CONCENTRACIÓ El professorat dels centres públics cambrilencs es manifesta contra la política educativa del Departament d'Educació
Berta Ruiz Berta Ruiz
Un moment de la concentració a la plaça de l'Ajuntament, ahir al migdia
Un centenar de professors de les escoles públiques de Cambrils es van concentrar ahir al migdia a la plaça de l'Ajuntament, per sumar-se a la trentena de convocatòries que es van dur a terme ahir arreu de Catalunya en contra de la política educativa del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Cal destacar que a aquesta concentració d'ahir, també s'hi van sumar alguns pares i mares d'alumnes d'aquests centres. Els concentrats van mostrar fulls amb consignes contra la política educativa del Departament; contra la desregularització horària i en nombroses ocasions també van cridar "Maragall dimissió!".
Els sinidcats d'educació USTEC-STEs, ASPEPC-SPS, CCOO, ANPE, CSIF, FETE-UGT van expressar ahir el seu rebuig vers la política educativa del Govern de la Generalitat i també van exigir la dimissió del conseller d'Educació, Ernest Maragall. Des dels sindicats d'educació i el professorat dels centres públics es van signar una sèrie de punts: "No volem aquesta Llei, perquè no dóna solucions als principals problemes que tenim als centres"; "No a la desregularització horària. No a l’augment de la jornada lectiva, perquè va en detriment de la qualitat de l’educació i dels drets laborals dels treballadors i treballadores"; "No a la disminució de l’oferta pública d’ocupació. Volem que es convoquin totes les places d’oposicions que fan falta, ja que és l’única manera de tenir estabilitat als centres"; "Cobriment de totes les substitucions des del primer dia"; "No a la retallada de plantilles. Calen més docents per atendre la diversitat de l’alumnat i poder així disminuir el fracàs escolar"; "Increment de la construcció de centres públics. No a la massificació"; "No als incompliments dels acords que signa el Departament d’Educació".
"S'ha de tenir present la veu dels mestres"
El director del CEIP Joan Ardèvol –Enric Masdeu– va declarar a Revista Cambrils Diari Digital quines són les principals reivindicacions vers les noves polítiques educatives. Segons Masdeu, "s'està intentant tirar endavant una reforma educativa amb una llei d'educació i uns canvis laborals que ens estan afectant a nosaltres. Pensem que s'ha de tenir present la veu dels mestres, perquè es parla d'ampliació d'horaris i canvis de calendari. En principi, no ens hi oposem directament, però pensem que abans de tirar endavant una reforma s'hauria de buscar una mica de consens. Aquest diàleg s'ha negat, tot i que s'ha intentat, però hi ha una postura massa ferma. Quan es toca l'escola pública en determinats aspectes, pensem que cal escoltar la veu de tots plegats, del professorat i de les famílies".
Sobre els principals canvis que es podrien establir amb aquesta reforma educativa, Enric Masdeu va explicar que el que més afectaria al col·lectiu seria que "determinats mestres podrien fer hores extres i determinats mestres no. Això ho haurien de decidir els equips directius: qui fa i qui no fa hores extres, i triar-ho a dit... Estem jugant amb sous i estem tocant una reforma dels horaris. Això vol dir que fent la mateixa feina, uns tindrien uns horaris i uns altres no".
Per tot plegat, els sindicats de la junta de personal docent de Tarragona i les Terres de l'Ebre convoquen també una vaga pel dia 19 de març, tot i que Masdeu va avançar que, "no sé si es tirarà endavant o no. Esperem que finalment, el conseller recapaciti i avui ens escolti".
EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ !
42 comentaris rebuts
Falten moltes ganes de treballar!!!!! i els mestres estan mal acostumats i, sobre tot.......MOLT ESTRESSATS.
Que treballin com la resta dels mortals i menys cuento. Ningú m'ha justificat mai perquè han de tenir un tracte de privilegi.
En definitiva: QUE ENSENYIN MÉS BÉ i si no serveixen que pleguin, que ja n'hi haurà d'altres que ho faran millor. Elector | | 13/2/2009 - 11:24
Estic completament d'acord amb elector. Si no tinguessin el lloc de treball assegurat no cantarien com canten. Es creuen diferents a la resta de mortals. Pepita | | 13/2/2009 - 11:59
Elector,
El que cal és fer les coses en consens... i prou de Maragallades 2 ( el Maragall 1 ja s'ha jubilat).
De privilegi cap: si vosté signa un contracte sap el que ha de fer ni més ni menys.
La qualitat de l'ensenyament comença pels pares.
A banda els primers "perjudicats" són els pares: on deixaran els fills els dies de vacances ?
No pot ser que tot passi per l'escola ! L'educació comença a casa. txeic -TGN- | | 13/2/2009 - 12:30
Jo ho entenc, després de traballar 3 hores diàries és normal que estiguin estressats.
Molts són professors pels tres mesos i mig de vacances l'any.
Que tinguin una mica de vergonya!! Un més | | 13/2/2009 - 13:22
E ganes de treballar en tenim moltes! El que ens neguem és de que ens tractin com a titelles. No es tenen en consideració ni els drets dels alumnes ni els dels mestres. Volen més qualitat? Llavors, perquè retallen mestres? Perquè quan ens posem malalts no envien substitut?
I per a la teva informació, elector, treballem igual que la resta dels mortals, i la feina ens la portem cap a casa. Mestra | | 13/2/2009 - 13:23
elector: se't nota el tuf a sociata! Un mestre | | 13/2/2009 - 14:50
hala qe manifestacio maragall dimisio jordi | | 13/2/2009 - 18:11
A veure si llegim millor,les notícies. No fem vaga pq en creguem superiors. Som treballadors com qualsevol altres. I estem farts d'escoltar el tema de les vacances d'estiu!! Quantes hores més hem d'estar amb nens/es, creïem que per als pares mai serien prous. L'educació es copartida i l'escola no és un aparcament de criatures.
Estem lluitan per drets, si ens fiquem malalts, que vingui algú, el primer dia, i això el senyor maragall ho vol treure. Mestra | | 13/2/2009 - 19:19
Eiiiiii. txeic, jo en cap moment he parlat de l'educació.
Només dic que els mestres han de treballar més, com la resta dels mortals.
Em mantinc en què els mestres teniu massa privilegis i esteu mal acostumats.
Perquè han de demanar el vostre consens per a millorar el sistema?.
Des de quan heu de ser vosaltres els que estipuleu el sistema de treball, el sistema d'ensenyament i les vacances?.
Per què no demaneu el consens a l'hora de millorar el rendiment i els mals resultats "demostrats" de l'ensenyament que impartiu?.
Perquè heu de tenir més vacances?
Perquè teniu tantes baixes per "estrés"?. Quina collonada. Quina poca vergonya.
Mestra, Si no vol que la tractin com a titella no faci el/la titella. Les vostres malalties no són com les dels demés mortals, són diferents. Teniu més percentatge de baixes que la resta de treballadors. Per què serà?.
I, no us canseu massa, no dediqueu hores del vostre esbarjo en la feina que us enduieu cap a casa, no sigui cas que trobeu les vacances massa curtes.
Jordi, tant se me'n fot el tuf que tu sentis, el que importa és el que feu vosaltres.
El mal de tot plegat és que fins ara se us ha tingut massa tolerància i us heu cregut superiors als demés, sense que hagueu demostrat res de res. Només cal veure'n els resultats.
Ja està bé!!! Elector | | 13/2/2009 - 19:22
Sr. Elector, la gent que pensa com vostè és la que fa mal al professorat només per pura enveja. Si realment és un xollo ser mestre, perquè no s'apunta a Magisteri? Segur que disfrutaria ben agust del "xollo"! NO SÓC MESTRE, però els comprenc perquè sóc pare i vull el millor pels meus fills! Més comprensió i menys parlar sense saber del que va el tema. S'ha de profunditzar més i no ser tan superficial. Pau | | 14/2/2009 - 9:53
srs. es nota que no entenem als mestres ,feina mol dura molt estresant poc considerats poca ajuda per part dels pares , Srs. mestres vostes entenen las feines dels demes que per guanya un simple sou tenen que fer i gracies 12 i 14 hores dalt de un camión pensant que dema et poden fotra al carrer, per favor no abusin tan , tindria que fer el horaris del currantes de a pie i segur que si esterian estresats, un currante | | 14/2/2009 - 14:38
privatització de les escoles JA!!! el sector privat augmenta la competència: qui no treballa va al carrer, qui s'esforça poc: al carrer, qui té 3 mesos de vacances?: ni Déu!!
MESTRA: REPASSA EL QUÈ HAS ESCRIT, HI HA FALTES!! espero que no siguis la professora de llengua dels meus fills. DES DE QUAN "CREIEM" S'ESCRIU AMB DIÈRESI!!!?? per no parlar de les errades gramaticals. bufff!! | | 14/2/2009 - 15:00
Elector i d'altres, el que tindríeu que fer és educar com cal als vostres fills. Només cal veure com ho feu, esteu construïnt petits monstres i la culpa no és d'ells, és vostra. Mister o Missis buffff!!! porta els teus fills a la privada, a un col·legi de l'opus i que te'l facin un bon talibà i de pas oblida'ns... Antònia Garcia | | 14/2/2009 - 17:55
Elector i bufff!!, efectivament com diu el mestre foteu tuf a sociates!, a més de frustats perquè heu de treballar més hores que un rellotge i no cobreu un duro. Però com que sou uns ignorants i resentits no sabeu que arreu un bon ensenyament públic és vital pel desenvolupament i modernització d'un país. l'observador. | | 14/2/2009 - 18:33
Com a mare.. jo estic prou contenta amb els mestre i professors..I tots pensem que ho fariem millor que ells? No, no ho crec..Si nosaltres com a pares quan passem 6 hores amb els nostres fills, tenim el cap com un timbal...I ara digueu-me que no, que els vostres fills quan arriben a casa es com si no hagues vingut ningú, no foteu!!!...No podeu pensar que aguantar 25 nens en que un de sol et pot fer la vida en el treball estresant..Doncs jo penso que si.
I al damunt si estas de baixa no tens a ningú que agafi la teva classe fins que la delegació territorial no donent el vistiplau..
Senyors/es es molt sencill critica al veí, però i els pares?? Nosaltres també som el principal cami per una bona educació..hauriem de treballar plegats, mestres i pares i no pas tirant-nos els plats al cap.
Ah!! segur que hi ha faltes d'ortografia... JO | | 14/2/2009 - 20:08
despido libre y seguro que no se quejan tanto y de frustados nada y tampoco los sociatas hacemos tufo un sociata muy liberal | | 15/2/2009 - 11:27
buff! si els teus fills tenen la capacitat intel.lectual i d'anàlisi que demostres amb aquestes "perles" que has dit, no hi ha mestre capaç ni d'ensenyar-los l'abecedari. piff! | | 15/2/2009 - 12:12
Si la gent sapigués pel que han de passar els mestres... JO, estic amb tu! DISCRET | | 15/2/2009 - 12:35
"Per ser un bon mestre, cal més preparació,
'entrega i sacrifici." ex-alumne | | 15/2/2009 - 17:07
Magisteri es una carrera fácil, molts la fan per això, Això ho sabem molt bé. ... i si no n'hi ha vocació, ganes de fero be, costa transmetre als altres els coneixaments, mètodes i entusiasme per poder obtenir els millors resultats. Mestra | | 15/2/2009 - 19:28
A tots els qui critiquen als professors i a l'ensenyament!
Primer que tot és l'educació a casa. Ho repetiré amb majúscules: EDUCACIÓ A CASA !! després el de l'escola, però primer, EDUCACIÓ A CASA !!! Així que, no res, a educar !! Tots els pares professors i responsables amb els seus fills.
Reflexioneu !! Mestre Calçotaire | | 16/2/2009 - 11:18
L'ensenyament no té res a veure amb l'educació, encara que també hauria d'estar relacionat.
Jo ja hi estic d'acord en què l'educació l'han de donar els pares, però els mestres hi han d'ajudar i el que passa és que la majoria no en donen gaire.
En canvi l'ensenyament és feina dels mestres i en aquesta obligació hi ha moltíssim que desitjar. "A las pruebas me remito". Els resultats són ben clars i públics. Elector | | 16/2/2009 - 13:07
Llegeixo tots aquests cometaris i sento vergonya d'uns i altres. Primers de tot, no comparteixo la interpretació que ha fet el director del CEIP Joan Ardèvol sobre els motius que ens porten als mestres a es mobilitzacions en contra de la LEC. No crec que el que faci falta siguin equips directius dictatorials ue getionin els centres 'a dit', com diu.
En segon lloc, les universitats estan obertes per tothom (almenys fins que instaurin el pla de Bolonya...) qui vulgui ser mestre quesi posi i ja m'expicarà quan dura. Aquest deprestigi social al qual es sotmet la figura dl mestre és fruit d'una MANCA D'INFORMACIÓ. No sé quin mestre treballa 3 hores diàries... què fàcil és criticar! Jo no treballo posant cartrons de llet en una estanteria, sóc mestre, educo i ensenyo, treballo amb persones. Si es busca, realment, qualitat d'educació, crec que és important escoltar la veu dels mestres implicats i compromesos en la seva feina. Ara potser els que molts busqueu és un lloc on APARCAR ELS VOSTRES FILLS/ES I QUE NO US FACIN NOSA... Estic segura que si a les escoles hi posessim lliteres tots aquests pares que se us omple la boa criticant els mestres, deixarieu els vostres fills/es a dormir.
Potser cadria educar a la societat primer!! Mestra | | 16/2/2009 - 14:50
Mestra, em sap greu, però entenent que estàs a favor de les reivindicacions dels mestres, no acabes d'entendre que el que assenyalava el director del CEIP Joan Ardèvol precisament és la injustícia que els directors hagin d'escollir a dit qui fa o qui no fa hores extres. Tal com està tot avui en dia, qualsevol pot opiniar sobre educació, ni que sigui aquell que posa cartrons a les prestatgeries, ja que també n'és usuari i fa una feina ben digna.
Quin criteri farà servir el director per triar qui fa hores extres? Potser tu tens la solució? En qualsevol cas, aquest ha estat un dels motius que ens ha portat a mobilitzar-nos i donar a conèixer els problemes de l'educació avui en dia. Pel que sembla, encara els mestres haurem de dedicar molts més esforços a explicar-nos per tal d'evitar que ningú posi en dubte la nostra professionalitat. A nivell col·lectiu, és clar, la majoria no té perquè pagar la negligència d'uns pocs que, com bé saps, a la nostra professió i a totes fan el mandra i no s'esforcen i, malgrat tot, subsisteixen a les escoles.
Estic segur que majoritàriament som respectats a la societat i només uns pocs ens falten al respecte. D'altra banda, nosaltres hem de seguir esforçant-nos i treballar per tal de continuar dignificant el nostre ofici. Mestre | | 16/2/2009 - 18:36
Mestres i mestras:
Tot això, la veritat, està molt bé. La vostra feina, generalment està poc considerada. Ara bé, com a tot arreu, n'hi ha que s'aprofiten de la invalidesa de que els puguin fotre al carrer, tot s'ha de dir, i ho diu u futur mestres i no pas dels sociates com diuen per aqui dalt. Simplement la meva xicota, va a un institut públic i els professors demanen baixes per afonia...on s'es vist això? Una aspirina, o un halls, o un strepsils i a currar...falta mà dura, algú que reguli les hores, i que malfíis de les baixes i tonteries vàries, l'ensenyament públic va molt malament en aquest país, i no es pot criticar als de dalt, si els de baix no compleixen. Quan entres a funcionari, la vida,és molt fàcil en aspectes laborals... abt | | 16/2/2009 - 21:42
Sóc una metra que va anar a la manifestació del passat dijous a Cambrils. La veritat que llegir aquests comentaris m'ha fet pensa. Si diem que l'educació ha de ser compartida entre casa i l'escola, i que el que volem és el millor pels nostres fills-alumnes ja que estem formant el futur, perquè la família i l'escola no podem anar tots a una i pensar en el que realment volem?
La vocació hi ha de ser en totes les feines, no només en la de mestre/a!! mestra | | 16/2/2009 - 22:33
Ni tot verd ni tot groc. Parlo des de la meva experiència com mare de estudiants, i no vull, ni hem de generalitzar...
Hi han professors vocacionals que es preocupen pels alumnes, de fer amenes les classes, de tindre una connexió amb els pares, etc.
Hi han que tant els hi dona, son uns maleducats i uns aprofitats, i si fos per mi, per molt que hagin aprovat una oposició, al carrer anirien, perquè estan treien les ganes de treballar als nens, i a la resta de companys, que acabem mesurant-los a tots igual , pel que veig, i no es així.
També vull dir que no tots el pares som iguals. Hi han que se’n preocupen, i d'altres no es preocupen ni del que fan al cole, ni del que fan al carrer, mentre els tinguin "col•locats" i no donin feina a casa millor. Es patètic.
Jo no soc ningú, però tenint en compte els bons resultats acadèmics dels alumnes dels països nòrdics, no estaria malament copiar aquest model i ficar-nos a treballar tots plegats, pares i professors (però els vocacionals eh, els caradures no, gracies).
Salutacions Chika | | 17/2/2009 - 16:54
a l'elector li agradaria que les escoles públiques fossin privades. La sanitat, per què no és també privada, així que estudien els fills dels rics i que es curin els rics, els que no tenen prou diners que siguin incults, així són més manipulables i, a més a més, si agafen una malaltia i es moren, doncs mira, mala sort un menys.
D'altra banda, és fàcil criticar a altres persones per una errada ortogràfica o gramatical, però el mot "privatització": consultat el diccionari català - valencià - balear de mossen Antoni Mª. Alcover no consta cap entrada.
Comprenc al senyor currante ja que passar-se 12 o 14 h al dia treballant és molt dur, però més dur té que ser per als fills, ja que pobrets no podran veure als seus pares.
en quant a les hores treballades: un mestre no tansols fa les hores de classe amb els alumnes, són 25 hores a la setmana de dedicació en el centre de treball + les hores dedicades a corregir treballs que fan els alumnes + corregir examens + temps dedicat a preparar classes+ temps dedicat a la recerca d'informació per a no quedar-se obsolet + cursets de reciclatje que ens obliga a fer l'administració. Si us plau senyors una mica d'informació.
Per acabar, no tots els mestres tenen el lloc de treball assegurat, hi ha professorat interí, que quan acaba el curs no sap si al curs següent treballarà o no,ni on, per no parlar dels substituts que pot ser que acabin una substitució, en comencin una altra, acabin aquesta i encara no hagin cobrat la primera i, a més a més, potser que t'enviin a treballar a un lloc on no pots anar i tornar tots els dies des del teu lloc de residència habitual i tens que estar en una pensió, gastant uns diners que pot ser quan et paguin no cobreixis les despeses, però no treballen, tenen la feina assegurada tenen moltes vacances. Si us plau, una mica, no, perdò, moltíssima consideració per tot aquest col·lectiu.
pd: perdò per les faltes d'ortografia i les errades gramaticals, però vaig tindre que estudiar obligatòriament en "castellano" farmacèutic | | 17/2/2009 - 19:06
el que aurien de fer es traballar 8 hores com tot bicho viven i no ser tant triquismiquis els afectats | | 18/2/2009 - 9:23
Sr/a farmacèutic,
A l'elector li agradaria que les escoles públiques o privades "funcionessin" i li agradaria que els mals anomenats "professors" fossin més "professionals" i molt, moltíssim més responsables.
Per la forma com s'explica sembla que vosté també és mestre quan diu que l'administració els obliga a fer cursets de reciclatge, que pel que sembla no li serveixen per gaire veient la seva forma d'escriure i les seves excuses per les faltes d'ortografia. Això és un contrasentit. Si vostè no sap el català no pot donar classe a Catalunya. Així anem!!
Jo també he estat ensenyat en castellà i ningú m'ha ensenyat gramàtica catalana i no sóc mestre. Les meves faltes són més tolerables....No creu?. I no hi poso excuses.
Si com signa és farmacèutic també és un altea "xollo" i és lògic que surti en defensa dels mestres, però, si us plau, no vulgui donar lliçons. Elector | | 18/2/2009 - 9:55
Senyors i senyores mestres , el que haurieu de fer primer és posar-vos a repasar ortografia i llengua catalana perquè feu moltes faltes escrivint les vostres opinions. No m'extranya que el conseller vulgui fer reformes perquè si aquest és el vostre nivell, anem bé. jO | | 18/2/2009 - 12:59
A veure, les facultats encara són obertes.
Qui vulgui ser mestre, encara hi és a temps... Pepa | | 18/2/2009 - 14:43
Amb tot el que he llegit, sento llàstima per tots aquells que us queixeu de la feina dels mestres o millor dit de la "poca feina dels mestres". Jo sóc mare i l'educació que puguin rebre els meus fills és molt més important que qualsevol de les coses de les que us queixeu i critiqueu dels mestres.Demostreu que els teniu una enveja desmesurada quan el que s'ha de tenir als educadors i formadors dels nostres fills és: RESPECTE, ADMIRACIÓ I AGRAÏMENT per la tasca que fan. Mare 1 Mare 1 | | 18/2/2009 - 15:43
Señor elector:
Ni soy maestro, ni lo he sido nunca. Si he dicho lo que he dicho es porque me he informado de como funciona la enseñanza y lo que cuesta enseñar/educar a 35 niños en un aula, ya que conozco a gente que si se dedica a esa TAREA (y lo escribo con mayúsculas ). La cuestión es bien sencilla: "imagínese el dia 1 de septiembre a las doce del mediodia dentro de un aula sin aire acondicionado con estos 35 niños después de venir del patio. Es más imagínese a sus hijos". mi primer chollo como maestro espero que se lo haya aclarado.
Segundo chollo: como farmaceútico si que he tenido que trabajar 14 horas diarias durante tres años en un almacén de distribución de medicamentos i en una farmacia que no era de mi propiedad. Por lo tanto, si que sé lo que es trabajar y no acepto que me diga que eso es un chollo. Ante todo podría tener un poco de respeto por los demás y no ir haciendo de vidente.
Como ustedes debe saber, profesionales hay buenos y malos en cualquier campo profesional, ya sean maestros, médicos, futbolistas e incluso señoras/es de la limpieza. Lo que creo que buscan los maestros con sus movilizaciones es lo mejor para sus alumnos, y dejense de monsergas de si trabajan mucho o poco.
Por otro lado, ¿por qué no puedo trabajar en Cataluña? actitudes como esa son las que le hacen daño a Cataluña; y no lo digo por mí, sinó por la carnaza que les dan a ciertos medios de comunicación para ensañarse con ustedes.
Por último, yo no pretendo dar lecciones a nadie, pero usted si, ja que me las ha ´pretendido dar a mí y a todo aquel que no está de acuerdo con usted y su posición visionaria del mundo que le rodea farmacèutic | | 18/2/2009 - 21:46
He estat llegint el debat generat a la nostra ciutat,arrel de la darrera concentració d' ensenyants,crítica contra l' aplicació de la LEC...i que m'ha generat les següents reflexions personals...
Fa vint anys que sóc mestra, i em considero una privilegiada...malgrat que durant aquest temps, socialment contínuament m' he sentit en el punt de mira dels franc-tiradors socials...Sóc una privilegiada, perquè m' agrada la meva feina, perquè en gaudeixo cada dia...malgrat la seva complexitat...perquè em suposa reptes diaris, perquè em fa qüestionar i innovar metodologies, perquè aprenc dels meus alumnes, que em fan entendre que ningú té la veritat absoluta ni la sopa d' all, i que he d' avançar com ho fan els reptes socials i els 25 parells d' ulls que em saluden cada dia, han de venir motivats, han de ser feliços a l' aula, han de desitjar aprendre i veure que el món i l' escola, aquest micro-cosmos és interessant...
Defenso l' escola pública...perquè és la de tothom: a l' aula en tinc nens nouvinguts de diferents cultures, una criatura amb n.e.e (necessitats educatives especials), força diversitat social i econòmica...no em queixo però em convenen recursos per a dur a terme educació de qualitat i atendre al màxim les dificultats. Com les hores lectives, les dedico a fer classe, coordinar-me amb els companys de nivell, claustre i tutoria, a casa evidentment continuo fent les hores que em manquen per a preparar les classes, crear els materials que necessito i no puc comprar o trobar al mercat, perquè sovint no són específics. És la meva feina i evidentment no em queixo...entra dins del" pack". Durant el curs faig formació permanent, fent cursets presencials i/o on-line, és lògic perquè no em puc quedar enrera, si vull ensenyar.
A l' estiu entre altres activitats...sovint faig cursos d' ampliació universitaris. Vaig passar unes oposicions força dures, en el seu moment...però no crec que això em doni dret a una "renta vitalícia", em prenc la meva feina molt acuradament perquè no treballo amb rosques ni caragols, si no amb criatures en formació...Criatures que necessiten temps amb el seu pares...per això demano per a ells que aquestes jornades laborals demencials s' assimilin a les Europees en sou, en horaris, en vacances (Hi ha un organisme estatal que en teoria s' encarrega d' aquesta racionalització i conciliació...i em demano...Quan veurem els fruits?).
No estic angoixada per si em modifiquen o no el calendari laboral, però aquest govern d' Entesa va engegar un Pla Nacional d' Educació que s' ha passat pel folre, va prometre unes propostes de millora pels meus alumnes que ara no compleix...enviant cortines de fum i amagant el cap sota l' ala...Un dia defensa blanc i en uns mesos defensa negre...amb el seu Conseller contradint-se...entre propostes i actuacions...i generant tota mena de polèmiques socials per a cobrir-se de glòria...
Per sort...cada dia surt el sol, sona la música d' entrada a les aules, tanco la porta...i la jornada comença, reprenc el dia amb il·lusió i tota la resta roman fora...Això també és fer de mestre...i no parlo des dels bonics món dels teletubbies...per sort la meva realitat, també és la de bona part dels companys i companyes que creuen, estimen i defensen la seva feina...Això també senyors és l' Escola: un món ric, divers, complexe, democràtic, obert, creatiu, enriquidor, una comunitat en continu canvi i evolució, on malgrat les dificultats, el desconeixement, la crítica, continuem avançant amb il·lusió albirant el futur i desitjant que aquest faci persones més lliures, intel·ligents, solidàries i felices. I amb el somriure la revolta... | | 19/2/2009 - 0:17
Mare 1, estas pixan fora de test, Ets una pilota i una faba. mare de 4 | | 19/2/2009 - 7:28
Mare de 4,
La que pixes fora de test ets tú. L'educació comença a casa, i sent mare de 4 criatures ho deus saber molt bé. Una vegada van a la llar d'infants i després a l'escola, aquesta educació és compartida entre família i escola. Per tant, crec que és primordial respectar i confiar en els mestres. Avui dia, pasen moltes més hores amb ells que no pas amb els seus pares. Per això, molts dels nostres alumnes s'equivoquen i de vegades ens anomenen iaia, o mama.
Sr. elector, jo no sé de què treballa vosté, però crec que no deu estar molt content en la seva feina. Jo sóc mestra d'una escola pública i com han dit moltes mestres aquí, no només treballem al centre sinó també a casa. I no és qüestió de vanagloriar-se. De fet, és la nostra feina i l'acceptem. A mi tant me fa treballar una setmana al juliol o a l'agost. Què es pensa que no ho feiem ja? El que no vull és que els alumnes estiguin a l'escola tot el mes de setembre o de juny, matí i tarda a l'escola. De què servirà amb la calor que fa? Ens volen comparar amb els països del Nord, però que no veuen que allí no fa el mateix clima que aquí? Per què volen posar una setmana de vacances al mes de febrer per compensar el juny o el setembre? Què no veuen que això no té ni caps ni peus? Tant de bo congelessin la llei d'educació, i així com a mínim en cada canvi de govern no en treurien una llei nova. Amb veu de mestre | | 19/2/2009 - 10:12
Abaixo el cap al davant de la mestra i amb el somriure la revolta.
Els seus raonaments són d'allò més coherents i semblen plens de sinceritat. M'agrada com ho exposa i crec que si com ella mateixa diu, la majoria dels seus companys pensessin i actuessin així, la cosa aniria d'una altra manera. En això crec que és un pèl ingènua.
Estic també d'acord en que tenim una classe política d'allò més barruer i així mateix ho he manifestat en aquest mateix espai en altres intervencions meves. No saben o no els interessa saber on tenen el Nord i les mostres de tot plegat les tenim diàriament.
En tot cas, el meu desacord és en els arguments que es donen per estar en contra del projecte d'un repartiment de les vacances, motiu principal de les manifestacions, que sí que considero interessants i en què els mestres són poc menys que esclaus de la seva professió. Conec molt i molt bé el criteri, la forma de treball i el poc interès que molts posen en la seva important tasca dins la nostra societat i això dona els resultats que dona de tant poca qualitat en l'alumnat. Proves n'hi han a dojo.
Per sort també existeixen mestres com la del somriure, però, són molt pocs, molt pocs, malgrat el que defensa la mestra.
Buff!!!
La privatització és cert que aporta el que dius però a quin preu? Els costos socials de qualsevol procés de privatització són grans i s'han de valorar i més encara quan parlem d'educació. Un dels motius del perquè som el 3r país per la cua de la UE en nivell educatiu és per la dualitat del sistema, la poca confiança en la pública i la baixa inversió. L'educació és el futur i determinarà la felicitat de tots, potser cal tenir més compte i valorar-ho tot. Per opinions com la seva tenim un país que perd valor social i acabarem com estats units: gent morint a la porta dels hospitals perquè no tenen els 12.000 euros que val cada protesi de cadera que porten els nostres avis.... volem això? JO NO!!!! Ah, i potser la teva forma és correcte però jo m'avergonyiria del contingut del comentari sobretot per la falta de respecte... Atanaga | | 19/2/2009 - 14:01
Mare 4. ni sóc pilota ni faba ni pixo fora de test com dius. El que ens fa diferents a tú i a mi és que jo demostro molta més educació i respecte pel altres cosa que tú no. MARE 1 MARE1 | | 20/2/2009 - 10:22
Totes les opinions són respectables, això ho tenim ben aprés des de que tenim plena llibertat d'expressió. Molt bé. Quin exemple estem donant amb aquests comentaris?
Els fills ho capten tot. Si l'objectiu de tots és el donar el millor als nostres fills, tan pares com mestres hauríem de donar el millor amb l'exemple, ja que som models i punts de referència molt importants per als nens i nenes. Si no volem veure com cada vegada hi ha menys ètica i valors en la societat, mirem casdascú el que fa per a que això no sigui així.
Davant de tot estem formant PERSONES!!! A més a més | | 20/2/2009 - 12:41
bufff, no saps de què parles, espero que no tinguis fills perquè si pensen igual que tú... Tous | | 25/2/2009 - 15:47
Afegeix un comentari a aquesta notícia
El funcionament d'aquest apartat és moderat, això vol dir que quan escrius un comentari al Diari Digital aquest no es publica directament fins a ser supervisat per membres de la nostra redacció. Agraïm la teva participació i et demanem que mantinguis l'educació i el respecte als altres. La redacció de Revista Cambrils Diari Digital es reserva sempre el dret a no publicar un comentari.