El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:13.7ºC | Humitat: 94% | Pressió: 1007Hpa | Vent: N 4 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2063 | dissabte 19 de abril de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
CULTURA | dijous 7 juny '12 | 10:40 | 1959 lectures
|
FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÚSICA

Es presenta la programació del 38è Festival Internacional de Música amb Miguel Bosé com a cap de cartell

Text Cristina Sierra  Fotografia Cristina Sierra

Gemma Massagué, Francesc Garriga, Mercè Dalmau i Antonio Mas en la presentació, ahir, de la programació del Festival Internacional de Música

Del 21 de juliol al 14 d'agost, el Castell de Vilafortuny, la Parròquia de Sant Pere, la Cripta de l'Ermita, el Camp de Futbol i el Parc del Pinaret acolliran els concerts de la 38a edició del Festival Internacional de Música Cambrils (FIMC). L'alcaldessa de Cambrils –Mercè Dalmau–, el regidor de Planificació de Ciutat i Cultura –Francesc Garriga–, la directora del FIMC –Gemma Massagué– i el promotor del concert de Miguel Bosé –Antonio Mas– van presentar, ahir al matí a la Cripta de l'Ermita, la programació del Festival, que enguany oferirà onze espectacles. Una de les novetats d'aquesta edició és que el Parc Samà no acollirà cap concert del Festival i s'ha escollit com a nova ubicació el Parc del Pinaret.

L'alcaldessa va afirmar que des de l'Ajuntament "es fa una aposta per la qualitat perquè el Festival sigui un referent. Estem convençuts que enguany serà tot un èxit". Per la seva banda, Garriga va apuntar "som el referent dels festivals del sud de Catalunya". Tal com va explicar el regidor, "s'ha fet un esforç important, s'ha reduït la despesa i hem aconseguit augmentar i millorar la qualitat". L'aportació municipal s'ha reduït 36.000 euros respecte l'any passat, que va ser de 131.000 euros, i enguany és de 95.000 euros.

Una programació que toca "tots els pals musicals"

El FIMC començarà el 21 de juliol amb l'actuació de la formació Esclat Gospel Singers, a la Parròquia de Sant Pere, que presentaran That Old Spirituals,un recull d'algunes de les cançons que han esdevingut una part imprescindible de la història d'Amèrica. El segon concert serà el 24 de juliol a càrrec del pianista Daniel Blanch i la soprano Marta Mátheu a la Cripta de l'Ermita, on interpretaran cançons alemanyes: Manén i Strauss. La Cripta tornarà a ser l'escenari, el 27 de juliol, del concert de Ricard Rovirosa amb les obres de Bach, Liszt i Falla. El 30 de juliol, el Castell de Vilafortuny acollirà la formació de jazz Soler Barrera Madagascar Trio. El Castell també serà l'escenari , l'1 d'agost, de Marcelo Mercadante Quinteto, un compositor argentí que interpretarà tangos. El 4 d'agost, el Parc del Pinaret acollirà l'actuació de Roger Mas i la Cobla de Sant Jordi, on repassaran els èxits del cantautor solsoní, peces inèdites i algunes versions d'altres autors i llengües. El mateix recinte acollirà, el 5 d'agost, l'espectacle familiar El Petit Dalí. Dos dies més tard, la Cripta de l'Ermita serà l'escenari del concert del Quartet Gerhard, que interpretaran les obres de Mendelssohn i Schumann. De nou, el Parc del Pinaret acollirà, el 10 d'agost, el concert d'Andrea Motis i Joan Chamorro Grup, que oferiran un concert amb temes clàssics del jazz de la primera meitat del segle XX.

El Camp de Futbol serà l'escenari del concert de Miguel Bosé, l'11 d'agost, que presentarà el seu nou disc Papitwo. Tal com va voler puntualitzar Antonio Mas, "el concert de Miguel Bosé no costa diners a l'Ajuntament, només corren amb la despesa de la cessió dels espais". L'últim concert del FIMC serà el 14 d'agost al Parc del Pinaret amb l'actuació de Las Migas, un dels col·lectius més renovadors del flamenc català i que presentaran el seu nou treball discogràfic amb la nova cantant de la formació, Alba Carmona.

Es crea la targeta Amics del Festival de Música que aportarà descomptes d'un 20% en el preu de les entrades

El regidor de Cultura va explicar que una de les novetat d'enguany és la creació de la nova targeta Amics del Festival de Música. Aquesta targeta aportarà avantatges, com descomptes del 20% en les entrades dels concerts per aquest edició o descomptes en restaurants. Tal com va apuntar Garriga, "amb aquesta targeta busquem una fidelització futura de la persona que sempre assisteix als concerts del FIMC".

Les entrades es podran adquirir a partir del 20 de juny

 La directora del FIMC va apuntar que les entrades es podran adquirir a partir del 20 de juny a la web Ticketmaster i a partir del 2 de juliol al Patronat de Turisme. El preu de les entrades se situaran entre els 10 i 22 euros. En el cas del concert de Miguel Bosé, l
es entrades ja es poden adquirir al Patronat de Turisme i a Telentrada i s'han posat a la venda unes 4.500 entrades.El preu de l'entrada anticipada és de 30 euros, 40 euros el dia del concert i 50 euros amb accés a la graderia del camp de futbol.






EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 34 comentaris rebuts

Gemma: quina pena que hagis tancat ja el programa!
És que hi ha el Julio Iglesias de tour per Espanya, i també el podries haver inclòs, ho dic perquè així hauria tingut una mica més de qualitat.
EL GAT NEGRE | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 12:57
No sé que coi hi fa aquest Antonio Mas a la taula presentació de la PROGRAMACIÓ del FIMC si només és el promotor del papitwo?
marquesitwo | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 13:46
M'agrada l'Andrea Motis peró siusplau una mica més d'enginy que ja va actuar l'any passat....!!!
viola de gamba | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 13:52
Aquest festival és un furat negre per les arques del ajuntament, desde el moment que no és recupera amb la taquilla la despessa que comporta porta aquest artistes.
Per exemple, tots recordem que encara s'ha de pagar l'actuació dels nens del coro que va ser negativa, ja que ni omplint quatre vegades tindrian prou per pagar l'actuació
he dicho | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 14:12
La categoría de este Festival se lo daba el Parc Samá, si no lo hacéis allí bufffffffffff que mal resultado tendrá. Que dirán los vecinos del Pinaret? les solucionan el tema del Cambrilrock y les enchufan este, como se les habrá quedado la cara? jjajajajaja
Sin categoria | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 14:45
Mira que eres listo,si señor, es el mismo público el que va al Cambrirock que el del Fimc,como son iguales las músicas,masue un premio te mereces un abrazo
CABO QUIÑONES | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 20:13
Siempre faltando el cabito. El mismo derecho tiene el publico del cambrirock que el del festivalillo este que va de mega festival. Encima repitiendo grupos....penoso. Solo en consumiciones, la gente del cambrirock se dejaría mucho más dinero que en el FIMC. Pero es mejor ir de inteligente como siempre, señor cabo qoñones.
IGUALDAAAAAD | Contestar aquest comentari! | 8/6/2012 - 10:19
Vamos a ver igualado,¿a que son dos públicos DIFERENTES?y fijese que digo DIFERENTES.Pues el Cambrirock en el campo de fútbol y el Fimc repartido por todo el pueblo como siempre.Lo dicho un abrazo
CABO QUIÑONES | 9/6/2012 - 3:50
Como que no hay grandes y jóvenes cantantes y autores más actualizados. Pagarán todos los asistentes también.
Uno del pueblo | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 17:00
Aquest invent de l'actuació del Bosé no és nou. Ja fa uns quants anys va venir el Manolo Escobar al Pavelló sense cobrar ni cinc. I quin sidral van muntar els de la oposició...!!!!!
A veure que diràn ara....potser són amics del Sr. Antonio Mas... el Mas.. ehh...llavors era a l'oposició, m'explico ???
M'agradarà sentir-los.
A mi la fórmula em sembla correcta. Igual ara que quan va venir el Manolo Escobar. Que quedi clar.
Música per tutti !!!! | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 18:06
Hubo un artículo de opinión que mencionaba esto del festival, verdad...? Veo que se ha reflexionado mucho sobre aquello que decía...
josé - cambrils | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 18:16
Em podeu dir quan puc passar a buscar la invitació de totes les actuacions per l'ajuntament?
Ja que com que tot això ho paguem tots i els polítics, familiars i demés entrareu de franc, doncs jo també hi vull entrar pel morro.
Carmosa Espumosa | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 19:54
jo m' afejeixo , que amb el que paguem també ens toca , a més a més ja han retallat molt , ara qu' ampliin els "chupópteros"
Pepet | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 22:03
yo quiero tres invitaciones o que nos las cedan los regidores o regidoras
otra que se apunta | Contestar aquest comentari! | 8/6/2012 - 20:56
Podíeu haver portat al "Fary" però ens va deixar fa uns anys, això hagués donat mes categoria que el Miguel Bosé
FARY | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 21:45
Serà que no hi ha artistes al món, que s'ha de repetir l'Andrea Motis?
Imaginació siusplau, imaginació... | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 21:48
Vaig anar al concert l'any passat i no em sembla malament que torni enguany. Va estar molt bé!!!
Jo | Contestar aquest comentari! | 13/6/2012 - 15:46
No puc entendre que el nomenat "festival", no s'autofinancia amb la venda d'entrades. Si no és així no es pot fer i punt.
A l'ajuntament no li hauria de costar ni un duro, perdó, un euro.
Sóm en el poble dels despropòsits. Fa pena el programa i fan pena els que volen fer-nos creure que té una gran qualitat, només per a justificar les despeses innecessàries que s'han de fer.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 8/6/2012 - 10:19
Parleu per parlar. La majoria no en teniu ni idea de la qualitat dels artistes que s'han contractat. Gent amb més estudis que tots vosaltres i que han arribat més lluny qye mai arribareu. La ignorància us fa parlar. Doncs parleu! que per això encara no cobren, i així us treieu una mica de mala llet que es gasta al meu poble. Fessin el que fessin ho trobarieu malament.
cambrilenca | Contestar aquest comentari! | 8/6/2012 - 10:50
Cambrilenca, segur que ets càrrec de confiança de la casa gran..l
Assessora | Contestar aquest comentari! | 8/6/2012 - 19:17
segur que si amb un sou desorbitat , i aixó de que no tenim estudis t'ho creus tú . no sé si coneixes la LLIBERTAT D' ESPRESSIÓ ,que ara al govern que tenim al nostre poble deix molt que dessitjar.
Pepita | Contestar aquest comentari! | 9/6/2012 - 16:43
No, jo no parlo per parlar.
Senzillament em sap greu que en aquests moments que estem vivint, l'ajuntament encara hagi d'anar posant diners en espectacles que des de fa uns anys s'estan degradant.
En canvi ho entendria si tingués el nivell que el va fer reconegut, dels primers anys.
Els castellans diuen que això és un "quiero y no puedo".

S'han eliminat serveis primordials en cultura destinada als infants, com l'escola de música i d'altres i, en canvi, se n'estan gastant només per a lluir-se els regidors de algunes àrees de l'ajuntament. Per a sortir a la foto, vaja.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 10/6/2012 - 20:45
El emblema del festival, el PARQUE SAMA, también ha caído..................que mas caerá.......................

No obstante, lo que piden por activa y por pasiva muchos cambrilenses, y que es que se rebajen a la mitad los sueldos, comenzando por la alcaldesa, concejales y oposición, no hay manera de que se haga, y claro no se hará.
Con ese ahorro, ya teníamos para ir un año mas al parque samá.
UN FAN DEL PARC SAMA | Contestar aquest comentari! | 8/6/2012 - 14:50
D'on ha sortit aquest Sr.Mas per estar en aquesta taula? no costara ni un duro? nomes infraestructura? i això no val diners? no ens enganyeu i les entrades qui les cobrarà?
Ah per cert jo també vull anar de gorra com tots els politics i enxufats que hi van, ho paguem entre tots.
Huele a xamusquina | Contestar aquest comentari! | 8/6/2012 - 20:12
Con estos sueldos nos están estafando, hasta cuando callará el pueblo.
Uno del pueblo | Contestar aquest comentari! | 8/6/2012 - 23:45
Cambrilenca:

La mayoría de los que escogen los artistas -si es que es mayoría , o a la mejor es solo una persona- que nos expliquen los estudios de música que tienen.....................................

Conozco a algunos de los que asisten a las reuniones a decir que sí, ya que está todo atado y bien atado, y de música, lo mismo que yo.............. SILBANDO VOY, SILBANDO VENGO......
CAMBRILENC | Contestar aquest comentari! | 9/6/2012 - 14:27
rebaixa dels sous dels regidors i alcaldesa !!! ja n'hi ha prou!!
tot el govern mileurista | Contestar aquest comentari! | 9/6/2012 - 16:45
Tranquils que els nostres regidors i els seus amics seguiran tenin zona VIP de franc. Una vegade el Bosé així acabat si son tant transparents que mostrin el que ha costat tot, infraestructura, llum, jornals de la brigade, etc, i veurem el que ha costat i després restarem el que ha entrat, que en teoria serà zero. I el resultat final serà el cost del Bosé.
Mànager | Contestar aquest comentari! | 10/6/2012 - 9:38
Nos daran una sorpresa, para callar bocas y sortearán sus entradas VIP entre los parados o paradas de Cambrils
uy que no es 28 de diciembre | Contestar aquest comentari! | 12/6/2012 - 17:05
Els darrers anys s'havia prés la costum de possar al cartell músics de Cambrils cada any, per potenciar als joves artistes cambrilencs. Això també us ha semblat malament de continuar fent-ho? Els joves artistes cambrilencs us costaven molt cars? Us heu preocupat de mirar de trobar-ne algun per aquest festival? Sou un desastre, no crec que en aquest cas el preu sigui l'excusa, simplement que tant us en dòna.
m'agrada la música | Contestar aquest comentari! | 11/6/2012 - 19:58
La gent parla amb una lleugeresa dels sous dels regidors que em deixa asturada. M'agradaria veure a tots aquests que demanen la rebaixa el que farien si fossin ells els que ocupesin el càrrec. Encara serien més alts.
MRC | Contestar aquest comentari! | 13/6/2012 - 15:50
Em sembla que la gent no parlem amb ni una mica de lleugeresa dels sous dels regidors i de l'alcaldessa, parlem amb tot el coneixement de causa. "L'alcaldessa, amb dedicació exclusiva, cobrarà 57.000 euros bruts anuals; els regidors de govern amb dedicació exclusiva tindran un sou de 46.000 euros bruts anuals, mentre que els regidors de govern amb dedicació parcial cobraran uns 35.000 euros bruts anuals. A banda de Mercè Dalmau, els regidors que tindran dedicació exclusiva seran Ramon Llobet, Lluís Abella, Carme Cros, Carmen Quintana i Xavier Martí. Els que tindran dedicació parcial seran Dani Milán, Antonio Laguna, Lluïsa Rom, Francesc Garriga, David Chatelain i Laura Mellau." Tret de hemeroteca de RC.
Si et sembla que amb la situació que tenim, moltes famílies a l'atur, el jovent que no troba feina per en lloc, retallades per tot arreu que comporten que els ciutadans cada vegada tinguin més despeses, pujades de quasi el 50% de l'IBI, i tantes altres coses, els sous que ells continuen cobrant no son exagerats, deu ser que tu tens molta sort i tens un sou exorbitant. Et felicito xato.
mar en fora | Contestar aquest comentari! | 14/6/2012 - 12:21
En los tiempos que corren .........CRISIS.................................. es de sinverguenzas cobrar estos sueldos.

Alcaldesa y regidores, rectificar es de sabios.
EL GATO NEGRO | Contestar aquest comentari! | 14/6/2012 - 19:04
Que toquen los que quieran y canten lo que quieran, pero que no nos toquen el bolsillo si quieren cobrar el IBI no es tiempo de coser y cantar es tiempo de pensar pero evidentemente para esto se necesita cerebrito y de momento brilla por su ausencia
mandan H. ¨" lastima de `pueblo que mal gestionado leñe"¡¡¡¡¡¡ Claro que tenemos otra opción yo también canto y toco el arpa