El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:26.9ºC | Humitat: 77% | Pressió: 1016Hpa | Vent: SSE 7 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2130 | dilluns 28 de juliol de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimecres 20 juliol '11 | 12:05 | 1927 lectures
|
SEGURETAT

La Policia Local aborda una campanya estival amb més recursos humans al carrer

Text Berta Ruiz  Fotografia Berta Ruiz | Lluís Rovira i Barenys

Efectius policials en una actuació recent a Cambrils

La regidoria de Governació de l'Ajuntament de Cambrils va presentar ahir, en roda de premsa, les principals línies d'actuació i els dispositius policials que s'adoptaran per fer front a la campanya d'estiu, tant en matèria de control de la venda ambulant il·legal, com en vigilància de costes i campanyes de seguretat viària, entre d'altres qüestions. El regidor de Governació –Dani Milán–, acompanyat del cap de la Policia Local –Josep Muñoz– van ser els encarregats de fer cinc cèntims de les noves estratègies d'actuació i el reforç de recursos humans amb els quals comptarà el cos policial.

Uns 93.000 habitants a Cambrils durant el mes d'agost

Tal com va explicar Milán, durant l'estiu, Cambrils rep una gran quantitat de població que fa que el nombre d'incidències i de serveis es multipliquin. Quant a població, la Policia Local estima que la població passa dels 34.000 habitants aproximadament als 88.000 habitants durant el mes de juliol i els 93.000 habitants durant el mes d'agost. Aquestes previsions d'enguany suposen entre un 8 i un 10% més respecte a l'any passat.

Un 25 o 30% més d'agents patrullant els carrers

Per afrontar aquest gran increment poblacional, Milán va explicar que s'incrementarà el nombre d'agents que patrullaran els carrers en un 25 o 30% aproximadament. Aquest reforç provindrà principalment de dues accions: per un costat, la reorganització interna de la pròpia Policia Local –l'àrea d'atenció al ciutadà es cobrirà amb el suport d'auxiliars administratius– i també gràcies a la reubicació dels agents que es destinen al patrullatge escolar. De manera addicional s'han contractat 15 agents interins que s'uniran a aquest reforç d'estiu i tot plegat, sumaran una vintena d'agents més patrullant al carrer. Segons va especificar Milán, aquest "sobreesforç" de personal humà s'organitzarà en dues grans unitats: el GRAP (Grup de Reforç, Atenció i Proximitat), una unitat destinada a donar cobertura a la zona central del port, el passeig marítim i el Cap de Sant Pere; i per altra banda, també es reforçarà la patrulla de costes, que se centrarà en la vigilància durant l'horari de platja, així com en el control de la venda ambulant il·legal.

Actuacions conjuntes amb la Policia Local de Salou, els Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional per abordar la venda ambulant il·legal

A banda d'aquesta reorganització del cos policial local, Milán també va comentar que a això se li afegeix l'increment d'un centenar d'efectius dels Mossos d'Esquadra que la Generalitat aporta a la demarcació tarragonina i que a Cambrils es tradueix en una trentena d'agents. Segons Milán, "ja hem treballat de manera coordinada amb els Mossos d'Esquadra en diferents actuacions, majoritàriament encaminades a fer front a la venda ambulant il·legal". De fet, des de fa uns dies s'han muntat operatius conjunts entre la Policia Local de Salou, la Policia Local de Cambrils, els Mossos d’Esquadra i la Policia Nacional que han permès afrontar en millors condicions la lluita contra els manters a la zona del cap de Sant Pere. Aquests dispositius estan encara en fase de proves, però de moment, han aconseguit reduir la presència de venedors els dies que s’han posat en funcionament, sobretot a la zona del Cap de Sant Pere, va dir Milán. Justament aquest espai és un dels punts més calents de venda ambulant il·legal.

No obstant, Milán va voler ser prudent i va dir que encara és aviat per fer valoracions perquè tot just s'està a meitat de la temporada. El regidor va incidir que el més important és sensibilitzar els compradors perquè amb aquestes compres estan alimentant una activitat delictiva, va afegir. En aquest mateix sentit, Muñoz va explicar que s'està fent molta tasca de prevenció i s'està treballant de manera coordinada amb els altres cossos policials.

Campanyes de seguretat viària

En matèria de seguretat viària, el regidor de Governació va detallar que durant l'estiu aquestes se centraran en controls d'alcoholèmia i de substàncies estupefaents en la conducció i també s'incrementaran els controls de velocitat i ús del casc. De cara al mes de setembre, coincidint amb l'inici del curs escolar, els esforços d'informació i sensibilització se centraran en l'ús del cinturó de seguretat i els sistemes de retenció infantils.

Punts negres de la xarxa circulatòria

Quant a punts negres de la xarxa viària circulatòria de Cambrils, Milán va referir-se a l'avinguda de la Diputació, a l'alçada del Pi Rodó, on darrerament s'estan detectant diferents problemes derivats de l'excés de velocitat dels conductors. En aquest punt s'adoptaran una sèrie de mesures per reduir-ho. Tal com va dir el regidor de Governació, s'estrenyerà la calçada per reduir la velocitat i es farà instal·lant una petita illeta central i instal·lant bandes rugoses per alertar els conductors. Segons va especificar Josep Muñoz, aquestes mesures es podrien realitzar en les properes setmanes.

El regidor de Governació –Dani Milán– i el cap de la Policia Local –Josep Muñoz– ahir en roda de premsa




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 19 comentaris rebuts

Que passa amb el telèfon de la policia 977794566?, que dissabte a la tarda sortia un contestador que et remetia al telèfon de l'Ajuntament, i al telèfon de l'Ajuntament et remetien al de la policia. També reduïm plantilla al telèfon d'urgències?
Si al moment que tenim una urgència no tenim resposta dels nostres policies, de que ens serveixen tots els anuncis de les campanyes, només per sortir a la foto, com sempre.
indignat | Contestar aquest comentari! | 20/7/2011 - 12:59
Mesures que esposaran en marxa? però si ja estem a mitjans d'estiu.
pep | Contestar aquest comentari! | 20/7/2011 - 13:11
Si controlesiu una miqueta els CIBERS, evitariem moltíssims problemes, pero clar.... mama por.
fins els ......... | Contestar aquest comentari! | 20/7/2011 - 15:05
PUES HOY MIERCOLES (DIA DE MERCADILLO) HE SUFRIDO EL ROBO DE MI CARTERA Y NO HABIA NINGUN RECURSO HUMANO DE LA POLICIA A QUIEN PODER DIRIGIRME. SE NECESITA MAYOR VIGILANCIA???
DESEMPARADA POLICIAL | Contestar aquest comentari! | 20/7/2011 - 15:39
el telèfon d' urgències és el 092, per si no ho saps indignat , i tú per que serveixes ? ademés de fer critica sense coneixement de causa,
cop | Contestar aquest comentari! | 20/7/2011 - 15:49
A quien quieres vender la moto cop.
Si tenéis un teléfono directo lo que tenéis que hacer cuando alguien llama, es contestar y desconectarlo por que estáis mejor escurriendo el bulto.
A demás de vagos nos queréis engañar.
víctima | Contestar aquest comentari! | 20/7/2011 - 20:27
cop
" i tú per que serveixes? "
prepotencia ????? Noooooooo
mes humans | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 10:18
Igual que han creado en la Vanguardia con los carteristas, Rev. Cam. puede crear un mapa de la delincuencia en Cambrils, donde podremos indicar el lugar y tipo de hecho delictivo.
Indignado con la censura | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 10:52
Cop, el telefono es el 092 pero tambien el otro.
El sabado posiblemente lo que ocurrio es que la policia tenia otras funciones. Relato:
Sabado a esto de las diez de la noche cuatro policias escoltando a una limusina contratado por el pub la central para hacer publicidad y que la gente acuda al lugar. Eso me parece bien, pero que pintan cuatro municipales escoltando a un vehiculo de al menos diez metros de largo? Esa es la funcion de la policia?
Por cierto, dentro de la limusina no habia nadie, si se excluye al conductor y a un perro que asomaba por una ventana, no era mas que un reclamo para que la gente entre al pub... Ridiculo!
Texmex | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 11:25
¿Y cuando entraran en servicio estos 15 policías de refuerzo?.
Si estos 15 policías sumaran unos 20, ¿eso quiere decir que ahora sólo hay 5 policías patrullando las calles?.
Si tenemos en cuenta que estos 20 policías los dividimos en dos turnos y que estos a la vez los volvemos a dividir en otros dos turnos (por aquello del descanso semanal).
El resultado final es de 5 policías por turno para cubrir una población de 150.000 habitantes en verano y unas 20 urbanizaciones.
Que Dios nos pille prevenidos.
¿y las cámaras? | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 11:30
Si el telèfon d'urgències es el 092, com es que al trucar al 977794566 el contestador que hi surt no t'ho informa?, De moment la gent del carrer encara no tenim poders per endevinar les coses, ens heu d'informar, que per això hi sou.
I si es un telèfon d'urgències encara amb més motiu. Potser que feu la feina més ben feta, que total es un petit detall, en comptes d'anar anunciant a la premsa les vostres passejadetes per sortir a la foto.
indignat | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 11:47
DESEMPARADA POLICIAL
potser el problema de RECURSO HUMANO DE SEGURETAT el tens tu...
despres d'anys recomenant que portis la cartera , motxila , ulleres , mobil , calçes i sostens. ben aferrats ....
M'agradaria saber com te'l han fotut...
yo: noi 27 anys 1.82 fort. si tinc que passar per el "mercadillo" passo agafant-me la cartera per si ...
AL LORO | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 13:22
soc una dona de 84 anys i portava la cartera aferrada i no es per si tenia o no cura del que portaba a sobre sino perque no he pogut trobar un RECURSO HUMANO DE SEGURETAT AL CARRER
DESAMPARADA POLICIAL | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 15:18
El problema es que ara la culpa es de la policía i encara no fa tres mesos la culpa era de la regidora i l'alcalde.
Que passa? que ara l'alcaldesa i el regidor son del mateix color dels que avans fotieu merder?.
Quima | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 21:35
Se supone que la policía cobró por el servicio de la limusina, si es así ya sabemos que a estos solo les mueve Don Dinero.

Tendremos que pagarles para que nos vengan a proteger.
la pela es la pela | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 23:09
Quina colla d' ingrats que hi ha per aquí, perleu sense coneixement , quina pena de societat s' esta creant , després exigiu justícia, si els primers injutsos sou molts dels foreros de la revista, les coses s' han de dir tal com són, i no criticar gratuïtament, hi ha mitjanç i vies de transmetre alguna queixa que sigui degut a la Policia Local.
un del poble | Contestar aquest comentari! | 22/7/2011 - 17:51
Vaig a aclarí alguns dubtes el telefon de la policia local de Cambrils es el 977309212 , el 092 es també un telefon de la policia local a nivell nacional que dependrà d'on truca's i si o fas des-de un fixe o mòbil ( segons el repetidor que capti la trucada) perquè et passi a una o altre policia local de diferents municipis. El 088 es el dels mossos i concretament el 977929170 es de Cambrils. també tenim el 112 que es emergències no el 092 que es policia local. Ara be dit tot aixo en una situació de necessita la policia on cal trucar?. Perquè la setmana passada vaig trucar als mossos 977929170 en quatre ocasions en el interval de 2 hores i nomes sortia un xiulet pel telefon, la situació no era urgent , entre mig també vaig trucar al 088 donant nota del cas i també a la policia municipal que en van dir que o comunicarien als mossos, tots dos en van dir que enviarien una dotació i encara es hora que vingui algú. Van passar el municipals amb bici tan ràpidament que no en va donar temps a dir res i un vehicle de la policia direcció al ajuntament que ídem del mateix. Nomes que si arriba a ser una urgència mes alta dons anem be. De que serveix tants telèfons , tantes emissores, pda's, comunicacions. T'agafen ganes de no tornar a trucar i dir ja s'apanyaran. O tindre que deixar el cotxe mal estacionant sense molestar a ningú perquè vingui algú.
No anem be. | Contestar aquest comentari! | 24/7/2011 - 13:09
un del poble, personalment he vist com queixes, instàncies i reclamacions, entre altres coses, contra la policía, s'han volatilitzat, desaparegut, no contestat o s'han perdut per algun racó de les oficies de la policia.
I ara tornem a dir ingrat i unes quantes coses mes.
Reinaldo | Contestar aquest comentari! | 24/7/2011 - 19:41
Reinaldo, si realment t'has sentit ofès, per alguna cosa sera.., si alguna vegada no t'han atès correctement des de la Policia Local, per sort tens la figura del defensor del poble o el departament de l' alcaldia, o el delegat del Govern de la Gencat, o el Síndic de greuges, o el molt honorable president , o la Moncloa, o el tribunal de la Haya, o la seu de la ONU a N.Y. o Deu nostre a dalt del cel. Noi hi ha moltes maneres de fer les coses