El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:20.6ºC | Humitat: 40% | Pressió: 1014Hpa | Vent: NO 42 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2190 | dijous 23 de octubre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 19 març '07 | 11:20 | 1852 lectures |
POLÍTICA

L'Ajuntament retira unes pancartes que mostraven la imatge de la cap de llista del PP a les properes eleccions municipals

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Lluís Rovira i Barenys



La pancarta situada a la plaça de Carles Roig es va salvar de la retirada municipal
L'Ajuntament de Cambrils va fer retirar, el passat divendres al matí, unes pancartes que el PP local havia col·locat la nit anterior en diferents llocs del municipi i en les quals es mostrava la candidata d'aquesta formació política, Carme Cros, a les properes eleccions municipals. La retirada de les pancartes es va fer a primera hora del matí de divendres, tot i que en van quedar dues de penjades, una a la plaça de Carles Roig i l'altra a la zona de l'antiga seu del Patronat de Turisme.

Van ser els membres de la brigada municipal, per ordre del govern municipal, qui es va encarregar de retirar aquestes pancartes. Això es va fer en aplicació de l'Ordenança de convivència ciutadana, que va entrar en vigor el mes de juliol de l'any passat.

Ordenances a mida

El president del PP local, Lluís Llorens, considerava que el govern municipal es fa les ordenances a mida. Segons va manifestar a Revista Cambrils Diari Digital, "fa uns dies vèiem penjada la propaganda d'un festival de cinema o del Circ Cric i no es gaire normal que ara s'hagin preocupat de treure tan ràpidament  unes pancartes penjades el dia abans a la nit. No transgredim cap llei electoral ni res d'això. Només es tracta d'una normativa local desconeguda. El regidor d'Obres Públiques ens ha dit que hi ha una ordenança però en aquests moments ningú ens l'ha mostrat. Ni el secretari de l'Ajuntament la tenia a mà".

La celeritat amb la qual es van despenjar les pancartes també sorprèn al president local del PP, "a la brigada municipal se li ordenava que deixés qualsevol cosa que estés fent per anar a fer aquesta cosa tan important d'anar a treure unes pancartes, sense dir-nos res de paraula".

Llorens es preguntava què passaria a la campanya electoral amb aquest tema i afirmava que les precampanyes són normals en tots els partits, "a la ciutat de Tarragona mateix hi ha molta propaganda penjada i també n'hi ha del PSC".

El president local del PP també va recordar que a les passades eleccions al Parlament de Catalunya van rebre un fax de l'Ajuntament indicant tota una sèrie de llocs del municipi on no es podia penjar propaganda electoral, "després, en aquests llocs on ens van dir que no hi poséssim res, estaven plens de propaganda dels partits que governen l'Ajuntament".

Permès en campanya electoral

Per la seva part, l'alcalde, Robert Benaiges, se sorprenia que el PP no conegués l'ordenança, "són regidors de l'Ajuntament, no?", manifestava l'alcalde. Benaiges va dir que el PP, com qualsevol altre partit, té dret a publicitar-se com vulgui, "però si posem unes lleis les hem de complir. Pel que fa a la campanya electoral, es permetrà penjar pancartes. L'ordenança ho diu de manera explícita. Jo entenc que s'havia de respectar un mínim de normes en el tema de la imatge pública i del mobiliari urbà, ara bé, a la campanya electoral s'ha de fer permissible però encara estem a dos mesos de la campanya electoral i ja volem empastifar el poble?". Pel que fa a la rapidesa en l'actuació, l'alcalde va dir que ell havia vist les pancartes i, a més, la Policia Local l'havia avisat, "jo he demanat un informe a la policia i després s'ha obrat en conseqüència, res més".

 PUBLICITAT
viatges mar cambrils


EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 24 comentaris rebuts

Ufff! aquests del PP ja comencen a ratllar amb tanta manifestació i tanta pancarta. I recordo quan feien servir la paraula "pancartista" com a insult dels que ens oposavem al seu govern.
pancartista | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 12:19
Home si la pancarta hagues sigut maca, potser no l'aguessin retirat. Dic jo
Porompompero | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 13:41
Les coses com siguin, de pancartes ni ha hagut d'ERC al pont de la via de la plaça de la Concordia fins des prés de mesos de les eleccions, IC Verds n'ha penjat als ponts de la riera d'Alforja totes les que ha volgut i més, igual que el PSC... o tots moros o tots cristians.
Un que no és del PP. | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 15:39
A les ultimes elleccions municipals el psoe va ficar pancartes avanc d'hora i no va passar res.
Eloi | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 17:42
Sr Benaiges no s'higui tant dolent i la seva feina es que estigui enllestit el parc del pinaret i el port per setmana santa d'enguany???
123 | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 18:23
Vamos a ver: segun el Alcalde poner un cartel sin permiso esta prohibido porque es una infracción a la Ordenanza del Civismo de Cambrils. Hasta ahora, correcto. Pero ..... crrrreeeeooo que es la misma ordenanza con la que sa multao un monton de gente de bares y locales comerciales por tirar la basura fuera de sitio. ¿¿¿¿ NO ??? Poner un cartel sin permiso y en medio de una rotonda es ensuciar el paisaje urbano.

PREGUNTA EN VOZ ALTA ES: ¿¿¿SE PONDRAN 4 MULTAS AL PARTIDO POPULAR POR ENSUCIAR LAS CALLES FUERA DE EPOCA ELECTORAL ???

SI EL ALCALDE NO PONE LAS MULTAS COMO LAS QUE SE HAN PUESTOS A PERSONAS Y COMERCIOS, ENTONCES SE PUEDE COMETER UNA INJUSTICIA.

Va a permitir el Ayuntamiento que se pueda multar a uno por hacer botellon como salió una vez en la Revista , o por tirar cartones fuera de sitio, o por otras infracciones, .... y no va a castigar a unos politicos , por mucho que sean de la oposizion. Va a dar la sensazión como la de los canes ke se ladran pero no se muerden.

Al tanto Sr. Alkalde ! Si no multa a los peperos (y que no le vengan con la tontería ke no sabían ke existia la ordenanza porke seguro ke se la leyeron antes de aprobarla en el pleno del ayuntamiento), usted podría ser denunciado por una actuación arbitraria por parte de alguno que usted ha multao por otras infracciones.

A mi, si aparco mal, me multan. A los politicos del Ayuntamiento, ¿tambíen les multan cuando cometen infracción a las leyes del municipio?

Los politicos no deben de ser dioses a los ke se les puede permitir todo en el "olimpio municipal". Los politicos son cargos electos, pero tambien servidores publicos ke estan mas obligados ke kualquiera de sus ziudadanos a cumplir con la ley. Por lo tanto, si la infrigen, el castigo debería ser mas duro ke al resto de los mortales.

JUSTIZIA YA !
kagariera kañero | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 19:13
Al pont de la via del tren cada setman hi pancarteta del que es casa de turno hi no la treu ningu.Proposo que per que puguin fer campanya tranquliment ho pdrien fer els del PP que fiquin la foto del que surt i la foto del que entra penjada a a via com si celebressin aniversari de boda i de pas ferien propaganda
lektor | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 19:26
la política de crispación llevada incluso a la política municipal. No les va a votar ni el tato.
peperoni | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 19:46
Espero, ke pel be del poble, no guanyin les eleccions, xke si ja comencen aixi....
Titola | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 20:50
Si tot el que necessita Cambrils es fes tan ràpid, que bé que aniríem no?
jo | Contestar aquest comentari! | 19/3/2007 - 21:28
Jo proposo que els del PP o altres partits penjin pancartes al pont com les dels futurs matrimonis. Per exemple:
CARME CROS ESTIMA A CAMBRILS. ANEU A LA BODA.
ROBERT LOVES CAMBRILS: 27-05-07
CAMBRILS I ERC ES CASEN!!
FELICITATS PLIC I CAMBRILS PER LA VOSTRA FUTURA BODA. ELS AMICS.
SALVA I CAMBRILS QUIN BON ROTLLO, etc, etc...
Pankarta-Karpanta | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 8:46
La ignorància no té fronteres.

Es pensen que estan a Espanya: tot el dia de manifestacions quan NO ES VAN MANIFESTAR MAI PER LA DEMOCRÀCIA.

Que no estan "treballant" a l'Ajuntament senyors del PP ?

Si ignoren les Ordenances anem malament.
es van manifestar mai | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 9:02
La pancarta d'ERC al pont del ferrocarril de la plaça de la Concòrdia encara hi és. Aquella si que hi pot estar?
Carlos | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 10:06
Y la pancarta d'ERC del pont del ferrocarril. perque no la treuen i multen al partit
Capita Kambrils | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 12:35
Señor alcalde, la polcia y la brigada municipal actuan a sus ordenes tan rapidamente, como han actuado en este caso a las pocas horas. Es que esta es la máxima infraccion municipal, y la mierda de los perros que no puedes andar por las aceras, etc.
javier | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 12:48
Carlos, xato, el pont de lavia del tren és terme municipal de Vinyols.
Vinyolenc | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 12:53
Ja em va resultar estrany veure la pancarta de la plaça Carles Roig... Vaig pensar: aquests del PP volen lluir candidata abans d'hora. :-)
@vi@t €n v€ur€m m€s | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 14:22
I la pancarta d'ERC del pont del IES Ramon Berenguer, que perque no la treuennnnnnnnnnnnn
Que es veu el plumero.
Anim Carme
Manel | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 15:45
que el pont es dels arcs ¡¡¡¡
Tranquil home
dels arcs | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 20:04
Ai Manelet. Com es nota que no saps què és terme de Vinyols i què és de Cambrils.
Vinyolenc | Contestar aquest comentari! | 20/3/2007 - 20:05
No hay una fecha prefijada para el arranque de las campañas políticas ???....tradicionalmente se realiza con el pegoteo de carteles por parte del cabeza de lista, no?...imposible que no esté normado...que alguien nos ilumine si lo sabe....
Chika | Contestar aquest comentari! | 21/3/2007 - 13:33
Ja ho se vinyolenc, si aqui hagues una pancarta del PP ja l'aguessin liat. Aixo es el que dic
Manel | Contestar aquest comentari! | 21/3/2007 - 16:48
Vaia tonteries es dediquen a fer aquests de l'ajuntament. La porqueria que hi ha allà dins, haurien de treure!, i menys rebombori per aquesta mena de coses. Sempre s'han penjat cartells d'aquest tipus, i ara pq la pengin els peperos arrien el crit al cel. Brrr
aISh | Contestar aquest comentari! | 21/3/2007 - 22:41
Pobre carme Cross, anim dels teus alumnes.
Joan | Contestar aquest comentari! | 26/3/2007 - 16:01