El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:14ºC | Humitat: 90% | Pressió: 1014Hpa | Vent: NNO 5 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2213 | divendres 21 de novembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 4 juny '12 | 12:57 | 1399 lectures |
ENSENYAMENT

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, inaugura oficialment l'escola La Bòbila

Text Berta Ruiz  Fotografia Berta Ruiz

La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, entrant en una aula de l'escola

Aquest passat dissabte al matí s'inaugurava oficialment l'escola La Bòbila, que durant aquest curs 2011-2012 ja ha funcionat en el seu emplaçament definitiu situat a la urbanització de la Bòbila, al carrer del Pla de l'Estany. La consellera d'Ensenyament de la Generalitat –Irene Rigau–, va ser l'encarregada de presidir l'acte, acompanyada de l'alcaldessa de Cambrils –Mercè Dalmau–, la directora dels Serveis Territorials d'Ensenyament –M. Àngels González–, el delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona –Quim Nin–, així com una àmplia representació de regidors del consistori cambrilenc i d'altres autoritats del territori. Cal destacar que, a la seva arribada en cotxe fins a les portes de l'escola, la consellera va rebre alguns xiulets, durant uns pocs segons, d'un grup de tres o quatre persones que s'esperava a fora.

La directora del centre, Ester Barceló, va ser l'encarregada d'acompanyar totes les autoritats per les diferents instal·lacions, classes i dependències de l'escola.
Abans d'entrar al centre, es va fer el protocol·lari desplegament de la placa commemorativa. A continuació, la consellera d'Ensenyament va poder veure in situ les classes dels més petits del centre, així com algunes d'Educació Primària, l'aula d'informàtica, l'aula de música, l'aula d'idiomes o la sala per als professors, entre d'altres espais. Va poder saludar a professorat i personal de l'escola i inclús es va interessar per alguns treballs realitzats pels alumnes, tot fullejant algunes llibretes i blocs de treball.

El centre es va crear el curs 2007-2008 i fins l'any passat va estar en mòduls prefabricats

Després de fer el recorregut per totes les instal·lacions, va arribar el torn de parlaments que va fer-se al gimnàs de l'escola. L'acte es va obrir amb la lectura d'un text que dues alumnes de sisè van escriure sobre la seva escola ideal. A continuació, la directora del centre –Ester Barceló– va adreçar unes paraules. Va dir que el motiu de fer la inauguració ara, a les acaballes del curs, és perquè si s'hagués fet a l'inici, "només hauríem inaugurat un edifici, mentre que ara estem molt orgullosos d'inaugurar una escola amb molt de caliu. Avui és un dia molt esperat, sobretot per aquells alumnes que ara fa 5 anys es van matricular a la nostra escola". Barceló va recordar que el centre es va posar en marxar el curs 2007-2008 a uns mòduls prefabricats de l'escola Marinada i el curs següent es va traslladar a uns mòduls del carrer de Miguel Hidalgo, al barri de la Llosa, fins on han estat fins al curs passat. "Ens venen molts records que, ara, en una època difícil, ens ajuden a seguir lluitant per una escola pública de qualitat", va dir.

Aposta per la formació

Tot seguit, l'alcaldessa va recordar que des de l'Ajuntament de Cambrils se seguirà donant suport a totes les escoles cambrilenques per tal que funcionin correctament i fer que, a banda del coneixement, també s'eduqui els infants en valors com el treball, la constància i l'esforç. Finalment, la consellera d'Ensenyament –Irene Rigau– va tancar el torn de parlaments referint-se al text llegit per les dues alumnes: "és un text que demostra que se'ls ha ensenyat a valorar el que tenen, perquè teniu molt i molt bonic. Aquest és un edifici ideal, però el que li dóna vida és allò que veiem a les parets, els treballs dels seus alumnes, un claustre de professors competent, un projecte educatiu excel·lent i un Ajuntament que hi dóna suport. Aquesta és una escola jove, però amb molts projectes". La consellera també va manifestar que l'escola és el pont que fa de nexe entre la família i la societat, dóna sentit al sentiment de pertinença i és transmissora de coneixement per donar un bagatge al futur dels infants. També va manifestar que es dibuixa un present incert i ara, més que mai s'ha d'apostar per la formació. "No ens agrada el que passa, no ens agrada saber que devem més del que tenim. El present està afectat, però hem de garantir el present i el futur per a les noves generacions, perquè Catalunya se'n sortirà", va dir.

La consellera va conversar amb algunes alumnes del centre cambrilenc

Prèviament a fer la visita per les instal·lacions, es va fer el protocol·lari desplegament de la placa



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 20 comentaris rebuts

Quina foto!!!
Pobra Esther! Envoltada d'escurçons, de paladines convergents que somriuen plaents mentre retallen el poble i es vanten d'inaugurar escoles que no han construït.
Quina raça!
Totxo de la bòbila | Contestar aquest comentari! | 4/6/2012 - 13:32
Poder el constructor era el del "pitu" de fora....q farem però ja pagaran els altres com tot el q va fer..... Això si, pagar no però empreses q donin servei de menjador al seu servei si.....
Aire lliure | Contestar aquest comentari! | 4/6/2012 - 15:39
Aire lliure, el del pitu de fora no pot ser el responsable de tota la crisi no només a l'ajuntament sinó a Catalunya, l'Estat i part del món occidental.
Pel que fa al menjador, potser tens raó en què algun benefici o altre en treien i ara com que no l'ensumen, s'ho treuen de sobre...
Igualment, però, "Aire lliure" hauràs d'estar d'acord en què la Mercè no és noble amb l'Esther quan el que ha fet des del bell inici del curs ha estat perjudicar la Bòbila, permetent que la brigada fes i desfés, forçant panys i portes.
Totxo de la bòbila | Contestar aquest comentari! | 5/6/2012 - 0:42
tens un problema, totxo corcat.
salut | Contestar aquest comentari! | 4/6/2012 - 16:09
Lo millor d'aquesta notícia és la seva directora, l'Esther. Tots els demés només serveixen per l'àlbum de fotos.

Dalmau, amb la mirada que li clavas a l'Esther estás dient que és molt mona. Mira per ón, és de les poques vegades que coincideixo amb tu

Qui no té desperdici és la de la jaqueta blanca. Sembla que vagi de casament!!!!!!!!!!!!!
Muermos | Contestar aquest comentari! | 4/6/2012 - 14:06
2ªfoto"La consellera va conversar amb algunes de........"
¿Dissabte hi havia classe? | Contestar aquest comentari! | 4/6/2012 - 14:42
A buenas horas !
MANGAS VERDES! | Contestar aquest comentari! | 4/6/2012 - 19:20
A cadascú, el seu. L'escola la va forjar l'equip de govern anterior, ja que si hagués estat per l'esforç que hi van posar els que ara manen, aquest centre avui no existiria, ja que no han mostrat mai interés per l'escola pública.
Carme | Contestar aquest comentari! | 4/6/2012 - 22:45
Retallant i retallant, perjudicant l'ensenyament públic i ara venen a fotre el paperot a Cambrils. Quina barra!
l'observador | Contestar aquest comentari! | 4/6/2012 - 23:13
La hipocresia no té límits,tothom vol sorti a la foto,i la educació en la mes absuluta miseria.
Tots tenim molt a perdre,vosaltres també MESTRES!!!
IGNORANT | Contestar aquest comentari! | 5/6/2012 - 0:01
Quins comentaris! Quin nivell cultural!
Però, amb aquest pas, us imagineu com seran els que faran els cambrilencs d'aquí a 30 anys?
Si no ens esforcem, no tenim remei...
Pobres de naltros | Contestar aquest comentari! | 5/6/2012 - 0:25
I Mas Clariana, per quan?
Mas Clariana ha caigut en desgràcia, ningú no la vol inaugurar. Qui li dirà això a la Irene?
Totxo de la bòbila | Contestar aquest comentari! | 5/6/2012 - 0:44
Llàstima no haver-ho sabut amb temps. Li hauríem fet el comitè de benvinguda que es mereix la consellera i tots els xupa-càmeres que l'acompanyaven. Ja se sap que darrerament aquests actes no s'anuncien amb massa antelació per evitar que "els molests" 3 o 4 dels pitus siguin força més.
I quina delegació més nodrida! Es nota que tenen poques oportunitats de sortir a la foto en els temps que corren.
Patètic
Al pueblo recortando y con el mazo inaugurando | Contestar aquest comentari! | 5/6/2012 - 14:39
Les expressions no verbals no tenen preu! Les cares que posa la nostra estimada alcaldessa diuen molt de quin és el seu interès per l'acte: cap ni un, sols sortir a la foto! Almenys la Consellera i la Delegada d'Ensenyament estan com han d'estar, es nota que tenen molta més experiència en les inauguracions d'escoles.
Quina llàstima!
Observador | Contestar aquest comentari! | 5/6/2012 - 16:34
Quina cara d'avorrida fot l'alcaldessa.
Toni | Contestar aquest comentari! | 5/6/2012 - 20:03
Avorrits vam quedar els que vam haver d'escoltar la poca dicció i la fredor del discurs de l'alcaldessa. Per cert, no oi va caure la cara de vergonya quan la consellera es va referir a la neteja de l'escola, quan mestres, treballadors de l'escola, alumnes i pares, sabem que la neteja és més escassa que mai i quan la regidora del seu govern presumeix que tenia una escombra quan feia de parvulista?
No cal que em contestis, ja se que no se't cau la cra de vergonya per que no en teniu.
Per últim, el més lamentable paper és el que fan els polítics seguint com uns gossets als seus amos: Nin, Cros, Martí, etc...
bo bilero | Contestar aquest comentari! | 6/6/2012 - 18:05
Fan rodes de premsa per anunciar que fan puna a un llapis nou i no comuniquen a la població que vindrà la Consellera a inaugurar un col·legi a Cambrils? com si cada dia inauguressim col·legis o tinguessim la visita d'una consellera. per això tants diners en protocol i comunicació? que? tenien por d'alguna cosa? no foten brot? o no s'enteren de quina és la seva feina?
Comunicació i transparència, on? | Contestar aquest comentari! | 5/6/2012 - 20:31
Trobo que l'alcaldessa fa mala cara i hauria de descansar. Amb tants viatges, eleccions comites locals, les comarcals i no sé quants càrrecs més vol abarcar

Dalmau, Cambrils igual que Terol... també existeix. Per cert, no oblidis que la nómina la cobres de la gent del poble
Cues de pances | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 19:30
Estic segur que l'alcaldessa es va donar per al·ludida quan mestres, i pares es van aclarir la gola tossint més d'una vegada durant el seu discurs. Quin discurs més hipòcrita que va fer.
La Consellera ens està retallant i molt però no se'n va amagar; en canvi l'alcaldessa va encadenar mentida rere mentida.
Jo no m'amago, em dic
Marc | Contestar aquest comentari! | 7/6/2012 - 19:50
nuestra alcaldesa o es muy seria o iba mala gana , menuda cara hacia ,en vez de ramos les hubiera yo dao las hiervas silvestres que nos crecian al rededor del cole y que cortaron porque hera la inaguracion, no sin antes se habian quejado algunas madres que algunos de sus hijos habian sufridos picadas y ni caso