El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:16.7ºC | Humitat: 89% | Pressió: 1014Hpa | Vent: NO 4 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2189 | dimarts 21 de octubre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
CAMP | dimarts 26 juny '12 | 12:00 | 1004 lectures |
TERRITORI

Els consells comarcals del Camp de Tarragona, en contra de la supressió de municipis

Text Redacció  Fotografia Cedida

Els presidents dels consells comarcals es van reunir a la seu del Consell del Baix Camp a Reus per aprovar el manifest

El passat 22 de juny, els presidents dels consells comarcals de l'Alt Camp –Joan Josep Raventós–; del Baix Penedès –Joan Olivella–; de la Conca de Barberà –Ramon Borràs–; del Priorat –Cèsar López–; del Tarragonès –Frederic Adan–, i del Baix Camp –Joaquim Calatayud–, van reunir-se a la seu del Consell del Baix Camp, a Reus, on es va aprovar un manifest en contra de la supressió de municipis i de suport al paper dels municipis i de les comarques.

Defensa dels municipis petits

Concretament, el document aprovat diu que: "el debat sobre la reforma de la llei de governs locals de Catalunya i de la llei de bases de règim local estatal s’ha de fer des del territori i pel territori,  i escoltant les aportacions de l’administració local; s’han de defensar els petits municipis ja que tenen un paper fonamental en la vertebració del territori, i perquè no són menys eficients i menys sostenibles perquè siguin més petits; es reclama una revisió del model de finançament dels municipis, ja que la ciutadania paga els mateixos impostos (IVA, IRPF...) independentment del municipi on viuen i, en canvi, la participació dels municipis petits en els ingressos de l’Estat es fa per trams de població, que perjudica els municipis amb menys habitants; la nova organització territorial ha de garantir els mateixos serveis i de qualitat per a tota la ciutadania, independentment del municipi on es visqui, i que aquests serveis siguin eficients i sostenibles; es reclama la reorganització de les competències però no la supressió, i es posa l’exemple que amb l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació els ajuntaments poden atendre al ciutadà però, una altra administració com els consells comarcals, pot prestar el servei i es defensa el paper consolidat dels Consells Comarcals, després de 25 anys d’existència, perquè presten serveis de qualitat i amb eficiència als municipis i a la ciutadania sota el principi de mancomunar i consorciar serveis".

 PUBLICITAT
viatges mar cambrils


EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 11 comentaris rebuts

i que han de dir ells, saben que la meitat per no dir les tres quartes parts dels polítics dels Consells Comarcals i Diputacions desapereixarien.
I molts alcaldes i regidors també.
chupa chups | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 12:49
Lo que deben de suprimir son los Consells Comarcals y dejar de cobrar muchos de él, pero como eso no pasará pues ajo y agua. Que hermosos salen en la foto y lo que nos cuesta a los ciudadanos.
No Consells Comarcals | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 14:09
Els serveis en municipis petits són insostenibles en molts casos, i també gràcies a les moltes normatives que s'imposen des d'organismes superiors.
Cal una reordenació del territori basada en la racionalitat dels recursos i de les inversions, independentment que en l'actualitat s'estigui en crisi.
La nostàlgia i el sentimentalisme no omplen la bossa, més aviat la buiden: per què l'administració ha de pagar busos, menjadors i i llibres als nens dels pobles on no hi ha escola? De qui són els fills?
Ens podríem estalviar molts sous: polítics, administració... i també en manteniment d'equipaments municipals.
Si algú vol plantejar com alternativa mancomunar serveis entre ajuntaments, demostra clarament que el consell comarcal no fa la seva funció com a tal, i bàsicament això és culpa dles polítics que en general, són uns ineptes.
nou mapa municipal | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 14:56
A guanyar diners,.,.on estan ,,.on estan ,.,.a guanyar diners !!!!
Li ha tocat l'escamerlà !!!!
Fem rodar altre cop la ruleta !!!!
A guanyar diners,.,.on estan ,,.on estan ,.,.a guanyar diners !!!!
En fi,.,.més de lo mateix,.,.
Fran | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 15:34
I aixi anar vivin del momio que son els consells comarcals; haurien de començar a desapareixer com el eclipsis

tot plegat quatre vividors que fan de la politica la seva professio

ja ni ha prou els contribuyents anar pagant un euro i el copagament que ens ver i ells aguantan
ja ni ha prou | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 16:22
no als consells comarcals.
sempre hi he vist treballar gent enxufada.
quina sort que han tingut.
potser algun dia s'acabi tot plegat, però ells no faran res per plegar, primer suprimiran municipis i es farà maleses abans no vulguin plegar pq són càrrecs de no fer res .
quan pensarem amb el cap | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 21:35
ningún político piensa con la cabeza..... solo piensan con la cuenta bancaria .... que es lo que mas les interesa
sobran alcaldes
sobran cosells comarcales
sobran enchufados
en definitiva
sobran inútiles
sobran politicoss | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 10:28
Del que s'ha d'estar en contra és dels propis Consells Comarcals. No són més que una altra manera d'omplir les butxaques dels polítics inútils.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 11:05
Alguien me puerde explicar para que sirven els consells comarcals,a mi entender solo sirven para enchufar al amigo ,al que se le termina el chollo en el ayuntamiento y ale que el pais es rico manteniendo a politicastros,perdon mercenarios de la politica,somos el pais que tiene mas politicos que bomberos policias maestros y medicos juntos ,siguiendo este caminocon tanto politico la crisis nunca terminara,solo escuestion de sumar la cantidad de estos que dicen procurar por los intereses de ciudadano de a pie por los sueldazos que cobran y seguro que no nos tendriamos que apretar tanto el cinturon.Algun politico de la categoria que sea gobierno de madrid ,autonomicos,diputaciones ayuntamientos etc.etc,viendo la situacion del pais se a puesto el sueldo a la mitad, este tanto por ciento que dicen se han rebajado esto es nada con lo que cobran ,sea conscientes sres. politicos que algun dia el pueblo les pedira cuentas,la movida ya a empezado denunciando a ciertos banqueros y a algun politico y a algun juez.Suerte
justicia | Contestar aquest comentari! | 29/6/2012 - 20:50
Hi ha enquestes des de fa molt de temps que diuen que la gent del carrer estaria a favor d'eliminar aquests consells comarcals i tots aquests que surten a la foto que es defensen a ells mateixos i a ningu mes.
Emili | Contestar aquest comentari! | 2/7/2012 - 20:43
Proposo que Catalunya sigui un únic municipi anomenat Barcelona i així -segons lleigeixo comentaris- s'haurien acabat tots aquest problemes territorials ( pobles petits, consells comarcals, diputacions,...). Com podeu ser tan simplistes i il.lusos, que no veieu que el problema és que vivim en un estat que encara és el del Lazarillo de Tormes -basat en la picaresca i el pelotazo, i que només ha estat prosper vivint dels demès? Amb l'explotació del oro de Amèrica i les colònies abans i ara explotant territoris perifèrics de la península.
Pel que sé hi ha consells i pobles que els polítics no cobren res. El que no es deixaran perdre els que manen seran els que realment són un txollo (diputacions, Generalitat, ...).
Pep | Contestar aquest comentari! | 10/9/2012 - 15:49