes coses en les que es podria invertir!! I fins i tot, quedantnos amb els carrils bici, un bon enllaç vila-port...
ciclista puntual | Contestar aquest comentari! | 26/10/2009 - 20:43
Alícia, guapa, ja s´en va parlar en el seu moment del ditxos campanar. Si et serveis de consol, a les nits tranquiles el sentim des de la Llosa.
Kyra | Contestar aquest comentari! | 27/10/2009 - 0:36
calla Cambrils!! el què dius no té ni cap ni peus!!! parles com si fos un atemptat terrorista
shhhhht | Contestar aquest comentari! | 27/10/2009 - 18:24
per quins pebrots sempre penseu en les inversions públiques com si fóssin diners doméstics? si no hi hagués carril bici seria un caos, amb el temps la gent s'educarà... però si no hi ha carrils bici poc que ho crec
Rovelló Cisteller | Contestar aquest comentari! | 27/10/2009 - 19:33
i cuando un carril bici al poble????
vilero2 | Contestar aquest comentari! | 28/10/2009 - 19:52

Afegeix un comentari a aquesta notícia

El funcionament d'aquest apartat és moderat, això vol dir que quan escrius un comentari al Diari Digital aquest no es publica directament fins a ser supervisat per membres de la nostra redacció. Agraïm la teva participació i et demanem que mantinguis l'educació i el respecte als altres. La redacció de Revista Cambrils Diari Digital es reserva sempre el dret a no publicar un comentari.

Nom: Esborrar comentariEnviar comentari
 PUBLICITAT
 ANTERIOR
dimarts 20 octubre '09
El Forn del Tallero serà seu del nou Consorci dels Serveis Socials presentat per l'Ajuntament i el Consell Comarcal
SEGÜENT 
dimecres 21 octubre '09
Jaume Rué va guanyar la cronoescalada a la Teixeta que va aplegar 35 ciclistes
 PUBLICITAT
 PUBLICITAT  PUBLICITAT
  + COMENTADES     + LLEGIDES     EDICIÓ 1167 (20/10/2009)  




Associació Cultural REVISTA CAMBRILS
C/Sant Placid, 7 (baixos) | 977 79 43 43
43850 Cambrils (Tarragona)
© Tots els drets reservats 1996, 2010
 
OJD Interactiva:
 
 
Membre de:
 
Associat a l'àrea digital

Amb el suport de: