El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:23.4ºC | Humitat: 69% | Pressió: 1019Hpa | Vent: E 5 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2196 | divendres 31 de octubre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dijous 28 juliol '11 | 12:20 | 2555 lectures |
APARCAM

Dani Milán, regidor de Governació: "L'empresa municipal Aparcam ha adquirit un compromís econòmic difícil de complir"

Text Redacció  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

Aspecte actual del nou edifici d'Aparcam

Les obres de l'edifici de l'empresa municipal Aparcam estan pràcticament enllestides a falta dels darrers detalls. Aquest espai està situat a l'avinguda del Sol, a la urbanització Sol Cambrils –a tocar de la riera de Maspujols– i compta amb una superfície total d'uns 3.500 metres quadrats repartits entre un edifici administratiu d'oficines i atenció al públic i un gran magatzem per al dipòsit municipal de vehicles. La primera pedra de les obres es va col·locar el passat mes d'octubre i les obres han anat a càrrec de l'empresa Becsa. Inicialment s'havia dit que el pressupost de l'obra era 1,2 milions d'euros, tot i que les darreres xifres facilitades per la regidoria de Governació apunten a que hi ha una hipoteca amb un valor total 1,7 milions d'euros que suporta Aparcam. D'aquests, 1,4 milions corresponen a la construcció de l'edifici pròpiament, mentre que la resta es divideix en els honoraris de projectes i una partida que havia de cobrir una pòlissa de crèdit que s'havia contractat. Tot això, hauria provocat un increment d'uns 300.000 euros en la contractació final.

Possible impagament de la quota

Segons dades facilitades per la regidoria de Governació, la quota mensual a pagar és de 6.000 euros a partir de l'1 d'octubre –segons la gerent d'Aparcam–, no obstant tot apunta a que s'estaria pagant una quota creixent cada mes. Davant d'aquesta situació d'incertesa, la regidoria ha previst dues actuacions: la primera, esperar a conèixer el resultat de l'informe dels auditors que es farà públic en els propers dies i, per altra banda, plantejar-se com solucionar un possible impagament de la quota, és a dir, que no es pogués assumir la despesa mensual de la hipoteca.

El regidor de Governació –Dani Milán– ha declarat que "cal ser el màxim de realista possible per poder afrontar aquesta etapa complicada". Per això Milán ha assegurat que "si cal ser creatius per buscar nous ingressos, ho serem, però cal redreçar la situació". Entre les mesures que es contemplen destaca el capítol d'obtenció d’ingressos atípics, que seran explicades properament. Tot i això, Milán ha afirmat que el fet d’estar esperant els resultats dels auditors "no implica cap paralització, sinó una oportunitat per pensar, plantejar i estudiar mesures correctores que es puguin aplicar en un futur immediat".

Sobre les obres d'aquest edifici, Dani Milán ha dit que, "l’edifici construït per ser la nova seu de l’empresa no respon a les necessitats reals i està sobredimensionat". A més, també ha comentat que "desconeixem el motiu pel qual es va optar per un edifici enorme i de disseny, i amb un preu tan desorbitat com inassumible actualment i ja en el moment en que es va preveure".



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 27 comentaris rebuts

"si cal ser creatius per buscar nous ingressos....."
" Entre les mesures que es contemplen destaca el capítol d'obtenció d´ingressos atípics"

no tenen vergonya ni la coneixen.tant de bo no recaptessiu res ,es que ningú s' adona que la vaca ja no don mes llet??
pescador molt emprenyat | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 12:58
Un altre cop veiem com l'antic equip de govern malversaba els nostres diners. Espero que ara comencin a canviar les coses, però serà dificil asumir tots els desgavells que s'han fet aquests ultims anys.
De Vilafortuny | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 13:25
Mare meva, això només acava de començar, poc a poc va sortint a la llum pública el despilfarró que va fer l' àntic govern, tant a nivel autonòmic, com a local , i ja ho veurem a nivell nacional.., un poble, un país i una nació en estat de banca rota, deu meu quina pena em fa tot això, el què s' hauria de fer és demanar responsabilitats directes a tots aquells que van tenir poder de decissió tant polític com executiu i si s' escau que vaigin responent amb el seu petrimoni , en aquest cas ja es podria començar per els càrrecs locals, el que vol dir que se l' hi hauria de demanar explicacions i responsabilitats directament a l'àntiga regidora la Sra. LAURA FORCADELL com a els gerents de APARCAM, ja ni ha prou de jugar amb els diners de tots, que CAMBRILS per molt que diguint ciutat , realment és poble un GRAN POBLE i ELS SEUS CIUTADANS NO ES MEREIXEN AQUESTA SITUACIÓ , VISCA CAMBRILS i els CAMBRILENCS DE BONA FÉ, HONRATS, TREBALLADORS, FORA ELS APROFITAS DE TORN.
EMPRENYAT MOLT EMPRANYAT | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 18:33
emprenyat:

Tens tota la raó, jo també penso com tú, i crec que ni a molts que pensem així. Es molt facil gastar els cales dels altres; si els afectes a la seva butxaca, no heuríen gastat tan
MAL GASTADORS...... | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 22:39
A qui voleu enganyar?, que jo sàpiga els de ciu mai us vàreu oposar a la creació de l'empresa aparcam, com tampoc es vàreu queixar d'aquest projecte, ni ciu ni la plic.
Tan sol els del pp van dir que estaven en contra i ara en lloc de tancar-la, encara hi donen suport.
ni un pam de net | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 22:54
Sr Regidor, us proposo una solució creativa: d'entrada embargar els sous i demés dispendis de qualsevol regidor de l'oposició amb responsabilitats sobre la presa de decisió en aquesta malversació. En segon lloc, demandar responsabilitats legals i penals als regidors de l'anterior equip de govern i oposició que van votar favorablement en aquesta presa de decisions. En segon lloc, si l'spai està sobredimensionat, restringir l'espai a l'ús necessari i donar-li un nou ús: lloguers econòmics d'oficines, viver d'empreses, emplaçar altres serveis municipals que estiguin a lloguer o fins i tot instalar-hi l'equipament cultural de gegants, bastonsi sardanes que hi ha al carrer joaquima vedruna, per exemple. Potser tot no hi cabria, però alguna cosa ens estalviariem.
plats trencats | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 0:05
Com deia mon avia, 'A part de puta pagar llit', com sempre ens toca pagar el rebre als ciutadans (Incrementant IBIs, Zones Blaves, Taxes i mil impostos), Cambrils s'ha convertit en un Poble/Ciutat per a estiuejants o rics. Si l'ajuntament es gestiones amb criteris tècnics i empresarials, ja s'haurien derivat responsabilitats tants civils com a penals als mals gestors, però aquí no passa res. Però com que els cales no son seus. ' Viva la pepa' que ja vindrá algú a resoldre-ho. Però es clar, veien el nivell dels polítics que ens han manat no cal dir res mes.
un altre emprenyat | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 8:56
Pero exactament, quina funcionalitat tindrà aquest edifici, i que ens aporta de nou?? No entenc perque es gasten així els diners....
Joan | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 9:42
Cambrils s'ha gestionat amb la mentalitat de quatre arroplegats verds-comunistes-ressentits envers tot allò que sembla que afavoreix a la gran majoria, fent veure que es dona recolzament als més necessitats.
Res més lluny de la realitat !!.
Només s'han dut a terme actuacions per al lluiment particular dels que manaven, prescindint del que realment necessita la població i, en aquest cas de Aparcam, no només s'han fotut en un mullader de deute escandalós, sino que a més han hipotecat propietats municipals de terrenys d'aprofitament mig, que han regalat a una societat i que s'haurien pogut posar a la venda per a generar ingressos per alleugerir les penúries econòmiques que té l'Ajuntament.
Per tant, si a aquests 1.7 milions d'euros si afeigeixen els 1.7 milions que no es podran ingressar, de tenir-los a no tenir-los sumen un total de 3.4 milions de disponibilitat.
I, l'altre emprenyat s'equivoca quan diu que s'ha gestionat pels rics i els turistes. Han perjudicat tothom.
Ni han menjat ni han deixat menjar. Com el gos de l'hortolà.
Y, m'és igual que els partits de l'oposició no es posessin en contra de la creació de aquestes societats fantasmes, la responsabilitat és dels que governaven, perquè sempre han venut la seva història com els ha convingut.
Jo també em sento molt perjudicat.
Fòra totes les empreses municipals !!. Son un niu de depredadors.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 10:50
Quina poca feina que tens, un pic i un pala et daria jo....
Miramunt | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 20:21
Quanta raó tens Miramar.De totes maneres lo que esta passant no bé de nou,els governs socialistes han estat sempre especialistes en trovar la saca plena i deixarla buïda mes no poguer,felipe gonzalez,zapatero........esperem que no en vinguin mes
ja | Contestar aquest comentari! | 30/7/2011 - 12:47
A un altre emprenyat: Estic totalment d'acord amb tú excepte quan dius"veien el nivell dels politits que ens han manat"....Que tenim un nivell diferent ara?? Aqui i arreu nivell seria,al meu entendre,gent super preparada ,amb super estudis,amb experiencia o estudis relacionats amb els carregs que ocupan o han de ocupar....pero aixó no es aixi .I et recordo que els cales tampoc son de aquetos o sigui que com tu dius...¡¡Viva la pepa!!...Aqui i arreu.
En todas las casas cuezen habas..... | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 10:57
Crec que aquest nou govern i aquest nou regidor no en tenen ni idea de com funcionen les coses i no saben per on agafar-les, i per això es molt fàcil dir que l'antic govern ho feia tot malament i despilfarraven els diners, solució fàcil, la gent que els hi agrada fer merder contenta, i embolica que fa fort.
indignat | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 11:43
caldria veure on critica l'anterior govern... no?

-> No és realista dir això?
"l?edifici construït per ser la nova seu de l?empresa no respon a les necessitats reals i està sobredimensionat".
ai quan critiquin... ai... | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 14:03
Una mostra més de que els diners en mans públiques (polítiques) acaben llençant-se a la brossa. Quilòmetres d'alta velocitat a Espanya, aeroports sense operadors que hi vulguin volar, hospitals gegants i el personal acomiadat, milers de milions d'euros a les renovables sense un pla estratègic real.
Deixeu fer a les associacions, deixeu que les empreses es juguin els seus calers, no apugeu tan els impostos i deixeu-nos respirar tranquils. Sou uns mals gestors, us poseu en política, us inventeu càrrecs nous amb sous fora de lloc sense tenir els coneixements necessaris per jugar amb els calers del poble i sense ser conscients de la responsabilitat que teniu, ara en forma del deute que deixeu. I ara que ja no es poden requalificar terrenys feu edificis en espais que compreu a persones afins al partit de torn, que construeixen empreses afins al partit de torn i que acaben buits i sense fer-ne ús.

Siusplau, posem seny, siguem austers i responsables, no cometem les mateixes errades altre cop i que els polítics paguin personalment les seves grans cagades. Si tinguessin una empresa privada, amb aquesta gestió ho haurien perdut tot, ara qui ho ha perdut tot, com sempre, és el poble.
d'aquí al costat | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 13:33
Tingueu una mica de vergonya! Ja sé que és difícil en aquestes pàgines, i expliqueu la realitat. Aparcam és una empresa amb beneficis que possibiliten anar a inversió i pagar al llarg del temps un crèdit. Qui no té un crèdit a casa seva que paga amb els sous que cobrarà en el futur?
Ja sabem el què passarà: pujades d'impostos, retallades de serveis i excuses culpant als altres. L'argument econòmic i la culpa a l'anterior govern serà la cançó de l'estiu, de la tardor, de l'hivern, primavera, estiu,... I la claca, bordant.
Prrrtttttttt! | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 13:37
I a tu que se't veu el "plumero"
Au! | Contestar aquest comentari! | 30/7/2011 - 11:42
Aparcam és una "empresa", molt ben dit, amb beneficis ????.
Quins beneficis?. Els que s'han de generar amb les multes indiscriminades i escandaloses de 200 euros per un aparcament indegut, i l'actuació de la grua, també de forma arbitrària i indiscriminada?.
Si és una empresa amb beneficis, perquè no es segueix gestionant des de l'Ajuntament i els beneficis van directament a les arques municipals sense necessitat de més crèdits ni hipoteques de propietats municipals, ni de contractació de personal "endollat"?.
Tot plegat és una incongruència, un abús i una presa de pèl.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 18:42
Mireu, jo no sé si és culpa només de l'anterior equip de govern o també ho és en part de l'oposició per no haver-s'hi oposat prou o géns. De tota manera no m'importa. El que crec que és impresentable és que la "dita" empresa municipal d'aparcaments tingui la seva seu a un edifici que, per les xifres que es remenen més amunt s'en pot anar fàcilment als 2MM ?; això és un disbarat i és una mostra més de la disbauxa que hi ha hagut aquests darrers anys. Si no es pot assumir, que el tanquin, i dónin les claus (si n'hi ha) a l'entitat de crèdit que en té la hipoteca i que s'el mengin amb patates.
jo | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 18:57
Miramar, no tens ni la més mínima idea d'ECONOMIA, pensa una miqueta i veuràs que es millor tenir empreses fòra de l'Ajuntament, els resultats que en pots treure son molts més, que a un Ajuntament pel fet de ser una empresa pública no li son permesos. Pensa i pregunta, no parlis tant per parlar.
rierada | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 19:04
Dono una idea per la utilització d´aquest espai sobredimensionat. Atès que l´antic parc de bombers que està al front del parc del Pinaret és utilitzat com a magatzem per part de la brigada municipal, i tantmateix el sòtan d ún del col.legis de Cambrils (crec que l´Ardevol), a l´espera del trasllat al polígon balianes -n´hi ha per llarg- es podria reubicar en aquesta nau aquests usos. Dáquesta manera quedaria lliure aquest espai de l´antic parc de bombers, que podria ser utilitzat per la gent del barri antic en compliment dels objectius de la llei de barris. Un dels usos podria ser el del tennis taula, que permetria que la gent del barri en general i del esport esmentat en particulat en fesin ús.
josep | Contestar aquest comentari! | 30/7/2011 - 2:03
Que lumbreras me pareces. ¿Tienes alguna otra idea que sea menos insensata que la que proclamas?
cosa que dudo..... | Contestar aquest comentari! | 30/7/2011 - 14:43
et deixes la brigada de jardineria que estan en l'antic matadero municipal del c,Barcelona, que igual un dia o altre cau el sostre, esperem que no hi hagi ningú sota, aquella zona si que fa pena amb el parking del costat,
pep | Contestar aquest comentari! | 30/7/2011 - 17:57
cap a on s'ha mirat aquest 4 darres anys? que potser no ho veien venir que no hi havia un ral i tot hi així es va tenir la barra de continuar com si res? no vull ni imaginar quina moto sense rodes ens estaria venent ara el famòs i preparadíssim equip de govern del sr benages! desitjo que par la part que els hi toca al nou consistori, facin ratlla i creu i ni se'ls escoltin o ha saber quina nova barraca de fira muntaran. i no ens enganyem els diners que maneguen les empreses municipals surten de la mateixa bossa i son els regidors qui acaben tenin un sou extra gràcies a elles. fora de ser realista i legal i tancar-ne alguna ja.
prou empreses municipals | Contestar aquest comentari! | 30/7/2011 - 15:47
Amigo, Dani son tiempos dificilis y tenemos que hacer mucho con poco , la policia local tiene un departamento con muchas faltas y la empresa Aparcam tiene demasiado para lo que realiza y retorna.Es la hora de tomar decisiones
mas clariana | Contestar aquest comentari! | 31/7/2011 - 18:41
jo faria una residencia per al regidor de serveis i el seu secretari, i parking per al Toyota, només els hi falta dormir junts, per cert quina pena de declaracions va fer a TV Cambrils sr, Laguna
Antonio's | Contestar aquest comentari! | 1/8/2011 - 23:31
Dilatar las osluciones, los políticos son expertos en este tema.
Pasa un mes y nada, el segundo y nada, el tercero y nada, el cuarto y nada, llega un año y nada, luego el segundo y nada, y asi se sucede la actividad política de esta gente.
En la gran mayoría de los casos ni tienen la preparación acorde para el trabajo a desarrollar, digo la preparación y la experiencia, pero están ahí en el poder manejando el dinero del pueblo.
Ní un comentario durante el pleno, el día que se pusieron los sueldos. Entre bomberos no se van a pisar la manguera.
Basta ya de corrupción, el pueblo ya no tiene sangre donde rascarle.
Uno del pueblo. | Contestar aquest comentari! | 5/8/2011 - 14:49

Afegeix un comentari a aquesta notícia

El funcionament d'aquest apartat és moderat, això vol dir que quan escrius un comentari al Diari Digital aquest no es publica directament fins a ser supervisat per membres de la nostra redacció. Agraïm la teva participació i et demanem que mantinguis l'educació i el respecte als altres. La redacció de Revista Cambrils Diari Digital es reserva sempre el dret a no publicar un comentari.

Nom: Esborrar comentariEnviar comentari
 PUBLICITAT  PUBLICITAT
 PUBLICITAT  PUBLICITAT

 PUBLICITAT  PUBLICITAT
 PUBLICITAT
 PUBLICITAT  PUBLICITAT
 PUBLICITAT
 PUBLICITAT

  + COMENTADES     + LLEGIDES     EDICIÓ 2196 (28/7/2011)  
 PUBLICITAT


q
revista cambrils


Associació Cultural REVISTA CAMBRILS
C/Sant Placid, 7 (baixos) | 977 79 43 43

revistacambrils@revistacambrils.cat
43850 Cambrils (Tarragona)
© Tots els drets reservats 1996, 2014

 
OJD Interactiva:
 
Membre de:
 
   
Associat a l'àrea digital
Membre de:
acpg

Amb el suport de: