El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:25.9ºC | Humitat: 92% | Pressió: 1010Hpa | Vent: S 12 km/h | Precipitació: 0.3mm meteoclimatic.com 
    Edició 2147 | dijous 21 de agost de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
CAMP | dimecres 14 desembre '11 | 10:44 | 2005 lectures
|
CONSELL COMARCAL

El Consell Comarcal del Baix Camp aprova un pressupost pel 2012 de 48 milions d'euros

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

Quim Calatayud, Jordi Viñals, Mercè Dalmau i Dolors Compte, ahir, a la seu del Consell Comarcal del Baix Camp, poc abans de presentar els pressupostos del 2012

El ple del Consell Comarcal del Baix Camp va aprovar, ahir, un pressupost pel 2012 de poc més de 48 milions d'euros, un 13% menys que el que es va aprovar per aquest 2011, que era de 55 milions d'euros. D'aquests 48 milions d'euros, 14,1 milions corresponen al propi Consell Comarcal i la resta, uns 34 milions d'euros, als diferents organismes que hi depenen. D'entre aquests organismes cal destacar Secomsa Cambrils, amb un pressupost per al 2012 de 3.428.250 milions d'euros.
El president del Consell Comarcal del Baix Camp, Quim Calatayud, va justificar la retallada en el pressupost del 2012 com a "important, però que no ha significat un gran canvi ja que un 80% del pressupost és finalista". Calatayud també ha volgut destacar que en el capítol de personal s'ha reduït la partida però no perquè s'hagi despatxat a treballadors sinó pel fet de no comptar, encara, amb els programes d'ocupació i de formació de la gent jove, "quan la Generalitat els posi en marxa ja els incorporarem", va dir el president.
Una altra reducció important s'ha fet en el capítol de les inversions. Segons el president del Consell Comarcal, "no hem pressupostat grans obres ja que no les podríem fer". En aquest sentit va dir que hi havia una partida, feta per l'anterior equip de govern, destinada a fer una remodelació important de la seu del Consell Comarcal, "aquesta partida no l'executarem i només solucionarem temes puntuals. La resta de diners, més d'un milió d'euros es destinaran a la compra de camions i manteniment de la planta de Secomsa". D'altra banda, Quim Calatayud va destacar que tot i la rebaixa en els apartats d'ensenyament i serveis socials, el Consell Comarcal del Baix Camp continua apostant fort per aquestes àrees.

Un organisme sense deute

Quim Calatayud va assegurar que l'endeutament del Consell Comarcal és ridícul, pràcticament inexistent i que això era degut "a la bona tasca que han fet els darrers presidents d'aquest ens comarcal. Ens hem de sentir molt orgullosos d'aquesta gestió".
La presentació dels pressupostos del 2012 davant la premsa es va fer ahir al matí i va comptar, a més del president del Consell Comarcal, Quim Calatayud, amb la vicepresidenta primera i alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau; la representant del PP i regidora de Reus, Dolors Compte; el representant d'ERC i regidor de la Selva del Camp, Jordi Viñals, i el representant del PSC i regidor cambrilenc, Robert Benaiges, que es va incorporar a l'acte més tard. Tots ells van expressar públicament la tasca de consens entre tots els partits que s'ha portat a terme a l'hora d'elaborar els pressupostos, que els van qualificar de realistes.




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 15 comentaris rebuts

Mite-la ara també surt a les fotos del Consell Comarcal.
Em sembla que el tió et cagarà un super àlbum de fotos.
els dels nassus | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 11:19
I pensar que tots aquests diners ens els podríem estalviar.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 11:42
_.President : ¡....Bueno nois..¿ per aon començem.?..!..........
_.Vicepresident:....¡Home, per saber que ens toca a naltros..!....
_Representants...¡Aixó mateix,aixó mateix..!
Consens | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 12:53
De la rodona de colors que surt a pa primera fulla.

Blau: el sou dels polítics.

Groc: les dietes dels polítics.

Carabassa: despeses de representació.

Verd: manteniment del consell comarcal.

Lila: sou dels treballadors.
econom...ato | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 14:23
y la mesa pequeñita,por ???? para verles las botarras que llevan,fora consells comarcals diputacions i els partits polítics que siguin dos i abans de triar que els facin el test de metirosos i xoriços haver si són vàlides ...
el sicologo | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 16:11
Consell comarcal = Diputacions= Senat =================
=== "Centres de Dia per politics" amb poca feina i molta butxaca per omplir.
Us esteu carregant la democracia | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 17:07
"La Diputació es gasta 63.600 euros en 1.200 lots de Nadal integrats per productes del territori"
Estarán mirando como serán sus cestas navideñas? | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 17:13
Jo crec que aquest paperots son les instruccions del trivial i estan llegin les respostes per quan els hi preguntin vegem tots com s'ho saben.
Guanyaran tots els formatgets fent trampes.
pursuit | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 17:49
Patètic.
Contents amb les retallades
Francisco | Contestar aquest comentari! | 14/12/2011 - 19:14
Jejejeje dos per tu tres per a elles i quatre per a mi. Així tot repartidet i tots contents.
Ara ens farem la foto fent veure que treballem i sobre tot que surti el logo del consell comarcal, per que qui encara no ho sap que s'ha n'enteri que d'aquí també cobrem.
aturat | Contestar aquest comentari! | 15/12/2011 - 8:39
Canviant una mica quatre paraules em ve al cap la dita: "Si los vividores, hipócritas y mentidosos volaran.,no es veuria mai el Sol"
Far de sanguijuelas | Contestar aquest comentari! | 15/12/2011 - 10:59
"Artur Mas puja 12.000 euros el sou de set càrrecs de confiança de les delegacions territorials" diari el Punt avui dia 7 d'octubre 2011.
El formatge és la repartició entre els quatre.
VISC A Timolunya
Marc | Contestar aquest comentari! | 15/12/2011 - 11:44
No en te prou amb TV Dalmau, que abans era TV Benaiges, que ara surt com a noseque i nosequantos. Aixo no esta be.
delpoble | Contestar aquest comentari! | 15/12/2011 - 13:24
!!!!!!!NO ME CUADRA¡¡¡¡¡¡.Alcaldía de Cambrils, Vicepresidenta del Consell Comarcal, Miembra de Consejos de Administración de empresas municipales. O bién tenemos una SUPERWOMAN, o es que no atiende a ninguna de éllas. Éso si, sueldo de Alcaldía mas asistencia a Plenos (inexplicable), dietas y demás prebendas. en el Consell Comarcal, idem de idem, mas desplazamientos y asistencia a Plenos (más inexplicable). dietas exquisitas por asistencia a Consejos de Administración de empresas municipales,(éstas ya no son inexplicables, son inauditas ya que no cotizan a Hacienda). Esta buiena Srª. no se lleva menos de 100 o 120.000 eurazos al año. Y eso que solo és, ALCALDESA DE CAMBRÍLS. ¿Os la imaginais de Presidenta del Gobierno Central o de Presidenta de la Generalitat?.
CARLERAS | Contestar aquest comentari! | 15/12/2011 - 20:29
Si Secomsa Cambrils té el mateix pressupost que l'any 2011, perquè les altes esferes parlen de despatxar personal?
Ni parlar-ne | Contestar aquest comentari! | 16/12/2011 - 12:34