Edició 2964 | divendres 24 de novembre de 2017 | Any XII
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
  GRAN RECAPTE D’ALIMENTS 2017  
Ajuntament de Cambrils [+]

INFORMACIÓ GENERAL | dimarts 12 novembre '13 | 11:20 | 3795 lectures |
SERVEIS

L'Ajuntament de Cambrils traurà a concurs la concessió del servei de jardineria

Text Cristina Sierra  Fotografia Berta Ruiz

Operaris de la brigada podant els arbres que hi ha davant el pati de l'escola Marinada, ahir al matí

L'Ajuntament de Cambrils traurà a concurs la concessió del servei de jardineria, durant el segon trimestre de l'any 2014. El regidor de Serveis, Espai Públic i Medi Ambient –Antonio Laguna– ha explicat a revistacambrils.cat que la decisió s'ha pres arran de la reducció de plantilla de la brigada municipal, ja que, actualment no es pot donar la cobertura suficient per fer un manteniment de totes les zones.

"L'anterior equip de govern ja va assumir la gestió i manteniment de diferents urbanitzacions de Cambrils i, amb la reducció de plantilla, aquestes zones no les podem assumir, no els hi podem donar la cobertura que necessiten". Segons ha apuntat el regidor, no s'ha pogut establir un calendari amb les accions que s'han de fer de forma periòdica i, fins ara, s'actuava puntualment . "Actuàvem quan hi havien més afectacions, si hi havia alguna queixa dels veïns o vèiem una zona molt malmesa. A hores d'ara, no donem l'abast. No és no voler, és poder arribar".

Sis urbanitzacions de veïns es gestionen el manteniment de la seva zona

Amb la concessió del servei, que actuarà en totes les zones de Cambrils que actualment gestiona la brigada, el regidor ha manifestat: "espero i confio que l'any que ve el servei sigui diferent i es puguin mantenir totes les zones de la manera adequada. Cambrils va creixent i és complicat arribar a totes les zones amb els operaris que tenim ara". Actualment, les urbanitzacions de Cambrils Mediterrani, Mar Cambrils, El Dorado, Urcavisa, Els Tallats i Reus Mediterrani gestionen el manteniment de les seves zones verdes. Laguna ha explicat que la brigada municipal fa el manteniment mínim en aquestes zones, així com a la zona del Polígon 69.

La poda s'allargarà fins el març

Per altra banda, els operaris de la brigada van començar, a principis del passat mes d'octubre, amb la poda dels arbres. Laguna ha confirmat que enguany es podaran tots els arbres. "Farem totes les zones, l'Eixample ja està bastant enllestit i ara començarem amb la zona del Pinaret i la Parellada", ha apuntat. Laguna ha afirmat que la poda s'allargarà fins el proper mes de març.

Cal recordar que, l'any passat, els criteris que es van seguir per fer les diferents podes van ser diferents i es va fer una poda puntual.  Des del consistori van apuntar que es prioritzaven aquelles accions que se centraven en talar els arbres de la via pública que estaven malalts, aquells que feien nosa o bé, per les queixes dels veïns.

 PUBLICITAT
 PUBLICITAT
 PUBLICITAT


EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 40 comentaris rebuts

Ja comencem a veure de què es tractava el tema d'acomiadar treballadors públics què feien aquests serveis PRIVATITZAR, o sigui ara ho treuran a concurs i així què s'ho emporti algun conegut i anem fent amics i favors i .....
Es veu el llautó, al final pagarem la ciutadania serveis pitjors i més cars si es del què es tractava des del primer moment
Una mica tipa | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 12:11
jajaja vaja manera de gestionar. Ara ho donaran a una empresa perque aprofiti el marge empresarial i l'ajuntament haura de pagar mes. Vaja manera d'estarviar. Mira que arriben a ser mals gestors.
floretes | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 12:16
Esto ya se veia venir, ya os cargasteis la pintura, luego le tocará a los electricistas y después los paletas, y poco a poco a privatizar que es el fin de vuestra meta. El "ERO" fué un montaje, y os costo muchiiisimo dinero. Pero ya se sabe, alguién chupara del bote.
Uno del "ERO" | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 13:28
Vaja que per no pagar sous foteu a la gent fora i ara us gastareu un dineral en contractar empreses per fer la feina que feien els que heu fotut fora.
Marxeu d'una punyetera vegada que fareu un favor al poble.
Antonio punto G | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 13:30
Y yo me pregunto. ¿Qué hacen esos políticos al frente de lo público cuando no creen en lo público?
Por favor, si no saben gestionar que se vayan a casa, que dimitan. ¡Fueton elegidos para gestionar lo público y que siga siendo público! Esto no es tan difícil de entender.
Tombo | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 13:37
Tombo, los políticos han de gestionar el dinero público de la manera que sea más eficiente, sin premisas adquiridas. Si es usando personal público, usando personal público, si es subcontatando, subcontratando. Lo que sea más eficiente en cada momento.
Alcalde Sensato | Contestar aquest comentari! | 14/11/2013 - 0:12
QUIN GRAN ENGANY
fa poc van reduir la plantilla de jardineria amb l'ERO (s'enrecordeu ciutadans?) i ara diuen que no tenen gent; van gastarse molts diners amb maquinària i no tenen gent (qui l'ha de portar), no sabien i no saben planificar la feina i això ha arribat a uns límits de deixadesa que ara socors a les empresses. Això si totes elles disposaran de màquines comprades per l'ajuntament, teoricament perque es tenien que asumir tasques de les empresses i ara ho fan el revés,....em podría extendre molt i molt però per l'únic que em sap greu és pels companys que he deixat, que són grans professionals i es veuen desprestigiats pels que els manen i no per la seva feina.

I espero que algu tingui alguna cosa a dir, treballadors, comité i ciutadà
JACOB GIL | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 13:38
Ja ho veus company, al final han portat a terme el seu pla. Això es el que volien des d'un principi i ho han intentat maquillar amb les excuses de sempre; que els d'abans ho van fer molt malament, que no hi havien diners a la caixa (per a les empreses sembla que si), amb un ERO que fa pena i riure alhora... en fi. Ara tothom sap quina mena de "politics" ens governen, un govern que només te com a objectiu carregar-se serveis públics i omplir-se les butxaques. Sou una vergonya pel nostre bonic poble. Cambrils no oblida.
Jordi Segura | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 18:42
Doncs si, erem una brigada potent, molt qualificada i amb ganes de fer les coses. Però aixó no "interesa", una brigada municipal competent, NO!!!, cal que siguem deficitaris en la feina, doncs d'aquesta manera poden anar amb la cançoneta de que si cal contractar una empresa.... au pos, ja tenen el que volien, ah!, i una de les màquines de poda del Ajuntament està al magatzem parada per falta de personal i lloguen una empresa per fer la poda, que no cal enganyar més, que estem farts de regidors que no paren de voler donar lliçons de com fer les coses
un que hi era | Contestar aquest comentari! | 13/11/2013 - 19:34
¿Como que erais una brigada muy potente y cualificada? ¿Habéis dejado de estar cualificados porque os echaron? La cualificación os la llevasteis con vosotros, no se la dejasteis al Ayuntamiento, es vuestra y solo vuestra. Ahora tenéis una OPORTUNIDAD.
En tener una sociedad se tarda 24 horas y cuesta poco más de 1.000 Euros.
¿Por qué no dais un paso adelante, tomáis las riendas, creáis una sociedad/empresa y os presentáis al concurso cuando lo saquen?
Si tenéis la cualificación, la experiencia de campo y la iniciativa, sois la mejor opción.
Las oportunidades están para el que quiere verlas.
Alcalde Sensato | 14/11/2013 - 0:31
Molt ben dit!
La lista | Contestar aquest comentari! | 13/11/2013 - 12:02
A aquest del Laguna, cal regalar-li una calculadora, perquè no s?entén que despatxi al personal de la brigada, per després privatitzar el servei, tret que faci comptes per la presunta "mordida", que pugui treure de les empreses que es quedi el servei. El que té que tindre clar és que, ni sortirà més barat, ni ho faran millor. L'actual brigada de jardineria (abans de l?ERO) s'encarregava de més del doble de superfície que totes les empreses subcontractades per aquest serveis (externes), sent aquest personal extern superior en número de persones al de la brigada. Foteu fàstic tots plegats, convergents, peperos i plicaires.
Al carrer amb tots els polítics de Cambrils | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 14:49
Ahora que toca a su fin el chanchullo de la burbuja inmobiliaria y los 8000 puestos de concejal de urbanismo que habia en España han perdido interés, los politicos han de sacar su mordida de contratos de basura y demás contrataciones, a no ser que les de por viajar de gratis, que tambien es otra opción interesante de nuestros "representantes".
Anti-CASTA | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 20:37
Durante la burbuja inmobiliaria también existían este tipo de chanchullos, lo que ocurre es que por fin estamos despertando del cloroformo inhalado y ahora parece que se nota más. Pero esto ha existido siempre y a todos los niveles. Incluso en ciertas corporaciones privadas.
Alcalde Sensato | Contestar aquest comentari! | 14/11/2013 - 0:40
¿Sabrías las cifras de coste reales de antes y de ahora? Toda discusión se acaba cuando se ponen encima de la mesa las cifras reales. Si lo que dices es cierto y se puede probar es hasta denunciable.
Alcalde Sensato. | Contestar aquest comentari! | 14/11/2013 - 0:42
Després del ERE a privatitzar, ara s'els hi veu el plumero el que volien eren comissions.
Ineptes | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 16:36
Passeu pel poligon que també paguem
Litus | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 17:18
Que fuerte!!!! Despiden gente y ahora necesitan una empresa????que males gestores son !!!jolin!!,que ganaran con todo eso...digo, el Laguna,???? seguro que nada bueno para el pueblo.
Cambrils no se merece ese govierno!!!! | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 17:20
Doncs a veure quan passaràn a podar per La Llosa...!!!
Llongueras | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 18:29
Tanto criticar a los anteriores que habian contratado empresas de jardineria y ahora ellos hacen lo mismo.
Sacan gente, primero a los de las empresas y después a los trabajdores de la casa para ahora darlo a otros.
Será que las empresas anteriores no eran de su cuerda Sr. Laguna?
Es que al final el de la CUP tiene razón : Gansters | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 18:45
Sí, normalmente es así como funciona. Los grandes partidos imponen ciertas empresas de jardinería, ciertas imprentas, ciertas editoriales, ciertos proveedores, ciertos directores de aeropuertos sin aviones, de auditorios de cemento, etc. Cuando el partido cambia, cambia todo eso que no desaparece.
Alcalde Sensato | Contestar aquest comentari! | 14/11/2013 - 0:45
Apa, apa,, i encara tindran els snats collons de presentar-se a les próximes eleccions.
Amb aquesta manera de gestionar les coses, feu que el poble pensi que us emporteu comissions de tot arreu.
Criticaveu el que feien els altres i vosaltres sou mil vegades pitjors. Mal dia el dia que em vareu enganyar per què us votés.
Carles | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 19:24
Com pot ser que tenint gent a la brigada ho faci una empresa privada?

Des de quan la gestio privada surt mes barat que el public? la mala gestió i els alts sous del Gestors posats a dit fan que s enfonsin les coses públiques.

Mireu a madrid amb les basures, comencen fent concursos a baix cost, les empreses s emporten els marges de beneficis i als treballadors els hi paguen 4 duros i al final, tot a la M i al final paguem el pato els contrubuents.

Quina vergonya!! Perque volem regidors si ho privatitzan tot?, que pleguin tots
un emprenyat | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 20:21
molt senzill!!!, la gent de la brigada no paguem campanyes politiques, les empreses potser si
un altre emprenyat | Contestar aquest comentari! | 16/11/2013 - 7:44
I que faran de la maqinaria que van comprar o nomes era per cobrar la comissió i cap al magatzem municipal?
ferrari sense gasolina | Contestar aquest comentari! | 12/11/2013 - 21:07
al mateix temps que feien l'ERO estaven comprant un tractor John Deere NOU d'uns 80cv amb un "toro o pala" per la platja, no es que aixi no caldrà llogar la retro o camió grua deien i després del estiu, ara fa un mes, veus al sr del Toyota pik up de la platja i al Nilo, camion amunt i avall, ja,ja,ja,ja
un que s'hi fixa | Contestar aquest comentari! | 13/11/2013 - 19:17
Pueden alquilársela a los emprendedores locales que se presenten al concurso y no dispongan de ella. De esta manera todos saldrían ganando.
Alcalde Sensato | Contestar aquest comentari! | 14/11/2013 - 0:47
Gobierno Central (PP),Autonomico (CiU),Municipal(CiU,PP,PLIC),no queríais gobiernos de derechas .Pos a joderse (pa que luego digais que todos son iguales)
CABO QUIÑONES | Contestar aquest comentari! | 13/11/2013 - 4:00
Quiñones, me parece que comparar los actuales gobiernos que padecemos de un lado de la trinchera con los que padecimos del otro lado es algo así como preguntarle a alguien si prefiere que le saquen el ojo derecho o el izquierdo.
Alcalde Sensato | Contestar aquest comentari! | 14/11/2013 - 0:51
Mire usted estamos gobernados en todas las instituciones (incluso las europeas)por unos títeres al servico de las multinacionales.No nos podemos quejar si seguimos tragando.
CABO QUIÑONES | Contestar aquest comentari! | 14/11/2013 - 19:04
I per axó vaig renunciar al fons social?...Per axó vaig anar a totes les concentracions i reunions?... Quina enganyifa per part de tots,comitè inclòs!!
Mentiders tots plegats!!!. | Contestar aquest comentari! | 13/11/2013 - 10:18
Regidor fuera ya no se necesita.
Un sueldo para ahorrar
Uno de cambrils | Contestar aquest comentari! | 13/11/2013 - 12:51
CAMBRILS tendrá memoria y siempre se recordara de este grupo CIU PP y la PLIC que después de años en la oposición pasaron a gobernar y también le dieron la espalda al pueblo
Esto me duele mucho
VILERO | Contestar aquest comentari! | 13/11/2013 - 22:24
LAGUNA tu si que eres una laguna para el pueblo
LA PARELLADA | Contestar aquest comentari! | 13/11/2013 - 23:29
La verdad que la noticia en sí no dice mucho, simplemente que se privatiza un determinado servicio, pero no dice si se hace para ahorrar, para gastar más, para darle la concesión a una determinada empresa o para qué. En los temas que son susceptibles de generar polémica (alto número de comentarios en poco tiempo), se debiera de poner más empeño en conocer todos los detalles, sobre todo los económicos para poder estar mejor informados al respecto.

Pienso que lo más lógico por parte del Ayuntamiento, sería decir cual era el coste bruto global del personal interno que hacía esa labor y cual será el coste global por el que sale el concurso. Para ir bien, el segundo coste ha de ser menor que el primero si no es así se está tirando nuestro dinero.

Dicho esto, veo que la mayoría de los comentarios está en contra de la medida sin conocer si ahorraremos dinero o no lo ahorraremos.
Existe una especie de mantra que tenemos grabado en el sistema operativo cerebral que viene a decir que lo privado es más caro que lo público y no necesariamente ha de ser así. De entrada, lo privado está por lo general mejor gestionado que lo público. La gente que trabaja en una empresa privada, por lo general está más motivada que la que trabaja en una empresa pública y los servicios se prestan de una manera más efectiva y eficiente.

Sirva como ejemplo el Servicio Nacional de Empleo (INEM+SOC, ETC) emplea a 75.000 personas y solo gestiona el 3% de las colocaciones que se hacen, mientras que una página web como infojobs con 250 personas gestiona bastante más colocaciones, hasta el punto que en este momento se está pensando en hacer una nueva agencia de empleo en la que participen las empresas privadas más importantes.

Otra cosa es que al final, como suele ocurrir, todo el pescado esté vendido y el concurso se haga para favorecer a determinadas empresas en detrimento de otras.
El tema de los concursos de este tipo de servicios tendría que estar limitado en el tiempo a lo que dure la legislatura que los contrata, de forma que futuros gobiernos no estén hipotecados a contrataciones realizadas en legislaturas anteriores.
Si por el motivo que sea, la contratación de la obra o servicio se ha de prolongar en el tiempo por encima de la legislatura, el ganador del concurso se debiera de elegir por consenso entre las diferentes fuerzas políticas que haya en ese momento.
Alcalde Sensato | Contestar aquest comentari! | 14/11/2013 - 0:08
Jordi i jacop teniu tota la rao menos mal que vaig marxar per que es vergoños aquest govern nomes volen privatitza tots fora per el be de cambrils