El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:13ºC | Humitat: 65% | Pressió: 1017Hpa | Vent: NO 17 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2232 | divendres 19 de desembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
SOCIETAT | dilluns 18 abril '11 | 13:05 | 5429 lectures |
MONUMENT

S'inaugura "En el pla de les Serenes", el monument en record al centenari de l'Any de les Desgràcies de 1911

Text Jonathan Galán  Fotografia Jonathan Galán

Moment en què es va destapar l'obra realitzada per David Callau

"En el Pla de les Serenes" és el títol que duu el monument commemoratiu en record al centenari de l' Any de les Desgràcies de 1911– creat per l'artista cambrilenc David Callau–, ubicat a l'espai de les Escales Reials del port de Cambrils i que es va descobrir el passat divendres a la nit en un acte que va generar una gran expectació.

L'espai es va ambientar per l'ocasió amb els arbres decorats amb margarides i espelmes i una catifa plena de pètals de flors. L'acte el va endegar l'autor de l'obra, que va explicar el sentit del monument, en què es va inspirar i va agrair a tots els col·laboradors, polítics i amics que l'havien ajudat a realitzar l'obra. Després del parlament, va començar un espectacle a càrrec d'un grup de dansa clàssica, que van entrar a l'espai amb unes espelmes i van fer un ball en honor al centenari. A continuació, va ser el torn d'una cantant que, acompanyada per un piano, va interpretar l'Ave Maria i una havanera.

Acte seguit, es va iniciar la descoberta del monument amb un petit ensurt, ja que la lona va quedar enganxada en una de les peces de l'obra. Un cop descoberta, el públic es va acostar per poder veure l'obra de prop i veure els detalls que la composen, així com fer fotos, fet que s'ha anat repetint durant els dies següents.

S'ha de recordar que finalment la Junta Electoral de la Zona va donar permís per inaugurar l'escultura després de les denúncies de CiU, PP, la PLIC i SI un dia abans de l'acte de descoberta.





 GALERIA IMATGES | 8 fotos

Descoberta de 'En el Pla de les Serenes'



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 120 comentaris rebuts

I què són les serenes?
Pregunta | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 13:27
I tant que marca un abans i un després!! Un després amb la perspectiva del port trencada per aquests dos artefactes tan enormes plantats al mig del port.
Amb les figures dels pescadors i el nen assegut n'hi hagués hagut prou i hagués estat més bonic i més d'acord amb l'entorn.
Mamotretos | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 13:30
estic d'acord amb tú.
Una del port | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:20
estic d´acord amb tú .
mitj vilera i mitj marinera | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 15:30
¿que vol dir el pla de les Serenes? allo es el mollet de tota la vida!
es feo,feo,lleig,horroros | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:11
No, si encara es deuen haver equivocat i han posat Serenes enlloc de Sirenes...
Error? | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:06
dons si marca un abans i un despres,abans el moll era bonic i ara un desastre!
filla de pescador | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:14
Això, qué són les serenes?

Miro i remiro i he de reconéixer que sóc molt toixarrut: No entenc res.
pitopato | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:17
Mamotretos, no tienes ni puta idea de lo que es el arte.... Está clarísmo vamos...!!
Mamotetas | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:17
Doncs no, està clar que no ho dec saber, perquè no sé fer uns mamotretos tan lletjos ni posar-los en tan mal lloc ni, encara menys, cobrar una pasta gansa per fer-ho. Vet aquí.
Mamotretos | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:07
Potser ets tu qui no enten d'art. Aquesta escultura em recorda a moltes altres. Es un plagi d'idea i de formes ... i dal·legoria no te rès!!!
cambrilenc 100% | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:16
A veure si li trobem un nom popular a la cosa.
"els gegants despentinats", per exemple.
Va, s'accepten propostes
com li diem a la cosa? | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:26
"Els ninots vomitadors?" jajaja
XSP | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:40
La Falla y sus "ninots" ¿qué tal?
Antonio996 | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 15:44
Només cal que hi posis les teves orelles...
txeic -TGN- | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 11:03
pèls cap aquí i pels cap allà ....
cambrilenc 100% | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:18
"el negrito i la negrita"

Què es pensaven els de Reus? que a Cambrils no tindríem també els gegants negres?
la tribu dels Tarumba | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 18:34
Visca el ferro...

Els hi regalem un vale per la peluqueria i dejamos que se vayan?...
Apuff... | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 19:54
edls gegants negres (el cubano i la cubana) son de
duesaigues......
gegants | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 11:35
els gegants de les degràcies??

ja que desgracien el paissatge..
m'estimo cambrils | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 21:08
Les estatues no són lletges del tot, ara bé al lloc on estan queden com el cul. I el preu em sembla una burrada, i això no és pas culpa de l'autor, ja que ha fet la seva feina i ell té els seus honoraris, la culpa es dels que manen que no veuen que estem en crisis i que hi ha coses més urgents i factures x pagar.
Estem tiesos!! | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:28
estic completament d'acord, jo no hauria dit millor
laura | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 18:08
A Aquest passeig del Port, uns dels mes bonics del mediterrani, si ho dùbteu ta una volta pels pobles, ciutats de la mediterrànea, felicito a aquests equip de govern de la Ciutat de seu encert en confiar en un artista de valor i fill ded'aquesta Ciutat, poble mariner, per la memoria de l'any 1911, ciutadans de Cambrils cal tenir respecte i afecte per la nostra història, de nou moltes gràcies per tenir memoria.
Un foraster qye se sent Cambrilense
Josep Manuel Cuevas | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 14:40
les escultures (o el que siguin) et recorda al 1911??? quelcom més al·legòric home ...
cambrilenc 100% | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:19
que no són com dos botes camperes?
claríssim! | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 15:25
Doncs a mi m'encanta... fins i tot em vaig emocionar quan em possar al mig... son dues sirenes, i em sembla que es veu clar... a més ja feia falta alguna cosa al nostre port, que crides l'atenció..... Felicitats David..... que sapigues que també en som que ens agrada.... una abraçada
Montse | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 15:28
Mal si es fa, mal si no es fa... amb la de coses que s'han fet durant molts anys amb més o menys encert, però només sabem despotricar. La crítica es bona, però tenim una facilitat pasmosa per fotre a parí les coses que dona gust. Es que no trobem res bé...
Desastre el port per haver-hi posat alguna cosa diferent ? que passa que els iots son obres d'art ?? la merda que hi ha continuament a les aigües es art ?? .... també es fotien a parí fa anys els tendalls o com es digui de les terrasses, i ben bé que fa goig tot plegat més uniforme... (per posar un exemple que em passi pel cap ara mateix), però primer a despotricar, pel que sembla es un esport en aquest poble anomenat ciutat .. si si, sóm de poble en aquest sentit, collons.
El día que llegeixi una crítica constructiva i amb criteri la posaré ben gran escrita en una "pancarta" al pont de la vía .. aaaahhh ¡¡¡ noooo que trencarà el paisatge meravellós de la Renfe... uuufff..
Salutacions a tots, i siguem una mica més conseqüents amb les coses de casa.. diguem el que pense,, si, però contsruïnt..
Un que viu a un poble encara. | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 15:32
Els iots no poden ser en cap altre lloc que al port, o és que els hem d'arrossegar riera amunt?
I sí que critico el monument, i tant!! deixant de banda si m'agrada o no, no es pot negar l'evidència: la seva ubicació és nefasta, trenca la perspectiva de tot el port. Vas passejant i només veus aquestes dues coses plantades al davant quan abans veies tot el port.
Mal ubicat (com a mínim) | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:09
Tens rao, sopusu que els de Salou deuen estar contents...estan vigilats per dos sirenes!
A la mar i miran cap al poble havien de estar!
Cambrilenca | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 21:11
Ahora ya tenemos Falla con "ninots" en Cambrils.

Por cierto, ¿La reglamentación de Ports de la Generalitat no establece que la altura máxima de las estructura en su zona no debe superar los 3 metros...?

Supongo que es otro agravio más con el que debemos convivir los "de a pie" con respecto a las "élites sociales" que ns iluminan con su quehacer diario.

Un saludo fallero.
Antonio996 | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 15:43
Antonio...no pongas normativas de altura..... que sabes que te van a responder.....ES CULPA DEL NOU GOVERN DE LA GENERALITAT, el Montilla ens deia que no.
Manuel | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 18:13
1º la pasta que ha costado y segundo los perros estarán contentos para poder hacer pis y bla,bla,bla,,,,,
que despilfarro | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 15:50
Quina cosa més lletja. Això de l'art modern no ho acabo d'entendre.
Pepa | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 16:21
no fiquis tot l'art modern en un mateix sac, sisplau. actualment s'estan fent coses boníssimes.
i a mi tampoc m'agrada això | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 18:03
David, FELICITATS!
Són maquíssimes! El detall, els contrasts, els trancadís, el blau turquesa dels peixos, la llum, el nen,... de veritat m'ha encantat.

Felicitats!

PD: Cambrilencs, sortiu una nit al port, i mireu-les bé...!
eraouigerg | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 16:53
Ben bé que me les vaig mirar ahir i no, no m'agraden.
Són lletges, les sirenes. | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:11
mira xiquet kin gust que tens ehhh.....
el tens al cul pq aixo es un mamotreto mes gran que un rascacels .
a el antonio aquest996 mireu te tota la rao aixo es com una falla de ninots ,nomes cal donarlis un val per a la perrukeria xic home i la regalmentaria ia ho permet ....
CARMEN | Contestar aquest comentari! | 24/4/2011 - 20:12
Ostres quina cosa mes lletja, os heu ben lluit nois!!
joan | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:18
a més, és perillos per als vianants. Mireu a quina alçada estan les peces de ferro de les tres escultures baixes. Mes d'un nen o adult es farà un trau al cap aquest estiu, ja ho veureu!!
cambrilenc 100% | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:22
que i posin vallas perque dingu upugui tuca
una mara | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 20:26
Ara a la platja ja no podran dir que no tenen gegants ni nanos. A la propera trobada ja els podem apuntar, tenen pinta de saber ballar molt bé.
Ballarí | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:48
Pero, en temps de eleccions, no es pot inaugurar res, no?? Apa aquests sociatas., si es que.., A més les figures aquestes son horroroses i trenquen la visió del port.
descontent | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 17:57
Cuando haya un viento fuerte que haga volar bolsas y papeles, lo lindo que van a quedar colgados en los "pelos" de las sirenas. Y cuando mas de un papa suba a sus hijos a las estatuas para sacarles fotos, como hacen con las "Cosedoras", tambien estará bonito.
Dale que es tarde | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 18:23
Es tan lleig com car..
decambrils | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 18:35
Mi opinión como ciudadano de a pie que se encuentra con el monumento es que como obra de arte me gusta y encuentro que está muy bien diseñada y construída, pero considero que el lugar donde se ha colocado no es muy adecuado, ya que ocupa la mitad del paseo, estropea la bonita vista del puerto y está a mano para que cualquier persona la pueda tocar y eso creo que no es bueno para la obra en sí. Otra cosa es el precio que ha costado el monumento, en el tiempo de crisis en que estamos creo que se podía haber optado por algo más comedido.
De todas formas al igual que ocurrió con la vela, nos terminaremos acostumbrando a verla como un elemento más del paisaje urbano.
Al autor felicitarle por su excelente trabajo.
cancer | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 18:36
mira io al autor no lo felicito estoy deacuerdo con tigo pero la vela esa es muxo mas BONITA i esa escultura la kerian poner en la pared de la SIRVENT pero en mural i valia 10.000 euros mas o algo asi ayuntamiento i artista os abeis cubrido de gloria de la buena
OLAAAAAAAAA | Contestar aquest comentari! | 24/4/2011 - 20:19
De veritat m'avargonyesiu de ser cambrilenc amb tots els comentaris que aquí en aqueta revista (per definir-la d'alguna manera) surten.
Insults, desqualificacions que van a fer mal, si, si mal a ferir a les persones.
Bé Antonio996, es tris que una persona com tu que gràcies a l'esforç teu però també de molts cambrilencs que paguem els impostos per que tu tinguis un bon passeig sense pagar ni un duro i puguis vendre el producte que tu fabriques (o no) tinguis aquesta mala baba.
Al altres vec que d'art ben poc.
Anims David, el dia de demà ja veuras com tots aquests que ara critiquen vindran a buscar-te i lloar-te com han fet els de l'oposició.
Son més falsos que els fariseus.
Ja ho diuen que ningú és profeta a casa seva.
Gràcies David per tot el que fas per Cambrils i si no pregunteu a les xiques de la penya
Un amic del David | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 18:37
osti! lo de la penya barça... també maco perquè si!
blaugrana | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 19:58
Posats a fer suposicions, tu "amic del David" deus ser un d'aquests regidors del govern que veiem sortir a les notícies d'aquesta revista que menysprees. Ves què has de dir tu!!!
Au, ves a portar la palangana al teu jefe que em sembla que el sento com et crida
va, que fas tard! | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 9:49
Fan parlar aquestes sirenes!! He sentit comentaris de gent de fora i estan maravillats. Hem semble que tindran molt d´exit! i sera un atractiu mes de Cambrils. Al menys no deixen indiferent i aixo es bon.
BRAVO David!!
UNADEPARIS | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 19:45
Una escultura horrorosa, barreja de tot el que es pot veure per les autopistes( art modern? de quins anys?) i amb un espectacle mig vuitcentista-mig anys seetanta ,trist,trist!
I la ubicació terrible!!
El Sereno | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 20:18
Mol be David per lumenos aspensat en sels pescados que en perdut la vida ala mar fea falta k algu com tu els fes un munumem meagrada molta sort .una mara k ba perde el seu fill pescan tu ya saps qui era li bas pinta els Delfins.
Una Mara | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 20:22
totalment d'acord amb tu.... jo també se qui era i qui ets tu, guapa.... anims i endavant, ara fins i tot tenim un momument per ell junt amb els altres pesacadors....
el recordem | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 15:45
Como pieza de arte es muy bonito, pero de verdad no lo sabia que sobraba tanto dinero en Cambrils para gastar se en cosa como esto, y no estoy pensando en la recibo del luz para que aun es mas bonito por la noche!!!!!!!!! Gracias Sr. Benaiges para gastar mi dinero en este manera, gracias de verdad!!!!!!
Josiane | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 21:00
i tota la parafarnàlia que es va muntar, per què us penseu que els xiques que surten de blanc a la foto no cobren? i els tècnics de llum???
David, les figures m'agraden, pero també m'agraden els ferraris, i no en tinc cap.
estalviadora | Contestar aquest comentari! | 21/4/2011 - 11:34
Tothom té dret a dir la seva i em direu que no es veritat però si no ets sociata o Davidista això no agrada. Les figures desorvitants en tamany, cares en els temps que corren, fatal i això es el pitjor, ubicades. El meu vot al que les tregui d'aquí. David haguessis quedat com un artista regalan els mostres aquests al poble que tan estimes i que tan t'estima!
los montsters | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 22:01
Gràcies Sr. Benaiges per gastar-se els diners públics en moment de crisi. De bon segur que ha fet un concurs per adjudicar l'escultura, no?. Crec que el David és un gran escaparatista.
Cambrilenc | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 22:14
kin fàstic de poble, sempre el mateix, queixes, queixes i més queixes.
David, això es FANTASTIC, MARAVELLOS, PRECIOS, IMPRESIONANT,
no hi han paraules, ho dic de tot cor. Ah¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ i prefereixo ke es gastin els calés amb akesta escultura ke no pas amb cosses ke ni veiem o amb revistetes de propaganda electoralista. FELICITATS ¡¡¡¡¡¡¡¡
Una de la platja | Contestar aquest comentari! | 18/4/2011 - 22:21
yA NADIE PIENSA EN LA GENTE CON MINUSVALIA VISUAL, CUANTA GENTE SE SACARA LA MIERDA CHOCANDO CON ESTAS BARRERAS ARQUITECTONICAS, Y LOS NIÑOS QUE NILOS SON Y COMO TAL SE QUERRAN ENCUMBRAR A LO ALTO , Y CATAPLASH, Y A PAGAR EL AJUNTAMENT LAS CORRESPONDIENTES SANCIONES, YA VERAN, SIEMPRE LAS PALOMAS Y GAVIOTAS HACEN SU MERECIDO HOMENAJE A ESTAS OBRAS, (LA CAGAN) SIN MAS
UNO QUE ESTUDIO ARTE | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 0:13
En aquesta revista i en el meu poble el que sobra són ignorants, com molts dels que escriviu aquí.
Per favor, trobareu bé alguna cosa algun dia? sou una colla d'amargats i curts de mires, em feu basques tots plegats.
Caldria que fessiu unes quantes classes, alguns no sabeu ni escriure, i altres per la mala bava que gasteu. Que desgraciats que deveu ser... quina pena! Sort que no maneu a Cambrils perquè amb gent com vosaltres encara estariem a les cavernes. Enhorabona David, un treball magnífic, ho dic aquí tot i que desitjo que no llegeixis aquesta revista plena de miseria.
Angel | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 0:37
potser el primer amargat, curt de mira i ignorant ets tu Angel, ja que per defensar la teva opinio has d'insultar a la resta que escriuen aquí, potser alguns fan faltes, potser alguns tenen mala bava, però són opinions respectables que al cap i a la fi no diuen cap mentida, no era el moment de gastar aquest diners amb escultures i parfaernalies, aquest govern només està en crisi per al què l'interessa, per segons que hi ha diners. a la gent els pot agradar més o menys l'escultura del David, de moment encara no ens ho han prohibit opinar, potser jo veien el que has escrit aquí puc pensar que menys mal que no ens manes tu, perque demostres ser una mica dictador amb les tisores de la censura a punt.
No tinc res en contra del David. | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 11:23
T'equivoques, no penso que no es pugui opinar, penso que s'ha de fer amb arguments, amb educació, i d'això en falta una mica. Els diners són una inversió, aquí s'ha donat feina a diferents empreses, Fer una escultura és un negoci, es mouen els diners i s'anima l'economia, mai és bon moment per l'art i per la cultura, però serà una inversió per un futur.
Angel | Contestar aquest comentari! | 21/4/2011 - 21:54
Respectant tot lo del centenari, que hem sembla mes que correcte que es fassin actes i demes, i tot el que es vulgui. Pero no creieu que aquests cop us heu passat?? Tanta història alli al mig, estic completament indignat. Pues es ja es podrien fer les coses d'una altre manera. Quan els responsables tinguis els calers per fer-ho que ho fassin, no cal que s'aprofitin dels cops de pala que foten en tots els impostos que al final van a la butxaca de certes persones i despres diuen, pues ala, aqui possem 4 figures i se gastem una fortuna, despres aqui...... i anar fent. No es va aixi per la vida. Precureu una mica mes per al poble perque se us està anat de les mans!!
anònim | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 9:23
Voleu dir que l´obra fa referència a l´any de les desgràcies? Aquest succés, va trasbalsar el poble de Cambrils i encara és a la ment de molts de nosaltres que n´hem sentit el relat en boca d´avis, oncles i gent gran. Pel què en sé, no crec que aquestes pseudo-sirenes en siguin la millor alolegoria i menys amb tota la parafernàlia que les envolta (inclosos uns pescadors que sembla que facin una desfilada de models i un nen que sembla que l´hagin pescat directament del mar). Crec que una obra menys voluminosa, amb més força i sense tantes pretensions, hagués estat més digna. Es clar que un pintor, no és un escultor... Però, independentment del pastitx, el que em va semblar més lamentable va ser l´acte en si mateix. Si algú no sabia de què anava, podia pensar perfectament que es tractava d´un homenatge de l´autor cap a ell mateix. El pronom JO, va ser present al llarg de tot el discurs, juntament amb altres perles com ara "gràcies per haver-me donat la vida" i alolusions a la missió gairebé sagrada de ser l´escollit per perpetrar aquesta commemoració. Per acabar-ho d´adobar, la placa en record del fet luctuós, no esmenta ni els noms dels morts; tan sols unes paraules presumptament poètiques, això si, signades per l´autor. Vergonyós!
NI l´obra, NI l´ubicació, NI l´acte | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 9:33
Estic completament d'accord. L'obra sembla un homenatge de l'autor cap a ell mateix. I aquests discursos que fa sempre amb aquesta falsa sensibilitat no se´ls creu ningú. Que sap el David Callau de la mar i la vida dels pescadors? Perque no s'ha presentat a concurs aquesta escultura com s'ha fet amb les altres? A la gent del poble, en general, no li agrada l'obra. Ja està be de fer-se els snobs, naltros sòm de Cambrils.
naltros sòm de Cambrils | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 17:52
Molts no sabeu fer res més que criticar, criticar i criticar que si els polítics aquí, que si els polítics allí...... Algú s'ha parat a pensar què han costat les escultures que hi ha per la ciutat com ara "les remendadores" o el "monument a la pagesia" o la vela que hi ha davant de turisme........ A veure si hi ha algú que ho esbrina perquè em sembla que totes aquestes altres obres de ben segur que han costat més que l'escultura "En el pla de les serenes", però és clar com que les coses anaven bé ningú es va interessar pel preu de tot plegat, però com que ara estem en crisi!!!!!!!!! sinó investigueu a l'arxiu municipal, als plens
marinera | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 9:49
Vaig estar passejant pel port,(com de costum)i la veritat,em sembla que ha trencat tota la estetica que sempre havia tingut el port,no m agrada gens aquestes sirenes o serenes o el que sigui palntades al mig sense mes ni mes,la veritat..en un altre lloc haguessin estat millor,no esque digui NO a la cultura,pero.........son com un pastarot alla al ben mig del pas de la gent.
HOLA | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 9:57
La gent provinciana té tendència a despotricar immediatament sobre qualsevol cosa que canvia l'estètica d'un indret. Aquest tipus de canvis demanen temps per ésser assimilats pels habitants. Per sort, Cambrils està creixent i començant a pensar en gran i la majoria de comentaris que hi ha aquí pertanyen a gent amb actituds que per sort, no són compartides per la majoria. Només fan soroll. Quin és per vosaltres el monument més emblemàtic i mediàtic d'Europa? Segurament la Tour Eiffel, oi? Preciós, sublim, l'estampa de París.. Doncs repasseu les opinions de l'època, tant de parisins com d'artistes. Deixem de ser tant de poble, si us plau.
Albert Górriz | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 10:18
despilfarrooo!!! i despres a pujar els impostos per pagar-la.... es de ser inutiles....
homoapm | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 10:39
Doncs crec que dona un altre aire...

Tot és ciment...

Sembla que els polítics de l'oposició s'han llevat amb el peu esquerra...

Que són tants crítiques barates?

Que no sabeu apreciar l'art?
txeic-TGN- | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 10:43
Jo vull felicitar al David Callau i també a l'Ajuntament, perquè m'agrada, m'encanta!
Algú s'ha fixat en que aquests dies hi ha molt gent fent fotos i possant perque els fotografiin amb l'escultura??
Don sí!! i molta gent que ho troba xulíssim!! però com sempre tot ho troben millor els de fora que els de casa perquè en aquest m... de poble només sabem criticar-ho tot!
VERGONYA SENTO DE SER CAMBRILENCA AMB LA GENT QUE TANT CRITICA I AMB AQUESTS PARTITS POLÍTICS QUE NOMÉS SABEN DESTRUÏR!
Una Vilera | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 11:37
Acabo de venir de ZGZ de vacas a cambrils y he visto esta monstruosidad , uno de los niños me ha dicho papa parecen dos cacas , madre mía lo que han echo en el paseo mas bonito de la costa dorada.
Javi , un maño de vacances | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 12:35
Maño, la úna KK que hay es la que dejais vosotros cuando venis de vacaciones!!!!!
marinera | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 17:39
Bueeeeenoooo ya hablaron los mañicos... mira... no nos hagais hablar que estamos de todos los de ZGZ hasta los nisperos.... Y si te dicen que parecen dos cacas... sera por la buena educación que reciben!
anti-maños | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 12:30
Yo hace cuatro años que vivo aquí y no sabía nada del suceso de 1911. Me alegro de que lo hayan explicado, felicidades por la exposición de la Torre del Port.
La escultura, pues creo que nos acostumbraremos, y la veremos como un símbolo de Cambrils, pero no he leido allí nada referente al naufragio de los pescadores, solamente la referencia al centenario 1911-2011, pero no a qué ocurrió exactamente.
mj | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 12:44
Dentro de unos años, esto va a ser lugar de encuentro "Nos vemos debajo de las sirenas", igual que el reloj de la Olimpica. Sobre las estatuas en si, una de las finalidades del artista es ser revulsivo. Por los comentarios, este pibe lo consiguió. El hacer pensar a la gente sobre lo que ve en una obra, tambien es arte.
Tupamaro | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 15:52
Xup xup xup.... Controversia. Molt bé. Aquests debats ens fan creixer com a poble. Si faig una llista:
1) diners ben invertits?: absolutament sí. vivim del turisme i la nostra cultura.
2) ubicacio adient?: Si. Si es fa, es fa on es vegi. Es tracta de desenvolupar els nostres punts forts.
3) valor estètic?: qualsevol opinió, és una opinió. Les sirenes són rares de collons i no deixen indiferent a ningú. Jo necessito temps per fer-me una opinió. De moment em posen!
4) fer política i safareig? : és inevitable pero val la pena mantenir la bona fe.

Au! Que siga la fiesta...
Chechu | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 16:33
Sense voler entrar en més polémica de la que ja s'ha exposat, m'atreviria a dir que si el conjunt escultòric ha creat aquesta polémica, benvingut sia. Vol dir que no ha deixat indiferent ningú que l'hagi vist i aquest ha de ser un dels objectius.

Qualsevol manifestació de l'art pictòric, escultòric o de qualsevol altre tipus mai es fa al gust de tothom i sobre tot mai al dels contemporànis. (Van Gogh, Picasso, Dalí, Mirò, Schuber, etc. foren del tot incompresos en els seus inicis).
L'artista ha de desenvolupar la seva creativitat i la seva imaginació a l'hora de crear la seva obra, que mai pot ser supeditada al gust de un conjunt de persones perquè mai lograrà la unanimitat.

L'art, en totes les seves vessants reflecteix la sensibilitat d'un poble i la seva manifestació al carrer és una bona forma de manifestar-ho.

En tot cas, l'únic que es podria retreure és el fet de la despesa generada pel monument en els moments actuals, i poca cosa més, però se n'han fet tantes en tantes coses innecessàries..........

A mi m'agrada l'obra i la seva ubicació i, sense pretendre que ningú sigui del meu parer, crec que el lloc és molt adient per a poder ser contemplada i també admirada.
No volem rememorar l'any de les desgràcies en el seu centenari?. Doncs el monument és una bona manera de fer-ho.
Per això celebro la iniciativa i, felicito molt especialment a l'artista.

Dit això, trobo del tot desafortunada l'actuació dels representants dels partits de l'oposició i la seva absència a l'acte de la inauguració, independentment de les raons que creguin poder tenir amb l'excusa de la proximitat de les eleccions.
Si al seu dia van estar d'acord amb els actes del centenari, habien de ser conseqüents fins al final i només es pot interpretar la seva oposició a la inauguració pensant en fer-ho ells si arriben a governar l'Ajuntament. L'argument no em serveix.
Crec que han pixat fora del test.
Lluís Dalmau | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 18:49
queda horrible al mig de passeig!!!!!!!! potser més petit encara queedaria bé!
jo mateixa | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 19:27
david, pintes bastant millor que no pas esculpeixes. tot i que crec que aquest cop només has dissenyat, i el mindundi soldador, que no haurà cobrat ni de bon tros el què has cobrat tu, ha fet tota la feina.
la del pla de lleida | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 19:45
es horroros
cambrilenc | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 20:53
Realment la gent que critíca sense tenir ni puta idea d´art, es que té poca feina!!! ahh!!! i m´assembla que els honoraris no els ha fixat l´autor, els ha fixat l´ajuntament i l´autor ha fet tot, inclús més, del que havia de fer, o sigui que no sigueu tant rucs si no sabeu de que parleu!!! ENVEJOSOS, rucs, mes que rucs!!!
UN VILERO | Contestar aquest comentari! | 19/4/2011 - 21:47
A mi personalmente me parece una gran obra , que no cualquiera de los que aqui critican tanto podrian crear y que me consta que costo un gran esfuerzo y dedicacion;tanto en el ambito personal como profesional y politico. Asi que dejense de tantas estupidas criticas y disfruten del gran regalo que este artista hereda a Cambrils.
Andres | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 0:05
em sobren les sirenesss, es horrible!
hakunamatata | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 9:16
No he escrito nada hasta ahora porque tenía un gran interés en poder valorar las opiniones de la gente
Sencillamente patético. Me parece increible que haya tanta gente que no ame a este maravilloso pueblo. De que os quejais ?? Del presupuesto ¿sabeis realmente lo que valen otras obras y actuaciones que no le llegan ni a la planta del pie a la obra que ha presentado David Callau? ¿Tiene la culpa Cambrils de que algunos lo esteis pasando mal ? . El pueblo no puede dar de comer a todos y lo que si tengo claro que esta escultura va a activar el turismo y todo lo que ello conlleva. A los que se quejan de que David siempre hace cosas para el pueblo ¿sois capaces de hacerlo vosotros??. Puedo aceptar que una obra artistica no guste a todos, pero lo que no es de recibo es que gente que no tiene ni idea de arte (y digo esto porque alguien sensible al arte y con conocimientos nunca actuaría así) sea capaz de opinar asi con estar voracidad y esa mal educación. Que pasa que estais guiados por ciertos partidos politicos que la han cagado (perdon por la expresión) y ahora sólo les queda la posibilidad de destruir. Nuevamente patético.
Nunca he sido socialista, y me saco el sombrero ante vuestro alcalde. Por su valentía, su decisión, su visión de futuro. Por desgracia no estoy censado en Cambrils y esta vez (por primera vez en mi vida) si que habría votado a los socialistas. Perseguir un sueño como lo ha hecho el alcalde, contra viento y marea tiene mucho mérito, sobre todo dando la cara como lo ha hecho. Tengo que decirle al Sr Benaiges que adelante, que tenga en cuenta que estamos en Semana Santa y que en estas fechas el sufrimiento esta a la orden del día. Pero si una cosa tengo clara, fastidie a quién fastidie, es que en la historía, en los libros, con los años sólo quedaran los nombre de David Callau y de Robert Benaiges, por mucho que a todos estos (no se como llamarlos, tal vez incompententes) les moleste
Por cierto si es como en la audiencias televisivas, sentaros un ratito en el Pla de las Serenes y daros cuenta cuantas cientos-miles de fotos se estan haciendo, como disfruta la gente, como disfrutan los niños. Como los de fuera (siempre es asi) valoran positivamente la escultura. Vuestro Cambrils va a viajar por todo el mundo y lo querais o no se ha convertido en la imágen representativa de este pueblo. Cosa de lo que todos, absolutamente todos nos deberíamos sentir orgullosos
a por cierto a un maño de Zaragoza que ha dejado un comentario un poco fecal, le preguntaría que en su maravillosa plaza del Pilar que hay ??? Hay que aprender a respetar y el tiempo nos hace valorar las cosas desde otra perspectiva. Si no recordar la polémica que hubo en el museos del Louvre con la pirámida de cristal, y ahora es una imagen insustituible
Por ultimo quiero felicitar a todos los Cambrilenses por el maravilloso pueblo que teneis y que deseo de todo corazón valoreis y defendais siempre como se merece
cambrils33 | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 11:33
En primer lugar me gustaría que reflexionaras sobre lo de que la "obra" va a atraer turismo, realmente lo crees así?? Me parece que estas equivocado pero respeto tu opinión. Y en segundo lugar, Cambrils tiene ya una deuda bastante grande como para ir malgastando el dinero en hacer este tipo de cosas, y no me refiero a dar de comer al pueblo, como tú te refieres, pero si en solventar casos de más urgencia. Y por último Cambrils somos todos y no importa si entendemos de arte o no, está claro que la mejoría no entendemos pero si sabemos algo, que no nos gusta y que rompe por completo la perspectiva del puerto y ya que nos piden nuestra opinión pues aquí la tienen. De la obra mejor no hablo porque no entiendo de arte pero después de ver esta obra aún entiendo menos. Un saludo
ADELA | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 14:10
Com sempre Lluís Dalmau perfecte milllor no es podir dir i per cert no soc regidor ni tinc cap pensament de ser-ho, soc un amic del David i prou i em sap greu la mofa que es fa en aquest forum de la seva obra.
Amic | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 15:38
No sé perquè la oposició s'ha oposat a la inauguració. No ho entenc.

Si no ho tinc malentès, tots van votar a favor del monument i ara sembla que li volen encolomar el mort només als del govern per por a la crítica.

Crec que tots plegats fan el ridícul. Quina gent més estrafolària.

El monument està molt bé. Crec que serà un altre símbol de Cambrils.
Felicitats al David i també a l'Ajuntament.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 17:41
La llei electoral ha estat modificada aquest any i prohibeix explícitament fer cap acte inaugural per part dels partics politics. El monument és impresionant
la llei per cumplir-la | Contestar aquest comentari! | 25/4/2011 - 0:22
Cambrils 33, perdona, pero no se trata de que "algunos" lo estén pasando mal, que te pareces al que dice que la crisis la sufren más los ricos, porque los pobres estamos acostumbrados. Entérate. Este ayuntamiento está endedudado hasta las cejas, y no creo que sea el momento oportuno en gastarse ese dinero (mucho para según quién, y poco igualmente) en una escultura, que a mí personalmente no me gusta (para gustos los colores)
Kyra | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 18:54
Molt bè.Aixó es el que em sembla.Jo trobo que s´hauria d´ ubicar de Nort a Sud.Una simple opinio.
Un marinerot | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 19:16
de dia son macnificas de nit son maravellosas L,emplaçament el mes adequat El significat emocional patent.... Soc filla neta i besneta de pescadors , de personas que van viure els fets del 1911 estic orgullosa i molt emocionada GRACIES DAVID I ha totes les persones que ho an fet posible
Sefa Font i PIJOAN | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 21:04
Mare de deu si n'és de lleig això. M'agradava més abans d'inagurar-ho, quan estava tapat.
Vaig anar el divendres a fer un mantecau i em trobo aquestes dues bestiotes enormes i lletges al meu port. Ciutadania de Cambrils: jo us invoco a fer una recollida de firmes per tal de que treguin aquesta cosa conceptual, moderna però sobretot lletja del port. Si era per homenatjar els pescadors malament anem. Jo sóc familiar i denunció al Callau, a l'alcalde i a tot quisqui per embritar el nom de la família. Ves que no es van omplir la boca a dir el nom de les víctimes tot per campanya. QUINA VERGONYA! I fins aquí el meu escrit.
Una que té ulls a la cara | Contestar aquest comentari! | 20/4/2011 - 21:17
Sere breu:

1- Em sembla inoportú fer una escultura amb un presupost tan elevat amb els temps que corren.

2- Igualment trobo inoportú que l'elecció sigui feta a dit i no amb un concurs que hauria donat oportunitats a altres artistes, Admiro al David per la seva entrega i gran capacitat de treball, però també penso que té una greu manca de originalitat.

3- L'obra em sembla un refrito de Miró, Mariscal i Dalí. Té elements molt ben resolts, com els elements ceràmics, però el conjunt resulta falto d'originalitat. Aixi i tot té un marcat aire mediterrani.

4-L'obra pateix d'un greu desequilibri entre significant i significat. No entenc com un conjunt tan "bonic" pot representar una tragèdia. Ni tan sols s'ha representat el fet que un pescador , després de salvar molta gent, va morir d'esgotament i fret. Ni s'ha representat la cooperació i entrega que es va viure a aquelles terribles hores.

5- La placa conmemorativa és d'un cursi i personalista que fa vergonya aliena. Ni tan sols apareix el nom de les víctimes. En canvi l'autor s'ha permés el luxe de barrejar el seu desmesurat ego amb aquesta conmemoració encara dolorosa per a molta gent.

6- Del discurs millor no parlar. Hi ha algo pitjor que la cursileria: La falsa modèstia, la falsa sensibilitat i l'oportunisme.

Espero no haber sigut descortés, tan sols és la meva opinió. Insisteixo en la gran capacitat de treball del David i el respecte que em mereix la seva obra, tot i que li diria que pictòricament parlant, no es aconsellable abusar tan de l'expresionisme abstracte. Estic segur que té preparades idees noves, tan sols ha de llençar-se.
Bagauda | Contestar aquest comentari! | 21/4/2011 - 10:53
10 puntos...se puede decir más alto pero no mas claro y educado.

Aqui se confunde mucho: No es ir contra david opinar sobre su obra...es eso opinar.
Mariano | Contestar aquest comentari! | 2/5/2011 - 12:14
Normalment els ulls són a la cara però amb excepcions.
I tots serveixen per alguna cosa. O no?.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 21/4/2011 - 12:01
Benvolgut David! Francament impresionant la teva primera escultura!. Et felicito i t'auguro un gran gran futur...Potser algun dia Cambrils serà conegut al món sencer gracies a aquestes escultures.
Rafa | Contestar aquest comentari! | 22/4/2011 - 0:02
D'entrada he de dir que no sóc entès en art i per això m'en guardaré prou de criticar si l'obra del David és bona o no.
El lloc on l'han posada déu ser perqué estigui el més a prop possible d'allò que recordi a qui va dirigida: els pescadors i el mar.
Ara voldria fer una reflexió:
Quanta hipocresía s'amaga darrere aquets pseudònims que permeten dir el que vulguis sense donar la cara. Segur que més d'un és d'aquelles persones que li van donant copets a l'esquena del David i animant-lo i pel darrere li claven aquestes punyalades.
Trnquil David, pots estar orgullós de la teva obra i de la teva manera de pensar i de fer. Aprén dels comentaris que et fan i pren-t'ho com una crítica..., però constructiva. No escoltis a qui et vol fer mal. Fes com aquell que diu: "Perdona'ls perquè no saben el que diuen".
De moment has fet història posant una obra teva al port de Cambrils. Hi ha moltíssima gent que s'hi para per fer-se una foto, i això vol dir algo. Gemt que no sap res d'envejes, ni d'embolics polítics municipals. Només és gent que ve de visita i, entre altres meravelles del poble admira aquesta obra d'art.
Res més. Ànims i endavant, amic!
Josep Maria. | Contestar aquest comentari! | 22/4/2011 - 9:49
el puerto de Cambrils ya estaba bien! esto es horroroso....!!!!!!!!!!
flora | Contestar aquest comentari! | 22/4/2011 - 11:47
Jo només diré que no em sembla bé que s´hagi triat a l´artista a dit, sense fer cap concurs per seleccionar a l´artista i la seva obra.
Em sembla una falta de respecte cap a els demés artistes locals i molt poc democràtic. A més el David ja ha fet moltes coses a Cambrils, ja el coneixem com artista potser s´hauria de donar una oportunitat els altres no?
marina | Contestar aquest comentari! | 22/4/2011 - 17:34
TEMPS AL TEMPS.
Deixar passar el temps i no fer cas dels molts comentaris que aquí surten, alguns d'ells es poden fer passar per gent que no son, el que diuen que son. Si cada vegada que es fa una escultura o un monument es tingues que donar el parer a la gent d'aquí , no es faria res. Que os sembla la falç a la Pça. del Setge, la vela davant al Port, els monòlits de Portes de Cambrils, l'estàtua de Vidal i Barraquer, les remendedores i l'ancora davant el Club Nàutic, els vitralls i la plaque als forasters a l'Eixample etc., etc. en altres poblacions els tubs , els llapis-os, la locomotora, les pedres, el monument a la sardana ,etc.,etc. a Reus. Els castellers, l'avi assegut al banc etc., etc. a Tarragona. Per mi fantàstic i amb respecte. en quant a explicar els significat del monument dons ja es posara el monòlit explicatiu que s'han col·locat en altres monuments de Cambrils i si no lleigir diferents medis que fant l'explicació. Temps al temps.
FRANKIE | Contestar aquest comentari! | 23/4/2011 - 9:34
Les dites diuen : CAMBRILS MOLT BON POBLE , PERO MOLT MALA GENT ! i una altre diu: CAMBRILS CAMPO DE DEMONIOS QUE HASTA LAS HIERBAS SE VUELVEN CONTRA MI CULO ! i al final es cert.
UN DEL POBLE | Contestar aquest comentari! | 23/4/2011 - 9:38
BAGAUDA M' HA ENCANTAT les teves opinions que has fet, sobre tot el tema de l'art. Amb el respecte i la sinceritat.
Crec que portes tota la raó del món!,
"PINTORES HAY MUCHOS, PERO ARTITAS HAY POQUITOS "
bellas artes | Contestar aquest comentari! | 23/4/2011 - 9:47
Supongo que la gente está orgullosa de Miró y Dalí . De sus obras . Con el tiempo todos los críticos con esta obra y con el artista , espero recordéis estas críticas . ( para un artista es duro ser valorado por su propio pueblo) pensais en el precio de la obra , pero no , que será para siempre y algún dia serán muy conocidas . Animo --David--- (el lugar de la situación és ideal.)
pepillo | Contestar aquest comentari! | 23/4/2011 - 11:46
BAGAUDA, enhorabona pel teu escrit. Totalment d´acord amb tú i gracies per ser tan respectuós.
maria valls | Contestar aquest comentari! | 24/4/2011 - 17:38
hay que joderse mira que tiene huevos la cosa de nuestros politicos poner esto en un muelle tan bonito y orijinal como es cambrils y encima pagar 120.000 EUR del ala y eso que estamos en crisis anda que el que a cobrado no debe de estar contento no y no debe de reirse de los que dicen algo debe de decir vosdotros hablar hablar que yo voy contando jajajajajajajaja y despues mas impuestos que hay que recaudar verdad señor benaigues
el pagano | Contestar aquest comentari! | 26/4/2011 - 14:11
macu el dels llapis etc de reus! eh Franki
una de reus | Contestar aquest comentari! | 26/4/2011 - 14:40
Josep Maria...hoy en dia la gente se hace fotos en todos los sitios...y ello no significa que de valor alguno...al caso que ese no es buen criterio para ensalzar algo.....mira el Mickey Mouse de Disney....no es una cuestión de arte. En las ramblas de Barcelona hay en el suelo un mosaico de Miró y todo el mundo lo pisa...¿era ese el mejor lugar para las estatuas?. No. Envidias...¿que envidias? a ver si no se va a poder opinar sin caer en lo patético. El criterio se mide con inteligencia no con sentimentalismos. Lo que ya cansa es que se utilice este término para justficar a unos y para reprender a otros. Seamos coherentes. Hoy cualquiera se llama artista y cualquier monigote arte...vete a ARCO y alucinarás...y en cuanto al futuro y la grandiosidad de la obra, puede que si, puede que no pero no en medio del puerto que era lo más bonito que teniais... NO. Seudónimos si, a la fuerza.
Flora | Contestar aquest comentari! | 26/4/2011 - 22:28
Amb el màxim respecte per l'artista, i amb ànim constructiu:
1. Totes les opinions són respectables, tot i que algunes no agradin ni per la forma ni pel fons.
2. A desgrat de la cruesa d'algunes, fins i tot aquestes poden servir per millorar a l'artista/persona, si sap aprofitar-les per la reflexió i autocritica. Ras i curt: menys protagonisme personal (menys discursos i pretensions poètiques), que calli el pintor i que parli l' obra.
3. Debat demòcratic endegat: A) canviar-ne l'ubicació, molts missatges en critiquen el desencert de la situació, altres les mides. Per què no és somet a votació popular?
No podria treure's els peixots/sirenes/serenes/ i situar-los a la bocana del port, i deixar la resta al lloc on està?
B) canviar la placa i demanar a un artista local, poeta, escriptor, que fés un text realment conmemoratiu del fet que es pretén recordar.
Ulises | Contestar aquest comentari! | 27/4/2011 - 17:56
DESDE LUEGO SI LA ENVIDIA FUESE TIÑA ESTARIAIS TODOS NEGROS!!!!!!!!!!!PERO QUE CRUELDAD, QUE POCO RESPETO....SI SUPIESEIS TODOS EL SENTIMIENTO QUE LLEVA ESA ESCULTURA, AL MENOS, AUNKE NO OS AGRADASE, NO DIRIAIS SEMEJANTES INSULTOS FORTUITOS, Y DESDE LUEGO, DEMASIADO BONITO PARA ESTE PUEBLO QUE ESTA LLENO DE MIERDA!!!!!!!!!!!!!!DAVID ES UN GRAN ARTISTA, Y CUANDO LLEGUEN LOS REYES EN NAVIDAD SE BAJARAN DE LA BARCA, Y SE HARAN UNA FOTO CON DULCE, CALMA, LOS PESCADORES, Y EL PRECIOSO PEQUEÑO ADRIAN..........ANIMO SEÑOR CALLAU, PORQUE AHI ESTAN TUS SIRENAS, YA CUMPLISTE TU TRABAJO, Y DESDE LUEGO LA LUCHA YA NO ES TUYA
SWIPERRRRR | Contestar aquest comentari! | 27/4/2011 - 21:43
Me sorprenden las reacciones en contra, de una obra de arte que es alegorica a unos sucesos que siguen estando en la memoria de muchos ciudadanos, recordar el pasado y rendirle tributo nos hace vivir el presente y humaniza nuestra sociedad, cada monumento, cada obra de arte es siempre contemporanea y solo puede ser valorada en la prespectiva del tiempo, la obra de David Gallau es contemporanea y solo puede ser explicada a traves de los sentimiento que el artista pone en su trabajo, si, es dificil explicar los sentimientos pero mas dificil aun es plasmarlos, solo la mano de un creador, solo el pensamiento de un artista pueden ser contemplados en su obra final. Cuantos de los que opinan en estas paginas saben de arte..?, cuantos saben de cultura..?, es facil, muy facil opinar y decir de inmediato que aquello es una mierda, y quedarse tan tranquilos. Cuanta sinrazon llena las paginas de este digital.
Antón Guasch | Contestar aquest comentari! | 29/4/2011 - 10:29
Antón, este diario es un espacio de libertad, tanto que incluso tú puedes expresar libremente la ignorancia integral de la que eres propietario.
"Alegórica a unos sucesos" ... es que m'has dejao pasmao...
Hala, a pasear la mula | Contestar aquest comentari! | 29/4/2011 - 12:49
Hala se escribe sin H.....jajajajaja ya está el que todo lo sabe....
Flora | Contestar aquest comentari! | 30/4/2011 - 10:51
Flora, pongo en tu escaso conocimiento el hecho constatable que Alá sin hache es el nombre con el que los musulmanes nombran a dios. Hala con hache es una interjección y así lo indica el diccionario de la Real Academia de la Lengua Española:1 fam. Se utiliza para meter prisa a una persona o para indicar que una cosa sucede inmediatamente o muy rápido: ¡hala, que nos vamos!

Igualmente se usa la interjección "Hale".
Hale! con la mula al monte! | Contestar aquest comentari! | 2/5/2011 - 11:01
hay Florecilla que no has pillao la ironia de "Hala, a pasear la mula" y yo me pregunto...si no has pillado la Ironia...tendrá tu masa gris la capacidad de entender la obra de david...
Mariano | Contestar aquest comentari! | 2/5/2011 - 12:13
Oiga Swiperrr tener criterio no es tener envidia. Aqui nadie ha insultado, y en este pueblo no hay mierda mas que la que sale por su boca. Decir ahí están tus sirenas es efectivamente dar la razón a los que hablamos de ego del autor, serian pagando todos, las sirenas de Cambrils...pero mira que son feas y desproporcionadas...y además a ver...la perspectiva: si estuviesen en el agua o en el aire, las melenas estarían moldeadas en la misma dirección...en cuanto a Antón...señor mio de arte no hay ue saber para que te guste una escultura ...o una pintura...y de cultura tampoco...son ustedes en su defensa de la obra, tendenciosos y pretenden dar lecciones. La única sinrazón que es tal es la de guerra y el hambre...lo demás es CRITERIO depende claro del estado de las neuronas y del gusto artistico...libertad de expresión, a ver si no vamos a pofer opinar aqui, mas que a favor para ser tan cultos como ustedes. Eso es opinión dictatorial. Una critica negativa no es mierda. Mierda es su ideologia.
Flora | Contestar aquest comentari! | 30/4/2011 - 11:02
A MI ME GUSTA PERO NIÑOS CUANDO ESCRIBAIS A LOS REYES AVISARLES QUE NO TROPIEZEN
MAMI | Contestar aquest comentari! | 3/5/2011 - 21:58
Que no tropiecen los niños, que hay un montón de hierros a la altura de sus cabecitas. Sería bueno que se vallase la escultura a la llegada de los reyes; igualmente en otros eventos multitudinarios.
Bagauda. | Contestar aquest comentari! | 4/5/2011 - 12:04
Propongo que las tiren al fondo del mar ,creando asi un ecosistema marino para que puedan procrear mejillones, almejas, lapas y demas. Este David es un "artista", que horrorosas, grandes y pretenciosas son!!!!!!!
Quique | Contestar aquest comentari! | 21/7/2011 - 18:58
Amb refencia al la escutura obra del artiste cambrilenc David Callau, crec que es preciosa, moderna actual i vanguardista,moltes altres poblacions de vora mar, voldrien tindre una obra com aquesta, els comentaris barruers son de gent de poca cultura, diguenme Lairo-lairos, sempre en contra dels actes i festes de quansevol racó de Catalunya,es vergonyos que no estimin la terra que un dia va donar menjar als seus pares.
Ramon Miquel | Contestar aquest comentari! | 6/8/2012 - 23:03