El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:21.5ºC | Humitat: 82% | Pressió: 1014Hpa | Vent: ONO 3 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2130 | dissabte 26 de juliol de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | divendres 5 agost '11 | 12:05 | 1954 lectures
|
ACCIDENT

Una fuita de gas provocada per les prospeccions de les obres del Pòsit obliga a desallotjar tres vivendes i tres restaurants

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

La fuita de gas es va produir arran de la prospecció feta al mig del passatge de Sant Pere

Les obres de la plaça del Pòsit van viure, ahir, un nou ensurt. Poc abans de les dues del migdia, una màquina que feia una prospecció del sòl al mig del passatge de Sant Pere, prop de la plaça del Pòsit i del carrer de les Barques, va foradar una conducció de gas provocant una fuita. Al lloc dels fets s'hi van desplaçar dotacions de bombers, una ambulància del SEM, i diverses dotacions de la Policia Local i dels Mossos d'Esquadra. De seguida es va tallar un tram del carrer de Sant Pere i es van desallotjar tres vivendes i 3 restaurants. A banda, Emergències de la Generalitat va activar la fase de prealerta del Procicat i es van tancar les claus del gas per evitar un major risc.

El tall de subministrament de gas a la zona va quedar tallat des de les dues del migdia fins a 1/4 de 6 de la tarda. En total i segons Emergències, es calcula que uns 1.700 abonats es van veure afectats per aquest tall de subministrament de gas

Treballs de prospecció

Els treballs de prospecció s'estan realitzant per tal de conèixer la dimensió de les esquerdes detectades a edificis propers a les obres del Pòsit. De moment i segons ha informat l'Ajuntament, els resultats de les prospeccions que ja s'han realitzat són positius. Els treballs, segons aquestes fonts, han certificat que els danys als edificis del carrer del Carme no són estructurals. Les prospeccions han de continuar a la resta de carrers del voltant de la plaça del Pòsit.
Pel que fa a la conducció de gas foradada, l'ajuntament ha comunicat que no constava a la planificació de serveis del propi ajuntament i que, per tant, no s'havia pogut tenir en compte a l'hora de foradar.
El carrer de Sant Pere va quedat tallat com a mesura de prevenció




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 19 comentaris rebuts

ja donen pel sac aquestes obres ja Hostia.
Jo els hi retirava la llicencia amb aquesta colla. Home doneu-sen pena de tocar els trons d'aquesta manera. Perdoneu el meu llenguatge pero estem tips d'aquest romanços.
Prou d'aquesta comedia | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 13:12
el verano está que arde por los cuatro costados . Cambrils a este paso será declarado zona catastrofica(ni tan mal),asi recibiria unas gugosas subvenciones de los fondos europeos para los pueblos subdesarrollados que nuestros politicos sabrian muy bien donde colocarlos.
cesar | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 13:58
Aquestes obres de la plaça del posit, seran l´enfonsament de tot cambrils, y que deu vulgi que no pasi res mes; crec que ningu veurem el edifici acabat:
coc | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 14:01
No us preocupeu, el tema esta en que amb les obres de la plaça del posit, volen que superint les obres de la sagrada familia.
Una mica de paciencia. Els nostres bisnets o trataranets ja ens esplicaran com van acabar les obres de la plaça.
marine amb molta gana | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 16:53
Ja ho entenc: com que els atemptats del 11S a Nova York es van planificar per aquestas comarques, ara tindrem la nostra pròpia "zona zero"...
Rubén Laden | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 18:11
¿Qui pagarà els perjudicis causats als restaurants desallotjats?
Xavir | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 18:26
Se suposa que l'empresa constructora i la que fa la prospecció (que la notícia no diu com es diuen) i se suposa que l'empresa asseguradora per què també se suposa que hi ha d'haver una assegurança de responsabilitat civil, sense la quaql no es pot tirar endavant l'obra.
se suposa | Contestar aquest comentari! | 8/8/2011 - 6:55
Em sembla d'imprudents el tenir obertes unes obre en aquestes dates, amb l'afluència de turisme, i sense tenir detall de les infraestructures que hi han al voltant. Si ho hagués demanat jo per una obra meva, cinquante mil planols abans d'atorgar llicència i pel que veig aqui, cap ni un, pel que sembla.
No és excusa que l'ajuntament no tingui els planols actualitzats, ja que sempre es pot demanar a les companyies subministradores la seva actualització i fins i tot un detall de la zona. Ara existeixen elements que detecten les canonades, ja siguin d'aigua, gas, o trams electrics. Per aqui no hi ha cap excusa.
Em sembla molt greu que no s'hagi pres aquesta mesura per una obra d'aquestes caracteristiques, que de sencilleta no te res de res.
Si no prenem cura pot ser qualsevol dia d'aquest sortim a la premsa però no per esquerdes, sino per una incidèncial molt mes important.
RFl | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 18:46
Si el que fa els sondejos no sap interpretar un planell dels serveis que van pel subsòl, ja anem bé.
I si tenim en compte que els carrers son relativament nous i els serveis que passen per sota fa poc que s'hi van col·locar, ja no cal dir res.
Per cert, tots els afectats ja han presentat les corresponents reclamacions?.
I la junta de seguiment de les obres, que opina de tot aquets desgavells de l'última setmana?.
Aquí ningú diu res i els veins afectats patint i de valent.
Patró Major | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 18:52
Però no entenc res.
Però el nou equip de govern no va donar ordres de parar les obres?
Aixó serà pitjor que el maleït govern d'esquerres i de progrès.
Content estic de no tenir cap mena de negoci al voltant de la plaça, suposo que com a mínim els negocis deuen estar exhonarats de pagar els impostos no?
Dios nidó. | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 19:12
Increible, algún día saldremos volando o nos hundiremos, ¿el turista que pasa por allí que debe opinar?
Esto parece el cuento de nunca acabar.
¿Ya compensan las pérdidas generadas a los diferentes negocios?
cancer | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 22:01
Quant és parlen d'obres d'aquesta embergadura, és normal que pot produir unes molèsties, unes molèsties que tots fem quant fem obres a casa nostra (amb més o menys durada o embergadura, però ho fem), unes molèsties, amb les quals ja no hi pensem. Estic segur, que un cop finalitzada la plaça ( la qual serà un lloc molt transitat peatonalment parlant, amb un aparcament cèntric que aportarà una quantia important de possibles clients, ningú s'enrecordarà de les molèsties, i ningú és queixarà del benefici que li repercuteixi. Mireu a Tortosa, estan fen obres en un parking i surten esquerdes, a Reus, al parking del Carrilet també varen tenir els seus problemes, i no ha passat res. Mireu, quant més aviat és poguin acabar les obres, millor per tothom! No fiqueu més traves, si us plau , deixeu treballar i no feu cas d' alguns que només volen enrrenou i mal estar, pels seus possibles interessos. Us ho demana un Cambrilenc de naixament, que estima Cambrils i els seus interessos al igual que tots vosaltres. Perdoneu si he pogut ofendre en algun moment amb les meves reflexions i opions, no ha estat la meva intenció, tot al contrari.

Membre de la ALECC, FECAM, i empresari de Cambrils .
Empresari | Contestar aquest comentari! | 6/8/2011 - 13:51
parlas com un capalla pero tu no y deus tenir res a perdre
Un afectat | Contestar aquest comentari! | 6/8/2011 - 18:30
un cambrilenc de naixament amb la caseta vent a lluny, ja surt el murri de torn sense cap interes-
la TULIPA NEGRA | Contestar aquest comentari! | 6/8/2011 - 20:57
Apa , Robert ! una l'altra foto. Ostia quin hoffman!
DK2 | Contestar aquest comentari! | 6/8/2011 - 23:58
Empresi de no se quantes coses (ALECC, FECAM), com pots dir això al comerços i petits empresaris que fa quasi quatre anys que estem patin les obres i que cada vegada la caixa es mes buida.
Si potser tindrem una plaça molt maca, però a cost de quans comerços tancats i quans veins afectats i tot desprès de cinc o sis anys d'obres i el que ningú diu es que una vegada acabada l'aparcament vindran les obres de l'edifici i tindrem tres o quatre anys mes de pèrdues, queixes i desperfectes, sensa contar que els petits empresaris tindrem que plegar.
El president de la confraria diu que l'estiu que bé tindrem plaça coberta, però i les obres de l'edifici com afectaran als comerços, als veins, al turisme, al poble.
Tu deus ser empresari no ho dubto, però la clientela hagin o no obres et vene a comprar, a mi no i cada vegada meig, m'ajudaràs aquest hivern quan no pugui pagar als treballadors per culpa de les obres, dons calla i si tens que opinar fes-ho aportant solucions.
petit empresari que aviat plegarà | Contestar aquest comentari! | 7/8/2011 - 22:41
A l'empresari.

Dir-te que sen membre del Alecc i de la Fecam dos associacions que a la meva forma de veure manen els mateixos i se els hi a permes mes coses de les possibles. No em fagis nombrar-les. Si tu visquessis al costat o tinguessis el teu negoci poca gracias et faria. El problema es que no hi ha tecnics cualificats a l'ajuntament, a l'empresa constructora a banda!!!!!!!!!!! i la confraria. resumeixo hi ha molta gent que vivim aqui, que treballem i aquesta obra esta costant el pa dels nostres fills. Espero que s'acabi pero de una P....... vegada.
Sento parlar aixi pero fa dies que no em deixan dormir i aixo pinta malament molt malament.
Vei | Contestar aquest comentari! | 8/8/2011 - 10:41
No entiendo vecino no duermes tanto trabajan esta pandilla que por las noches no se puede dormir
El pipa | Contestar aquest comentari! | 8/8/2011 - 14:11
Totes les obres de construcció tenen la seva dificultat. Unes més d'altres menys. La construcció d'un aparcament soterrani no és un tipus d'obra impossible d'afrontar, però sí una obra complicada i amb possibilitat de sorgir més imprevistos.
Si a aquesta complicitat dels treballs a portar a terme els hi sumem el fet d'estar dins una zona tant céntrica com és el cas, tot es complica una mica més.
Ara bé, veig que el que fa falta en aquest cas és comunicació. Comunicació sobre tot a l'hora de donar informació al veïnat, que en definitiva és el més afectat, ja siguin veïns o empresaris que tenen el seu negoci a la zona afectada.
Crec que el que cal és crear, si no hi és, una comunitat d'afectats i que amb els seus representants lluiti pels interesos del veïnat.
En quant als empresaris i negocis de la zona, en aquest cas essent una obra de caracter privat, no es pot obligar a l'Ajuntament a fer front a les possibles pèrdues que puguin tenir els negocis que hi ha al barri. Un cop acabades les obres, seran aquestos negocis els que es beneficiaran d'una zona prou bé habilitada perque els seus clients puguin fer despesa a les seves botigues, restaurants, etc.
No tinc negoci a la zona, ni tant sols hi visc. Però com a empresari al sector de la construcció, conec bé les molèsties que es deriven a l'hora d'afrontar un treball d'aquestes característiques. I encara que sembli banal només es pot recomanar paciència i sobre tot i davant de tot MOLTA INFORMACIÓ al veïnat i evitar així possibles mals entesos.
A tots els veïns afectats per les obres us vull enviar des d'aquí dosis enormes de paciència, penseu que els treballs es realitzen per bé de tot el poble i malauradament sempre hi ha una part que queda afectada per les millores que es duen a terme. Ara li ha tocat al Pòsit, fa uns anys li va tocar a la façana del Port. Tant de bó poguessim tenir anualment un bon grup d'afectats per millores al nostre poble, això significaria que el poble és viu, evoluciona i s'adapta per donar millors serveis als seus habitants i visitants.
Cambrilenc realista | Contestar aquest comentari! | 12/8/2011 - 12:34