El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:20.3ºC | Humitat: 90% | Pressió: 1016Hpa | Vent: NO 6 km/h | Precipitació: 1.5mm meteoclimatic.com 
    Edició 2167 | dilluns 22 de setembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | divendres 22 juny '12 | 10:29 | 1324 lectures |
VALORACIÓ

NMC: "Corregir és de savis i si el govern reduís l'IBI ho entendríem com una capacitat d'agilitzar i estar al costat del ciutadà"

Text Cristina Sierra  Fotografia Cristina Sierra

Santi Gámez, Oliver Klein i Cinta Ballesté, ahir al matí

El grup del Nou Moviment Ciutadà va fer, ahir al matí, una valoració del primer any de govern municipal de CiU, PP i PLIC. Els tres regidors del NMC –Oliver Klein, Cinta Ballesté i Santi Gámez– van afirmar que el resum d'aquest any és en toc d'atenció i van demanar al govern que "no caiguem en la temptació de governar sols ni governar amb un discurs únic". Tal com va explicar Klein, ara és hora de "remar tots plegats, hem de recuperar la vibració de la població i fer polítiques que beneficien als ciutadans".

"Hem entrat a l'Ajuntament per quedar-nos molts anys"

El portaveu del grup municipal va destacar la feina que han fet a l'oposició durant aquest any. "Nosaltres fem una oposició constructiva, no fem oposició per oposició. Tenim les nostres creences però hi ha d'haver una col·laboració màxima entre els agents polítics". Klein va afirmar que el NMC "ens estem enfortint, no som flor d'un dia, hem entrat a l'Ajuntament per quedar-nos molts anys". D'altra banda, el portaveu va destacar la feina setmana que fan els tres regidors i va llençar un missatge clar: "actuem com si estiguéssim al govern".

"Ens sobta que al PEM hi hagi conceptes massa amplis que no s'especifiquen com es desenvoluparan"

Un cop feta la valoració a nivell de partit, Klein va passar a valorar la feina feta pel govern en aquest primer any. En primer lloc, el portaveu va lamentar que el govern es va prendre massa temps per fer les auditories i contrastar els números. "Nosaltres hem recolzat al govern amb decisions com el Pla de Sanejament o el Pla d'Ajust del Reial Decret que ha permès pagar als proveïdors". Per l'altre costat, el grup també va recordar que havien mostrat el seu desacord amb les pujades d'impostos o les retallades.

Klein va continuar el seu discurs centrant-se amb el Pla Estratègic Municipal. "Creiem que el pla s'hauria d'haver tingut el dia següent d'entrar al govern i ara per fi l'hem pogut analitzar". El portaveu va destacar que hi havien propostes PEM que ells també van incloure en el seu programa electoral, com el viver d'empreses, però va afirmar que "ens sobta el fet que hi hagi conceptes massa amplis i que no s'especifiquen com es desenvoluparan". Klein també va apuntar que hi ha una "manca de cert diàleg amb les societats civils i dubtem que es pugui recuperar la qualitat del nivell de vida que hi havia a Cambrils".

"Corregir és de savis i si el govern reduís l'IBI ho entendríem com una capacitat d'agilitzar i estar al costat del ciutadà"

Un cop acabada la valoració, el grup del NMC va llençar dues propostes. Per una banda, Klein va destacar la carta de les 14 associacions de veïns que demanaven una rebaixa de l'IBI. "Ho han demanat una mica tard però ens solidaritzem amb ells". Klein va recordar que l'equip de govern havia promès que no pujarien l'IBI en aquests tres anys però va demanar un document o una mostra de que aquest fet serà així. "Pensem que corregir és de savis i si el govern reduís l'IBI ho entendríem com una capacitat d'agilitzar i estar al costat del ciutadà".

Per l'altra banda, el grup va avançar que portaran al plenari una moció per modificar l'article del ROM i deixar que els ciutadans puguin parlar als plens. "Creiem que la democràcia s'ha d'obrir als ciutadans".

Cinta Aran: "Hem de caminar en grup i, si ho fem així, arribarem molt lluny"

La regidora del NMC va valorar d'"impotència" el seu primer any al consistori. "No creia que les coses són com verdaderament són . M'he sentit impotent en les retallades a les àrees amb les que estic més vinculada, m'he sentit impotent als plens amb les lluites personals de temps passats. Hem de lluitar tots junts i no tancar portes dràstiques". Per acabar la seva intervenció, la regidora va llençar un missatge clar: "hem de caminar en grup, i si ho fem així, arribarem molt lluny".

Per la seva banda, Santi Gámez va afirmar que "ha estat un any molt dur per l'Ajuntament. Ha passat el temps i les coses ja estan al seu lloc i han d'ajudar a que l'economia pugi". Gámez va demanar que "hem de canviar els ànims dels funcionaris". Per últim, el regidor va apuntar que "esperem que l'any vinent sigui millor".




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 18 comentaris rebuts

Si rebaixen l'IBI no tindran diners per poder cobrar cada mes, home. Això no ho faran, o es tindran de rebaixar els seus super sous. Quina ensarronada ens han fet aquest tripartit de dretes, només mentides, tot el que van prometre en campanya s'ho han passat pel forro.
de la platja | Contestar aquest comentari! | 22/6/2012 - 12:16
Klein, si vd y sus secuaces no hubieran dejado las arcas del Ayuntamiento vacías nadie habría subido el IBI.
Es una consecuencia de su nefasto Gobierno no ganas de maltratar al ciudadano, lo mejor que podría hacer es callar y ayudar a enderezar esta situación provocada por VD. en lugar de darselas de oposición...
Olvidamos rápido ehhh! | Contestar aquest comentari! | 22/6/2012 - 13:16
Aquesta foto em recorda el quadre de les tres maries.
pepe gotera | Contestar aquest comentari! | 22/6/2012 - 14:49
Patético sr Oliver, lo que debería de hacer es renunciar al sueldo.
Es que tres personas de un mismo grupo en tiempo de crisis , piensa usted que es loable que le esten soplando al pueblo tres sueldos.
Lo suyo ese el teatro, la comedia, la asistencia a los plenos y a poner la mano al final de mes.
Aprovechar una nota para hacer la foto.
Como ciudadano voto no a los sueldos en la oposición y mucho menos a tres sueldos para un mismo partido en la oposición.
Uno del pueblo | Contestar aquest comentari! | 22/6/2012 - 16:05
Me gustaria saber que pensarias en una situacion en la que los opositores fueran los que ahora gobiernan. ¿Tambien pedirias que no cobren por controlar al gobierno? ¿Pedirias que en lugar de que hubiera representantes según el voto de los ciudadanos (luego hablemos si son buenos, eficientes, serios o responsables), solo hubiese espacio para "algunos". Venga ya. Primero piensa y luego escribe. Lo que no es loable es que haya espacios publicos ocupados por negocios (que ni siquiera son de hosteleria) que no pagan ni un duro por ocuparlos, y como son amiguetes de los regidores...
Todo un palo | Contestar aquest comentari! | 29/6/2012 - 16:46
L'increment de l'IBI és una provocació a la ciutadania, però les associacions lluitaran per rebaixar-lo i no s'hi val a a profitar tots els problemes per donar la raó als que es queisen: això se'n diu oportunisme i solament s'aplica per obtenir vots. Ah ! i això que estareu molts anys a l'ajuntament, ho diran els ciutadans.
Un Cambrilenc | Contestar aquest comentari! | 22/6/2012 - 16:22
Això és tenir molt de morro.
És un oportunisme vergonyós.
Mai entendré com alguna de les persones de la foto es va ajuntar amb aquest element.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 22/6/2012 - 18:52
Pero de que presume este sujeto si el estaba en el anterior equipo de regidor (acaso no se enteraba de lo que pasaba) o solo miraba sus ingresos mensuales y a chupar del bote (VAMOS PATETICO EL TEMA) este es como el maestro ciruela que no sabia leer y puso escuela.......... DEJA DE COBRAR TU SUELDO Y ASI CONTRIBUYES A RELLENAR LAS ARCAS QUE VACIASTEIS PROMOCION DE LA CIUDAD. ya esta bien de tomar el pelo OLIVO.
desencatao de conocerte | Contestar aquest comentari! | 22/6/2012 - 20:57
No puc entendre com hi ha gent (per sort sempre són els mateixos)), que es pugui ficar amb un grup que intenta donar suport, i defensar els drets del poble, molta gent de la que escriu molt bla-bla però no fan res.
un Cambrilenc_ | Contestar aquest comentari! | 23/6/2012 - 13:48
Defenses al Klein? Al mateix que obre la boca intentant agradar a tothom i acaba veient-se-li el llautó a quilòmetres de distància? Tot cambrilenc sap que perd la força per la boca i que ha jugat les cartes entabanant a la gent fent aquest nou partit, per això ja hi va haver gent que va marxar en veure l'estafa.
buh. | Contestar aquest comentari! | 25/6/2012 - 15:53
avans i ara ,,YA ,,una santa cuadrilla , de gent ke no serveixen , ni per fotre un pal a l'ai...... recaudadors.......al poble kel donguin ...pel s....c.....
el del FRAC...... | Contestar aquest comentari! | 24/6/2012 - 1:26
Muy bien,tenemos que reírnos de estas criticas que tan facilménte se vierten sobre los representantes de NMC !!!!!,me doy cuenta que el Ayto de Cambrils sigue estando en las mismas manos que estaba.PATETICO!!!!!
Cuando se darán cuenta que la unión hace la fuerza.....Va siendo hora que la ciudadanía de Cambrils se ponga manos a la obra y se empiece a dar cuenta por quien estamos gobernados. Que se fijen de verdad en los que QUIEREN Y RESPETAN a los habitantes de CAMBRILS..... Y por que no empiezan de verdad a mirar los sueldos de todos los que componen el gobierno???? CLARO NO LES INTERESA, es más fácil criticar a los que no comparten su ideología.
SEÑORES: Va siendo hora de que dejen de ver la PAJA en el ojo ajeno y se quiten USTEDES LAS VIGAS que no les dejan ver mas que lo que les interesa. CAMBRILS NECESITA MAS GENTE COMO LOS QUE COMPONEN ESTE GRUPO DE OPOSICIÓN ,Y POR MUCHO QUE LES ESCUEZA ESTARÁN AQUÍ , POR QUE EL PUEBLO AUNQUE NO LO CREAN ES SABIO ......
la llosa... | Contestar aquest comentari! | 26/6/2012 - 12:26
Otras otro que ha engañado el encantador de serpientes. Basta ya de mediocres y payasadas seamos serios un partido de 3 mas la familia nunca puede gobernar nuestra ciudad.
VXC | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 13:42
VXC.Ya estamos,te ponen para eso si.Cuando los ciuddanos de cambrils
tengan que pagar por esta estafa del IBI ya telo contare.
Ines | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 17:33
Sr.Klein, sóc jo ho a engreixat uns 15 kgs en un any?
Que potser no te res a veure, peró suposo que d'estar-se rascant la panxa, es guanya pes.
Deixi de dir bajanades i tonteríes, i calli, per amor de Deu calli!
Que cada vegada que vosté o qualsevol dels seus obre la boca puja el pa.
Que es vol quedar molts anys a l'ajuntament????!!!! Clar, clar i jo vull ser filla de la Thyssen i en canvi sóc filla de dos pencaires a qui els hi abaixen el sou i els hi apujen els impostos.
Jo de vosté em faría a la idea que no repetirà com a regidor. Si hechos son amores y no buenas razones, vosté ni hechos ni razones.
Arrrgggg | Contestar aquest comentari! | 27/6/2012 - 18:32
Doncs jo crec que l'Oliver esta amb els ciutadans i fa un bon seguiment dels temes per millorar la situacio a Cambrils. Seguiu aixi NMC.
Pere N. | Contestar aquest comentari! | 28/6/2012 - 11:49
Esto es un Atraco:el Gobierno local sube por encima del 30% engañando al pueblo de Cambrils por que nadie le obliga a sumar los incrementos, mas bien Hacienda nacional aconseja no incremetar el IBI por encima del 10 % decretado por Madrid. Como dicen que ya nose puede hacer nada,lo
mismo que melo quitan del banco que melo pongan.
Julio Escudero | Contestar aquest comentari! | 29/6/2012 - 9:19
Insisto en que se habria de ver que comercios estan pagando por ocupar terrazas y espacios en la calle, y cuales se hacen los desentendidos y como son amigos del govern no pagan nada. ¿Cuanto dinero más se ingresaria? ¿Cuanto menos se podria aumentar el IBI, por ejemplo, si todos pagasen según correspondiera?
Los invito a pasearse por el Eixample platja, el port o La parellada, o simplemente que intenten aparcar por esos sitios.
Todo un palo | Contestar aquest comentari! | 29/6/2012 - 16:51