El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:21.6ºC | Humitat: 90% | Pressió: 1014Hpa | Vent: ONO 6 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2167 | dissabte 20 de setembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimarts 26 juny '12 | 12:04 | 1577 lectures |
ENTITATS

L'Ateneu Cambrilenc vol habilitar el magatzem de l'estació del tren com a seu social

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

Aspecte actual del magatzem de la Renfe a l'estació de tren de Cambrils

L'Ateneu Cambrilenc i Adif han arribat a un principi d'acord per a l'ús i la rehabilitació del magatzem de la Renfe que hi ha a l'estació del tren de Cambrils així com a l'adequació del seu perímetre. Actualment aquest edifici que anys enrere feia de magatzem de mercaderies està en desús i abandonat i amb la taulada força malmesa i, a més, té tapiada la porta per evitar-ne l'accés. Segons explicava el president de l'Ateneu Cambrilenc, Ramon Canalda, a Revista Cambrils Diari Digital, es van decidir a sol·licitar l'ús d'aquest magatzem "davant la impossibilitat de disposar d'un espai municipal. El que farem ara és preparar i presentar un projecte de rehabilitació de l'espai que esperem que ens l'acceptin. Un cop fet aquest tràmit firmaríem el conveni pertinent. La nostra intenció, si no hi ha cap contratemps, és la d'iniciar les obres de rehabilitació el proper mes de setembre per tenir-les finalitzades a finals d'any."
La intenció de l'Ateneu Cambrilenc és la d'habilitar aquest espai per convertir-lo en la seva seu social i adaptar-la als socis de l'entitat. Segons Canalda, si tot va endavant l'entitat buscarà ajudes per a fer front a les despeses de rehabilitació.

Documentals del Sàhara i colònies per la canalla

Pel que fa a l'activitat de l'Ateneu Cambrilenc, Ramon Canalda ha explicat que fa poc s'havia fet una proposta a l'Ajuntament per a fer la projecció de dotze documentals relacionats amb el Sàhara, Fescat Sàhara, aprofitant les dates de la festivitat de Sant Pere o de la Mare de Déu del Carme. Segons Canalda, "no hem obtingut resposta per part de l'Ajuntament i aquestes projeccions es faran en una població propera".
D'altra banda, l'Ateneu Cambrilenc prepara les colònies per aquest estiu. Es faran durant la segona quinzena del mes de juliol i la segona quinzena del mes d'agost.  Les del juliol es faran en dues tongades, del 17 al 21 i del 23 al 29 i s'anirà a Ulldemolins. Les de l'agost es faran a Mont-ral i del 20 al 26 seran per a nois i noies amb disminucions. L'altra tongada es farà del 28 d'agost a l'1 de setembre




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 15 comentaris rebuts

A veure si això serveix pq no s'hi posin cada tarda els ninis a fumar i beure...
veïna | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 12:46
Impossibilitat d'aconseguir un espai municipal? Però si n'hi ha per donar i per vendre de locals buits del l'Ajuntament!!
I qui pagarà aquestes obres de rehabilitació?
cambrilenca | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 12:47
Una estupenda idea, a ver si se hace realidad, una buena imagen para el pueblo.
Uno del pueblo | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 14:59
No hi han a Cambrils edificis més bonics per ficar l'Ateneu que aquest magatzem i un entorn més bonic que està tot deixat i poc accesible. Quines ganes de tirar diners a la brosa. El que s'ha de fer es tirar aquest edifici i adrecentar tota aquella zona.
pcasta | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 16:57
Totalment d'acord!!!
vpr | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 21:54
Jo encara diria més: Talment d'acord!!!
Du Pond | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 12:10
CCOLLOOOOOOOOOOONS
nI SE L'HAN MIRAT EL MAGATZEM AQUEST

Si es vol fer una cosa pel jovent cal tornar-lo a fer gairebé. Com que ens sobren els diners...solament es pintarà de fora i serà un lloc per anar a fumar i beure.
De llocs n'hi ha molts a cambrils. Aquest espai és per guardar-hi gra o sacs de garrofes. Cal donar-los al nostre jovent primerament, la iniciativa: què necessiteu?, per a què i quines idees teniu i els buscarem l'espai que els calgui, Encara n'hi ha per molts anys de crisi i potser el necessiten per crear els seus primers llocs de feina.... i no pas un lloc pels sense sostre que baixin del tren
indignada | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 21:26
Ulldemolins!!!! pero no era un esplai de mar. Ramon a Ulldemolins no hi ha mar.
Ho sento pero algú ho havia de dir !!
Pep | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 23:56
no se que les parecera a los pisos de enfrente ,esta echo una kk,y las visyas que le quita .. sera que no tendran mas edificios el ayuntamiento... a la, a gastar !!
lo veo cada dia | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 8:07
Potser valdria la pena que s'expliqués MOLT BÉ de què va això de l'Ateneu.
Tinc molts dubtes de què, qui, perquè,com, cap on, finalitat, com es financen.
Resumint, no té gaire bon aspecte i m'extranya molt que l'ajuntament no els proporcioni local.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 11:04
i als escoltes de Gent de Mar, quin espai els hi donaran? si els fan fora del bar de la piscina de Cambrils Bahia...on son aquests meravellosos locals municipals??
escolta'm!! | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 11:13
Els partits politics que es paguin els seus locals, encara que siguin partits disimulats o que al no surtir elegits intenten de unes altres formes, mates son mates
posiniciatva | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 19:28
Por el lugar en que esta situado lo considero una temeridad al lado de las vias de ferrocarril, mejor no se ponga aqui para Dios no lo quiera evitar algun accidente
UN INDIGNADO | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 22:16
Avui he escoltat a radio Cambrils que aquesta associació ni ha demanat, ni pensa demanar cap subvenció a l'ajuntament de Cambrils per rehabilitar l?edifici. A mi aquesta opció em sembla viable i crec que com a mínim cal donar-li un vot de confiança i obtindré més informació, si aquesta informació considereu que és del vostre interès. Per la resta crec que a nivell local en aquest moment hi ha 3 Ateneus a Cambrils, l?Ateneu Juvenil (edifici Municipal), l?Ateneu Cambrilenc (associació que sembla neutre) i l?Ateneu Roig (amb components de ICV). Ha hi l?Agrupament Escolta ?Gent de Mar?, que és de caire catòlic, que crec que es beneficiarà de l?ampliació i millores a les instal?lacions de la Parròquia de Sant Pere per les seves activitats.
un de la platja. | Contestar aquest comentari! | 28/6/2012 - 14:14
ateneu cambrilenc no te res a veure amb l'ateneu juvenil,no confonguem!!aquest ateneu es un esplai mes,com molts n'hi han