El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:24.1ºC | Humitat: 75% | Pressió: 1009Hpa | Vent: N 3 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2135 | dissabte 2 de agost de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimecres 27 juliol '11 | 12:25 | 2079 lectures
|
PLE ORDINARI

La primera sessió ordinària del mandat aclareix tot un seguit de qüestions econòmiques i de personal

Text Berta Ruiz  Fotografia Jonathan Galán

El primer ple ordinari d'aquest mandat es va fer ahir al matí

A les nou del matí d'ahir dimarts va tenir lloc, a la sala de plens del consistori cambrilenc, el primer ple ordinari del nou mandat 2011-2015. Tal com s'havia aprovat en l'últim ple extraordinari, a partir d'ara els plens ordinaris es faran en aquest nou horari. Aquesta primera sessió ordinària va ser força breu –una hora de durada– i de tràmit, ja que va ratificar tot un seguit de punts relatius a temes de personal, d'altres econòmics que havien quedat pendents de l'anterior govern i modificacions puntuals del POUM. Així doncs es van aprovar diferents expedients de reconeixement de crèdits i de modificacions de crèdit del patronat de l'Escola Municipal de Música, de l'organisme autònom del Museu d'Història, del patronat municipal de Turisme i de l'Ajuntament. És a dir, diferents modificacions de partides que venien de l'anterior mandat.

Robert Benaiges pregunta sobre l'empresa que està realitzant l'estudi econòmic i financer, el qual té un cost de 15.550 euros

Abans d'això, en l'apartat de decrets i resolucions d'alcaldia, el portaveu del PSC –Robert Benaiges– va preguntar sobre la contractació d'una empresa que està realitzant l'estudi econòmic i financer de la situació de l'economia municipal. En primer lloc, Benaiges va dir que aquest estudi tindrà un cost de 15.550 euros, i per altra banda, va demanar explicacions sobre perquè s'havia escollit aquesta empresa i no una altra. També va criticar que en diferents mitjans de comunicació hagi sortit la paraula "auditoria", quan segons va dir, "això no és cap auditoria, sinó que és un estudi de l'estat de comptes". A aquestes qüestions, l'alcaldessa va explicar que s'ha contractat l'empresa Efial Consultoria per la seva àmplia trajectòria dins del sector públic i més concretament pel seu treball en l'administració local. Dalmau va repassar-li una àmplia llista de clients d'aquesta empresa com els ajuntaments de Barcelona, d'Ascó, de Riudoms, de Tàrrega, de Torredembarra, entre molts d'altres, així com diferents consells comarcals del territori i d'altres administracions públiques. "Vam creure que aquesta era la més adient i vam encarregar l'estudi per tenir una visió clara de la situació econòmica de l'Ajuntament, ja que era una de les nostres prioritats", va dir. Després d'aquestes explicacions, Benaiges va demanar-li una còpia amb tota la informació sobre l'empresa i Dalmau va dir que se li faria arribar.

Aprovació del conveni de finançament de l'hospital lleuger

El ple ordinari d'ahir també va aprovar una modificació del conveni de finançament de l'hospital lleuger de Cambrils, és a dir, una darrera qüestió de tràmit que quedava pendent. L'acord definitiu estableix que CatSalut assumirà tot el cost de l'obra de manera íntegra i els interessos. En aquest punt, Robert Benaiges va dir que "podem felicitar-nos per poder assolir aquest conveni", mentre que Oliver Klein del NMC també va dir que aquesta era una bona notícia per Cambrils.

Qüestions de personal

Un del punts relatiu a temes de personal va ser l'aprovació del conveni regulador del personal laboral del Patronat Municipal de Turisme, el qual es va aprovar per patronat el passat 28 de maig i quedava pendent l'aprovació pel plenari. Ahir també es va aprovar la remodelació del gabinet d'alcaldia. Segons va explicar Mercè Dalmau, fins ara hi havia un cap d'àrea i una administrativa i ara hi ha dues persones amb la mateixa categoria, les mateixes tasques i atribucions.

D'altres punts de l'ordre del dia

En la sessió ordinària d'ahir també es va aprovar la verificació del text refós d'unes modificacions del POUM; així com una denegació a una modificació puntual del POUM, en aquest cas relatiu al sector 20 Riera de Riudoms. En aquest cas, un promotor havia presentat un recurs a les condicions de desenvolupament del sector 20, sol·licitant un augment de la densitat. Des de la comissió d'urbanisme s'ha dit que no es permet un augment de la densitat, perquè no està justificat en base a l'interès públic.

D'altra banda, també es van aprovar les taxes per a l'Escola Municipal de Música i l'escola d'adults, així com unes modificacions sobre l'aigua i el clavegueram sol·licitades per l'empresa Secomsa. Es va acceptar una subvenció del departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per un import de 54.000 euros en concepte de funcionament de la llar d'infants La Galereta, durant el curs 2009-2010 i es va aprovar la pròrroga del contracte d'arrendament del bar del Parc del Pescador.




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 20 comentaris rebuts

Ara volen treure diners de sota les piedras.Hace dos anys la excepció de la taxa d'escombraries i clavegueram per a persones majors de 65 anys era prorrogable per si sola, però aquest any, sense previ avís, sense notificació alguna, decideixen que s'havia de tornar a fer la sol.licitud, de manera que qui no hagi fet la paperassa de nou ha de pagar el rebut. És una falta de respecte als majors, els quals la gran majoria, donaven per fet que seguien tenint aquesta ajuda. Havia de tocar a ells la baixada de sous!!
anamaria | Contestar aquest comentari! | 27/7/2011 - 14:12
Però si ells s'els han pujat els sous, es el primer que van fer quan van entrar, amb això no en van fer cap de retallada.
ZTE | Contestar aquest comentari! | 27/7/2011 - 17:53
ana maria, no et queixis, 10 0 15 anys enrera ja es tenia que fer la paperassa cada any i ningú es queixava, i si ho feien no traspasava a la lum.
del poble | Contestar aquest comentari! | 27/7/2011 - 18:27
com que no em queixi??? Ens demanen mil requisits per a qualsevol cosa, i no són capaços d'enviar una simple carta advertint a la gent que han de renovar la sol.licitud! Fins el noi de l'OAC, quan li vaig preguntar el perquè no s'havia avisat, va arronsar les espatlles !!!!!
ana maria | Contestar aquest comentari! | 1/8/2011 - 13:05
Moltes crítiques quan estan a l'oposició, i quan manen ja s'ho pasen tot a la torera. Han contractat una empresa sense pasar per subhasta, i es gastaran 15.550,- euros només per quedar be i dir com tenim la situació econòmica, i es queden tant amples. Això no es una auditoria ni rés que se li assembli. Aquests diners ja se'ls podien haver estalviat, que estem en época de crisi. Valia més que els guardesin i no retallesin tant per altres costats.
primo | Contestar aquest comentari! | 27/7/2011 - 18:30
ja em dono per satisfet si saber el forat que hi ha a la casa gran sols costa 15.550 euros, perque si repesem la pasta gansa llençada amb obres magnes i altres martingales promogudes per l'anterior consistori, això no es res.
apa a veure si surten els números que ja s'apropa el final de mes i volem cobrar tots
més transparència | Contestar aquest comentari! | 27/7/2011 - 19:26
les contribucions, normalment es pagaben al mes d,agost.perquet aquest any, ja s,han cobrat??. no haurien d,haver-ho dit a tots els contribuents?? em sembla que aixo no es legal. comencem be!!!!!
cambrils | Contestar aquest comentari! | 27/7/2011 - 19:33
tens raó!! però clar, necessiten diners i l'han cobrat abans, a tots els que ho teníem domiciliat!! i perquè el de l'any que ve no poden cobrar-que si no .... jajjajajajjaja
ana maria | Contestar aquest comentari! | 1/8/2011 - 13:13
Vaig anar al ple i no hi vaig poder entrar, hi había una gentada que feia por.
Al pròxim ple hi aniré a les 8 del matí quan obri l'ajuntament.
vaig fer cua | Contestar aquest comentari! | 27/7/2011 - 22:28
Dons aixó de cobrar las contribucions abans, a estat obra de l´anterior gobern.
Jo també vull saber de quan estem endeutats, i tan amb fá, el que costi.
EL GATO NEGRO | Contestar aquest comentari! | 27/7/2011 - 23:28
No puede haber tres sueldos para un mismo partido en la oposición.
Uno del pueblo | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 11:03
Ai rucs, que encara no us haveu enterat que no es una audituria, es un estat de comptes de certes despeses dels anys 2008, 2009 i 2010.
ases | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 11:54
Penso que hauran avançat el cobrament de l'IBI per poder començar a pagar abans el reguitxell de factures pendentes que s'han trobat, ja que de diners no hi ha ni un duru, sino tots els proveidors de l'ajuntament hauran d'esperar encara més a cobrar. I si per 15 mil euros aprox. podem coneixer el resultat de la gestió de Benaiges i cia., ben emprats estant.
Una vegada sabuts els números reals, s'hauria de començar a bellugar per demanar responsabilitats als qui han gestionat el poble fins ara, que estant tant tranquils i encara tenen la barra de fer rodes de premsa criticant....... patètic Srs. de la oposició.
Responsabilitats ja!!!!! | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 12:13
A veure si aquets que recolzen ela que manen s'entereu d'una vegada de com van les coses.
Quan s'aprova una despesa en una administració, hi ha el que es diu "reserva de diners" i "reserva de crèdit", per tan aquella factura, obra, compra o el que sigui, ja té els diners per pagar-lo i això probablement passa per que ho firmin els polítics del govern i de l'oposició.
Si no hi ha diners, la culpa recau als funcionaris de l'administració per no fiscalitzar els comptes i desprès al polítics de l'oposició per no denunciar-lo.
Així que la culpa la tenen tots i si no em creieu, pregunteu-ho.
Cristina | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 14:35
Bones
com es que ningú es fa reso del enrenou que hi a als Centres Cí­vics especialment el de Vilafortuny, perquè algun recent /a regidor/a vol fer fora a les Associacions amb l'excusa de retallar despesses i en el seu lloc, temps i espai, posar les instal.lacions a disposició dels NI-NI? els que ni estudien ni treballen.
Es que no hi ha prou amb les Àrees de Educació i Joventut per mantenir els joves motivats i ocupats?. Que hi posaran futbolins? ordinadors?.
Es que els socis de les entitats i el teixit que sostenen no te cap importància per la nova política cambrilenca?
Això s'en diu "treu-te tu que em poso jo". O despullar un sant per vestir-ne altre.
Es això un intent sense precedents de desallotjar les entitats dels centres cí­vics, dins del territori català ?
Valga'm Deu! ...no ho he escoltat mai que algú tingues tant de poder com per amoïnar a centenars de persones que no fan cal mal amb la prepotència que caracteritza els nous polí­tics que per fer quelcom comencen per destrossar el que ja estava bé.
Vergonya.
mar de fons | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 15:36
Afectara aixo, aquest mal començar amb la gent del poble, també a les entitats del Centre Cí­vic Les Basses?. Calen manifestacions populars?
I el mes important afectarà  als usuaris del Centre Cultural...? o es que com les activitats del mateix depenen de una regidoria que contracta els titulars de les activitats i cobra als usuaris, disposa al seu gust...es salvaran?.
Uns si i altres no?.
Els NI-NI pagaran per fer servir les instal.lacions?.
De totes les pudors sentides i per sentir i en aquests moment on l'usuari sigui de salut, educació o serveis es sent "ningunejat" i retallat....que a útima hora es el que paga...aquestes dubtes s'en porten la palma, i el coco i els dàtils.
Això es "a dit" ? m'estan dient que un Regidor/regidora pot canviar la polí­tica de associacionisme, de Cambrils, amb el orgull que suposa participar-hi i ningú del Ajuntament...plantar-li cara i qüestionar-lo?
Fa 4 mesos van fer un Homenatge a les Entitats i Associacions i ara les volen fer fora. Que fort.
Serà  un invent de CIU "manostijeras" que li hi està  agafant gust a la retallada.
mar de fons | Contestar aquest comentari! | 28/7/2011 - 15:51
homenatge a les entitats?? a casa mesa això es diu tenir més cara que esquena, aprofitar el repartiment de les regidories del defenestrat per treuren profit, fer el video, la canço i sobretot la foto per lluir pamet! vinga home, que no teniu ulls a la cara? a aquestes alçades no vau saber distinguir entre un sentit homenatge i una aprofito la circuntstància?? em sap greu per la gent de les associacions que voluntariament van seguir el joc de la regidora que va fer la proposta. algú sap quan va costar la broma de tot plegat? calia fer aquest paripe? siguem seriosos, va ser una rematada de corner ben aprofitada
ni un pam de net | Contestar aquest comentari! | 30/7/2011 - 16:05
Ahora se estan dando cuenta que no es una auditoria, ya se ha dicho , que no consta en el registro de censores de cuentas de catalunya, para esto no hacia falta el gasto, simplemente con el personal funcionario del propio ajuntament se podra sacar unas valoraciones mas rigurosas mas acertadas, creibles y reales, si al final habra que pagar lo que hay que pagar , subir impuestos , etc etc, el problema es la clase politica en general.-
auditor | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 0:15
Si l'ajuntamnet de Cambrils al seu moment va comprar una ambulancia i la va cedir a Creu Roja pera que Cambrils sempre tingues servei.¿Com es que ara ens retallen ambulancies ,ein?
BORINOT | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 1:40
Durant els anys que han estat a l'oposició, que feien doncs, cobrar i au, com es que no controlaven les despeses i els comptes? Als que se'ls ha de demanar responsabilitats es amb ells, era la seva feina, i si realment està malament ho havien de dir. El que passa es que tot el que ens expliquen es només fum per no tenir de posar-se d'una vegada a resoldre els porblemes i les prioritats que tenim al poble de Cambrils. No serà que no saben com posar-s'hi?
agapito | Contestar aquest comentari! | 29/7/2011 - 12:09