El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:27ºC | Humitat: 71% | Pressió: 1013Hpa | Vent: E 9 km/h | Precipitació: 0.6mm meteoclimatic.com 
    Edició 2130 | divendres 25 de juliol de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimecres 11 juliol '12 | 10:20 | 2480 lectures
|
OBRES

Es construirà una rotonda a l'N-340 que enllaçarà els barris de l'Eixample i de La Pallissa

Text Cristina Sierra  Fotografia Cristina Sierra | Cedida

Plànol de les obres de remodelació del tram de la N-340 que enllaçarà els barris de L'Eixample i de La Pallissa

L'alcaldessa de Cambrils –Mercè Dalmau– i el regidor de Planificació de Ciutat i Cultura –Francesc Garriga– van presentar, ahir al matí, les obres de remodelació de l'N-340 corresponent al tram que separa els barris de L'Eixample i de La Pallissa. El projecte, que té un cost de 168.000 euros, consistirà en la construcció d'una rotonda que connectarà el carrer de Pere III amb l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer. Les obres s'iniciaran al setembre i s'acabaran al gener de l'any 2013.

Un projecte que eliminarà la barrera que separa els dos barris

L'alcaldessa va afirmar que "un dels objectius del govern és aconseguir treure el màxim de barreres que separen els barris de Cambrils". Per la seva banda, el regidor de Planificació de Ciutat i Cultura va recordar que l'Eixample és un barri que limita amb l'estació de tren i amb el pas de la N-340 i, d'aquesta manera, es podrà enllaçar el barri amb La Pallissa i reordenarà la circulació. Garriga també va voler agrair a l'enginyer d'Obres Públiques de l'Ajuntament de Cambrils –Josep M. Vallès– per la seva tasca en el projecte.

A part de la construcció de la rotonda –amb un lleuger pendent per salvar el desnivell existent de la zona–, el projecte també contempla la modificació dels sentits dels carrers de Pere III i de Jacint Verdaguer, així com la supressió de les escales que hi ha al final del carrer de Pere III per accedir a la N-340, que millorarà la mobilitat dels vianants, ja que es crearà un pas de vianants de l'amplada del passeig que unirà l'avinguda del Baix Camp amb l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer. D'altra banda, s'està estudiant quin serà el desviament del trànsit durant l'execució de les obres.

Cost zero per l'Ajuntament

Tal com va explicar Garriga, l'Ajuntament de Cambrils ha pogut finançar les obres gràcies als fons rebuts del Ministeri de Foment que estaven destinats a reformar i adequar l'antiga carretera i convertir-la en un tram urbà del municipi. Per aquest concepte, el Ministeri va aportar 1.032.562 euros i l'anterior equip de govern va prioritzar la construcció de la rambla que hi ha entre el supermercat Lidl i la benzinera. Amb els diners restants –168.000 euros–, el govern actual va decidir iniciar aquest projecte i va sol·licitar al Ministeri de Foment l'autorització per canviar el destí dels diners de la rambla. Garriga va apuntar que si no s'hagués procedit a fer el projecte, "els diners s'haguessin perdut per sempre".

Josep M. Vallès, Francesc Garriga i Mercè Dalmau durant la presentació de les obres, ahir al matí




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 30 comentaris rebuts

Però en què estan pensant? Que encara no se n'han adonat que no hi ha ni un euro??? On van a fer projectes d'aquestes característiques. Feu el favor de no gastar més diners que no està la cosa per anar llençant-los. Primer s'hauria d'acabar el que està començat, com per exemple, l'auditori,....
Vilafortuny | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 11:27
apreneu a llegir i entendre la notícia abans de comentar-la tot xerrant per xerrar!!!!!!
Pere | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 13:13
Has llegit la noticia?
lleigeix | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 18:51
Hi ha un desnivell de un metre cinquanta mes o menys, ja m'agradarà veure quina pendent queda, com solucionaran les aigües quan plogui i altres inconvenients viaris.
artista | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 12:46
Per LLei es marca la distància entre dues rotondes, si fan aquesta nova rotonda no ho compleix, a pocs metres hi ha la rotonda de la carretera a Montbrió. Poden fer l'encreuament sense rotonda.
Sr. Garriga per fi podrà veure el seu somni d'anys, manifestat en diverses ocasions, tant a l'Ajuntament com en cercles de la seva vida privada.
Dit això i evitant posar una nova rotonda, està bé que finalment s'arranji l'antiga N340, i si té cost cero per l'Ajuntament perfecte.
L'ingenier ha fet la feina per la cual cobra, i no poc.
A.N.C. | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 13:01
un altre que xerra sense tocar bores; què cony voleu dir per llei la distància entre rotondes a nuclis urbans? Ja no és CN 340, aveure si enteneu què vol dir desafectació...
Si fos així ja no es compliria a cap banda.
Pere | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 16:21
Está claro que tenemos la costumbre de criticar fijándonos solamente en los titulares. Coste cero para las arcas municipales.
Berengario | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 13:46
I això vol dir que al setembre quan comencin els colegis, tot el transit que ara passa per l'antiga carretera nacional, el desviareu pel centre del poble?.
Batista | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 15:14
Encara deuen una expropiació per fer la rotonda del poligon belianes, i tenen valor de fer una obra quan encara no han pagat la que van expropiar fa anys.
mercè | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 16:05
Llavors, si volen eliminar barreres... enderrocaran l'edifici que hi ha just davant del pas de nivell, que tapa la sortida del carrer Barcelona? ....
Petit | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 16:24
De fet serà una "quadronda"...
Quecu Riós | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 16:31
Alli no anava projectat un parking subterrani???? Ara, per mi, val mes que passin de parquins subterranis i amb tot el ample de l'avinguda facin aparcaments en bateria GRATUITS i solucionar una mica el problema d'estacionament.
Sandro Rey | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 17:59
¿El señor Garriga es el mismo que en su dia siendo concejal de urbanismo, construyó una rotonda delante del Mas Gallau?.
Si es el mismo, apaga y vámonos.
Mamen | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 20:24
I que costó sobre los 300.000 euros!!!!
Tombo | Contestar aquest comentari! | 12/7/2012 - 13:09
ultimament el regidor i l'alcaldesa els agrada fer-se veure fent veure que treballant però per fer-se la foto.(aixó potser vol dir mal conciencia ?)
el carrer Tarragona quedara obert no Sra alcaldesa? quina casualitat , aquest i la rambla i els que queden?
Pepeta | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 23:10
Es que no s'han enterat q es diu barri de l'estació
inocencia | Contestar aquest comentari! | 11/7/2012 - 23:56
Pels de sempre, aquest Barri és i serà l'Eixample... Res de barri de l'estacio!
Petit | Contestar aquest comentari! | 13/7/2012 - 11:59
Marededeusenyor!!!
L'idea és bona, però camvieu d'enginyers i arquitectes!!!
Una rotonda amb 8/9 enllaços??? Haurem d'anar amb GPS!!!
Feina Ben Feta | Contestar aquest comentari! | 12/7/2012 - 8:08
Amb aquesta observació, tens molta raó.
Els tècnics de la foto tenen un historial de por en altres obres públiques de peatonalització que fa apretar a còrrer.
les coses pel seu nom! | Contestar aquest comentari! | 12/7/2012 - 10:37
que se vallan a Vilaseca y aprenda como se hace las cosas menuda pandilla de ...........
el del toyota | Contestar aquest comentari! | 12/7/2012 - 14:58
Pues yo en lugar de criticar, por una vez y sin que sirva de precedente quiero felicitar al ayuntamiento y en especial al ingeniero porque creo que hace falta una rotonda en ese punto. Los coches van a mucha velocidad y deben hacer una parada en el semáforo, es peligroso. Solo espero que se cumplan los plazos de la obra. No me creo que se acabe en enero de 2013!
mj | Contestar aquest comentari! | 12/7/2012 - 16:59
Y yo no me creo el coste de la obra. Cuando la terminen habrá salido por el doble, como mínimo. Y vuelta a hacer ajustes y tijeretazos.
RedonditoDeRicota | Contestar aquest comentari! | 13/7/2012 - 19:07
Han pensat les autoritats i tècnics municipalsque per aquesta rotonda circulem diariament gran quantitat de camions articulats que surtin/entren a la AP-7, per fer nit, anar a menjar o repostar a la zona del Gran Buffet / Benzinera Shell.
No ser si maniobrarem amb la "quadronda" tan estreta i de girs pronunciats. Encara esteu a temps de revisar el projecte.
Transportista | Contestar aquest comentari! | 13/7/2012 - 9:16
L' Avda. Baix Camp, és la via de comunicació més antiga de Cambrils, i segons l' epoca, ha tingut diversos noms, VIA AUGUSTA, CAMÍ REAL, CAMÍ DELS CORREGIDORS, fins arribar al de N-340, en el segle XIX, és el traçat original de la VIA AUGUSTA , que unia Roma amb Cadis, i sóm uns dels pocs pobles de la demarcació que encara es pot comprovar el seu traçat des de el mas del bisbe al mas del sentis, tocant la N-340, passant per el molí i la torre del cassiano, per això vull fer la sugerència què quan es realitzi la remodelació de la zona , es tingui en conte aquest fet i al menys es deixi constància per on han passat tota la història no d' un poble, estat o nació sinó de tota una civilització.
Que des de el departament d' urbanisme, de cultura i fins i tot el centre de estudis cambrilecs, ho valorin i decideixin, com en altres llocs per on passa aquesta via mil·lenària , ja sigui Tarragona, el Perello, Sagunt, i d' altres l' han dignificat .
ULTREIA VIA AUGUSTA | Contestar aquest comentari! | 13/7/2012 - 18:05
Y como de costumbre la sra. Dalmau en la foto. Solo da la cara para salir en la foto. Que asco.
BARRABÁS. | Contestar aquest comentari! | 13/7/2012 - 18:20
La veritat és que no ho entenc massa. Al plànol no es veuen els accessos i sortides complerts i no ho veig gens clar.
Ara, no m'extranya pel tècnic.
Vilero | Contestar aquest comentari! | 15/7/2012 - 19:51
Pero si hacer algo parecido ya lo propusieron los de antes ¿las críticas?
CABO QUIÑONES | Contestar aquest comentari! | 16/7/2012 - 18:35
Envés de gastar-se els diners en fer aquesta obra tan majestuosa perque no miren d'acabar les que ja estan començades,en CONCRET l'auditori la plaça de l'ajuntament i moltes d'altres.Envés d'acabar-les no en començen d'altres.Potser es que vol que la recordem quan deixi de ser alcaldessa.Ademes tenen un passeig semi-acabat, (un dels trams de la N-340) volen que la gent vagi a passejar a part de que esta bastant allunyat del nucli no hi han fonts, papereres, bancs, en definitiva falta tot el mobiliari urbà