El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:20.2ºC | Humitat: 85% | Pressió: 1007Hpa | Vent: NNO 6 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2164 | dimecres 17 de setembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | divendres 30 març '12 | 11:15 | 1791 lectures |
VAGA

Cambrils viu amb certa normalitat el dia de la vaga general

Text Redacció  Fotografia Berta Ruiz

Brossa acumulada en un contenidors situats a l'avinguda de la Independència, davant d'una de les portes de l'edifici Vedruna

La jornada de vaga general es va viure a Cambrils amb normalitat, tot i que va afectar en alguns serveis, com la recollida d'escombraries i la neteja urbana. Els treballadors de Secomsa es van sumar durant tot el dia d'ahir a la vaga i els contenidors de Cambrils van quedar plens de brossa, ben visible en determinades zones urbanes. El regidor de Serveis, Espai Públic i Medi Ambient –Antonio Laguna– ha informat a Revista Cambrils Diari Digital que els treballadors de Secomsa no han fet la recollida d'escombraries que s'havia pactat. "Els treballadors havien començat la vaga a les 22 hores de dimecres i ahir havien de començar a recollir la brossa a partir de les 22 hores i no ho han fet. Només han recollit una petita part".

Laguna ha afirmat que s'està investigant quins treballadors han incomplert l'acord de recollida i quants quilos de brossa s'han portat a Sirusa aquesta nit, ja que només han omplert dos camions quan habitualment se n'omplen nou. El regidor ha apuntat que els treballadors tenien l'ordre de recollir prioritàriament les escombraries de la zona del Port, la Vila i l'Eixample i han recollit les escombraries d'altres zones.  Tal com ha explicat el regidor, "durant tot aquest matí els treballadors recolliran les escombraries pendents".

Els alumnes dels instituts cambrilencs també se sumen a la vaga

Per l'altra banda, els diferents serveis municipals van funcionar sense incidències i va oferir tots els serveis amb normalitat durant la jornada. Segons dades del Departament de Recursos Humans del consistori, només un 10,59% dels treballadors de l'Ajuntament i un 6,67% dels treballadors de l'Institut Municipal d'Esports es van sumar a la convocatòria de vaga.

La incidència de la vaga als instituts cambrilencs va ser seguida per la majoria dels alumnes. A l'institut Cambrils, van faltar tots els alumnes dels quatre cursos de l'ESO i dels dos de Batxillerat. La vaga també va incidir en els alumnes dels cicles superiors i formatius i els de Batxillerat de l'institut Ramon Berenguer IV. Pel que fa als alumnes d'ESO del centre, els de primer i segon curs van assistir a classe amb normalitat i van faltar els alumnes de tercer i quart. A l'institut Mar de la Frau només van anar a classe 10 alumnes de primer d'ESO i van faltar tots els de segon, tercer i quart d'ESO i primer i segon de Batxillerat. A l'escola d'Hoteleria i Turisme van faltar tots els alumnes excepte tres que sí van anar a l'escola.




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 28 comentaris rebuts

ESQUIROLS!
antisistema | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 11:55
Vaya...parece que tenemos en el punto de mira a los trabajadores de Secomsa...pq la foto es de un sitio que incluso dias de normal esta lleno...
Amarillismo...no gracias... | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 12:24
es veu que no hi passes mai per aquí. A plena llum del dia, tal com es veu a la foto, no hi està mai d'aquesta manera i sinó comprova-ho tu mateix.
A netejar!!! | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 17:38
Jo mateixa que soc una noia...I aixo que diuen que estan de vaga...no es veritat, jo els he vist treballar aquest mati. Basta de mentidas!!!
Sabrina Quirós | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 12:14
solo con un dia de vaga ............... aver si asi os dais cuenta del trabajo de limpieza y de recogida de cambrils ............. esta muy poco valorado aparte de criticado ......... saludos
yo misma | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 13:56
El que haurian de fer els treballadors, és agafar tota la merda i portar-la a les cases dels antics regidors, començant pel Sr. Benaiges, el Sr. Mas, el Sr. Palleja i la Sra. Pelaez.
Tots ells una colla de (.....................) que no ho fan pitjor perquè no en saben.
Orzonwei | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 15:46
D'acord, els que manaven abans són culpables, però els que manen ara abans estaven a la oposició i no se n'han presocupat mai. No val donar la culpa al altres quan ells també hi eren. cobrar sí, però treballar, es veu que no. Tots són iguals. Per cert, els treballladors de la recollida i la neteja ja els hi van montar una vaga als cel PSC l'any 2004 (d'un mes sencer) que no es va arribar a fer ja que es va arribar a un acord al departament de de treball.
Jo | Contestar aquest comentari! | 1/4/2012 - 14:19
Que és pot fer quan no tens majoria? Et recordo que l'antic grup de govern feien com el "juan palomo". (yo me lo guiso, yo me lo como)
germa petit de orzonwei | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 11:55
Si se habían pactado unos servicios mínimos y no se han cumplido, me imagino que se tomará alguna decisión al respecto ¿no?, si se pacta algo hay que cumplirlo, si ven que no se toman medidas, la próxima vez lo volverán a repetir sabiendo que no pasará nada y eso no puede ser.
cancer | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 16:33
Que raro que quien se queja es el señor Laguna, el mismo que dijo por TV Dalmau que no habrian despidos en Secomsa, y hoy el pleno aprobó la prorroga de contrato pero con 10 despidos. Se ve que el señor Riachuelo es muy fiable de palabra.
Asistente al pleno | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 18:28
Mira que quejarse por cuatro bolsas de basura..... Lo indigno son los 159 deshaucios que se producen cada día en España, lo indigno es que el 30% del PIB español esté hipotecado por las ayudas a los bancos, etc.... Ahora que no van a trabajar viernes de semana santa y el lunes, voy a acumular basura par tirarla esos días y que se note más el desacuerdo con esos políticos.
Tombouctu | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 19:28
No es van pactar serveis mínims. El Sr. Laguna menteix un altre cop.
Cap treballador ha signat cap document on se li informés que havia de treballar tal i com exigeix la llei de vaga.
treballador | Contestar aquest comentari! | 1/4/2012 - 14:15
Hoy se aprobo en pleno la birria de los presupuestos y recortes que van a llevar a cabo los gobernates de cambrils (CON LA ABTENCIONES DE NMC Y PSOE) pues tengo a bien como ciudadano de esta bonita ciudad decir que lo que se vio ayer en la recogida de basura y limpieza viaria no es nada con la que se puede liar de no reconsiderar y rectificar lo anunciado por los sres que dirigen este ayuntamiento(RECTIFICAR ES DE SABIOS Y NO ES EL CASO DE ESTE EQUIPO)
COCINERO ANTES QUE FRAILE | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 17:36
Si yo fuera del gobierno los mandaría a todos a casa y contrataría a una empresa. Los ciudadanos estamos HARTOS de las prácticas sindicales: la huelga fue un FRACASO. Hay 5 millones de parados que estarían encantados de tener un puesto de trabajo. Señores del gobierno: no aflojen, que somos muchos los que reconocemos lo que tienen que hacer por culpa de la herencia encontrada.
Demetrio | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 19:09
Ja hi ha una empresa contractada, Secomsa, i l'Ajuntament no és ningú per fer fora a cap treballador d'aquesta empresa. Si hi ha tants aturats, perquè aquesta empresa pública no contracta gent enlloc de voler fer treballar més hores als treballadors que ja té. Recordem que divendres al ple de l'Ajuntament es va dir que l'empresa Secomsa (la mare, no la filial de Cambrils) havia guanyat l'any 2011 1700000?! i encara volen fer fora gent?
Visca la lluita obrera | Contestar aquest comentari! | 1/4/2012 - 14:25
Sr. Demetrio, estem com estem gràcies als sindicats, a la lluita obrera i social. Si no es lluita no s'aconsegueix res, la història ho demostra. Si no fos per la lluita obrera, encara estariem manats per nobles i reis i el poble a morir-se de gana i sense cap mena de possiblitat d'una vida digne. I si ara despareixen els sindicats, tornariem a estar igual.
Recordatori | Contestar aquest comentari! | 1/4/2012 - 14:48
los trabajadores de secomsa luchan x diez familias osea x diez puestos de trabajo hay otras maneras de afrontar la crisis no acosta de familias ..........
x el pueblo y para el pueblo | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 18:00
cancer ( que enfermedad mas odiada ahhh) como el que sin saber de que va la cosa se permite el lujo de hacer comentario que ignorancia hay en ente mundo (PONTE AL DIA Y DESPUES HABLAS).
ACUARIO | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 20:34
La gente es guarra de cojones, pq eso es basura de diassssssssssssssssssssssssssssss y no me cuesta nada tirarla al dia sighuiente, somos guarros de cojones mas en cambrils, hoy decia una mujer que conozco con su perro, decia mi pero es muy educado lo he educado bien, el problema es que conozco a su hijo, y deja bastante que desearrrrrrrr. adeus guarros
guarro | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 21:32
Orzonwei no ets mes ruc per que no t'entrenes.
Diguem tu quan amb l'anterior govern el poble va estar tan brut.Sigues una mica decent i rentat la boca abans d'opinar.
AG | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 22:21
Que formes part del grup de govern? O és que et sens alodit pels comentaris de la gent.
Ai si te pego
Orzonwei | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 11:57
Els carrers plens de merda i al moll; cotxes de luxe.
Sense comentaris | Contestar aquest comentari! | 30/3/2012 - 23:58
En BCN si no recogen la basura por huelga, le prenden fuego y luego se pegan unas carreras delante los mossos,es como si unificaran FALLAS y SAN FERMÍN.
BAKUNIN | Contestar aquest comentari! | 31/3/2012 - 0:00
Ja, ja, ja, potser és el que alguns volen que facin els treballadors de Secomsa, però aquests són molt més decents i lluiten per donar de menjar els seus fills, cosa que al govern actual i a l'anterior poc els importa.
Jo | Contestar aquest comentari! | 1/4/2012 - 14:27
Algú es creu que això és de un sol dia? Això no és d'un dia ni de dos!!!! No té res a veure amb la vaga!!! Té a veure amb una alcaldessa que no sap fer la seva feina que és mantenir la ciutat en condicions!!!
Josep | Contestar aquest comentari! | 31/3/2012 - 19:45
trabajador: de 600 a 1200 euros por sacar adelante la produccion, policia 1600 euros por arriesgar la vida, bombero 1800 euros por salvar vidas, profesor 1400 euros prepararte para la vida, medico 2200 euros por mantenerte con vida Diputado de mierda por no saber hacer la "O" con un canuto 30.000 euros por joderte la vida a ti, al trabajador, al policia, al bombero, al profesor, al medico, y a su pu.. madre, y eso durante toda su vida NO MAS SUELDOS PARA TODA LA VIDA, SOMOS ESPAÑA, NO NESCAFE
otro nit | Contestar aquest comentari! | 1/4/2012 - 4:17
Totalment d'acord.
Jo | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 12:12
Total per 4 que treballen, doncs com un dia normal!!
Ànim SECOMSA | Contestar aquest comentari! | 2/4/2012 - 20:00