El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:20.9ºC | Humitat: 83% | Pressió: 1016Hpa | Vent: SSE 5 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2196 | dijous 30 de octubre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 11 juny '12 | 12:48 | 1674 lectures |
GASTRONOMIA

Inici intens de la ruta "Cambrils, la mar de tapes. Tapes per a tots"

Text Cristina Sierra  Fotografia Cristina Sierra | Berta Ruiz

El propietari de Marro Cafè servint les tapes a una parella, ahir al vespre

El passat divendres a la tarda, l'alcaldessa de Cambrils –Mercè Dalmau–, acompanyada per alguns regidors de l'equip de govern, va donar el tret de sortida a la ruta "Cambrils, la mar de Tapes. Tapes per a tots". La comitiva va començar la ruta al restaurant Lekeitio i va visitar altres establiments per tastar la tapa que oferien amb la cervesa per 2,5 euros. La ruta, que compta amb 20 establiments, s'allargarà fins el proper diumenge 17 de juny i l'horari és de dilluns a divendres de 18 a 23 hores i dissabtes i diumenges de 12 a 16 hores i de 18 a 23 hores.

Satisfacció dels restauradors en aquest primer cap de setmana de ruta

La ruta es va iniciar intensament en aquest primer cap de setmana. El primer dia de la ruta, els establiments van aplegar els més curiosos que volien ser dels primers en tastar les diferents tapes, però no va ser fins dissabte al vespre quan els establiments es van omplir de gom a gom de cambrilencs i gent de poblacions veïnes com Vinyols, Riudoms o Reus. Es calcula que dissabte a la nit cada establiment va vendre unes 150 tapes de mitjana i els restauradors van fer una valoració molt positiva d'aquests primers dies de la ruta.


Tapes per a tots els gustos

Les tapes que es poden degustar aquests dies en els 20 establiments són:
la broqueta de sepions amb salsa del bar Les Fonts; el pop amb gamba del bar El Capi; el pintxo donostiarra del bar Txoco Donostiarra; els musclos cruixents del bar A'Lanterna; la llauna d'assortiments del mar en conserva de La Casa del Vermut; musclos en escabetx del bar La Cala; rotllet de salmó fumat farcit de brandada, cruixent de Parmesà i reducció de Mòdena del restaurant Lekeitio; les mandonguilles amb sèpia i cloïsses del bar l'Estribord; delícies d'ànec del Don Jamón; deliciós equilibri del restaurant Gelita; poble i platja del Racó de la Plaça; melmelada de pebrot i sobrassada gratinada del Marro Cafè; guacamole amb ceba de La Central de Cambrils; dolç de bacallà del Sorral; pop a la gallega de La Taverna del port; revoltim de baldana del Cafè de la Tertúlia; sardina de Cambrils escabetxada de la Cafeteria Mesón Marinada; lluç amb cor de gambes del bar restaurant La Riera; coca d'escalivada i sardina marinada del restaurant El Pati, i secret ibèric, rovellons amb salsa i pebrots al vermut del restaurant Lizarran.

Cal recordar que 10 dels establiments també ofereixen les peque-tapes a un preu d'1,50 euros.
Aquests són A Lanterna, Don Jamón, El Cafè de la Tertúlia, El Sorral, La Cala, La Riera, Lekeitio, Lizarran, Marinada, el Marro Cafè i la Taverna del Port.

L'alcaldessa i els regidors de Turisme i de Promoció Econòmica amb la tapa del restaurant Lekeitio, el passat divendres



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 23 comentaris rebuts

EXITO DE QUE..... LOS BARES VACIOS. ENGAÑO A LA GENTE QUE SOLO PODIA BEBER CERVEZA DE LA MARCA PATROCINADA Y SI QUERIAS ALGUNOTRO REFESCO DINERO AL CANTO. APOYO AL RESTO DE BARES POR LA INICICIATICA DE TAPES A 1.20?. VALE YA DE AMIGUISMOS TRIPARTITO
CLAR I CATALA | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 13:18
EN Granada por dos euros tienes un tercio y una tapa de verdad. No las pijerias que estan sirviendo y poca cantidad para lo que pagamos.
dexter | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 13:56
joder , pues vete a granada a comer tapas

!
Asi de fácil! | Contestar aquest comentari! | 15/6/2012 - 22:39
Doncs no sé que esperes , cap a Granada que hi falta gent.
mestral | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 15:17
DEL TRIO DE LAS AZORES AL TRIO LALALALA
ELECCIONES YA | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 15:18
Mestral. Va que se que tu también quieres venir y asi aprendes un poco a tratar a la clientela.
dexter | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 18:57
S'Ha de ser ruc com tu per anar?
en la ... de la teva mare | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 21:31
Aquest govern no té vergonya tots els establiments han de sortir a la foto, no un sol o dos ! Així anem i pitjor que anirém ! a aquet tripartit solament els interessa aixó ! retallada de sous dels regidors i alcaldesa !!
Quines seràn les properes retallades?
Pepet | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 22:29
Enhorabuena por la iniciativa, sumar y no restar, ese es el camino por "alientos" que se reciban desde estas páginas.
El fin de semana ha estado lleno de grupos con el catálogo de tapas y establecimientos que iban haciendo la ruta.
A continuar.
Exito, sin duda. | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 22:36
Primer diré ke a mi la cervessa no m´agrada i ja he fixat amb 5 i tots m´han donat un vinet sense cap problema. i ja val joder ke l´unic ke sabeu fer es criticar, criticar i criticar. SORTIU, BEBEU, MENGEU I DISFRUTEU. Potser així veureu les cosses d´una altre manera i deixareu de discutir´ho tot. "VISCA ELS BARS DE CAMBRILS I LES SEVES TAPES!!!!!
Una de la platja | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 22:49
dexter vete pa granada que aqui no haces ni p falta ni tienes p idea
ver | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 22:53
La pregunta es: els establiments estaven plens per lo del mar de tapes o perque era un dissabte del mes de juny? Locals que no hi participaven també estaven a rebentar...
Gatvaire | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 23:02
Ves tirant dexter, quan vulgui anar-hi ja t'avisaré; i ull no t'agafi un empatx de tapes¡¡¡¡¡¡¡¡
mestral | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 8:24
Clar i català, no entenc el teu nom. Jo diria més aviat confús ja que, primer, en tots els locals on he anat estaven plens i no m'han cobrat res per demanar una altra beguda i segon, almenys escriu en català!
cambrilenca | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 11:47
A tots els llocs que vaig anar em van canviar la beguda sense problemes i sense haver d'afegir ni un cèntim. La iniciativa és bona i no només per la tapa si no que serveix perquè la gent del poble (i la que no és del poble també) entri a a bars o restaurants on no hi havia estat mai abans.
vpr | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 12:33
com us agraden les fotos!!! d'aquí a la pasarela perquè altre cosa ..............
retallades de sous del Govern!!
Pep | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 14:52
Si la foto se la fan en un bar que també se la facin als altres que també hi participen
Greuge comparatiu | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 16:02
Ver puedo darte todas las lecciones que quiera para algo soy mejor que tu ^^. Lo dicho os estafan. Os ponen una"tapita" por 2,50 . SI pagas 2.50 por lo menos que sea una señora tapa y no esa cuchili que sale en la foto.
dexter | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 18:50
como se puede ser tan pedante y repulsivo chico, que es exactamente lo q te hace mejor que los demás? explícate porfavor que me quiero reir un rato de tí. Aunque si contestas se q será pa decir alguna meada fuera de tiesto
vete ya!!! | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 20:34
Dons jo penso que ès una bona iniciativa, la questio ès que la gent vingui a Cambrils a fer tapes o el que sigui, com diu la dita " a rio revuelto ganancia de pescadores", endevant i a veure si entenem d´una vegada que aquí estem tots per guanyarnos la vida i no per criticar totes les iniciatives, vinguin del sector que vinguin. ENDEVANT !!!!!!
Marinera | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 21:37
Mentres uns ho passen malament, els altres a riure i menjar tapes de gorra. Quin govern, mare meva: directament fora!.
Jep | Contestar aquest comentari! | 13/6/2012 - 12:08
Yo no visc a Cambrils,peró el visito molt sovint perqué m'encanta . Penso que es injust que jo ,que mataria per poder viure en el vostre poble,
no pugi i que hi hagi gent que tenint-li tant fastic en puguin gaudir.En fi que hi farem, endavant Cambrils!!!
MARIA CARME | Contestar aquest comentari! | 13/6/2012 - 22:37
La foto no cal.... ja que no està la resta dels restaurants aixó no es de bon gust, com tampoc es de bon gust que la gent es maltracti perque son d aqui o son d allà.... Aveure si fem un esforç i podem conseguir ser més educats amb el nostre próxim... falta sensibilitat, Sr moderador que passa? gràcies