El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:25.7ºC | Pressió: 1013Hpa | Vent: ESE 3 km/h | Precipitació: 0mm meteocambrils 
    Edició 1162 | divendres 3 de setembre de 2010 | Any V
  CERCADOR     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimecres 8 octubre '08 | 10:50 | 790 lectures
|
ÀREA RESIDENCIAL ESTRATÈGICA

La Generalitat aprova el planejament de totes les àrees residencials estratègiques de Catalunya

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

El vial del Cavet és un dels límits del SUND-A. A la dreta del vial es poden veure part d'aquests terrenys; a l'esquerra, les instal·lacions del càmping Baix Camp

El departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, a través de les comissions territorials d'urbanisme corresponents, ha anat aprovant, al llarg del mes de setembre, els plans directors urbanístics de totes les àrees residencials estratègiques (ARE) que s'impulsaran a Catalunya, tal i com feia públic la mateixa Generalitat aquest passat divendres a través d'un comunicat de premsa.
Segons aquest comunicat, la Generalitat, després de consultar els ajuntaments dels 80 municipis implicats, entre ells Cambrils, ha definit les 94 àrees residencials estratègiques que es contemplen a tot Catalunya. 

El desenvolupament d'aquestes ARE suposaran la construcció de 90.097 pisos dels quals 48.860 corresponen a alguna de les tipologies pròpies de l'habitatge protegit. La superfície total construïda serà de 1.523 hectàrees.
Aquests plans s'aprovaran definitivament el març de 2009 i contenen l'ordenació detallada d'aquests nous eixamples i la documentació pròpia dels projectes d'urbanització. La Generalitat calcula que a principis de l'any 2010 es podrien començar a urbanitzar els diferents sectors.

34 hectàrees i 2.067 habitatges a Cambrils

La futura Àrea Residencial Estratègica (ARE) de Cambrils està previst que s'ubiqui a la zona del Sòl Urbanitzable No Delimitat (SUND-A), compresa entre la riera de Maspujols i el camí del Corralet situat a la part nord del vial del Cavet.
L'ARE de Cambrils comprèn una superfície de 34,46 hectàrees i ha d'acollir un total de 2.067 habitatges,1.034 dels quals seran d'habitatge protegit i la resta seran d'habitatge lliure.

Al·legacions a l'ARE

Revista Cambrils Diari Digital ha pogut saber que es preparen al·legacions, tant a nivell individual com per part d'algun col·lectiu, en contra de la realització d'aquest ARE a Cambrils que properament seran lliurades a Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 18 comentaris rebuts

ALGÚ POT RESPONDRE QUE VOL DIR (HABITATGE LLIURE) PER ELS 1.033 QUE RESTAN ? UN VEI QUE VOL SABER LES COSES CLARES.
VEÍ PREOCUPAT | Contestar aquest comentari! | 8/10/2008 - 16:03
I l'aigua ???

Per aquest tema ja n'hi ha???

Quina camama de poques vergonyes aquests de la generalitat.
Elector | Contestar aquest comentari! | 8/10/2008 - 17:28
¿C'an Tunis-II?
Antonio996 | Contestar aquest comentari! | 8/10/2008 - 18:45
Veí preocupat: no el preocupis, home.

Vol dir que a algú l'hi ha sortit dels collons, per interessos ocults, portar a Cambrils tota la xusma possible per a fer-nos la vida més agradable i donar negoci als fabricants de portes blindades, alarmes, etc. pel que fa les vivendes de P.O. que no necessitem.
Les de "habitatge lliure" són les normals, les que la gent "normal" MAI COMPRARÀ pel perill del veinatge de l'altra "categoria".

Que ho has entés??????????????
Veí despreocupat | Contestar aquest comentari! | 8/10/2008 - 19:35
Habitatge lliure vol dir cases o pisos normals, a preu de mercat, que pot comprar qualsevol persona que tingui calerons!
enterada | Contestar aquest comentari! | 8/10/2008 - 22:25
!no¡ Sr.Antonio996 sera el futuro LIAN CHAMPO II, futura ciudad mediterranea ..deu ans agafi comfesats..
cambrilenc | Contestar aquest comentari! | 8/10/2008 - 22:54
Veí despreocupat:
Si us plau no he entès el teu comentari...... si us plau em pots explicar que vols dir amb tot el que escrius. De veritat que t´ho agrairé . Gracies
muxaxita | Contestar aquest comentari! | 9/10/2008 - 9:17
Sr Veí despreocupat, doncs quina sort que vostè no necessiti una vivenda de P.O., pero realment estar segur que a Cambrils no hi ha gent que ho necessiti?
Realment creu que qualsevol dels joves que vivim aquí podem pagar casi 300.000€ per un piset senzillet???
Se que a Cambrils hi ha molt de "pijo" pero pensi que també hi ha gent normal, gent que treballa a les botigues, als restaurants... gent que fa que els "pijos" puguin viure tan bé com viuen.

Senyor, encara que no li agradi conviure con gent "pobre" es el que hi ha i si no li agrada doncs marxi a alguna urbanització privada tipus "Bonmont" o "Aigües Verdes"... perquè a Cambrils, tots tenim dret a viure tant rics "pijos" com el pobre i/o humilds.

Salutacions
Un jove sense pis | Contestar aquest comentari! | 9/10/2008 - 10:34
Algú podria justificar perquè aquests peojectes van tan ràpids i els promoguts pels particulars hi posen tantes traves i els entretenen anys i anys, com p.e. els de Les Comes i Belianes?
Seria bo que es pogués justificar perquè uns polígons previstos al POUM no s'els dona sortida i en canvi un de no previst va tant ràpid, fins i tot amb l'oposició de varis propietaris de les finques.

S'hauria de parlar clar i l'Ajuntament/Sr. Alcalde que diguin quins interessos/compromisis adquirits hi ha al darrera, perquè altrament ningú hi trova cap explicació que ho justifiqui i molt menys la necessitat de més habitatges que els ja previstos al POUM.
Prou bajanades.com | Contestar aquest comentari! | 9/10/2008 - 11:18
Al jove sense pis:

Potser m'he descuidat de recordar que al polígon Les Comes ja hi ha previstos 1800 habitatges de protecció oficial i quan dic que no els necessitem vull dir que per la gent del poble no en necessitem més que els ja previstos, que són més que suficients.
Estic d'acord amb la teva explicació.
Demano disculpes per la mala exposició.
Veí despreocupat | Contestar aquest comentari! | 9/10/2008 - 13:07
Potser s'hauria de passar llista dels propietaris més grans afectats per l'ARE i aleshores s'entendria l'interés per a dur-lo endavant, perquè n'hi ha de més petits que no hi estan d'acord. Però com que son minoria..........
Busca...busca... | Contestar aquest comentari! | 9/10/2008 - 18:22
Tal com estan les coses, amb l´ARE passarà com la resta de projectes. Paperassa de pla parcial, neteja de cara dels polítics d´esquerres, calers per les ingenyeries, els ciutadans pobres sense pisos i els terrenys parats. La Generalitat no té un duro, Diputació tampoc, l´Ajuntament de Cambrils....ay l´Ajuntament! serà el pròxim rescat d´en Bush, els promotors insolvents i els propietaris gana rai. Els bancs no s´en enfien, i amb raó, i no donaràn crèdits ni a la Generalitat, ni a Diputació, ni a l´Ajuntament, menys als promotors i, als propietaris tampoc perquè d´aval.lar amb terra on han d´anar vivendes de P.Oficial no volen sentir-ne a parlar, no volen generar més deute.
Qui construirà els pisos de P.O. que els caps de la Generalitat del Sr. Batlle li han obligat a prometre a la ciutadania que no té recursos? i si així fós, qui els pagarà si els bancs no dónen crèdits als qui no ténen recursos? o tindrem urbanització fantasma o pisos buits, vosté tria
Cambrils ciutat? no, gràcies | Contestar aquest comentari! | 9/10/2008 - 21:39
Al que ningú diu, es que aquest ARE estaba previst ficarlo a la "Font Cuberta". Després es veu que a algú de l´Ajuntament, per no se sap per quins interessos ocults, li va convindre posarlo al costat del vial del calvet.

¿ALGU AMB POT EXPLICAR PERQUE?

¿Algu amb pot explicar perqué no ni a prou amb els 1.800 habitatges de protecció oficial previstos a "Las Comes"?

¿Perqué per tirar andavant el poligon de Les Comes, l´ajuntament díu que no ya prou aigua? O es que el ARES del vial del cavet li donaran l´aigua que baixará per la riera cuan plogui?

MOLTES PREGUNTAS SENTE RESPOSTE, ALCALDE BENAIGES...................................
MISHU | Contestar aquest comentari! | 9/10/2008 - 23:29
L´aigua de l´ARE sortirá del mateix lloc de les Comes, obligarán als urbanitzadors a fer una desaladora. D´on sortiran els calers senyor batlle? els bancs ja no en donen de calers ni avalats per un organisme governamental
Cambrils ciutat? no, gràcies | Contestar aquest comentari! | 10/10/2008 - 16:29
Per un jove sense pis, en part te de donar la rao pero discrepo en una cosa i es que si saps buscar be t'aseguro que trobaras pisos molt be de preu, i t'ho diu una que ha comprat fa poc, a cambrils si que es pot viure per molt menys dels 300.000€ que t'ho dius, i sense necesitat d'anar-se a un pis de VPO. Per que després de donar voltes per les inmobiliaries de la zona he trobat a fincas fortuna pisos per 24.500.000 nous i amb aire acondicionat i calefacción, i be contenta que estic. Ahhhh i no soc cap pija soc una traballadora mes.
Una traballadora | Contestar aquest comentari! | 10/10/2008 - 19:14
SEMBLA QUE ALGU QUE NO SABIA COM CONTINUAR EDIFICANT HA TROBAT LA MANERA D'ENREDAR A UNS QUANTS, ENTRE ELLS LA PROPIA ADMNISTRACIO, PER MOURE FITXA I TIRA ENDAVANT AQUEST PROJECTE.
QUE BONIC I QUE GENEROS! MIRA PODRIA HAVER ESPERAT TEMPS MILLORS PERO HA DECIDIT QUE AIXÍ ENS FEIA UN FAVOR A TOTS AQUELLS QUE ENCARA BUSQUEM UN LLOC PER VIURE.
ESTIC OBLIGAT A DONAR-LI LES GRACIES I PENSAR PER UN MOMENT QUE ENCAR HI HA GENT ALTRUISTA.
JA ET FOTRAN, CUSI! NINGU REGALA RES I EL QUE PASSA ES QUE AIXÍ ES MOUEN I FAN ELS DINERS. MILLOR GUANYAR-NE 5 QUE CAP.
VES QUE NO US QUEDEU AMB ELS PISOS ACABATS I SENSE PROPIETARIS QUE PUGUIN PAGAR LES HIPOTEQUES QUE D'AQUI A 2 ANYS ES DEMANIN PER COMPRAR ELS DE PO, PER NO PARLAR DELS DE COMPRA LLIURE.

A MI NO M'ESPEREU. JA US HO FAREU. PERO ESTA CLAR QUI GUANYA I QUI PERD
SENSE SOSTRE | Contestar aquest comentari! | 11/10/2008 - 23:17
JOVE SENSE PIS, amic ilús.
Ets immigrant? il·legal? tens familia nombrosa? ets una mare soltera? tens minusvalies? tens una nómina molt, però que molt baixa? etc..

Si no es així, tranquil, que no et/ens tocarà, com tampoc t'ha tocat cap pis de carrer colom, o del nou cambrils.
A Cambrils no hi han 1000 famílies, no persones, FAMILIES, que necesitin un HPO (VPO), això son camames,

MISHU, plenament d'acord, a les Comes i resta de sectors, hi ha previsió de VPO, 20% mínim, mes el de renda limitada, mes el 10% municipal. Ja n'hi ha prou previsió (40% dels futurs habitatges), i si no es dediquen a fer competència deslleial, potser tirarà endavant algún sector per iniciativa privada (cost 0 per l'Administració, ingresos de llicències, cessió de sòl, etc)

Ara si satura el mercat l'administració, qui posarà un totxo?

Si fan l'ARE, a quines empreses s'adjudicaran les obres? i els projectes?
..................busca,..............busca....................
CAN TUNIS 2 | Contestar aquest comentari! | 16/10/2008 - 12:53
L'interés general sempre està molt bé si és que realment no hi han interesos ocults. Ara bé: jove treballadora, mishu, sense sostre i a tots els que han opinat. Us plantejo un joc d'empatia. Imagineu k sou un petit propietari d'una casa en aquestes zones afectades per l'ARE i us diuen. T'expropio la teva casa i et dono un terrreny pero amb un 15 % menys de superficie. A més a més per la casa k ja tens construida et dono el valor cadastral ( miseria) i a part t'has de fer una casa nova i no us ho perdeu. Pagar trimestralment la part proporcional als costos de la urbanització general.K us sembla. FEM EL TRACTE ( EL PROBLEMA ÉS K NO POTS TRIAR ). Aquí guanya el constructor, els treballadors, i els k aconsengueixen un pis de protecció. Això si a tothom k li expropiin perdran la meitat , Per DECRET LLEI del seu patrimoni. HAUREm de malvendre el terreny on em viscut perk no podrem pagar ni els costos d'urbanització
UN AFECTAT EMPRENYAT | Contestar aquest comentari! | 6/12/2008 - 3:09

Afegeix un comentari a aquesta notícia

El funcionament d'aquest apartat és moderat, això vol dir que quan escrius un comentari al Diari Digital aquest no es publica directament fins a ser supervisat per membres de la nostra redacció. Agraïm la teva participació i et demanem que mantinguis l'educació i el respecte als altres. La redacció de Revista Cambrils Diari Digital es reserva sempre el dret a no publicar un comentari.

Nom: Esborrar comentariEnviar comentari
 PUBLICITAT
 ANTERIOR
dimecres 8 octubre '08
El Fòrum del Mar comença a escalfar motors amb tot un seguit d'actes populars
4 comentaris
SEGÜENT 
dijous 9 octubre '08
Una trentena de ciclistes de la Penya Cicloturista Cambrils fan una sortida pel Montseny
 PUBLICITAT
 PUBLICITAT  PUBLICITAT
NOTÍCIES RELACIONADES


 5 mesos després | dijous 19 març '09

L'alcalde assegura que l'ARE ja està descartat i que no s'ha deixat temporalment aparcat
3 comentaris

 5 mesos després | dilluns 16 març '09

L'ARE de Cambrils no rep l'aprovació definitiva per part de la Comissió d'Urbanisme de Catalunya
6 comentaris

 5 mesos després | divendres 13 març '09

La Comissió d'Urbanisme de Tarragona aprova provisionalment l'ARE de Cambrils
9 comentaris

 5 mesos després | dilluns 2 març '09

Els propietaris del SUND-A voten a favor de l'ARE, però amb la condició que es deixi congelat fins que millori la situació econòmica
3 comentaris

 4 mesos després | divendres 13 febrer '09

Els Ametllers vol continuar amb la remodelació del seu barri després del parèntesi amb l'ARE
8 comentaris

 4 mesos després | divendres 6 febrer '09

Robert Benaiges: "Crec que l'ARE no pot tirar endavant, però això és una decisió que hem de prendre entre tots"
7 comentaris

 4 mesos després | dijous 29 gener '09

Mercè Dalmau: "El que perseguíem amb la moció de l'ARE no era el desgast de l'equip de govern, sinó establir un debat polític"
19 comentaris

 4 mesos després | dimecres 28 gener '09

El govern municipal fa marxa enrere en el tema de l'ARE
25 comentaris

 4 mesos després | dimecres 21 gener '09

Robert Benaiges: "Qualsevol decisió que es prengui i que afecti el territori sense comptar amb Cambrils és una decisió parcial"
20 comentaris

 3 mesos després | dimecres 31 desembre '08

"Si hem de deixar el futur de Cambrils en mans dels deu o onze que governen, anem bé"
44 comentaris

 3 mesos després | dimarts 30 desembre '08

L'oposició demana que es retiri el projecte de l'ARE de Cambrils
28 comentaris

 3 mesos després | dimarts 30 desembre '08

L'associació de veïns dels Ametllers presenta al·legacions contra l'ARE amb l'adhesió dels veïns del Molí de la Torre
5 comentaris

 3 mesos després | dimecres 24 desembre '08

El PP de Cambrils demana que la Generalitat derogui el projecte de l'ARE
7 comentaris

 3 mesos després | dimarts 23 desembre '08

El GEPEC-EdC demana l'anul·lació del Pla Director de les Àrees Residencials Estratègiques del Camp de Tarragona
2 comentaris

 2 mesos després | dijous 18 desembre '08

El govern municipal no farà marxa enrere en el tema de l'ARE tot i les al·legacions dels veïns
23 comentaris

 2 mesos després | dimarts 16 desembre '08

La Fecam presenta al·legacions contra l'ARE per anar en contra de la qualitat urbanística de Cambrils
4 comentaris

 2 mesos després | dimarts 16 desembre '08

L'assemblea de veïns dels Ametllers es posiciona en contra de l'ARE
26 comentaris

 2 mesos després | divendres 12 desembre '08

L'Ajuntament ha demanat que es rebaixi l'alçada màxima de l'ARE de vuit a sis plantes
20 comentaris

 2 mesos després | divendres 5 desembre '08

Els veïns del Molí de la Torre es mostren disposats a manifestar-se públicament en contra de l'ARE
33 comentaris

 3 setmanes després | dijous 23 octubre '08

La Generalitat inclou el Centre de l'INEF dins els equipaments de l'ARE de Cambrils
3 comentaris

 7 mesos abans | dijous 13 març '08

Els propietaris del SUND-A decideixen avui si accepten les condicions proposades a l'ARE
4 comentaris

 7 mesos abans | divendres 7 març '08

Daniel Pallejà, "és completament fals que els habitatges de protecció oficial de l'ARE siguin els que tocava fer a les Comes"
2 comentaris

 7 mesos abans | dijous 6 març '08

L'oposició critica que des de l'equip de govern no se'ls hagi informat de la possible implantació d'una Àrea Residencial Estratègica a Cambrils
2 comentaris

 7 mesos abans | divendres 29 febrer '08

La Generalitat projecta una Àrea Residencial Estratègica a Cambrils

 8 mesos abans | dimarts 26 febrer '08

Els propietaris del SUND-A creen una comissió per a negociar el desenvolupament de l'Àrea Residencial Estratègica
1 comentari

 8 mesos abans | dimarts 19 febrer '08

La Generalitat inclou Cambrils dins de les futures àrees residencials estratègiques que impulsaran l'habitatge assequible
9 comentaris
  + COMENTADES     + LLEGIDES     EDICIÓ 1162 (8/10/2008)  




Associació Cultural REVISTA CAMBRILS
C/Sant Placid, 7 (baixos) | 977 79 43 43
43850 Cambrils (Tarragona)
© Tots els drets reservats 1996, 2010
 
OJD Interactiva:
 
 
Membre de:
 
Associat a l'àrea digital

Amb el suport de: