El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:13ºC | Humitat: 65% | Pressió: 1017Hpa | Vent: NO 17 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2233 | dissabte 20 de desembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | divendres 10 juny '11 | 11:30 | 2536 lectures |
OLI

La Cooperativa de Cambrils presenta a Barcelona l'oli verge extra Mestral, en un acte apadrinat per Carme Ruscalleda

Text Redacció  Fotografia Cedida

Un moment de l'acte de presentació d'ahir, a l'hotel Majestic de Barcelona

La Cooperativa de Cambrils va presentar en societat, ahir dijous, el seu nou oli verge extra: Mestral. Una nova gamma de productes que es completa amb patés d'olives arbequines i vinagres de vi negre de la varietat de la garnatxa. L'acte de presentació es va fer a l'hotel Majestic de Barcelona i va comptar amb la presència de la prestigiosa cuinera Carme Ruscalleda, usuària habitual dels productes de la Cooperativa de Cambrils a l'hora de preparar els seus prestigiosos plats. També hi van ser presents prop de 250 representants dels sectors de la restauració, hoteleria i distribució.
 
400 productors de la Cooperativa

La nova gamma Mestral, és una aposta dels prop de 400 productors de la Cooperativa de Cambrils que han volgut dotar de valor afegit als seus productes. En concret, en aquest cas, els clients podran conèixer les partides d’olives d’on prové el seu oli i totes les seves característiques a traves d’un nou procés de traçabilitat. Un dels secrets, tal i com va explicar el director general de la Cooperativa –Fernando Sarasa–, "és que les olives són molturades el mateix dia i en aquest procés s’utilitzen exclusivament mitjans mecànics amb uns escrupolosos controls”.
 
La Cooperativa de Cambrils cultiva més de 150.000 olivers de la varietat de l'oliva arbequina, principal varietat autòctona de la denominació d'Origen Siurana, va ser fundada el 1902 i ha tingut molta influència en ajudar a posicionar el municipi com a una destinació gastronòmica a Catalunya i a la resta de l’estat. 
 
El 18% de la producció s'exporta arreu del món

La Cooperativa de Cambrils destina un 18% de la seva producció a l'exportació. A banda dels principals països de la Unió Europea, els olis de Cambrils es poden trobar a Estats Units i al Japó. A França, establiments com les Galeries Lafayette, el restaurant Le Roland-Garros o el restaurant Jules Verne de la Torre Eiffel ofereixen els seus productes.
 
Premi al millor oli espanyol

L'esforç dels productors per millorar el producte any rere any s'ha vist recompensat amb l'assoliment de destacats premis. En dues ocasions, ha estat guanyador del Premio al Mejor aceite de España (2006 i 2008) atorgat pel Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino, així com altres distincions a Los Ángeles County Fair, Salón Internacional de París, Terraolivo (Israel) i Expoliva (Jaén).



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 13 comentaris rebuts

Una gran noticia per la Cooperativa i els seus socis productors i també per el poble de Cambrils.
josep | Contestar aquest comentari! | 10/6/2011 - 14:29
Molt bé!! Tothom fora de les nostres contrades ha de conèixer i valorar un dels productes de qualitat que Cambrils pot oferir arreu del món, i que implica l´esforç i la feina de molta gent al darrera. Felicitats per aquest nou pas de la Cooperativa!!
Una opinió més | Contestar aquest comentari! | 10/6/2011 - 15:08
felicitats!!!, pro un altre cop podrieu pensar en tots els treballadors......
cambrils | Contestar aquest comentari! | 10/6/2011 - 20:52
massa comèdia és el que fa aquest sarasa.
intenteu que els agricultors no marxin a vendre a altres cooperatives i així ens farem més grans.
pel que fa al ressó que això dóna a la nostra ciutat un 10!!!!
és lo què tenim!!! | Contestar aquest comentari! | 13/6/2011 - 20:57
Carme Ruscalleda molt bé, però penseu que a Cambrils hi ha restauradors de molt nivell que els teniu de banda, i sobre tot en el preu...................
de Cambrils | Contestar aquest comentari! | 14/6/2011 - 9:02
La Cooperativa no ha obert cap botiga a la platja (de sucursal bancaria si), al mateix temps la de Falset ja ho ha fet, també tenim els de L'Atmatller......Tot això està molt bé. Però el problema serà que com es comenci a vendre l'oli, el preu serà desorbitat per nosaltres, pels d'aquí. I també baixarà la qualitat, ja que no hi ha tantes olives per fer tant d'oli. Ara ja està passant les barreiges d'oli d'aquí amb olis de fora. és que no hi ha tanta oliva per fer tant d'oli.
Vols dir? | Contestar aquest comentari! | 14/6/2011 - 10:36
Ya hace tiempo que compro el aceite de Siurana en otros pueblos de la comarca, ya que oficiosamente algunos payeses comentan lo de las mezclas con otros aceite que no son de siurana.
I | Contestar aquest comentari! | 14/6/2011 - 13:51
Anem a presentar el nostre oli a fora a vés a saber quins preus, perquè sinó demà m'afaitaràs, i resulta que a Cambrils només el trobes a quatre llocs comptats. Senyors, per Cambrils ja hi ha olis d'altres cooperatives no gaire llunyanes, a qualitat semblant i sobretot a millor preu, no només preu especial pels socis sinó per tots els cambrilencs. Canviïn d'estratègies senyors que esteu agafant molts camins equivocats, sinó temps al temps
Pagès esgarrifat | Contestar aquest comentari! | 14/6/2011 - 12:02
Primer em de mirar pels de casa i ens estalviarem moltes despeses innecessàries, un preu més econòmic pels d'akí i no tants romanços. No anem bé, no sé que passa en aquesta casa, però darrerament anem com els crancs, cap enrera
Consumidort | Contestar aquest comentari! | 14/6/2011 - 19:24
consumidor, no saps mig com va aquesta cooperativa , em poc temps, cap detras es poc, molts camvis i no s,acaben d,aclarir, sustitucions, gent que s,en va, altres els foten fora, total un desastre......
pro aixo si, a fes la foto els de la junta i alguns privilegiats
cambrils | Contestar aquest comentari! | 16/6/2011 - 23:21
Hola bon dia!! Sóc de Barcelona i m'agradaria comprar l'oli mestral. Vull saber botigues de Barcelona que es pugui conseguir-ho.
Gràcies.
Glòria Esteban
Glòria Esteban | Contestar aquest comentari! | 10/11/2011 - 9:37
Sólo un comentario para que reflexionéis. Corregidme si me equivoco:

Vivo entre Cambrils y Aranjuez (Madrid) y allí he tenido la suerte de conocer al dueño de el que para mí es el mejor restaurante:

"http://www.restaurantealmibar.es/"

He hablado con ellos y les he comentado la gran calidad de nuestro aceite que incluso se utliliza en el "Restaurant Sant Pau, Tokyo" (http://www.santpau.jp/) de forma exclusiva y representativa desde hace dos años.

Bien, el problema es que si mis recomendaciones acceden a esta noticia de la revista de la cooperativa para ampliar la información, en gran cantidad de casos no sabrán llegar a la cooperativa por un simple TEMA LINGÜÍSTICO!! Tan difícil es hacerla multilingüe aunque sea a través de un traductor on line tipo Google??

En fin, sólo propongo una reflexionsobre la influencia sobre la pérdida de eficiencia comercial.

Saludos
Toni Ladera | Contestar aquest comentari! | 15/12/2012 - 13:52
Mirad a pie de página, en la esquina derecha, el logotipo que aparece...