El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:12.6ºC | Humitat: 92% | Pressió: 1018Hpa | Vent: ONO 1 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2063 | divendres 18 de abril de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 30 abril '07 | 11:25 | 2095 lectures
|
PARC PINARET

Centenars de persones van participar dissabte en la festa d' inauguració del Parc del Pinaret

Text Judit Pinazo  Fotografia Judit Pinazo | Josep Maria Ferrando



Centenars de persones van participar en la inauguració del parc, dissabte al matí
El Parc del Pinaret ja és una realitat. Aquest passat dissabte al migdia aquest espai verd de 4,5 hectàrees va quedar inaugurat després de més d'un any d'obres en un projecte d'una llarga reivindicació ciutadana . Per celebrar-ho es va preparar una festa, dirigida sobretot als més petits, que es va iniciar a les 11h amb una xocolatada popular amb la col·laborarció del Ball de Bastons de Cambrils i activitats per la canalla amb jocs de circ. Tot i que el dia no acabava d’acompanyar van ser molts els cambrilencs que van apropar-se a la inauguració, sobretot canalla, que va poder gaudir de diferents activitats durant tot el matí.

A les 12h es va fer la inauguració oficial del parc amb la descoberta de la placa commemorativa i els parlaments a càrrec de l’alcalde –Robert Benaiges- que es va mostrar molt satisfet de culminar una obra d’aquestes característiques “hem recuperat un gran espai, ubicat en un centre de referència pel que fa a serveis públics, respectant un dels seus trets més característics que és el pinar per convertir-lo en una gran zona verda amb diferents zones per realitzar-hi multitud d’activitats”. Benaiges va mostrar-se molt satisfet per la gran acollida que va tenir la inauguració.

El Parc més gran de Cambrils

El Parc del Pinaret està ubicat a cavall entre el Nucli Antic, Nou Cambrils i la Parellada. És el parc més gran del municipi amb una superfície de 4,5 hectàrees, el que significa que és quatre vegades la superfície del Parc del Pescador.

El parc s’ha estructurat en quatre zones, potenciant i conservant la zona de pinar existent i incorporant espais més destinats a l’activitat cívica. A l’entrada del parc per l'avinguda del Mil·lenari o pel carrer de Josep Serra i Dalmau hi trobem la zona pública urbana, on només entrar hi trobem una gran plaça. És en aquest espai on s’hi troba la major part de zona pavimentada i on s’hi ha instal·lat una gran pèrgola fotovoltaica. En aquest espai també s’ha adequat una zona amb grades on s’hi podran realitzar activitat a l’aire lliure.

Al costat de la plaça hi ha la zona denominada “aula verda i horticultura”, on hi ha diferents parcel·les elevades a diferents nivells on hi ha diferents tipus de plantes. S’utilitzarà com a espai d’observació i d’estudi de les varietats autòctones que hi ha representades.

A la parc més superior del parc, s’hi troba la zona de bosc, on hi ha el pinar. En aquest espai s’hi han adequat diferents camins i una àmplia zona de picnic, amb l’objectiu que es converteixi amb una zona de descans.

Finalment en la zona més propera a la futura zona d’equipaments s’hi ubicarà la zona de jocs i d’educació viària. Aquesta zona, encara per construir, correspon a la tercera fase del projecte que tal i com va explicar dissabte Benaiges, està prevista que s’enllesteixi en els proper mesos un cop finalitzi el procés de licitació. En aquesta zona s’hi ubicaran una zona per a l’educació viària i la zona esportiva amb un rocòdrom, una zona per la pràctica de l’skate i diferents pistes per realitzar-hi la pràctica de diferents esports.

Recordem que el Parc del Pinaret ha format part d'un procés de participació ciutadana i l'abril del 2006 va estar seleccionat per optar al premi “Buenas prácticas de gestión en las Administraciones Públicas” l’otorgarà la Fundación Vasca para la Calidad (Euskalit) en el marc del i Congreso de Excelencia en la Gestión de las Administraciones Públicas.

El pressupost total del projecte ha estat 4.900.00 euros  ha anat a càrrec de l’estudi d’arquitectura Arañó-Ensenyat-Tarrida.

 GALERIA IMATGES | 9 fotos

Inauguració del Parc del Pinaret






EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 20 comentaris rebuts

Enhorabona als impulsors del parc i felicitats !
Crec d'entrada que és una passada. Espero que entre tots el cuidem i conservem !
vilera | Contestar aquest comentari! | 30/4/2007 - 12:11
Part d'aquest presupost podria haber estat destinat a asfaltar la part nort del parc i aixi els veins del barri del Pinaret i de la Parellada no haurien de fer curses de campa a travers els diemecres de mercadet, no demano res més que el que en tingut els usuaris de la pista d'atletisme que han conseguit tindre un acces asfaltat i aixo quie son 4 gats i el veinat que ens veiem obligat a menjar pols o fang cada dimecres som centenars.
Paredallenc | Contestar aquest comentari! | 30/4/2007 - 13:04
Jo també vull donar la meva enhorabona als impulsors del parc.
Espero que es conservi al igual que el Parc del Pescador, encara que per fer-ho cumplir hagin d'evitar que gitanos i altres residents bastant impresentables de la zona s'hi instalin amb tota clase de bestiar.
Cosa que amb gitanos sembla que no vulguin mai cap tipus d'enfrontament des de l'Administració.....
Amant de la natura | Contestar aquest comentari! | 30/4/2007 - 13:16
Amant de la natura:

Que tens contra els gitanos?, no saps que el mal de aquest poble, es la gent de socarrel?.
Jo crec que el parc del pinaret, estarà bé un parell de messos i desprès semblarà una deixalleria, entre la merda dels gossos i la porqueria que s'arribarà tirar.
el zorro | Contestar aquest comentari! | 30/4/2007 - 15:00
Enhorabona als impulsors.He quedat francament admirada.
El Pinaret sempre ha estat un lloc per mi emblemàtic de Cambrils.
Ja de petita recordo alguna escapadeta quan anava a les monges,per berenar per dijous gras .Llavors ja em semblava un lloc misteriós alhora que inaccessible.
Aquest canvi ha estat espectacular, doncs han aconseguit intregrar el parc al poble alhora que conservar tota la seva faceta natural.Ni un sol pi ha deixat de romandre en el lloc on sempre ha estat.
El parc és de tots i per a tots , així que espero veure-us per allí
Gràcies Cambrils
Maria | Contestar aquest comentari! | 30/4/2007 - 15:59
Maria, o ets una encantada de la vida o lo d'un sol pi... sembla que ho diguis per entabenar algú. Bastants pins dels que eren de tota la vida han caigut per poca cura al fer les obres.
Documenta't una mica dona, que ha sortit en premsa i tot!
I de parcs n'he vist de més xulos. Ara si tenim aquet, donc a disfrutar-lo tots.
Pi rodó | Contestar aquest comentari! | 30/4/2007 - 18:17
Benvingut el parc,
Ara toca acabar la tercera fase , i saber-ho aprofitar per tota la citadania.
Un altre gran parc urba , i a primera linea , encara es posible , i necesari .
Josep Llaberia | Contestar aquest comentari! | 1/5/2007 - 8:47
Ja era hora que a Cambrils el tripartit fes alguna cosa de profit. El parc està molt bé; però no entenc perquè en una país on manca l'aigua i l'energia es fa circular aigua per omplir un embasament i tornar-lo a buidar a modus de petita cascada utilitzant un grup de pressió que funciona amb electricitat i que fa un soroll insuportable. En fi que l'ajuntament segueix sense comprendre que vol dir el respecte a l'entorn i la utilització de recursos de forma sostenible. La solució que proposo és que aquest grup bomba només funcioni en dies senyalats i deixi de fer soroll.
andreas | Contestar aquest comentari! | 1/5/2007 - 23:12
Imagino que al parc hi haurà un o varis treballadors de manteniment o vigilància, preguem per a que facin bé la seva feina i que igual que al del pescador, no es permeti portar als gossos sense lligar per a que facin les seves necessitats deixant-ho tot ben decorat...
Umpf! | Contestar aquest comentari! | 2/5/2007 - 11:21
Parece ser que entre treinta y cuarenta pinos de los del extremo norte iban a ser talados. Hasta hace poco estaban fuera del cercado y solo a última hora fueron incluidos por presiones de un político de la oposición. Sr. Matas, explíquenos como ha sido este asunto, por favor.
Pino d'Angio | Contestar aquest comentari! | 2/5/2007 - 12:38
m'agrada molt com ha quedat el parc. A més a més, tota la gent que s'hi passeja fa cara d'estar contenta.
jo | Contestar aquest comentari! | 2/5/2007 - 20:36
Molt bonic.Es la mostra de la participació ciutadana
Tot noval | Contestar aquest comentari! | 3/5/2007 - 9:38
Sr. Matas?...pip...pip...pip... Anda, comunica. A ver si se pone más tarde y me explica por qué la política mediambiental está tan verde...

Nchts! estos políticos, son tan tímidos!!
Pino d'Angio | Contestar aquest comentari! | 3/5/2007 - 10:32
Inauguració de postal. Un parc on la meitat de coses queden per asfaltar i connectar les plaques solars... Passat l'estiu segurament el tancaran per acabar to allò que queda per fer ja que no es pot treballar amb canalla a la vora. És patètic que en tres anys tan sols hagin aixecat part de la valla del parc i ara en un moment ho vulguin tindre tot a punt per les eleccions.
doityourself | Contestar aquest comentari! | 7/5/2007 - 12:54
El parc està inacabat i hi ha mancances greus: bancs, falten moooooolts bancs, perquè ja n'hi ha però no prou. Gronxadors per la canalla, n'hi ha poquets i menys per canalla petita. Cartells de prohibició, no hi ha ni un cartellet. Jo ja he vist molts gossos per la zona dels gronxadors on els més petits juguen a la sorra. Els wc tancats, comencem bé. Ahir mateix vaig veure un gronzador ja trencat i una llum pel terra. M'assemlbla que això durarà dos dies per la gent que no té cura i pel cutre manteniment del parc. Com sempre ho fem tot a mitges senyors polítics.
veïna del pinaret | Contestar aquest comentari! | 7/5/2007 - 13:38