El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:25.7ºC | Pressió: 1013Hpa | Vent: ESE 3 km/h | Precipitació: 0mm meteocambrils 
    Edició 1162 | divendres 3 de setembre de 2010 | Any V
  CERCADOR     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | divendres 25 abril '08 | 11:29 | 1008 lectures
|
RESPOSTA A L'OPOSICIÓ

Robert Benaiges: "Aquest poble no es mereix l'oposició que tenim"

Text Berta Ruiz  Fotografia Berta Ruiz



Salvador Matas i Robert Benaiges, ahir en roda de premsa
En la roda de premsa que l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges– va oferir ahir al matí davant dels mitjans de comunicació, va voler respondre a les darreres declaracions fetes pels tres grups de l'oposició en les què feien referència a diferents qüestions com: els canvis de dia dels plenaris, la supressió dels articles d'opinió en el Butlletí municipal i també les retribucions econòmiques als coordinadors de l'Àrea de Protecció Ciutadana i Mobilitat.

Robert Benaiges va qualificar de "ridícules" les discussions sobre el canvi de dia d'un plenari

Sobre aquestes qüestions, Robert Benaiges va voler contestar a l'oposició. En primer lloc, l'alcalde de Cambrils va qualificar de "ridícul" el fet que es pugui discutir el canvi de dia d'un plenari "per una circumstància extraordinària i per a que tots els regidors hi puguin assistir". Segons va dir Benaiges, "la voluntat dels plens és que hi assisteixi tothom. Si un regidor o regidora de l'oposició, per circumstàncies personals extraordinàries, no hi pot assistir el dia habitual i se'm diu amb temps, jo canviaré el dia d'acord amb tothom, perquè jo el que vull és que el ple el formin els 21 regidors de l'Ajuntament. Crec que fer batalla d'una qüestió tan absolutament ridícula em sembla impropi de l'oposició que hauria de ser la de Cambrils".

Sobre el Butlletí municipal: "Qui vulgui fer picabaralla política que publiqui la seva revista i que digui lo que vulgui"

En relació al tema de la supressió dels articles d'opinió de tots els grups municipals en el Butlletí municipal, Robert Benaiges va dir que, "durant quatre anys d'existència del Butlletí en el passat mandat, l'oposició va poder fer-ne ús, perquè d'una manera molt clara i pactada interpretàvem que un butlletí d'informació municipal ha de servir per informar, perquè es paga amb els diners dels contribuents i no ha de servir per a la picabaralla política. Qui vulgui fer picabaralla política que publiqui la seva revista i que digui lo que vulgui". Segons va recordar Benaiges, el secretari de l'Ajuntament va realitzar un informe en el que s'incloïen els condicionaments d'aquests articles d'opinió, tot i això, segons va puntualitzar Benaiges, "no es vol censurar a ningú, i amb això no vol dir que no es pugui criticar. El que no es pot fer és utilitzar els articles com una arma política. Es pot escriure i es pot retornar a la situació inicial, però el que no pot ser és utilitzar aquests articles per a l'insult i per a la degradació de regidors del govern com s'ha pretés en alguns dels darrers articles, per part d'alguns grups, però no de tots. En concret, la PLIC, sempre s'ha comportat. Però utilitzar el Butlletí per fer política de desgast del govern, no! Que utilitzin els seus mitjans i que se'ls paguin de la seva butxaca"

"Quan en aquesta casa es fan feines extraordinàries fora dels horaris habituals, sempre s'han retribuït històricament a través d'hores extraordinàries"

Finalment, sobre la qüestió de les retribucions econòmiques als coordinadors de l'Àrea de Protecció Ciutadana, l'alcalde de Cambrils va voler respondre que, "quan en aquesta casa es fan feines extraordinàries fora dels horaris habituals, sempre s'han retribuït històricament a través d'hores extraordinàries". Segons Benaiges, això ha representat històricament "un volum d'hores extraordinàries al llarg de l'any que han costat molts milions. Aquest govern ha aconseguit reduir el nombre d'hores extraordinàries a gairebé la meitat de les que es feien. Sempre que hi ha feina fora d'horaris hi ha hagut un pacte de retribucions tancat i per conveni, que disminueix molt el cost que representaria pagar hores extres 'pures i dures'. Això ha significat un estalvi importantíssim de diners".

"Aquest poble no es mereix l'oposició que tenim!"

L'alcalde també va criticar a l'oposició per fer referència a aquesta qüestió: "per què ara aquests senyors es desperten amb aquest tema? Són monotemàtics. Tenen tant pocs arguments d'oposició que es basen en l'atac personalitzat en treballadors o en membres del govern. Es van posar amb l'Escola d'Adults, amb l'Àrea de Benestar, amb Ensenyament, ara amb la Policia.. Però quina classe d'oposició és aquesta? Perquè no discuteixen els pressupostos d'inversions, que afecten als ciutadans i presenten alternatives i fan alguna cosa en positiu? Jo quedo fascinat del tipus d'oposició que es produeix i de la interpretació que fan de les coses. No se'ls hi cauen els anells quan diuen que sóc un prepotent, un impresentable. Però que s'han cregut, quina classe d'oposició hi ha en aquest poble? Aquest poble no es mereix l'oposició que tenim."




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 24 comentaris rebuts

tan poc ens mereixem un equip de govern prepoten que nomes explica alló que li va bé.
no dona solucions a problemas reals del contribuent i pujan tots el impostos mes quel IPC.
crean societat on es coloquen ells i paguem els contribuents.
í no soc cap militan de cap partit, nomes una ciutadana cansada de l'abús que patim tots els ciutadans.
no mereixem tenir un equip de govern tant aprofitat.
anne | Contestar aquest comentari! | 25/4/2008 - 12:48
ELS CAMBRILENCS DE SOCA/ARREL TAMPOC ENS MEREIXEM L´EQUIP DE GOVERN COMENÇANT PER LES PERSONAS DE LA FOTO.
MIRALL TRENCAT | Contestar aquest comentari! | 25/4/2008 - 12:52
robert pensa que gobernes amb companyia .....que no tens majoria !!!! ves al tantu amb lu que dius , nen, de vegades els rucs fan c........ apa
rucimig | Contestar aquest comentari! | 25/4/2008 - 14:47
Sr Benaiges tampoc es mereixen un equip de govern com vosaltres, trio el PP CIU i la PLIC amb els ulla tancats.
Josep | Contestar aquest comentari! | 25/4/2008 - 16:01
Tens raó Robert. Tu ho feies molt bé.
Torna-hi, a l'oposició, i demostra'ls-hi com es fa
Opos-i-ció | Contestar aquest comentari! | 25/4/2008 - 17:00
Sr. Benaiges:
Dons l´oposicio te rao quan diu que voste es un prepotent e impresentable; prepotent perqué cuan parla, sempre es creu que te la raó de tot i que no sequivoque mai; vage com si fos Deu, i de Deu només nia ún.
En lo de impresentable, home bone presencie personal, la té; en cuan a lo altre molte raó te l´oposició, ja que com diu "el refran el prometre fa señor" i vosté sempre............... promet, i després si me has visto no me acuerdo. ¿O es que no se na dunat compte d´aixó? dons molts cambrilencs sí.
Per acabar dirli que aquest poble tampoc es mareix aquest tripartit.
MISHU | Contestar aquest comentari! | 25/4/2008 - 19:49
Cambrils tampoc es mereix l'equip de govern que tenim!
l'observador | Contestar aquest comentari! | 25/4/2008 - 20:38
A veure si entenc: el secretari fa un informe on hi han "condicionaments d'aquests articles d'opinió, tot i això, ,no es vol censurar a ningú, i amb això no vol dir que no es pugui criticar".
¿Un condicionament significa que una persona o partit no pot escriure el que vol? No es això passar-se la llibertat d'expressió p'el forro? A mi em sembla que "condicionar" significa exercir una censura prèvia.
Pero... en que quedem? Es pot o no es pot criticar? Si Benaiges diu "amb això no vol dir que no es pugui criticar... per què no pot la oposició exercir la seva critica al Butlletí, que paguem tots els cambrilencs?
Un dubte... les crítiques son armes politiques? Segons aquest criteri... que podria criticar la oposició sense constituir un arma?
CONCLUSIÓ, la doctrina Benaiges es:
a) La oposició ha d'acomplir uns condicionants per escriure qualsevol article adreçat al Butlletí.
b) Tot article ha de pasar primer el seu exàmen, per veure si es pot considerar un arma politica.
c) Si l'article no li agrada no es publica.
d) (Resum) La oposició només pot publicar articles al Butlletí que expliquin lo bé qu'ho fa tot l'equip de govern.

Jo, això ni en Franco!
B, el censor censado | Contestar aquest comentari! | 26/4/2008 - 2:25
Monotemàtic significa un sol tema. Escola d'Adults, Ensenyament, Benestar Social, el corrdinador de la Policia... no soc professora, com el Benaiges, pero a mi em surten més temes. Cada dia estic més decebuda amb aquest tripartit.

Els encarregats no cobren ja un sobresou? Cap empresa paga hores als càrrecs directius...
Laura | Contestar aquest comentari! | 26/4/2008 - 4:30
Josedp treute la vena dels ulls home, que et fotres una fava.
Si vols et deixo unes ulleres | Contestar aquest comentari! | 26/4/2008 - 12:59
Per cert!
Que passa algo amb l´altre integrant del tripartit que no está a la foto? Se l´esperaba i no va compareixe.
O com corre el rumor, i valadament apunte "RUCIMIG" en el seu e-mail, ja un cert distanciement?
Quens u expliqui algú!
NO ESTAN TOTS ELS QUE SON. | Contestar aquest comentari! | 26/4/2008 - 18:22
l'alcalde parla de lo manlament que ho fa l'oposició, però si no els hi deixa ni fer un trist articlet al "Butlletí del Robert".
Si els vol calladets i amordassats ¡¡¡ .. i quan intenten aixacar el cap... castanya i insults...
aixó si de tant en tnt ls dona un carmelet i a callar¡
silenci | Contestar aquest comentari! | 27/4/2008 - 20:08
ja, ja, ja, ja¡¡¡¡¡¡
aixó d'intentar dividir és típic del sr. alcalde.
ara els de la PLIC són bons i fan article seriosos pel butlletí..
un altre dia els del PP seran responsables...
i un altre els de ciu seran uns estadistes...
és molt vell aquest truc sr. alcalde, vosté sabrà si li serveix
magic andreu | Contestar aquest comentari! | 27/4/2008 - 20:13
i el srs. d'esquerra que hi diuen?
comparteixen la política informativa del Sr. Benaiges?
que parlin clar que sempre fan igual¡¡
carretero | Contestar aquest comentari! | 27/4/2008 - 20:16
el poble va malament quan qui el governa i ha de dirigir el seus destins perd els papers amb tanta facilitat i es dedica a insultar el discrepant.
Avui són els regidors de l'oposició (votats també pels iutadans), un altre ia són alguns mitjans de comunicació (l'hemeroteca n'està plena d'exempples, alguns de recents) i i un altra una institució o un grups de veins del poble que sel's ocorreix criticar alguna de les seves actuacions.
Algú del seu entorn li ha de dir que està portnt massa lluny aquest estil ..... m'estalvio els adjectius perquè sabem que no li agraden a la nostra pimera autoritat.
recapaciti | Contestar aquest comentari! | 27/4/2008 - 20:31
Lo que no se merece es un govierno como el vuestro.
Uno más descontento | Contestar aquest comentari! | 28/4/2008 - 14:01
EL Q S'HA DE CANVIAR ÉS EL GOVERN:JA ESTÀ BÉ DE LES CONTINUES PUJADES D'IMPOSTOS MUNICIPALS,DE LA FALTA DE SENSIBILITAT DE L'AJUNTAMENT,DE LES MULTES ABUSIVES,...SENYORS ANEU A RECOLLIR PATATES A VEURE SI AIXÒ HO FEU BÉ.
JOSE | Contestar aquest comentari! | 28/4/2008 - 19:04
Els cambril@ncs hem fet un apartat als pressupostos familiars on diu MULTES MUNICIPALS PER MANCA D'APARCAMENT GRATUIT i un altre on diu PREVISSIO DE FONS PER PUJADES D'IMPOSTOS MUNICIPALS.
A mi tant me fa qui governi si ho fa bé pel poble, no em val allò de que s'han de pagar impostos per tenir serveis, en principi així ho crec, però la realitat és que el que s'hauria de fer és gestionar bé els ingressos i no llençar tant de confetti, no calen tants Butlletins per habitatge, es poden deixar en llocs públics i ser llegits per varies persones (sostenibilitat?) no gasteu tant paper en fer publicitat del tripartit...i feu més sostenible el planeta.
Un ex ecosocialista | Contestar aquest comentari! | 28/4/2008 - 22:30
no es just que dos coordinados s´enportin las horas extreordinarias de tot un equip,pero esta clar els coordinados son amigs personals de la regidora en questio.
un de la parellada | Contestar aquest comentari! | 30/4/2008 - 7:24
SI ELSEÑOR ALCALDE Y SUS SOCIOS DE GOBIERNO (¿DE IZQUIERDAS?)NO SE HUBIERAN CARGADO A LA GENTE DE IZQUIERDAS DE SUS PARTIDOS ,SEGURO QUE NO SE ATREVERIAN A CENSURAR NINGUN TIPO DE OPINION AUNQUE ESTA SEA TAN CASPOSA Y ANTIDEMOCRATICA COMO LA QUE HACEN LOS GRUPOS DE LA OPOSICION DE DERECHAS.TANTOS AÑOS LUCHANDO POR LA LIBERTAD DE OPINION Y CAEMOS EN LO MISMO.
PATO ROJO INCREDULO | Contestar aquest comentari! | 30/4/2008 - 11:14
es que la gent suposadament d'esquerres dels seus partits han de saber estar una mica més i no cal ser tan radicals que no porta a res, només a problemes
un que ho sap | Contestar aquest comentari! | 30/4/2008 - 14:20
si es que, pobre alcalde, abre un circo y le crecen los enanos...
mariano | Contestar aquest comentari! | 30/4/2008 - 16:44
la foto u diu tot.un no te majoria,l'altre nomes es ell,el problema es el tripartit aqui i al govern de catalunya,vostes els de la foto no tenen vergonya de sortir a la prensa i dir aquestes bajanades.si us plau el unic que treballa en aquest ajuntament es el sr Oliver esta a total reu
el pacificador | Contestar aquest comentari! | 30/4/2008 - 18:12
oposició, calladet esteu millor.
a veure si el sr. alcalde s'enfada i us envia un coordinador en hores extres a tapar-vos la boca.
el pato rojo té molta raò, tota la dictadura lluitant per la llibertat d'expressió (rambé el sr. benaiges que ja hi era de ben jovenet), i ara un alcalde socialsita la menysprea.
paradoxes | Contestar aquest comentari! | 1/5/2008 - 12:37

Afegeix un comentari a aquesta notícia

El funcionament d'aquest apartat és moderat, això vol dir que quan escrius un comentari al Diari Digital aquest no es publica directament fins a ser supervisat per membres de la nostra redacció. Agraïm la teva participació i et demanem que mantinguis l'educació i el respecte als altres. La redacció de Revista Cambrils Diari Digital es reserva sempre el dret a no publicar un comentari.

Nom: Esborrar comentariEnviar comentari
 PUBLICITAT
 ANTERIOR
divendres 25 abril '08
Cambrils proposa que la carretera de Misericòrdia sigui autovia i que aquesta es prolongui fins al vial del Cavet
4 comentaris
SEGÜENT 
divendres 25 abril '08
Robert Benaiges: "Les condicions de neteja de la façana del port no són les adequades"
9 comentaris
 PUBLICITAT
 PUBLICITAT  PUBLICITAT
  + COMENTADES     + LLEGIDES     EDICIÓ 1162 (25/4/2008)  




Associació Cultural REVISTA CAMBRILS
C/Sant Placid, 7 (baixos) | 977 79 43 43
43850 Cambrils (Tarragona)
© Tots els drets reservats 1996, 2010
 
OJD Interactiva:
 
 
Membre de:
 
Associat a l'àrea digital

Amb el suport de: