El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:23.8ºC | Humitat: 85% | Pressió: 1015Hpa | Vent: SSO 7 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2133 | dimecres 30 de juliol de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 2 abril '12 | 13:18 | 1079 lectures
|
Carme Cros: “Les assignacions als grups municipals estan suspeses des de fa 6 mesos”

Text Redacció  Fotografia Cristina Sierra


Imatge d'arxiu de Carme Cros
Després de les declaracions efectuades a la premsa pels representants de Taula pel Suport a l’Educació de Cambrils, que el passat 28 de març van presentar una esmena a la totalitat i vàries de parcials als pressupostos, la primera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Cambrils, Carme Cros, ha volgut puntualitzar que el govern municipal ja ha impulsat una sèrie de mesures d’estalvi que van més enllà de les que ara proposa la Taula. Segons ha informat l'Ajuntament a través d'un comunicat, "en primer lloc, el govern va eliminar la paga extra de desembre de 2011, fet que ha suposat un estalvi de 43.100 euros, un 7,14% del total de sous, mentre que la proposta de la Taula contemplava un 5%, equivalent només a 30.100 euros. Per tant, el govern amb la mesura que va prendre excepcionalment ja va aconseguir un estalvi superior al proposat."

Les assignacions als grups, suspeses indefinidament

L'altre punt de les esmenes, relatives a les assignacions als grups polítics, el comunicat de l'Ajuntament diu que "el govern, en un exercici de responsabilitat pressupostària, va decidir suspendre de manera indefinida les assignacions als grups municipals. Aquesta decisió s’aplica des de fa sis mesos i l’únic grup municipal que s’ha queixat de manera reiterada per no cobrar la seva assignació ha estat el Nou Moviment Ciutadà encapçalat per Oliver Klein".
 Per tant, segons ha afirmat Carme Cros, la segona proposta que plantejaven ja està aplicada de facto per part del govern, “encara que a alguns grups no els agradi”. Finalment, tenint en compte les circumstàncies actuals, Carme Cros ha explicat que no es pot rebaixar el superàvit, ja que és essencial per mantenir el funcionament normal de l’Ajuntament i retornar l’equilibri a unes finances afectades per un deute i un dèficit elevats. D'altra banda, el comunicat de l'Ajuntament també diu que les esmenes presentades per la Taula per a l'Educació de Cambrils seran degudament contestades.

La llei de Transparència fixarà els sous públics

La primera tinent d’alcalde també ha explicat que el govern estatal preveu fixar un barem pels sous d’alcaldes i regidors, en base a la nova Llei de Transparència. D’aquesta manera, deixarà de ser una decisió discrecional de cada municipi i passarà a estar regulada en els Pressupostos Generals de l’Estat.




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 18 comentaris rebuts

Quin munt d'excuses de mal pagadors. Aquests no saben ni per on anar ni per on sortir. Estem ben apanyats.
Lorito | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 14:00
Quina cara!! dons ara torneu a estaviar amb la reducció del 5% (que hauria de ser superior) o és que solament ens hem d' estrenyer el cinturó els que
tenim els sous més baixos i vosaltres a gaudir? dons no , ah , i prou de viatges que a aquests regidors lis agrada massa, Retallades per els vostres sous , que son massa elevats i no per cultura!!
pepet | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 14:07
No, si això està molt bé, però perquè collons no s'ha fet tot sempre com ara ?
Despeses controlades, sous acord amb el que realment es pot pagar... Etc.
Han tingut que fotre's la gran ostia per a donar-se'n compte ?
Qui serà el guapo que plantarà els collons damunt la taula per anque els que han despilfarrat paguin la seva part ?
Aaaahhhhh nooooo... La brossa sota la catifa està ben protegida.... Tranquils que els desgraciats de sempre ja pagarem el deute del veí.
Si fins i tot el meu fill de 7 anys s'administra millor.
Paguem el pato els de sempre. | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 14:19
dues antigues professores com a regidores de promoció de ciutat i cultura de l' ajuntament retallant educació i cultura!! elles creuen en la seva professió? i ara no és volen rebaixar el sou!! és clar , deixen a gent al carrer ,però ells continuen amb tots el avantatges d' estar al devant del Governi cobran sous indecents mentres d' altres és queden i es quedarán sense feina!! Quin exemple!!
quetecreusquetecrec | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 16:46
ja ha tornat el rodamonts de fer turisme? encara no surt a la foto? quines són les asignacions per els regidors per viatges i promocions en temps de crisi ? perque amb tantes retallades a educació i cultura també han de retallar-se ells mateixos els sous i despeses!!
retalladesperelsregidorssi | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 17:10
Se an quitado la paga extra de diciembre 2011, que se supone que es la paga de un mes, que equivale a........., el recorte no, am quitado las supbenciones directamente Ya an echo su sacrificio, ya esta bien para toda la legislatura. Ahora nos toca a nosotros el dia 15 pediremos que agan un esfuerzo anual como todos .
Juan | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 17:53
5 % cada mes de l'any 2012 senyora Cros. No ens surti amb una rebaixa de l'any 2011, aquesta ja no val. Us haurieu de rebaixar molt més, ja que com es ve dient en molts comentaris, tots els regidors que esteu a jornada complerta podrieu cobrar perfectament la 1/2 jornada que amb les retallades que esteu fent, la feina també ha de baixar per força. No tingueu tanta barra, de voler que creiem que ho esteu fent bé, si retalleu per coses importants com educació, i serveis socials, comenceu pels vostres sous, seria el més correcte.
Catalina | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 19:35
Sí senyora! Aquesta és la qüestió. Es justifiquen amb una rebaixa de l'exercici del 2011 i el que es demana és una rebaixa en el sou de 2012. Ni ho entenen, ni ho volen entendre. Potser si en el seu temps s'haguessin dedicat més recursos a Ensenyament, tindriem uns polítics de més nivell.
JFK | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 21:23
Potser si no haguessin governat les esquerres NO TINDRIEM DEUTES.
Apa! | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 20:12
Em sembla que la sra. regidora no s'entera aquestes reduccions dels seus sous i aportacions als partits és per que vagin a Ensenyament a projectes educatius de la canalla que tanta falta fan... dintre d''uns anys tindrem que invertir més en serveis socials i justicia juvenil per fer front a la manca de valors i educació....
pcasta | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 22:51
per si no t'has "enterat", aquests diners de les assignacions ja no es paguen, no hi són!!! Per tant, no es poden destinar a res més perque no hi són!!!
pcrosta | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 11:57
Las huestes rojas a la carga. Jajaja! Por si no os habéis enterado estàis obsoletos.
Espartero | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 9:25
Extret del pressupostos d'aquest any
PERSONAL GRUPS POLITICS.ASSIGNACIONS 40.289,76 (any 2011) 37.200,00 (any 2012)
Si no hi han assignacions als grups polític per què fiquen la partida?.
Es treu i ja està.
Aquí aquesta senyora? ens pren el pel o es pensa que sóm tontos,.
Despeses alcaldia

ALCALDIA.PERS.GABINET.PERS.FUNC. BASIQUES 13.027,00 18.533,20
ALCALDIA.PERS.GABINET.PERS.FUNC.COMPL. 5.841,50 11.054,12
ALCALDIA.PERS.GABINET.PERS.FUNC.COMPL. 15.841,56 31.677,80
ALCALDIA.PERS.GABINET.LABORAL FIX BASIQUES 9.391,90 0,00
ALCALDIA.PERS.GABINET.LABORAL FIX. PLUS FIXES 14.350,00 0,00
ALCALDIA.PERS.GABINET.LABORAL FIX. HORES I GRATIF. 2.500,00 500,00
ALCALDIA.PERS.GABINET.LABORAL FIX. PLUS VBLES 1.000,00 0,00
ALCALDIA. PERS.GABINET.SEGURETAT SOCIAL 17.145,89 15.564,81
La primera columna 2011 la segona 2012.
Estalvi 1947 euros. Ridicul.

Sous de regidors i grups polítics
CONSELLERIA.ASSIGNACIONS 600.711,52 616.699,72
CONSELLERIA.SEGURETAT SOCIAL 177.301,90 200.735,76
GRUPS POLITICS.ASSIGNACIONS 40.289,76 37.200,00
El primer número del 2011, el segon del 2012.
augment de les retribucions a alcaldessa, regidors de tots tipus i grups polítics de 36333 euros. Ens prene el pel.
Una eestafa en tota regla i el Sr. Martí viatgant.
Quin trons
Un que te el pressupost | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 13:41
No tenen vergonya,ni la coneixen!!!!!
Amb el temps la vida posa a tothom al seu lloc | Contestar aquest comentari! | 10/4/2012 - 19:15
Friso per les "degudes contestes" a les esmenes presentades.
a veure quin conill es treuen de la màniga els nostres "respectables" governants.
Quina vergonya
si a l'educació | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 14:47
tipic de la dreta !!
vergonya | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 16:19
Per aqui tenim algun pinturero!
Velasquez | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 20:19
15 A todos al puerto