El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:14ºC | Humitat: 96% | Pressió: 1020Hpa | Vent: N 4 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2066 | dijous 24 de abril de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 6 juny '11 | 12:30 | 2347 lectures
|
FIRA DE CAMBRILS

La Fira de Cambrils 2011 s'acomiada després de tres intensos dies d'activitat

Text Berta Ruiz  Fotografia Jonathan Galán

El Mercat Medieval i els espectacles a la Plaça d'Espanya van ser, un cop més, un dels actes més visitats

La 54a Fira de Cambrils 2011 s'acomiadava ahir diumenge a la nit després de tres intensos dies d'activitat. A diferència d'altres anys, en aquesta ocasió no hi va haver castell de focs final, tot i que sí va fer-se un petit espectacle de música i pirotècnia a l'espai del mercat medieval, a la plaça d'Espanya. Justament aquest espai va ser, un any més, un dels principals punts d'atracció de la fira, amb tot un seguit d'actuacions, demostracions d'oficis tradicionals, titelles, malabars, xanques, música tradicional, cercaviles i espectacles per a la canalla durant tots els dies, a banda de les diferents parades amb productes artesans de tot tipus. També es va instal·lar una zona de jocs per als més petits a l'espai verd de la plaça del Setge. A nivell meteorològic, a diferència d'altres anys, el temps va respectar els tres dies de fira i finalment, la pluja no va fer acte de presència.

A banda, la Fira Multisectorial de Cambrils va reunir un any més tot el seu ampli ventall d'expositors i d'estands de diferents sectors, des d'estands d'automoció, maquinària agrícola, jardineria i piscines o mobiliari i decoració per a la llar, entre d'altres. En aquesta edició, la Fira va comptar amb una extensió total de 35.000 metres quadrats. Cal destacar que enguany, tot i la difícil situació econòmica, la Fira de Cambrils ha crescut en nombre d'expositors, un 6% més que l'any passat, amb un total de 185 estands repartits entre el pavelló cobert i l'espai exterior. D'altra banda, un any més, la Fira també ha estat un punt ineludible per a l'oci i l'esbarjo de grans i petits, amb un ampli espai dedicat a les atraccions, que s'estenia al llarg de tota l'avinguda de Charles Darwin fins a la zona esportiva municipal.

Inauguració institucional

El divendres al migdia tenia lloc la inauguració institucional a càrrec del director general de Comerç de la Generalitat de Catalunya –Josep Maria Recasens i Soriano– i de l'alcalde en funcions, Robert Benaiges. També hi van ser presents diferents regidors del consistori cambrilenc, alcaldes de diferents poblacions properes, així com la representació de les pubilles i hereus de Cambrils, que tot just s'estrenaven.
A les dotze del migdia en punt es va fer el protocol·lari tall de cinta i a partir d'aquí van iniciar un exhaustiu recorregut per tots els estands instal·lats al llarg del recinte firal. Com cada any, els representants polítics van fer una parada especial a l'estand de la Cooperativa Agrícola de Cambrils, on van poder fer una degustació de fruita del temps, així com a l'estand de la Unió de Botiguers de Cambrils –al pavelló cobert–, on van fer un brindis conjunt i van degustar un aperitiu. Quan eren prop de les dues del migdia es va encetar el torn de parlaments. L'alcalde de Cambrils en funcions –Robert Benaiges– va deixar palès que la Fira de Cambrils és un dels principals esdeveniments del calendari festiu cambrilenc i que tot i els difícils moments econòmics, cal seguir endavant amb esperances i treballar per dinamitzar el teixit econòmic. Benaiges va agrair a tots els participants el seu "esforç, fidelitat i confiança en la fira i en Cambrils". Per la seva part, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, també es va mostrar satisfet d'iniciar, segons va dir, "el meu suport a l'Ajuntament de Cambrils i als comerciants cambrilencs. Catalunya és un país de fires, som comerciants de mena. Cambrils és un referent de fira multisectorial, una referència en moments complicats, que tot i això ha aconseguit créixer en el nombre d'expositors. Aquesta és una comarca econòmicament viva, la gent hi confia i per això és interessant ser-hi present a la fira".

 GALERIA IMATGES | 20 fotos

Fira de Cambrils 2011






EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 37 comentaris rebuts

Mira que gastar-se els diners que queden en els focs artificials! Quins polítics!
Yeeuuss!! | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 13:13
encara em fa mal el cap de tant de soroll que van fer els focs artificials
on son?? | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 14:02
Ostres...i després diuen que hi ha crisi...!!
Mireia | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 14:10
Però si no hi va haver focs artificials! no vaig sentir ni un petard...
Foc | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 14:37
Sí, dicen que los fuegos artificiales, los tiraron el la carpa al lado del campo de futbol, y por eso no se vieron.
QUINA BARRA | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 14:44
yeuus, però si no n'hi va haver...?
Ruc? | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 15:03
Tinc 24 anys, i es la primera vegada que no fan els focs artificials...... es VERGONYOS!!!!!!!!
I gastar-s'ho en un espectacle "MINI" al medieval........

VERGONYOS!!!!!!!!!!!!!!
24 | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 16:21
Quanta ignorància i pensar que tothom te llibertat d'opinar.
verge | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 18:50
alguna vegada trobareu alguna cosa positiva, tanta crítica carregada d'amargura ja cansa. canvieu de xip!!!!
324 | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 19:20
no se de que parleu, ja que enguany i l'any vinent tampoc hi hauran focs artificials.
Funcionari de Cambrils | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 19:55
Juanito Juanito , molt malament ,
El puto amo | Contestar aquest comentari! | 8/6/2011 - 11:16
Tres cañas i una de bravas 17euracos!!!. Algú podria controlar aquets atracamens!! Es vergonyos!!!
Es passen un ou!!! | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 20:37
Guapot... et quedes a casa teva... i prou!!! Sents?
Prou ja tu.... si vols nar de bars adapta't tio!!! i si no, et quedes a casa... | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 10:20
A tu que et passa tio?? No és una opinió,és una dada!!! O és que no es poden dir les veritats??? I si t'adones no he posat el nom de bar per respecte,em vaig adaptar i ho vaig pagar....pero una cosa no treu l'altre.A per cert mes aviat soc feo... "reiet".
Es passen un ou!! que ets un d'ells? | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 15:27
tines toda la razon del mundo, es una verguenza y luego le echan la culpa al tabaco que bajen los precios y veran como van mas gente, fumando o sin fumar.
sandra | Contestar aquest comentari! | 9/6/2011 - 2:31
Bien que pagaron miles de euros a una estatua de sirena que se parece a todo menos a una sirena... pero nos dejaron sin fuegos artificiales...!!!
porquinyó | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 22:03
Estan al dia els estudis de mobilitat i d'inundabilitat relacionats amb l'activitat de la fira, així com els protocols d'emergència?
protocol | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 22:30
NO M´EXTRANYA QUE NO HI HAGI CÈNTIMS PER COHETS... S´HO GASTEN EN SIRENETES QUE DEU NI DO SI FA MAL ALS ULLS QUAN PENSO EL QUE ENS HAURÀ COSTAT...
MIAU | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 22:46
Doncs a mi em sembla molt bé que amb els temps que corren, no facin el castell de focs que és llençar els diners.
Algú ha d'anar posant coneixement no?
Maria | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 23:21
Coneixement? director de l'auditori, sirenes monstruoses, llibrets de fi de legislatura, tele supercara, ....
sí, sí | Contestar aquest comentari! | 6/6/2011 - 23:33
No trobo malament que no hi hagi focs... el que està malament és que al programa posi espectacle de música i focs....
flipant! | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 0:04
Si mires bé el programa, ignorant, veuràs com aquest espectacle es fa al mercat medieval, i res té a veure amb els focs artificials de cada any. Flipo amb lo "garrulo" que arrives a ser...
Més flipant encara de tu! | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 10:22
No entiendo yo a estas personas... si hay fuegos artificiales se critica por el costo, por la situacion actual del ayuntamiento, si no los hay también se critica porque el ayuntamiento pasa de la ciudadania...que dificil es contentar a todos.
medio mundo critica al otro medio | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 0:19
totalmente de acuerdo!!!!!!!!
mgm | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 18:00
Senyors:
es evident que esteu enfadats, però dirigiu malament la vostra ràbia. El problema no és la fira, sinò allò que provoca que hagi quedat com ha quedat la fira: o sigui la crisi. A més hi ha un munt d'altres coses, a part de la crisi, que no van bé. Us diré una cosa, indigneu-vos; nosaltres, els indignats, estarem cada dijous a les 20:00h a la plaça Aragó; no som somiatruites, estem ja preparant-nos per fer una critica articulada i demostrar el malcontent i la precarietat de Cambrils. Us hi esperem, els que us interessi.
aquífalteneuros | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 1:56
Es curiós veure que entre tots els que opineu amb aquest foro, no feu un cervell sencer.
jo inclòs | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 9:14
algú sap quin nº va sortir del sorteig regalam el que mes m'agrada del cambrils unió
joana | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 14:36
Noi, no tots tenen poc cervell.
Opinem al fòrum i no "amb el foro", i a més a més hi ha gent que diu coses ben interessants.
No critiquem per criticar, però que el no fer-ho no ens port al conformisme.
Respecte a la fira:
Calen els focs: NO
Calen moltes altres coses que han fet abans i que faran després: TAMPOC
JOAN | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 14:38
El robert benaiges se esta luciint! perque en el progama de la fira hi posava a diumenge dia 5 a les 22:30 de la nit GRAN CASTELL DE FOCS ARTIFICIALS! Hia ha u veiig snr Benaiges ya u vec!
paco | Contestar aquest comentari! | 7/6/2011 - 14:48
paco llegeix be el programa per que en lloc hi posa que hi haurà castells de foc i si que posa que al mercat mediaval es farà un espectacle de llum i foc.
interprete | Contestar aquest comentari! | 8/6/2011 - 10:27
hem va agrada molttttttttt wl cangurooooooooooo el martillo y el barcoooooo i la feriaaaaaaaa i la pena ke no ubieron coetes
albert jejeejeje | Contestar aquest comentari! | 8/6/2011 - 13:11
No se porque tanto lio con la feria. Todos los años los mismos autos, y expuestos en el mismísimo lugar que el año anterior, los mismos tractores, los mismos stands, las mismas promotoras, las mismas atracciones con los mismos temas musicales del año anterior, y nosotros los mismos boludos de todos los años que seguimos yendo. Menos mas que este año coincidió con la Fiesta de la Gorra de Port Aventura.
RedonditoDeRicota | Contestar aquest comentari! | 8/6/2011 - 17:20
No entiendes "el fet Cambrilenco"...la feria es tb irse a comer el primer frankfurt Cal Miquel del Gat, es tomarle el pulso al pueblo, es ver y ser vistos... los que venis de fuera por muy integrados que esteis (y no es tu caso) no lo podeis entender...
De Ponent | Contestar aquest comentari! | 9/6/2011 - 12:28
Interpetre: nose tu pero segur que llegeixo millor que tu, tambe hu van dir a tdcamp que hi auria un GRAN CASTELL DE FOCS! focs artificials hu pilles?
paco | Contestar aquest comentari! | 8/6/2011 - 21:35
El Gran castell de focs va estar genial, encara l'espero al balco per primera vegada en 10 anys que el podia veure... l'any vinent quan estigui treballant a Alemanya, tornare a agafar un vol per la fira, si, amb aquest plan, sisi... ho tenen clar...gràcies Robert!
Cambrilenc sense focs | Contestar aquest comentari! | 10/6/2011 - 15:59
Suposo que t'espareries assegut al teu balcó, per que si estàs dret i encara l'esperas, et cansaràs.
per llogar-hi cadires | Contestar aquest comentari! | 11/6/2011 - 20:32
Quina sort tens que treballes a Alemanya i pots agafar un vol per vindre a veure un castell de focs.
iberojet | Contestar aquest comentari! | 13/6/2011 - 19:29